Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:15

Ik heb laatst nee gezegd tegen lifters die naar Hengelo wilden.
Ze hadden een heel verhaal over een opdracht etc maar ik was moe, het was laat en ik kwam vanaf Den Haag dus had al een lange rit achter de boeg.

Ik neem over het algemeen weinig onbekende mensen mee in de auto, lifters zie ik nagenoeg nooit.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:24

Aan dit filmpje moest ik ineens denken. Was een tijd terug te zien bij Tussen de Oren. Echt zeer zeer zeer het kijken waard als je ff wilt lachen _O-


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 02:04

Toen mijn kinderen klein waren en nog in een kinderzitje zaten, nam ik nooit lifters mee.
Dat vond ik ergens toch altijd een beetje eng.

Ik woon behoorlijk landelijk en hier wordt er wel eens door jonge lui gelift tussen de verschillende dorpen (waar dan geen bussen en/of treinen rijden). Die neem ik dan wel mee hoor, geen probleem.

Vorig jaar hebben mijn vriendin en ik (allebei dik in de 40 :+ ) ook een keer lifters meegenomen.
Ik moest tanken en zij moest naar het toilet.
Komen er tijdens het tanken 2 jonge jongens naar me toe, of ik misschien richting Salzburg reed en of ze mee mochten.
Dus ik antwoordde dat ik het op zich ok vond, maar dat ik het even wilde overleggen met mijn vriendin.
Ik had inmiddels betaald en mijn vriendin bleef nogal lang weg, dus toen had ik zoiets van "jongens, het is wel goed, gooi je spullen maar achterin".
Komt mijn vriendin er aangelopen en ik zei dat deze 2 aardige jongens hadden gevraagd of ze een stuk mee mochten rijden en dat ik had toegezegd.
Reaktie van mijn vriendin "oh, prima :) , maar ehhh... jullie hebben toch geen mes bij je hè <<) ??!"
:')

Een paar maanden later gingen dezelfde vriendin en ik met de trein naar Oostenrijk en terug zouden we met een vriend van ons mee rijden.
Nu is het zo, dat je voor het laatste stuk nog een keer moet overstappen en dan bijna 2 uur op de volgende trein moet wachten en daar hadden we weinig zin in, zodat we al allerlei dingen aan het bedenken waren hoe we tóch eerder op de plaats van bestemming konden komen ... (met de auto is het vanaf dat punt nog maar een half uurtje).
Onze "redding" zat tegenover ons: een russich meisje wat een week kwam skien in het dorp wat voor ons dorp lag, terwijl haar ouders er al een week waren.
Haar vader kwam haar ophalen waar wij moesten overstappen en ze zei dat we wel mee mochten rijden :+ .
Snel nog aan vaders gevraagd en ja hoor, was ok +:)+ .
Voor het laatste stukje hebben we een taxi genomen ;) .

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:32

@Sterre, hahaha die vriendin van jou :+ Wat had ze verwacht dat die jongens hadden gezegd? 'Ja wij hebben elk drie messen, van 10, 15 en 20 cm respectievelijk :j '

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:41

Ik moest laatst naar een vriendin in Den Bosch en aan de oprit van de autostrade hier in Antwerpen stonden 2 meiden van een jaar of 16 te liften richting Amsterdam. Ik dacht: "Daar ga ik niet heen, ik rijd over Eindhoven", maar achteraf, toen ik er al voorbij was, bedacht ik me dat ik evengoed over Breda kon rijden om ze tenminste al in NL te krijgen.
Heb me er écht heel de rit schuldig over gevoeld en nu soms nog, dat ik ze toen niet heb meegenomen :')

Ik was helemaal alleen in de auto, dus op zo'n momenten zou ik enkel 2 meiden meenemen, nooit een man of meerdere mannen of iemand alleen. Hangt er wat van af welk gevoel ik bij ze krijg voordat ze instappen door ermee te praten. Al heb ik nog nooit daadwerkelijk iemand meegenomen, ik hoop er toch ooit iemand mee van dienst te kunnen zijn :j .

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:45

Als mijn Schotse Collie op de achterbank ligt heb ik voor niets of niemand schrik ;)
1 verkeerde move en hij valt aan (ben ik absoluut niet rouwig om!!!)

Maar als ik alleen ben, god nee! Heb té veel films gezien...

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:22

Warbling schreef:
Nee ik zou het ook niet doen hoor.
Laatst stonden ze hier, in de binnenstad op de rand Leiden/Noordwijk, op Hemelvaartsdag (Noordwijk is best een gelovig dorp dus er was ook niet zo heel erg veel verkeer) te liften naar Antwerpen :? Op de terugweg stonden ze er in ieder geval nog (zo'n 2, misschien 3 uur later)

Aan de ene kant denk ik dan, jeetje banketstaaf dat ze er nog staan..
Aan de andere kant denk ik: jeetje, het station is hier vlakbij..
Waarop ik weer denk, misschien hebben ze geen geld voor de trein.
En dan denk ik, als je op reis gaat zorg dan dat je geld hebt voor de trein.

Nouja goed. Lekker warrige post weer :')



Ik zou ze ook niet mee nemen.
Je weet nooit wie er bij je in de auto stapt.

Probeer mij voor te stellen waar deze stonden leiden/noordwijk maar kom tot de conclussie dat katwijk er nog tussen zit en valkenburg. Van noordwijk naar leiden is nog een heel stuk lopen hoor :D
Dan is het nog verstandiger om van noordwijk naar voorhout te lopen

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:26

Ik heb zelf nog geen rijbewijs, ben nog niet eens begonnen... Dus nee, ik neem geen lifters mee _O-.
Lift zelf ook niet.. Heb het één keer gedaan. Ik wilde met de bus, toen ging de busdeur ineens kapot. Het was al laat dus er waren maar 2 mensen in totaal, 1 daarvan was ik. Toen kwam een collega van de buschauffeur langs rijden en die nam mij en het andere mensje mee naar dat 'bus station'. Geen idee hoe het heet, maar zo'n opslag plaats voor bussen :+ . Vanaf daar verder met een bus die het wel deed..

Was de eerste en de laatste keer, en als ik de enige was geweest was ik ook niet mee gegaan.. Vind het maar niets tegenwoordig :P .

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:33

neem ook geen lifters mee heb de auto vaak al vol met kids! en dan zowiezo geen lifters alleen ook niet denk ik trouwens
ik bedenk me ook pas later "he stond daar nu een lifter?!

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:36

Ik neem wel lifters mee, voor mijn werk rij ik heel het land door en ik vind het wel gezellig. Wel let ik goed op, ik kijk eerst wat voor type het is, staat het me niet aan, rij ik door.

Maar de lifters hebben me al veel leuke gesprekken opgeleverd, en het is gezellig rijden dan in mijn eentje.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:48

Ik heb er laatst twee meegenomen, vanuit Groningen toen ik naar het zuiden moest. Er stonden meerdere stellen en het was nog behoorlijk vroeg :? Bleek ook een liftwedstrijd te zijn van de tennisvereniging :+ Ze zijn uiteindelijk blijven zitten tot Eindhoven, maar ze moesten nog door naar Luxemburg.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:52

xChantal94 schreef:
Ik heb zelf nog geen rijbewijs, ben nog niet eens begonnen... Dus nee, ik neem geen lifters mee _O-.
Lift zelf ook niet.. Heb het één keer gedaan. Ik wilde met de bus, toen ging de busdeur ineens kapot. Het was al laat dus er waren maar 2 mensen in totaal, 1 daarvan was ik. Toen kwam een collega van de buschauffeur langs rijden en die nam mij en het andere mensje mee naar dat 'bus station'. Geen idee hoe het heet, maar zo'n opslag plaats voor bussen :+ . Vanaf daar verder met een bus die het wel deed..

Was de eerste en de laatste keer, en als ik de enige was geweest was ik ook niet mee gegaan.. Vind het maar niets tegenwoordig :P .


Voor bussen heet het depot geloof ik. Op z'n Frans uitgesproken :P
Wel aardig van die chauffeur!

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:51

mijn vriend heeft laatst een buitenlandse lifter meegenomen! Hij vond het wel gezellig :)

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:30

Nee, ik neem geen lifters mee.

Zelf, na het missen van de bus naar de discotheek, wel eens gelift heel lang geleden. Dat was ook 1 keer en nooit weer.. :=

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:36

Ik ben zelf wel vaak aan het liften. In NL word je inderdaad moeilijker meegenomen dan bijvoorbeeld in Frankrijk. Ik lift trouwens nooit alleen (te eng) maar altijd met een vriend. We worden ook vaak opgepikt door vrouwen alleen, zelfs twee keer met baby!

Het zijn vaak erg leuke mensen die je ontmoet, ik vind het een superleuke manier van reizen. Alleen ik vind het niet nodig dat sommige automobilisten heel hard naar je gaan toeteren of groffe gebaren naar je gaan maken. Laat iedereen even in zijn waarde zeg...

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:47

Ik kom elke dag langs een liftplek in Amsterdam. Vanuit het centrum richting snelweg, staat zelfs met een bordje aangegeven dat dit een lift-verzamelplek is. Als ik richting Utrecht rij wil ik nog weleens iemand meenemen. En 2jr terug toen ik in m'n eentje naar Lowlands ging (nouja, niet alleen, maar ik reed alleen in de auto omdat ik rechtstreeks van m'n vakantie kwam) heb ik ook 2 lifters meegenomen. Die waren uit Maastricht komen liften maar niet zo gezellig. Was een stelletje en die zaten maar een beetje stilletjes op de achterbank :\

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:50

Als lifter vind ik het ook wel moeilijk hoeveel je nou moet praten... misschien heeft de chauffeur geen zin in een gesprek, dan moet je zelf ook niet beginnen vind ik... ik stel me wel altijd even voor :). Maar meestal beginnen ze wel een gesprekje.

Laatst had ik naar Parijs een fantastische lift, die bood namelijk aan om ons ook weer mee terug te nemen naar Amsterdam!

Katyatje

Berichten: 1866
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:56

Ik heb al verschillende keren lifters zien staan, maar nog nooit iemand mee genomen. Vind het toch altijd wat eng... Niet alleen omdat je die mensen niet kent, maar wat moet je er tegen zeggen? Ik ben niet zo'n sociaal geval met vreemden. :P En dan denk ik 'Wat maakt dat uit, ze moeten maar al blij zijn dat ik ze mee neem.' Maar uiteindelijk doe ik het nooit en voel ik me schuldig als ik ze voorbij gereden ben. :')

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:05

Ja ik moet zeggen, ik heb zelf nooit gelift, maar wel al aantal x lifters meegenomen, maar de meesten zijn wel sociaal en maken een praatje.

Een man alleen zou ik niet zo snel meenemen hoor, maar 2 meiden, of stelletje of iets dergelijks vind ik niet zo'n probleem.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:18

Ik heb 1x een lifter meegenomen van Antwerpen naar Amsterdam. Ik reed toen elke week naar het meest zuidwestelijk puntje van Vlaanderen en terug.
Die keer had ik een bedrijfsauto mee zonder autoradio en dat is saai op een rit van bijna 6 uur. Bij Antwerpen in de buurt stond bij de benzinepomp een fransman te liften die naar Amsterdam moest (waar ik langs kwam). Het was een hele aantrekkelijke en gezellige fransman dus geen straf...hahaha.

Verder hebben we ook wel vaak mensen meegenomen na concerten die toevallig onze kant op moesten.

Hier in Oostenrijk is het ook vrij normaal om te liften. Je ziet hier echt heel vaak meiden alleen langs de weg staan liften.
Ik heb me er in het begin erg over verbaasd.

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:43

Magrathea schreef:
Aan dit filmpje moest ik ineens denken. Was een tijd terug te zien bij Tussen de Oren. Echt zeer zeer zeer het kijken waard als je ff wilt lachen _O-





_O- _O- _O- _O- _O-

Wat een geniaal filmpje :')

Ik heb zelf nog niemand meegenomen, maar ik heb nog maar net mijn rijbewijs en ik ben nog nooit lifters tegengekomen.
Volgend jaar ga ik meedoen aan route du soleil, is een liftwedstrijd voor studenten, dus hopelijk zijn er genoeg mensen bereid mij mee te nemen.

Ragdollcat
Berichten: 14678
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:49

Ik zie ze genoeg in Amsterdam en nee ik neem ze ook niet mee.

Ik waag t er liever niet op of die mensen wel oke zijn.

Er is genoeg reismogelijkheden zoals de OV, dus medelijden met ze heb ik dan ook niet.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:55

Ragdollcat: het OV is wel idioot duur...
Ik vind het persoonlijk een groter risico om te liften dan om mensen mee te nemen.

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:07

Ik heb nog nooit een lifter meegenomen. Zou dat ook niet zo snel doen.
Zelf liften zou ik ook niet snel doen. Ik ben daar echt een schijterd in en denk van alles altijd meteen het ergste :')

Anoniem

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:25

Dat filmpje!!!!! helemaal in een scheur gelegen!!!