Laat ik daar allereerst over beginnen; reden dat dat is opgenomen in het convenant is dat ik dus het plan al had om naar Brabant te verhuizen. Nu is dit voor mij vrij lastig maar zodra ik ook die kant op verhuis is het fijn dat hij er door die regeling alvast naartoe kon verhuizen.
Mijn situatie op dit moment:
Leeftijd: (bijna) 27
Kind 1: groep 4
Kind 2: groep 2
Kind 3: groep 1
Mijn dagelijkse bezigheid: docentenopleiding Engels.
Inkomen: voor de wet geen (studiefinanciering telt niet voor de belastingdienst, kinderalimentatie ook niet).
Nu zit ik met het punt dat ik de overstap naar Brabant binnen vier jaar wil maken omdat mijn oudste dan naar de middelbare school gaat en ik dán liever niet meer van school verander.
Aangezien ik op het moment 'geen inkomen' heb is koop of huur niet mogelijk denk ik. Ik heb hierover nog niet met hypotheekadviseurs of woningbouwverenigingen om tafel gezeten maar gezien het feit dat ik niet eens een credit card kan krijgen denk ik dat een huis er ook niet inzit

Op het moment kijk ik zelf aan tegen een kip of ei verhaal. Wil ik een woning daar dan moet ik eerst een baan hebben. Maar om een baan dáár te vinden moet ik er eerst in de buurt wonen omdat het niet te bereizen is. Andersom als ik een baan hier vind is het onhandig om daarheen te verhuizen want ook dat is dus niet echt te bereizen.
Aan het einde van mijn opleiding kan ik een baan als docent vinden in het middelbaar onderwijs. Punt daarmee is dat de grote banenwissel altijd start met de vacatures die in april overal verschijnen (nu dus!!!) en in september afloopt met het begin van het nieuwe schooljaar. Halverwege een schooljaar switchen werkt eigenlijk niet.
Ik zie twee opties, maar misschien zijn er meer?
Plan 1:
Nu zorgen dat ik hier een baan krijg zodat ik een toetsingsinkomen heb. Dan volgend jaar (of over 2 jaar) solliciteren in Brabant en meteen daar een huis proberen te regelen.
Nadeel: huis en baan moeten tegelijk in 1 keer lukken, enorm veel stress en misschien onzekerheid?
Plan 2:
Nu zorgen dat ik een baan vind in Utrecht. Utrecht is te bereizen vanuit de Zaanstreek en vanuit Brabant dus ik kan rustig de overstap maken.
Nadeel: lange reistijd van en naar mijn werk, minder tijd met de kinderen.
Misschien zie ik dingen over het hoofd? Misschien hebben jullie tips, trucs of ervaringen hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Dingen als 'ik zou het niet doen' kunnen achterwege blijven. Dit gaat gebeuren want er zitten voor mij vrijwel alleen voordelen aan als het uiteindelijk is uitgevoerd, de vraag is nog een beetje 'hoe'?
Alvast bedankt voor de hulp