Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:15

bello2005 schreef:
ik denk bij lifters altijd..

hoe ben je op die plek gekomen,,, lopend toch ?? loop dan ook maar lekker verder;)


Of afgezet door een andere lifter ;)

Ik heb meegedaan met een liftwedstrijd en er zijn toen verschillende teams gewoon ergens langs de snelweg in the middle of nowhere gedropt. Dan moet je wel weer opgepikt worden want langs de snelweg lopen is niet bepaald safe (en verboden?) :=

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:31

Sammie schreef:
Sterre schreef:
Nou ja, wat heet hier "eindelijk"; tot een uur geleden heb ik er nog nooit een sec. erover nagedacht dat een extra persoon in de auto, extra kosten met zich meebrengt :+ .
De rekensom van Margrathea beleert mij dus dat dat zo is :) .
“Ik weet precies wat het brandstofgebruik van een auto bepaald!” zeg je daarvoor..?
Ik begrijp niet waarom er tig berichten overheen moeten om een feitje. Extra gewicht = extra brandstof. Haal je reserveband uit je auto en het scheelt al (heel weinig dat wel). Vijf kratten bier meenemen etc. Wat iedereen daar persoonlijk meedoet, doet er niet toe. Dat is imo een heel ander discussiepunt. :D

Ja jemig, voor mij is dat een gemiddelde. Net zoals je zelf al zegt: de ene keer is je auto vol met boodschappen (5 kratten bier :+ ), de andere keer rij ik met 4-5 pers., dan weer alleen, de ene keer geef ik flink gas, dan weer rij ik "brandstof sparend".
Ook is er verschil in brandstofverbruik of ik er winter- of zomerbanden onder heb.
De discussie begon ermee dat er als reden werd geven, geen lifters mee te nemen ivm extra brandstof verbruik ;) en dát was iets waar ik me nog nooit een sec. mee bezig had gehouden :) .
Maar die discussie is iig van mijn kant gesloten. Ik vind het een kul-reden, maar het is natuurlijk ieders recht daar anders over te denken ;) .

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 00:45

Precies, het punt was dat lifters gierig zijn ofzo omdat jij er zoveel extra geld aan kwijt bent :=
Dat vind ik wel Nederlandse krenterigheid, als dat je reden is.

Rennie89
Berichten: 37252
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 00:53

Toevallig hadden we het hier laatst over. Je hebt hier toch best een hoop lifters maar als vrouw alleen of met een andere vrouw zou ik niet zomaar een lifter oppikken. Het kan goed fout gaan, en dat is bewezen helaas. Laat zagen wij ook een lifter (nog best een knap ventje :') ) en zijn ook doorgereden. Je weet nooit wat je binnen haalt... Als ik nou een beer van een vent was geweest had ik het wss wel gedaan :j hier in Amerika zijn de afstanden toch best zorgwekkend lang tussen het ene dorp en het andere :')

Nou, als nou iemand als Alexander Skarsgård aan de kant van de weg staat zou ik 100% zeker stoppen :') maar het risico is vaak toch echt te groot :P En ik ben zo klein :')

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:18

hahaha, en dan vooral naakt en zonder geheugen, haha :P

Rennie89
Berichten: 37252
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:25

exactly :j :D <3

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:41

Ik ben wel benieuwd naar die enge liftersfilms dan. Ik zou het zelf niet eng vinden om een lifter op te pikken (al moet je natuurlijk wel voorzichtig blijven). Mensen met moordplannen zullen toch niet uren wachten langs de kant van de weg? En meestal hebben ze toch ook wel een idee van wie ze dan dood willen hebben? De kans dat je nou net die ene massamoordenaar treft die lukraak mensen vernietigt en nog niet gepakt is oppikt is uitermate klein, die zal ook niet zo open en bloot langs de weg gaan staan.

Het liften zelf vind ik risicovoller. Zeker als meisje alleen, als ik met een vriend lift komen er al een hoop auto's voorbij die alleen mij wel mee willen nemen. Neeeee, dank je. Of mensen die je dan misschien niet meer uit je auto willen laten gaan (nooit meegemaakt gelukkig, dat heb ik van horen zeggen).

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:56

Sheran, het is alleen niet bij films gebleven. Er zijn echte verhalen van lifters die verdwenen zijn. Kan een zaak herinneren van lifters die in Spanje/Frankrijk met z’n tweeën aan ’t liften waren. De een werd afgezet de andere wilde nog wel verder liften. Nooit meer een spoor van gevonden. Details weet ik niet meer, is al lang geleden.

Maar het zijn niet alleen die films die het doen. Het is gewoon de mentaliteit an sich. Mensen vertrouwen elkaar niet meer zo en achter iedere persoon zit al snel een halve gare.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:05

Ja precies, maar dat gaat dan toch ook over de lifters zelf die risico lopen? En niet over mensen die lifters bij zich in laten stappen?
Het is wel jammer dat mensen elkaar niet meer zo vertrouwen, mensen gaan daar ook naar handelen en dan vertrouwen we elkaar nog minder. Terwijl het grootste deel van de mensen gewoon compleet in orde is.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:02

lifaya schreef:
Toevallig hadden we het hier laatst over. Je hebt hier toch best een hoop lifters maar als vrouw alleen of met een andere vrouw zou ik niet zomaar een lifter oppikken. Het kan goed fout gaan, en dat is bewezen helaas. Laat zagen wij ook een lifter (nog best een knap ventje :') ) en zijn ook doorgereden. Je weet nooit wat je binnen haalt... Als ik nou een beer van een vent was geweest had ik het wss wel gedaan :j hier in Amerika zijn de afstanden toch best zorgwekkend lang tussen het ene dorp en het andere :')

Nou, als nou iemand als Alexander Skarsgård aan de kant van de weg staat zou ik 100% zeker stoppen :') maar het risico is vaak toch echt te groot :P En ik ben zo klein :')


Net alsof je er iets aan hebt dat je groot en gespierd bent als je een auto moet besturen. :')

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:07

Ik heb eens een amerikaan meegenomen :-)
Hij stond bij een tankstation en wou naar de MacDonalds :')
Heb toen maar gevraagd waarom hij daar heen moest!
Zijn telefoon was leeg, en het tankstation had geen wifi voor zijn laptop..
Ik heb hem toen afgezet bij de Mac in Assen en kreeg nog een vergoeding ook! :-)

MyLittleLove

Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:13

Toevallig reden we vandaag naar het gemeentekantoor en hadden een andere route gekozen omdat de andere weg zo druk was. Is een soort landweg van 4/5 km, nooit een auto te bekennen, je raadt het al, een fietser :P Jongen van een jaar of 18 die moest met zijn fiets naar het einde van de weg daar ligt een winkel en daar zouden ze hem op komen halen voor rijles, maar zijn ketting lag eraf en zijn band was (zoals hij het zei) 'heulemaal naar de klote!' :') Toen heeft hij zijn fiets laten staan en is hij die weg met ons meegereden want niemand kon hem ophalen. Toch iemand z'n dag goedgemaakt :D

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:20

Ligt heel erg aan de situatie denk ik... als ik alleen in de auto zit nooit, maar als je met 2 of 3 bent waaronder minstens 1 flinke vent, dan misschien wel...
Ken genoeg mensen die voor de lol gaan liften dus het is niet altijd om financiele redenen. Het is best een avontuur :) Vriend van mij is laatst gewoon een weekend door NL gaan liften, kijken waar ze konden komen en ze zijn toch meerdere keren meegenomen, ging prima! Dus het gebeurt nog wel :))

Een docent van mij (flinke kerel ;)) moet vaak naar zuid-frankrijk. Hij zegt zelf het oersaai te vinden en elke lifter die er fatsoenlijk uitziet probeert hij wel mee te nemen en meestal heeft hij erg leuke gesprekken. Win-win situatie :)

Zoolgangster

Berichten: 9622
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:21

Ik zou Viggo Mortensen *\o/* wel meenemen. Helaas heb ik geen auto op het moment, en is hij niet in Nederland, maar verder... :')

Er is een heuse website voor lifters en mensen die lifters mee willen nemen! http://www.meerijden.nu/index.php

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 07:45

Ik heb vorige week nog gelift. Ik moest met de bus maar die had ik gemst dus ben alvast maar gaan lopen. Ik hoopte dat ik een betrouwbaar persoon tegen zou komen waarmee ik kon liften, dus toen er een betrouwbaar uitziende oude vrouw aankwam rijden gevraagd hoelang ik nog moest lopen, hopende dat ze aanbood om mij te brengen :p En jahoor Ik mocht mee!