Wanneer is het wantrouwen en wanneer jaloezie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esther_sonja
Berichten: 3068
Geregistreerd: 23-05-06

Wanneer is het wantrouwen en wanneer jaloezie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 17:06

Dit vraag ik me dus af.
Woorden met vriendlief, hij wil binnenkort naar een kameraad in Engeland voor de 2e keer, en op facebook praten die 2 daarover.
Reageert het buurmeisje van die Engelse kameraad nog al enthousiast dat mn vriend daar heen gaat. Vorige keer was 3 jaar geleden, dus toen was zij nog niet in de picture. Nou goed, die meid nog al enthousiast reageren dat mn vriend komt, en dat ze hem graag wil zien. ( deze 2 hebben dus nooit eerder contact gehad. ) Vriendlief reageert ook wel vrolijk.
Dus ik vriendlief opgebeld, en gekletst, toen heb ik dus ook laten vallen van goh, die meid reageert ook wel heel enthousiast op het zien van jou of niet? :o Dat vond ij dus niet leuk.

Maar goed na aanleiding hiervan, vraag ik me dus af..
Wanneer is het jaloezie, wanneer is het "normaal", Wanneer is het ziekelijk jaloers, en wanneer is het wantrouwen.
Ik weet dat als mn vriend er heen zou gaan er niets zou gebeuren, en ik slaap erprima om. Maar ik vind het niet fijn als een meid zo reageert op mijn vriend.. Nu kan ik net doen alsof er niets is, maar ik wil gewoon eerlijk zijn over mijn gevoelens..
Dus ik vertrouw men vriend wel dat er niets gebeurd, maar ik vind dat soort reacties niet fijn.
Ben ik dan té jaloers? of vinden jullie het wel wantrouwen? of ben ik gewoon "normaal" jaloers en zouden menig van jullie boktvrouwen zo hebben gereageerd?

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wanneer is het wantrouwen en wanneer jaloezie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:16

Tsja, ze is gewoon blij om 'm te zien waarschijnlijk. Ik zou het probleem niet zo zien.. Jongens en meisjes kunnen ook gewoon vriendschappelijk met elkaar omgaan. Mijn 2 beste vrienden zijn toevallig jongens en nee, ik zie niks in ze. Ik heb gewoon lol met ze. Maar ik moet er niet aan denken meer met ze te doen dan af en toe ff een snelle knuffel als we elkaar weer zien :)

Ik zou zeggen praat gewoon goed met hem erover. Want ik ben het helemaal met je eens dat je gewoon eerlijk moet zijn over je gevoelens, dus ook als jij iets niet fijn vind wat er gebeurt ;)

Anoniem

Re: Wanneer is het wantrouwen en wanneer jaloezie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:17

Ik vind wel dat je iets te jaloers bent ja := Jij duikt toch ook niet op iedere jongen die aardig tegen je doet of wel? :D

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:23

Ik begrijp je reactie wel, zo ben ik ook al heel snel.. toch vind ik het inderdaad wel jaloezie.
Kijk eens naar jezelf, als jij goed op kunt schieten met een jongen..

Ik heb het andersom, heb een beste maatje en wel meer jongens waarmee ik goed omga en ik snap soms niet dat mijn vriend daar soms jaloers op kan zijn. Want ik zeg heel vaak dat ik echt niks meer voel voor die jongens en dat is ook zo!
Toch zou ik het ook vervelend vinden als hij hetzelfde met meiden had, maar als ik dan nadenk en kijk naar mezelf dan besef ik pas dat het helemaal niks hoeft te betekenen :n

Kijk dus ook naar jezelf en hoe jij zou reageren als het andersom was op diegene :j

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:12

Warbling schreef:
Tsja, ze is gewoon blij om 'm te zien waarschijnlijk. Ik zou het probleem niet zo zien.. Jongens en meisjes kunnen ook gewoon vriendschappelijk met elkaar omgaan. Mijn 2 beste vrienden zijn toevallig jongens en nee, ik zie niks in ze. Ik heb gewoon lol met ze. Maar ik moet er niet aan denken meer met ze te doen dan af en toe ff een snelle knuffel als we elkaar weer zien :)

Ik zou zeggen praat gewoon goed met hem erover. Want ik ben het helemaal met je eens dat je gewoon eerlijk moet zijn over je gevoelens, dus ook als jij iets niet fijn vind wat er gebeurt ;)

blij om hem te zien is best gek als ze hem toch helemaal nog niet kent? Zo lang ik m'n vriend kon vertrouwen zou ik niet jaloers zijn, maar ik zou dit soort reacties nou ook niet echt aanmoedigen

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Re: Wanneer is het wantrouwen en wanneer jaloezie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:24

Begrijp je ook wel hoor. Ben het ook eens met bovenstaande reactie. Ze heeft hem nog nooit gezien.
Maar misschien heeft mevrouw in kwestie wel zoveel verhalen gehoord over je vriend van zijn vriend, dat ze gewoon ontzettend nieuwsgierig is.

Ik zou ook niet helemaal weten hoe ik hiermee moet omgaan of hoe ik dit moet opvatten :j

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:40

even het woordenboek geraadpleegt :+

Citaat:
Wantrouw
Let op: Spelling (deels) uit 1864: v.,
~IGHEID, v. [geen meervoud] gebrek aan vertrouwen, mistrouwen, achterdocht; kwaad vermoeden.
~EN, [bedrijvend werkwoord] [gelijkvloeiend] (ik wantrouwde, heb gewantrouwd), geen vertrouwen hebben of stellen (in), mistrouwen.

jaloezie
[zelfstandig naamwoord]• vervelend gevoel omdat iemand anders iets leuks of moois heeft
vb:het was jaloezie dat Kim zo dwars deed
synoniem: afgunst
zelfstandig naamwoord: ja-loe-zie
de jaloezie



het verschil in mijn optiek is de grond waarop..

Wanneer je gegronde redenen hebt (je hebt bijvoorbeeld door dat hij liegt, dingen die hij zegt kloppen niet enz.) is het wantrouwen. Wanneer jij dingen in je hoofd gaat halen (bijvoorbeeld dat hij nu daar heen gaat voor haar) is het jaloezie.. Of hebben jullie hier andere ideeën bij?

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Wanneer is het wantrouwen en wanneer jaloezie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:50

Ik vind dat dat altijd te maken heeft met jezelf, je gaat jezelf wijs maken dat hij waarschijnlijk iemand anders leuker vindt. Niet zo onzeker dus! Het is jouw vriend, hij kiest voor jou! :)

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:56

Denk inderdaad dat het vaak ook een beetje onzekerheid is.
Misschien wel een tip probeer het met je vriend te bespreken! Ben zelf vreselijk jaloers en wantrouwig :') bij mij heeft het echt geholpen gewoon een goed gesprek te hebben met mijn vriend.