Hoe kon je?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:44

Ik zit hier met tranen in mijn ogen zooo zieliggg

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:46

Ik heb dit verhaal ook al eens gelezen. Maar toch ben ik blij dat je hem erop heb gezet. Nu heb ik hem overgenomen en even naar iedereen rondgestuurd.
Misschien dat het iets helpt, bah ik heb ook een brok in m'n keel.
Hij is erg mooi geschreven!

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:32

speachless......................... Huilen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:05

Wat een ontzettend zielig verhaal..
zit hier ook met tranen in m'n ogen Scheve mond

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:19

Ik kende het verhaal al maar dat maakt het nog niet minder mooi......
Helaas nog steeds de waarheid....en idd voor alle dieren,honden,katten konijnen maar zeker ook voor onze paarden ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:27

Ik ga met CarS mee, ik kende het verhaal, maar het blijft toch een verhaal waar een traan bij valt... Waarom toch? Ik weet wel dat als ik de ruimte heb om beesten te houden, ik een enkeltje asiel neem om er het een en ander op te halen. Hopelijk zullen op een dag, asiels een zeldzaamheid wezen...

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:10

Huilen jasses heb echt eventjes geen woorden Huilen

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:18

verschrikkelijk, en toch de werkelijkheid...
zit haast te huilen Verdrietig

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:19

Ik huil niet snel, maar dit verhaal, ik kreeg écht tranen in mijn ogen. Het is gewoon prachtig geschreven...

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:31

tranen liepen over mijn wangen... heb er even geen woorden voor Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:50

Ik weet nog goed dat ik 6 jaar geleden naar het asiel ging omdat ik heel graag een hond wilde. En aangezien ik van mening was dat je beter een hond uit het asiel gelukkig kon maken deed ik dat dus. Na lang zoeken kwam ik in het asiel in Amersfoort terecht. Daar vertelde ik mijn verhaal, het moest een hond zijn die goed met paarden en mensen kon. Anders had ik een probleem.

Ze vertelde me dat ze een hond hadden zitten die 2 weken daarvoor binnen was gekomen. De dierenbescherming had hem weggehaald en ik moest niet schrikken hoe hij eruit zag, want met goed voer en aangezien hij van zijn vlooienallergie af was, zou het wel goed komen. Ook vertelde ze dat hij sociaal veel problemen had, met geduld was er een kans dat het goed zou komen. Er was ook een kans dat het helemaal niet goed zou komen. Of ik dat wilde proberen.

We liepen naar het hok en deden hem los in de kennel. Heel af en toe kwam hij vluchtig naar je toe, maar langer dan een seconde durfde hij niet te blijven staan. Mensen van het asiel vertelde dat hij als 3 maanden oud binnen was gekomen, de laatste uit het nest en niemand wilde hem. Ze hadden hem herplaatst, maar daar hadden ze hem weggehaald. Hij had een jaar lang opgesloten gezeten in een kelder.

Toen ik zei dat ik het niet wist, omdat hij zo bang was en toch in een drukke manege terecht zou komen, en bang was dat hij een angstbijter zou worden vroegen ze mij of ik er niet rustig over na wilde denken. Toen ik wegliep stond hij tegen het raam aan naar me te kijken. Tja was geheel verkocht natuurlijk. Hij zag er werkelijk verschrikkelijk uit. Zo mager had ik nog nooit een hond gezien. Groot en zwart en zijn hele rug lag open van de allergie.

Vanaf dag 1 heb ik nooit een riem om gehad, hij luisterde perfect en was alleen maar bezig om mij blij te maken. Soms werd ik er knettergek van. Mijn moeder zei nog, je hebt wel lef om zoeentje te nemen. Hoop voor je dat het goedkomt.

Na een jaar werd het bedrijf verkocht en stond ik op straat. En Wodan ( zo heette hij al, en vond het sneu om ook dat nog te veranderen) en ik konden bij vrienden in huis komen wonen. Toen kwam voor mij de beslissing om fulltime uit de paarden te gaan. En de beslissing dat het onmogelijk was om hem te houden. Hij kon niet alleen zijn omdat hij alles sloopte.

Maar kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem weer naar een asiel te brengen, 3 jaar oud en toe aan je 4de eigenaar, dat kon toch niet. Even getwijfeld en gedacht om dan toch maar weer de paarden in te gaan, zodat ik hem kon houden. Maar ik wist dat het niet de meest verstandige beslissing zou zijn.
Toen belde een vriendin op dat ze iemand wist die bij haar op stal werkte en het altijd zo leuke hond had gevonden. De keuze was toen gemaakt. 2 weken zou ze het proberen, mocht het niet lukken dan kwam hij terug en zou hij blijven.

Vorig jaar heb ik hem nog gezien, en hij herkende mij amper. Hij heeft de ideale familie gevonden, zelf de vakanties worden gepland op hondvriendelijk!!!!!!!!!

Maar toch als ik dit lees.......voel ik mij weer verschrikkelijk schuldig.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:17

Ik kon dit verhaal al, het heeft ook een tijdje op
onze site gestaan, staat er trouwens nog steeds op alleen
nu niet meer op de hoofdpagina. We hebben er veel reacties
op gekregen, dat mensen het zo " zielig " vonden, het is ook zielig.

!! MAAR WEL REALITEIT !!

Boos!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:07

Wat een treurig verhaal, die ons helaas de waarheid weer eens laat zien...

Donnanientje

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:13

jemug hee! de tranen stonden in mijn ogen! echt een zielug verhaal! K heb en paar maanden geleden ook mijn hond in laten slapen hij was te oud en had moiete met ademhalen en we zijn wel van plan, als we nog een hond nemen er een uit het asiel te halen.. om hun ook een kans te geven Lachen

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:19

ja, het is vreseliojk, maar wel de realiteit....

Ik kreeg van dit verhaal ook kippenvel, en tranen in mn ogen Huilen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 23:48

oh pipo, ik vroeg me net af of de mensen waar het over gaat dit wel onder hun neus krijgen... Ach gut gelukkig dat het niet helemaal op jouw slaat want je hondje heeft het dus nog steeds fijn.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:57

Dit heeft een tijd geleden al op bokt gestaan als ik me niet vergis. Het is zo zielig geschreven Verdrietig
Wij hebben een asielkatje...

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:06

ah wat zielig, ik moet er niet aan denken, en dan ook zeg maar hoe ze vertellen over de gedachten van een hond vreslijk

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:21

oh wat zielig! Ook dat verhaal van jou, pipo. Gelukkig heb jij WEL de juiste keuze gemaakt!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:30

Ook hier een halfblinde asielkat ... De tranen kon ik niet bedwingen, denk dat het zo gewoon is bij mensen die om dieren geven ....

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:21

Jezus wat een verhaal......... Onzettend goed, zit hier met tranen in mn ogen! Huilen

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:00

heej dat is die advertentie uit de dierenbeschermingkrantje heb ik ook gelezen.. echt zoooooo zielig!!! Huilen het zal vast wel is gebeuren ja maar tegenwoordig geven ze toch geen spuitjes bij gezonde dieren?

katinky
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: hoek van holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:56

Hier ook tranen in mn ogen en een brok in mn keel Verdrietig
Ik snap niet dat mensen hier toe in staat zijn!
Wat zielig zeg
Die mensen zouden toch hun hersens maar eens moeten gebruiken
Zo'n dier heeft ook gevoel!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:05

*slik* meer heb ik er niet over te zeggen Verdrietig

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:52

Ik heb hem al vaker gelezen maar nog staan de tranen in mn ogen Verdrietig