Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9705
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:28

In de binnenlanden van Noordwest Overijssel nam ik meestal wel studenten mee, maar ja, die OV jaarkaart he... dus tegenwoordig komt het er nauwelijks nog van. En op dit moment al helemaal niet: mijn auto is sinds half mei in vrede aan het roesten (of hij wordt minder vredig gedemonteerd).

_BLOEMPOTJE

Berichten: 1402
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:32

De meeste mensen liften niet omdat ze geen geen geld hebben voor het OV, maar om het avontuur.
Mijn ouders hebben een paar weken terug nog twee jongens van Noord-Frankrijk naar Utrecht meegenomen. :)

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:42

Zeker, ik lift ook voor het avontuur, de mensen die je ontmoet, de plekjes die je leert kennen, het land op een andere manier zien... je komt echt hele leuke dingen tegen :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:43

Ik ga serieus eens opletten of ik lifters zie... Of ik ben echt enorm kippig, of ik ben een zombie op de weg, of ze verstoppen zich allemaal in de bosjes als ik eraan kom :+

LF_xx_D

Berichten: 1902
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:53

Ik heb poosje terug gelift (liftwedstrijd naar het buitenland) en we hadden elke keer binnen 20 min een lift. Was superleuk om te doen en je krijgt leuke gesprekken! Later ga ik wel lifters oppikken als ze er niet te gevaarlijk uitzien. ;)

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:05

Magrathea schreef:
Ik ga serieus eens opletten of ik lifters zie... Of ik ben echt enorm kippig, of ik ben een zombie op de weg, of ze verstoppen zich allemaal in de bosjes als ik eraan kom :+


Bij snelwegen is het slimmer om bij tankstations uit te stappen en van daaruit verder te liften. Dus gewoon vaak daar stoppen. :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:34

Oh misschien komt het daardoor :+ Het komt neit in mij op om te tanken langs de snelweg, veel te duur. Ik ga er hooguit wat te snacken halen.

Douce

Berichten: 3509
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:44

De lifters die ik ooit heb gezien stonden aan de rechterkant van de weg in Noord-Breda en moesten naar Antwerpen. Precies de verkeerde kant dus. Dan vind je niet zo snel een geschikte lift :p.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:47

Douce schreef:
De lifters die ik ooit heb gezien stonden aan de rechterkant van de weg in Noord-Breda en moesten naar Antwerpen. Precies de verkeerde kant dus. Dan vind je niet zo snel een geschikte lift :p.



Dat kun je ze ook even vertellen natuurlijk :D

Ik ben een keertje opgepikt door een vrouw die zei dat ze ons al eerder had zien staan, maar dat ze ons graag op een betere plek wilde zetten en daarvoor was teruggekomen.
Ook heb ik een keer een lift gehad vanuit Zwolle van een man die speciaal voor ons naar Groningen op en neer reed :P

Douce

Berichten: 3509
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:41

Dat is wel lief! En vertellen tja. Ik had rijles dus denk niet dat dat gewaardeerd werd door mijn rijinstructeur. Anders misschien wel. Maar tegenwoordig heeft iedereen toch vaak wel een gsm met maps?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:54

Tja maar op een gsm is het vaak niet zo nauwkeurig te zien dat je aan de verkeerde kant staat. Heb ook een keer bijna de ANWB naar de verkeerde kant van de Rijn gestuurd (ik stond met m'n auto aan de noordkant maar m'n telefoon dacht dat ik aan de zuidkant stond 8)7 )

Jiwa

Berichten: 1172
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:40

Ligt aan de persoon, en aan of ik er tijd voor heb.

Afgelopen zomer heb ik zelf gelift met mijn vriend. Ik verwachtte dat het in Nederland lastig zou zijn, omdat veel mensen er negatief tegenover staan maar het ging heel snel en goed. :j

We konden prima met de auto of trein, maar juist het avontuur is zo leuk.
We werden meegenomen door allerlei mensen: Een militair, een ontwerper, een ICTer, een zakenman in grote BMW, een gezin, een vader en zoontje van jaar of 7, 2 poolse jongen, 2 jonge knullen van een jaar of 20 in een oude amerikaan.
De ICTer reed zelfs een paar steden verder dan zijn eigen bestemming om ons te helpen.
Hartstikke leuk om zo allerlei mensen te ontmoeten en verhalen te horen, ik zou het zo weer doen!

Jiwa

Berichten: 1172
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:42

Skygirl schreef:
Bij snelwegen is het slimmer om bij tankstations uit te stappen en van daaruit verder te liften. Dus gewoon vaak daar stoppen. :D

Klopt, je mag officieel niet eens liften langs/bij de snelweg.

Fenn

Berichten: 6161
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:55

Ik heb ook wel eens gelift en vond het heerlijk. Wel is het jammer dat in Nederland de mensen een stuk negatiever waren dan in het buitenland. In Nederland werd ik zelfs helemaal opgevoed door een vrouw die mij ging uitleggen hoe onverantwoord en asociaal ik bezig was als lifter := Zeg, ze hoeft mij niet mee te nemen en ze hoeft ook van mij zelf niet langs de weg te staan. Gelukkig werden we vervolgens opgepikt door twee vriendinnen die het allemaal heel gezellig vonden met ons en nog een stukje hebben omgereden ook.

Nu zie ik dus nooit lifters staan, maar ik zou ze wel mee nemen als het uitkomt. Ik vind overigens buiten het avontuur dat je bij liften hebt het idee dat je alleen dankzij vriendelijke mensen zo'n eind komt ook heel erg tof. Dat je opeens in Berlijn bent, geen cent uitgegeven en allemaal hele lieve, maar verschillende mensen ontmoet. :D

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:45

Van de zomer ga ik met n vriendinnetje naar Berlijn liften :) :) Dus, bokkers die ons tegen komen, wel stoppen hoor, hihi!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:47

_AB_ schreef:
Van de zomer ga ik met n vriendinnetje naar Berlijn liften :) :) Dus, bokkers die ons tegen komen, wel stoppen hoor, hihi!


Voor jou!? Echt niet :+

Douce

Berichten: 3509
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:38

Haha moest net denken aan dit topic. Ik liep met mijn oortjes in naar de bushalte, stopte er ineens een auto naast me, raampje open. Ik dacht die zal wel bij dit huis moeten zijn. Zat er een vrouw in en ze riep me. Ik dacht oh verdwaald! Dus ik erheen. Bood ze me een lift aan naar de bushalte. Ik heb nog nooit gelift en het was nog 300 meter dus heb gezegd: ah nee hoor mevrouw het is zo dichtbij ik loop wel. Kunt u doorrijden. Maar toch bedankt voor het aanbod!
Eerst vond ik het dus vreemd maar nu ik er over nadenk is het waarschijnlijk gewoon heel lief bedoeld.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:45

_AB_ schreef:
Van de zomer ga ik met n vriendinnetje naar Berlijn liften :) :) Dus, bokkers die ons tegen komen, wel stoppen hoor, hihi!


Wel je bestek thuis laten he. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:51

Een tijdje terug moest ik mijn broer oppikken bij het station in Nieuwekerk , hij was daar met nog honderden mensen gestand en er reden geen treinen meer.

Bussen waren overvol en reden er te weinig , toen zagen we een jongen en een meisje staan rond de 20 jaar , die hadden op een kartonnen bord geschreven of iemand ze op station Gouda af kon zetten. Ze stonden al 2 uur op het station en niemand van hun familie kon hun halen voor 19.00 uur.( was toen rond 15.uur )

Ff met me broer overlegt en hebben ze meegenomen en afgezet.
Ze waren heel erg dankbaar en hebben me samen 50 euro gegeven voor de moeite.

Ik moet zeggen dat als ik alleen had geweest ik ze denk ik niet had meegenomen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:59

Lifters :oo Zijn die er tegenwoordig nog :D Heb ze nog nooit meegenomen :=

Mars

Berichten: 33275
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:01

Oei, nee ik neem echt geen lifters mee in mn auto :n
Waarschijnlijk teveel films gezien ofzo, maar ik zou me zwaar onveilig voelen als ik één of meerdere wildvreemde mensen bij me in laat stappen. Natuurlijk zijn 99% van de lifters gewone aardige lui, maar met mijn geluk neem ik net die ene psycho mee, nee bedankt := Daarbij heb ik altijd een beetje de gedachte 'ik werk hard genoeg om mn auto/benzine te kunnen betalen'

Douce

Berichten: 3509
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:02

Haha vanwege reacties zoals bovenstaande vind ik het een compliment dat iemand mij een lift wilde geven. Ik zie er blijkbaar veilig uit :D

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:03

Magrathea schreef:
Aan dit filmpje moest ik ineens denken. Was een tijd terug te zien bij Tussen de Oren. Echt zeer zeer zeer het kijken waard als je ff wilt lachen _O-

:D Heerlijk. Lekker droog :')

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:12

Wij hebben ooit in Cannes (frankrijk) 3 lifters meegenomen, we waren met een touringcar vol en de achterbank was nog leeg, ze mochten helemaal mee naar amsterdam, waar ze zijn moesten, waren verschikkelijk blij, toen moesten ze alleen nog van sloterdijk naar centraal, dat heeft toen iemand anders van onze groep geregeld (we waren met een groep op vakantie) was enorm gezellig!

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:02

Zelf heb ik geen films gezien hoor, maar waarom zou je als kwaadwillende een hele tijd langs de kant van de weg gaan staan totdat er iemand de goedheid heeft om je op te pikken? En dan moet er ook nog eens iets in de auto liggen dat je wil hebben? Er lijken me makkelijkere manieren mogelijk...

Overigens betaal je natuurlijk niet meer of minder benzine als je een lifter meeneemt. Je hoeft je alleen wat minder schuldig te voelen over het milieu :P

Mars schreef:
Oei, nee ik neem echt geen lifters mee in mn auto :n
Waarschijnlijk teveel films gezien ofzo, maar ik zou me zwaar onveilig voelen als ik één of meerdere wildvreemde mensen bij me in laat stappen. Natuurlijk zijn 99% van de lifters gewone aardige lui, maar met mijn geluk neem ik net die ene psycho mee, nee bedankt := Daarbij heb ik altijd een beetje de gedachte 'ik werk hard genoeg om mn auto/benzine te kunnen betalen'