Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
hagelslag
Berichten: 8933
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:04

ik heb 2 weken terug nog 3 liftende jongens meegenomen.
zat samen met mn zusje in de auto onderweg naar een schützenfest waar ik die avond moest werken, was nog zon 20 km en toen zag ik 3 lifters staan.
1 ervan herkende ik dus tsja dan maar opgepropt op de achterbank en de 20 km meerijden. uiteindelijk nog wat dieselgeld gekregen ze waren zo blij anders hadden ze gelopen...

we hebben ooit ook met de ponykar lifters gehad. dit was toen netjes gevraagd.
en 1 keer ponykar lifters gehad die zo achterop dachten te mogen springen, heb een goede zweep in dat geval.

als ik denk dat het er vertrouwt uit ziet neem ik wel lifters mee en anders niet. en het ligt eraan of ik ze opweg kan helpen.
zelf liften doe ik niet zo zeer, maar als we van het treinstation 8 km verderop naar huis moeten en we zijn vroeger vrij dan dat mn vader vrij is, en er staat dus geen fiets voor ons op het station dan lift ik wel eens mee met een vrachtwagenchaufeur die toch in ons dorp moet zijn:)


Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:05

Ja hoor, maar zijn dan wel mensen die op hetzelfde terrein werken als ik. Andere lifters stonden altijd op plekken waar je niet normaal kon stoppen. Tja, dan houdt het ook op

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

XxSasjuhh

Berichten: 1068
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:32

Magrathea schreef:
Aan dit filmpje moest ik ineens denken. Was een tijd terug te zien bij Tussen de Oren. Echt zeer zeer zeer het kijken waard als je ff wilt lachen _O-




Whaha :')
ik ging helemaal plast
Laatst bijgewerkt door XxSasjuhh op 09-06-12 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik ben in mn sas.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:39

1x een lifter meegenomen die naar de andere kant van de stad moest, maar nooit meer. Volgende dag was er in mijn auto ingebroken. Ik weet niet of hij het is geweest, maar het is wel erg opvallend en ik denk nog steeds dat hij het is geweest.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:11

Nee eigenlijk nooit. Zit sowieso altijd alleen in de auto, en vaak als ik ze zie is mijn auto al helemaal volgeladen. En geloof me, een volle Aygo is ook echt vól :') En anders zie ik ze niet.
Bovendien vind ik mijn eentje rijden juist prettig.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Gamblex17

Berichten: 1355
Geregistreerd: 03-07-10
Woonplaats: Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:14

Ik heb 1 keer gelift met een vriendin ..
waren we bij een hartstikke enge man in gestapt maar beter dan lopen.

We waren met school op de manege ( 3 jaar geleden )
met de schoolbus en lerares,
naja toen was dus iedereen al naar de bus toe
en ik en m'n vriendin hielpen de paarden buitenzetten.

Waren we klaar , lopen we naar de parkeerplaats.. niemand te bekennen :')

moesten we liften naar school , bah wel laatste keer geweest !

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:26

Zou het zelf nooit doen! Ben niet zo een bangeschijter maar nee je weet maar nooit.
Als ik die persoon ken natuurlijk wel.

Ken wel iemand van mijn vriendengroep die laatst eens naar Brussel is gelift.
Hij is gewoon meegenomen door een aantal mensen.

Zou trouwens zelf ook nooit willen liften...
Je weet nooit bij wie je in de auto terrecht komt misschien kan de bestuurder verkeerde bedoelingen hebben :D

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:30

Hier neem ik ze ook niet mee!

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:31

Ik heb wel eens gelift. We hadden mn dochtertje van 1,5 bij me in Oostenrijk en we waren haar flesje vergeten in de auto! 3 km lopen is dan erg ver terug naar de auto (was wel naar beneden).
Ik heb iemand laten stoppen en gevraagd of hij me even bij de parkeerplaats wilde afzetten.
Daarna met de auto terug gereden naar boven.
Andere keer was in Costa Rica, 2 vriendelijke Amerikaanse jongens hebben ons meegenomen naar de voet van de Arenal vulkaan. Maar backpackers onderling zijn altijd heel sociaal en behulpzaam!
Pas geleden zag ik nog 2 jongen staan, maar helaas, mn auto was vol, anders had ik ze zeker geholpen!!!

we ontmoeten mensen niet bij toeval, zij kruisen ons pad voor een reden

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:15

Ik sta er echt van te kijken hoe weinig mensen lifters meenemen.... :\

Hoe vaak hoor je nu dat er iets is gebeurd? Kom op, je kan mensen toch nog wel een beetje vertrouwen? Ik vind een heel aantal van jullie behoorlijke bangerikken hoor, je kan wel in iedere hoek een spook zien.
Ik neem regelmatig een lifter (of 2) mee, hartstikke gezellig en ik ben nog nooit bang geweest.

Is het al lente?

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:13

Misschien een open deur, maar voor de twijfelaars: als je lift ben je niet verplicht om in te stappen bij iedereen die stopt hoor. Als een auto stopt maak je eerst even een praatje via het raam of het open portier aan de bijrijderskant. De eerste indruk van de chauffeur krijg je dus terwijl je zelf nog veilig en wel buiten de auto staat. Is die indruk niet oké, dan bedank je vriendelijk en loop je weg. Niets mis mee en niemand kan je dwingen alsnog in te stappen.
Hetzelfde geldt voor de chauffeur: bevalt wat je ziet of hoort je niet, dan rijd je gewoon door zónder die lifter. En mocht die lifter je dan een trut vinden, lekker belangrijk. De kans dat je de lifter in kwestie een paar dagen later weer ziet maar dan in pak op je kantoor met een naamkaartje waruit blijkt dat je je nieuwe baas een lift geweigerd hebt is kleiner dan de kans dat je de staatsloterij wint.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:55

Magrathea schreef:
@Sterre, hahaha die vriendin van jou :+ Wat had ze verwacht dat die jongens hadden gezegd? 'Ja wij hebben elk drie messen, van 10, 15 en 20 cm respectievelijk :j '

Ja, mooi hè :D !
Waren echt 2 keurige jongens, studenten die in hun vakantie naar Italie wilden.
Die ene antwoorde meteen dat hij helemaal geen mes mee had en de andere bekende braaf dat 'ie een zakmes mee had :+ .

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoeveel mensen er hier daadwerkelijk "slechte" ervaringen hebben opgedaan met het meenemen van lifters/ met het zelf liften :) .

*Babeth, wist "jouw" lifter dan waar je je auto geparkeerd had en had je byzondere spullen waardoor hij had kunnen weten dat jouw auto de moeite van het inbreken waard was?

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:56

Nooit gedaan, en ik zal het ook nooit doen.

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:33

Magrathea schreef:
Aan dit filmpje moest ik ineens denken. Was een tijd terug te zien bij Tussen de Oren. Echt zeer zeer zeer het kijken waard als je ff wilt lachen _O-





Geweldig!!! _/-\o_ Die 3 marrokanen als non :')

Een dag niet gelachen...is een dag niet geleefd!

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:19

Twee keer gedaan met mijn vader, beide keren ook een paardentrailer er achter en kwamen we terug van wedstrijd oid. :')

Eerste keer waren 2 jongemannen die voor een vrijgezellenfeest ergens heen moesten liften, maar ze konden maar een heel klein stukje mee.

Tweede keer 2 Poolse studentes over een iets langer stuk.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:31

Sheran schreef:
Ragdollcat: het OV is wel idioot duur...
Ik vind het persoonlijk een groter risico om te liften dan om mensen mee te nemen.


Ja, dat het OV idioot duur is ben ik met je eens, maar dat is niet mijn probleem maar dat van de lifter.

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:16

Ragdollcat schreef:
Sheran schreef:
Ragdollcat: het OV is wel idioot duur...
Ik vind het persoonlijk een groter risico om te liften dan om mensen mee te nemen.


Ja, dat het OV idioot duur is ben ik met je eens, maar dat is niet mijn probleem maar dat van de lifter.



Je hoeft ze natuurlijk ook niet mee te nemen :P. Het is inderdaad het probleem van de lifter, maar je stelde dat er geen reden was om te liften omdat er gewoon OV was. Vandaar.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:34

Ja klopt, die lifters hadden moeten doorsparen en dan lekker met de OV gaan, bijna niemand neemt nog lifters mee in Amsterdam.

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:56

Waar is die liftplaats in Amsterdam dan?

Is het al lente?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:44

Maar voor hetzelfde geld is die lifter wel iemand wiens tas is gejat, waar de telefoon en portemonnee in zat. Ben je dan ook iemand die maar moet gaan sparen voor je op stap gaat? :+

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:46

Dat is anders, dan is zijn mes tenminste ook gejat. :D

Zoolgangster

Berichten: 9541
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:03

Skygirl schreef:
Dat is anders, dan is zijn mes tenminste ook gejat. :D


_O- _O- _O-

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:14

Wat een stelletje bange bokkers :') Tuurlijk neem ik lifters mee, behalve sterke grote mannen, die er niet betrouwbaar uitzien.... Ik heb zelf ook vaak gelift! Ik neem ze gewoon mee hoor :j

Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had.

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:18

Storm schreef:
Ik sta er echt van te kijken hoe weinig mensen lifters meenemen.... :\

Hoe vaak hoor je nu dat er iets is gebeurd? Kom op, je kan mensen toch nog wel een beetje vertrouwen? Ik vind een heel aantal van jullie behoorlijke bangerikken hoor, je kan wel in iedere hoek een spook zien.
Ik neem regelmatig een lifter (of 2) mee, hartstikke gezellig en ik ben nog nooit bang geweest.



Inderdaad, hélemaal mee eens. Wat een bangerikken :')

Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:46

Wat een leuk topic!

Ik reed pas 's avonds laat naar huis en zag een stel jongeren bij een gevaarlijke bushalte staan te wachten, in de berm van een onverlichte weg waar dik 80km/h wordt gereden. Ik was er al voorbij toen ik het echt doorhad. Ik realiseerde dat ik het mijzelf nooit zou vergeven als ik later zou horen dat er op die plek en die avond een ongeluk zou zijn gebeurd. Dus ik gekeerd en gevraagd of ze mee wilden. Het paste eigenlijk niet in mijn autootje, maar het was wel erg gezellig.

Liften en lifters oppikken doe ik normaal alleen bij de Nijmeegse vierdaagse (na de finish natuurlijk). Dan is de sfeer zo gemoedelijk dat ik dat wel aandurf. En op de dag dat de wandelroute gelijk is aan mijn busroute is het laatste stuk liften de enige manier om nog een beetje op tijd terug op de camping te zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, BLEXBot, cheidie, cinniz123, ComscoreBot, daaf4ever, HighFly_, Labby1, milatje, Plonspony, Steenbok12, verootjoo, XXInKA en 57 bezoekers