Wanneer samenwonen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:45

Wij zij na 2,5 jaar gaan samenwonen, direct toen ik afgestudeerd was en een vaste baan had een huis gekocht :)

Dat het goed moet voelen is natuurlijk het belangrijkst, maar minstens zo belangrijk vind ik dat je het financieel gaat redden. Niets lijkt mij rotter dan dat je de eindjes aan elkaar moet knopen, ik ben erg blij dat wij genoeg spaargeld hadden en lekker konden kopen en verbouwen wat we wilden en ook nu nog alle financiële vrijheid hebben :j

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:49

Donkerblauw schreef:
Zelf ben ik samen gaan wonen op het moment dat m'n vriend zijn eigen huis huurde en ik meer bij hem thuis zat dan bij m'n ouders.
Als jullie er allebei een goed gevoel bij hebben én jullie het financieel "rond" kunnen krijgen, dan zou ik het zeker doen.

Bij ons heeft het 5 jaar geduurd, maar we waren allebei nog erg jong (14 en 15 jaar) toen we een relatie kregen. :)



Hier precies hetzelfde hadden al jong een relatie en na 5 jaar hebben we een eigen appartement gekocht...:j
Wanneer jij en je partner zich er goed bij voelen lijkt het mij de beste tijd, uiteraard onder voorbehoud van het feit dat je jezelf kunt voorzien in de dingen die je nodig hebt...

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:50

Ik ben bijna 4 jaar samen met vriend en we zijn nu actief op zoek naar een appartement/huisje. :)

Probleem is alleen dat ik mijn moeder zo moeilijk kan missen, dat wordt het grote probleem. :')

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:51

Wanneer wij zijn gaan samenwonen?
Toen het huis klaar was haha :)
Na ongeveer 1,5 jaar. Toen ik verkering kreeg (in juli 2005) met hem was hij het huis al aan het bouwen.
In December 2006 ofzo zijn we er geloof ik gaan slapen en in Feb. 2007 was het helemaal af. Lekker met z'n tweetjes er in.
En na 4 maanden bleek ik zwanger te zijn hihi ;) Maar goed, toen hadden we dus al 2 jaar verkering en alles toch op orde.

Nu zijn we straks in Juli alweer 7 jaar samen.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:51

Wij zijn na zo'n 4,5 jaar gaan samenwonen. Goed, leeftijd heeft er natuurlijk ook mee te maken :) als je al wat ouder bent ga je denk ik sneller samenwonen.
Ik was nl. bijna 20 toen we zijn gaan samenwonen, vriendje 22.

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Wanneer samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:59

je weet nooit wanneer je er echt klaar voor bent. Als je het graag wilt samen gewoon doen. je ziet vanzelf wel hoe het loopt.. Ik ben in de 20 en heb al jaren een vriend, maar we wonen nog niet samen, dat willen we als we allebei een baan hebben:) Maar je moet t gewoon doen wanneer t goed voelt.

Anoniem

Re: Wanneer samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:04

wij zijn na 4 maanden gaan samenwonen en a.s. 15 augustus zijn wij 2 jaar samen en gaan we trouwen :+:

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:05

Mijn vriend en ik kennen elkaar nu 1,5 jaar waarvan we ruim 1 jaar officieel samen zijn. Afgelopen februari hebben we voor het eerst besproken dat, als we uit huis gaan (beide wonen we nog thuis) het net zo leuk is om te gaan samenwonen. In april hebben we ons ingeschreven bij meerdere woningbouwverenigingen etc.
Tegen de tijd dat het zover is, zijn we wel meer dan een jaar verder schat ik. Het financiële stuk is nu nog onzeker (ik studeer af en weet niet wanneer ik een baan heb), vriend moet nog een jaar studeren. Pas als we dat rond hebben en 100% zeker weten dat we rond kunnen komen, zullen we daadwerkelijk gaan samenwonen. En tot die tijd zijn we gewoon lekker veel bij elkaar bij één van de twee thuis. Bevalt nu ook nog prima :)

mrjlnx
Berichten: 1246
Geregistreerd: 03-05-11

Re: Wanneer samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:10

Ik woon nu 1 jaar en 3 maanden samen met mijn vriend na ongeveer een half jaar samen te zijn. Mijn vriend had al een huurhuis, dus het erbij intrekken ging gewoon makkelijk en snel haha. Nog steeds gelukkig samen.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Wanneer samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:15

Hier is het echt te vreemd gegaan. Vanaf oud en nieuw slaapt hij eigenlijk elke dag hier (bij mijn ouders). In de tijd dat ik hem (op deze manier) leerde kennen, was ik bezig met een koophuis en hij heeft me erg geholpen in de verbouwing ervan. We slapen er nu in het weekend, maar omdat het nog niet af is, doordeweeks nog gewoon bij mijn ouders. We kregen officieel wat op kerstavond :'). Excuus is wel dat ik hem al anderhalf jaar kon :P. Echt wel heel vaag, ik ben altijd van het trage aan doen, niet zo serieus en blabla, en kijk nu.. :'). We verwachten er over een maandje a 6 weken echt in te gaan, dus dan uhh.. half jaartje ongeveer voordat we écht samenwonen.

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Wanneer samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:17

Je voelt vanzelf wanneer je er klaar voor bent!
Wij zijn na 5 jaar samen gaan wonen (trouwen). Was toen 20 jaar. Als we ouder waren geweest woonde we waarschijnlijk ook eerder samen.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wanneer samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:21

Wij zijn al na 4 maanden gaan samenwonen. Doordat hij hier een baan kreeg en ik al een (huur) huis had is hij hier er bij in getrokken. Anders moest hij elke dag 150 km rijden voor z'n werk (en dat zonder rijbewijs, haha).

Uiteindelijk na 2 jaar relatie een huis gekocht. En nu na bijna 5 jaar relatie gaan we in september trouwen.

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:22

Als je het goevel hebt dat je er klaar voor bent en dat is bij iedereen verschillend, daar zit geen leeftijd ofzo aan verbonden.
Ik was 21 toen ik ging samenwonen na bijna anderhalf jaar een relatie te hebben. Woon nu nog steeds samen, al ruim anderhalf jaar.

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Wanneer samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:33

Wij hadden bijna 5 jaar een relatie toen ons huis kochten vorig jaar maart. Wij waren echt klaar voor de volgende stap zeg maar. Inmiddels wonen we ruim 7 maanden samen en zijn we ruim 6 jaar samen en het is heerlijk! Ik zou niet meer anders willen :)) .

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Wanneer samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:34

Wij zijn na dag 1 bij elkaar gebleven, sliepen we elke avond bij elkaar (ik noemde het toen nog logeren). Ik heb na 8 maanden mijn huur opgezegd en ben toen bij hem ingetrokken.

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Wanneer samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:48

Na 3 maanden :+ .

We woonden 200 km van elkaar vandaag (Den Haag - Leeuwarden) en ik heb sinds kort mijn eigen huisje. Hij wilde hier graag komen studeren en hij kon overgeplaatst worden qua werk naar Rotterdam per direct dus die kans hebben we gegrepen. Wel wat snel, maar ach, het voelt goed :D .

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:59

vriend en ik zijn vrij snel samen gaan wonen, kenden elkaar al wel een paar jaar en ik was door omstandigheden soort van thuisloos en woonde eigenlijk binnen een maand samen nadat we wat kregen. goed is goed en ik ben van mening dat snel samenwonen geen invloed heeft op het wel of niet slagen van een relatie. hooguit dat als het niet werkt, je er sneller achter komt.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:22

Mijn vriend woont al een flinke poos op zichzelf, en nu sinds ik denk 2 maanden ofzo
zit ik ook meer bij hem dan thuis.
Tis bij ons eigenlijk een beetje vanzelf gegaan. En nu vind ik het maar raar als ik weer eens thuis slaap haha!
Al sta ik nog niet bij hem ingeschreven, hij is nu opzoek naar een ander huis dan kan ik het altijd dan doen.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:20

We waren 1,5 jaar samen toen we besloten te willen samenwonen. Elk weekend 200km reizen is niet leuk namelijk. Met 2 jaar konden we daadwerkelijk in een huisje, waar we na 4 weken uit moesten :+ Toen nog 5 maanden bij mijn moeder gewoond en sinds december 2011 wonen we echt samen in een appartement.
Ik woonde toen al 3 jaar op kamers, vriendlief is direct vanuit huis gaan samenwonen.

_JTM

Berichten: 893
Geregistreerd: 06-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:24

Wij waren bijna 8maanden samen toen ik bij mijn vriend in trok. Zijn nu een jaar samen en gaat nog steeds goed. Voelde voor ons beide goed dus waarom wachten!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:26

Ik woonde na 3 maand al bij zijn ouders in. Mijn ouders gingen scheiden en officieel woonde ik bij mijn moeder. maar heb daar maar 3 nachten geslapen. na 2,5 ons eigen huisje gehuurd. Zijn nu 5 jaar samen en gaan volgend jaar trouwen. indien het financieel haalbaar was geweest had ik liever eerder gaan samen wonen. aan de andere kant het financiele oogpunt hadden we beter nog kunnen wachten maar na 2 jaar bij de schoonouders gewoont te hebben moet je daar weg voor het escaleert.

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:32

Na exact vier jaar. Ik ben eerst nog gaan studeren. Ik was nog net 20 jaar toen we hier gingen wonen.

Het is maar net wat je zelf wilt of leuk vind.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:37

Vanaf de eerste dag, we wonen namelijk op dezelfde gang in dezelfde studentenflat.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Wanneer samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:31

Waarom kan je niet meer terugkomen?
Als het niet gaat.
Zit daar je grootste angst in?
Hoelang ken je hem al?
Ikzelf ben binnen een maand bij mijn vriend ingetrokken. Eerst heel spannend, want gaat het wel werken. Wat vinden andere daarvan (wat iets wat ik mij heel erg aantrok). Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Maar ik kon wel altijd terug komen als het niet werkte, dus had verder ook geen zorgen. Gaat het goed dan gaat het goed, gaat het niet ja dat is dan jammer maar dan gaat het niet en kon ik weer terug.
We hebben nu bijna drie jaar met elkaar.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:58

Wij zijn ruim 6 jaar samen en wonen nog steeds niet samen. Ik heb wel een eigen appartement, maar ik studeer nog :)