Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:33

Dat is wel het leuke, ik heb wel eens gelift en soms heb je hele leuke gesprekken! Ik lifte wel eens op de doodlopende weg naar een feest, kon ik meeliften met 2 vrouwen, heb ik nog een half uur mee op dat feest gestaan een drankje drinken.

Eleandra

Berichten: 6614
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Venlo en Saint Lucia

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:20

Ik heb nog geen rijbewijs, maar zodra ik er een heb ga ik lifters zeker meenemen. Na een reis als deze:
[BEU] [FOTO] IJsland, 1400km liften! zou ik ook echt niet met een schoon geweten iemand kunnen laten staan! :D

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:23

Ik ben gek op liften!

Binnenkort ga ik weer met een vriendin. En dan gaat het dus echt om het liften zelf! Lang niet alle lifters zijn schooiers die geen zin hebben om de trein te betalen.
Ik vind de mensen die je een lift aanbieden vaak super leuk en spontaan (niet dat je dat niet bent als je doorrijdt hoor).

Je kunt altijd wel van het slechtste in de mens uitgaan, maar ik merk dat ik meer plezier in mijn leven heb als ik een ander af en toe gewoon vertrouw (uitzonderingen daargelaten). Met mijn man samen heb ik op terugweg van Frankrijk een lifter meegenomen tot ver in België. Was heel gezellig! Als ik zelf mijn rijbewijs heb zal ik ook zeker lifters meenemen - maar niet alle! Als ik in mijn eentje ben zou ik geen grote enge sterke mannen mee durven nemen.

Wat ik wel gemerkt heb door de jaren heen is dat ik toen ik met een jongen samen ging liften, we veeeeel langer (max. 9 uur) op een lift moesten wachten dan toen ik alleen of met een vriendin ging (max. 4 uur). Mannen schijnen toch enger te zijn om mee te nemen. Ook ben ik altijd vaker door mannen/stelletjes opgepikt dan door vrouwen alleen. Een vrouw alleen voelt zich toch snel kwetsbaar.

Maar ja, lifters worden zeker nog meegenomen!!!

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:25

Hmm nee, ik kan nu wel heel vriendelijk zeggen ja,
Maar (als ik binnenkort mijn rijbewijs heb :+ ), zou ik het denk ik ook niet doen, puur door de verhalen die je erover hoort, en de films haha .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:40

Eleandra schreef:
Ik heb nog geen rijbewijs, maar zodra ik er een heb ga ik lifters zeker meenemen. Na een reis als deze:
[BEU] [FOTO] IJsland, 1400km liften! zou ik ook echt niet met een schoon geweten iemand kunnen laten staan! :D


Geweldig zoals jullie dat gedaan hebben! En lef ook hoor!

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:46

Joolien schreef:
Voordat het tot me doordringt; 'hey er staat een lifter' ben ik alweer 1,5 km verder en dus niet meer in staat om diegene op te pikken :')


Haha ja dat heb ik idd ook :+ . En verder heb ik te veel enge films gezien, dus ik durf ze niet mee te nemen. Bang dat ik afgeslacht word. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:47

Nicky84 schreef:
Joolien schreef:
Voordat het tot me doordringt; 'hey er staat een lifter' ben ik alweer 1,5 km verder en dus niet meer in staat om diegene op te pikken :')


Haha ja dat heb ik idd ook :+ . En verder heb ik te veel enge films gezien, dus ik durf ze niet mee te nemen. Bang dat ik afgeslacht word. :')


Met kettingzaag? :')

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:48

Ik vind het stoer van jullie, maar ben ook veel te schijterig om zelf te liften..brr :\


Haha ja of iets wat op een kettingzaag lijkt :')

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:49

Ik neem soms wel mee

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:04

Ligt aan de lifeter zelf, maar waarom niet?
Ik zag ze laatst nog staan en die zagen er wel betrouwbaar uit. Het was dat er geen plek meer in de auto van mij en m''n opa zat anders...

Ik heb zelf 1 keer gelift met mijn zusje, was een spontane actie om 2 uur's nachts. Ik ben toen opgekipt door een buitelandse touringcar chaffeur. Inclusief touringcar dus :P hij ging zijn vriendin ophalen van het uitgaan in Amsterdam. Was wel een beetje akward toen zijn vriendin de bus in stapte :P maar hij heeft ons zelfs nog helemaal naar centraal gebracht. :P Hij reedt alleen wel heel eng :P

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:19

Als ik het zou zien zou ik zeker wel een lifter meenemen, maar zie het altijd te laat. alleen leg ik mijn tas dan wel even achterin waar de lifter niet bij kan, dat dan wel.

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:26

Heb nog nooit iemand meegenomen. Maar steeds vaker denk ik, waarom niet?
Je hebt ook couchsurfers, dan krijg je dus onbekenden bij je in huis. En de mensen die dat doen zijn vaak heel enthousiast. Nu zie ik mezelf nog niet een couchsurfer in huis nemen, maar een keer een lifter een stuk meenemen kan ook een gezellige rit betekenen denk ik dan.

M3lisss

Berichten: 2526
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:31

Heb het één keer gedaan, toen ik met een vriend van me op weg was naar Wageningen voor het bevrijdingsfestival. Ik weet hoe ellendig het ov die kant op is die dag, en zag 2 meisjes en een jongen van een jaar of 15 staan bij de overvolle bushalte. Was best gezellig in de auto! :D

Oh twee keer trouwens, een oudere vrouw vanaf het station naar huis (ze bleek bij mij om de hoek te wonen en dat was 18 km verderop). Vertrouwde het wel en ze was me ook heel dankbaar. :)

Maar laat ik het zo zeggen, ik neem niet iedereen mee!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:35

Ik heb serieus nog nooit lifters langs de kant van de weg zien staan :+
Als ik ze wel zou zien, hangt het er een beetje vanaf of ik haast heb, waar ze heen gaan enzo. Of ze er betrouwbaar uitzien :)
Ik beheers aardig wat jiu jitsu technieken dus een eventuele aanslag op mij kan ik wel afweren gok ik zo :)

Er was vorig jaar trouwens iets gestart op twitter geloof ik, voor als de trein eruit ligt vanwege sneeuw oid. Dat je kunt twitteren als je plekken vrij hebt in de auto naar daar en daar en dat je dan iemand mee kan nemen. Goed initiatief :j
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 08-06-12 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:35

Ik neem ook geen lifters mee. Ik voel me er niet fijn mee en ik wil me wel fijn kunnen voelen in mijn eigen auto.

Ze staan hier ook altijd bij de oprit naar de A27 toe.. maar ik kan de auto daar niet eens stilzetten :=

mrjlnx
Berichten: 1246
Geregistreerd: 03-05-11

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:41

Ik neem ook geen lifters mee, ook teveel enge films en docu´s gezien.
Kom ze wel vaak tegen, vaak jongeren trouwens.

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:44

Normaal zou ik ook nee zeggen, maar heb het 1 keer wel gedaan. Ook uit eigenbelang. Ik kwam toen van Belgie je af en was en knettermoe, terwijl het gewoon 5 uur 's middags was. Na een stop bij een benzinestation waar ik probeerde even het van me af te dutten viel ik uiteraard niet in slaap. Tijdens een sigaretje kwamen toen 2 knullen van mijn leeftijd op me af die vroegen of ik richting Noord-Holland ging. Ze wilden graag naar een groot feest in Amsterdam, hadden kaartjes, maar geen vervoer.

Op de 1 of andere manier zagen ze er betrouwbaar uit en het zou mij helpen om wakker te blijven als er iemand in de auto zit om mee te praten dus mee genomen. Naast de snelweg bij een groot benzinepomp weer afgezet in Noord-Brabant (verder ging ik niet). En ze succes gewenst. Ze hadden nog 3 uur om in Amsterdam te komen.

Eigenlijk zeer goede ervaring dus meegehad. Wel moesten ze beiden achterin zitten zodat ik niet in het nauw gedreven zou worden tijdens het rijden (just to be sure).

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:49

Dubbel. Ene kant kan je er mensen ontzettend blij mee maken en je zult gerust leuke verhalen horen. Andere kant, je hoort de laatste tijd zulke rare verhalen dat ik het niet aan durf.

slagchoco_91

Berichten: 553
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:50

Joolien schreef:
Voordat het tot me doordringt; 'hey er staat een lifter' ben ik alweer 1,5 km verder en dus niet meer in staat om diegene op te pikken :')


haha dat hadden mijn woorden kunnen zijn,
maar dan nog.. ik neem ze niet mee dat risico wil ik gewoon niet hebben.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:55

Ik heb zelf nooit gelift, maar wel meermaals lifters opgepikt. Meestal maar kleine stukjes.
Ik kijk altijd wel eerst wie ik oppik :)
Maar heb als vrouw zijnde vaak zat in mijn eentje lifters opgepikt.
Als vrachtwagenchauffeur zijnde, maar ook gewoon met de luxe wagen.

Djini
Berichten: 498
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:16

In Nederland neem ik zelden mensen mee als ik alleen in de auto zit (zie trouwens ook maar héél zelden lifters langs de weg). Ik zie ze meestal te laat, of het verkeer is me net even te druk om snel naar de kant te gaan en dan rijd ik uit gemakzucht maar door :+
Zelf heb ik jaren geleden wel eens wat rond gelift. Nooit wat gebeurt gelukkig, maar inmiddels ben ik toch minder naïef. Dus zou het zelf nu niet meer doen. Maar kan me nog goed herinneren hoe blij ik was als er een betrouwbaar uitziende lift stopte als ik er één nodig had

Momenteel woon ik op een heel "dorps" Portugees eiland. En ondanks dat ik weinig Portugees spreek en niet zo veel mensen hier ken, heb ik er hier nog minder moeite mee om iemand een lift te geven. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar de mentaliteit hier is anders als in NL en het verkeer is lekker rustig, dus kan makkelijker even de auto stilzetten.
Gisteren nog een lifter langs de weg met een grote backpack die, net als wij in de auto, richting vliegveld moest. Tja, als je iemand er een plezier mee kan doen en diegene ziet er wel betrouwbaar uit, waarom dan ook niet?

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:47

Heb nog nooit iemand meegenomen, maar ik zou het misschien wel doen. Als het een leuk stelletje is of jongeren.
Hangt een beetje van de situatie af, voor zover je dat enigzins kan inschatten.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:30

altijd...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:32

Ik ben een bangerik, ik zou het echt niet durven. Daarmee wil ik niet zeggen dat lifters engerds zijn, maar ik zou me er echt niet prettig bij voelen.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:41

Mijn broer moet ook met universiteit liftend naar allerlei plekken (landen), dan is het toch wel fijn als iemand je meeneemt := Nou zou ik ook wel eerder een groep studenten vertrouwen dan een man in een lange zwarte jurk :))