Verhuizen voor school -> Schoonhoven, Gouda

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Verhuizen voor school -> Schoonhoven, Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 03:29

Oh oh.

Ik zit te kijken naar een opleiding welke enkel in Schoonhoven gegeven word. Op zich niet zo'n probleem, maar het is ruim 2 uur reizen van waar ik nu woon vandaan en dat ga ik niet vier jaar lang redden. Dus ik zit te kijken. Als ik deze opleiding serieus wil gaan doen hoe ga ik doe ik dat. Oftewel: verhuizen?

Momenteel woon ik op mezelf in hartje Arnhem en ik voel me hier zo lekker! Ik ken veel mensen, al mijn vrienden wonen hier, ik heb een prima kamer. Ik wil helemaal niet weg! Voorheen heb ik in een klein dorp gewoond, maar ik voelde me daar altijd zo eenzaam.. Voor mij is het dus echt een hele moeilijke keus. Ik ben nu een keer bij de opleiding op een open dag wezen kijken en ga over twee weken nog een keer kijken. Ik ben er wel praktisch zeker van dat ik dit wil gaan doen, maar alleen de gedachte om weg te moeten uit het geweldige Arnhem maakt me al verdrietig. Utrecht is nog bijna een uur met de bus dus dat lijkt me niet wat. Voor mijn gevoel ben ik dan ook voor jan banketstaaf verhuist. Dus ik zit te kijken naar Gouda (mijn eerste keus, gezien dit nog wat stad is) en anders Schoonhoven zelf.
Ook heb ik voor mezelf wel besloten dat wil ik dit daadwerkelijk gaan doen, dan wil ik de eerste paar maanden even afwachten en mijn klasgenoten leren kennen en aan de hand daarvan wellicht samen met klasgenoten waarmee ik goed op een lijn lig een huis huren (als dit mogelijk is).
Voor de sport die ik beoefen (waarvoor ik al helemaal niet weg wil uit Arnhem := het gaat net zo goed met ons team.. :( ) zal ik dan ook moeten overstappen naar Utrecht of Den Haag.

Maar wat ik me nu dus eigenlijk af vraag.
Mensen uit Gouda en (de omgeving van) Schoonhoven. Vertel eens! Wat is hier zoal te doen? :D
Hoe is de omgeving, zijn de mensen open etc.?

friesiszwart

Re: Verhuizen voor school -> Schoonhoven, Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 07:05

ik heb jaren in Gouda gewoond en kwam veel in schoonhoven. Echter qua gezelligheid vind in schoonhoven veel leuker om te wonen dan Gouda. Persoonlijk zou ik je adviseren als je toch wilt verhuizen dit dat naar schoonhoven te doen. Gouda --> Schoonhoven is toch ook een behoorlijk stuk om elke dag te moeten reizen met het openbaar vervoer.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 07:26

Klopt helemaal wat je zegt. Schoonhoven is een heel gezellig plaatsje. Er zijn een paar heel gezellige kroegjes en er is een hoop te doen. En gouda is 20 minuten met de bus. Gouda is lekker dichtbij maar ook utrecht. Dus nee geen spoken zien hoor. Schoonhoven is gezellig! (ik heb in ammerstol gewoond en mijn schoonouders in schoonhoven)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:49

Ik kom zelf uit Gouda, en heb het er prima naar m'n zin. :j Best een leuk centrum, leuke kroegjes, niet echt een discotheek.
Er wordt binnenkort een grote bioscoop gebouwd, dus op zich genoeg te doen!

Vanuit Gouda is het naar Schoonhoven een half uur met de bus, dat is op zich goed te doen.
Wist je dat het vanaf Utrecht CS ook maar een uurtje is met de bus? Mocht je niet weg willen uit de grote stad.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:46

Ik woon zelf nu ook in Gouda, kom oorspronkelijk uit 1 van de dorpjes eromheen. Gouda vind ik wel praktisch, een gezellig centrum, bioscoop, schouwburg, station met veel verbindingen, maar ook de paarden dichtbij staan de reeuwijkse plassen en polder gebied voor fietsen en wandelen. Daarnaast ben je vanuit Gouda binnen 20 minuten in Utrecht, Rotterdam en Den Haag met de trein en als er geen file staat ook met de auto. Wel heb je in Gouda een paar wat mindere wijken, waar ik zelf in elk geval niet zou willen wonen.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:24

daffieduck83 schreef:
Ik woon zelf nu ook in Gouda, kom oorspronkelijk uit 1 van de dorpjes eromheen. Gouda vind ik wel praktisch, een gezellig centrum, bioscoop, schouwburg, station met veel verbindingen, maar ook de paarden dichtbij staan de reeuwijkse plassen en polder gebied voor fietsen en wandelen. Daarnaast ben je vanuit Gouda binnen 20 minuten in Utrecht, Rotterdam en Den Haag met de trein en als er geen file staat ook met de auto. Wel heb je in Gouda een paar wat mindere wijken, waar ik zelf in elk geval niet zou willen wonen.

Ik woon in een dorpje om Gouda heen, maar ik ga wel in Gouda naar school. En ben het eens met wat hierboven staat. :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:27

Ik zou persoonlijk ook niet voor Gouda gaan hoor, er zijn best wel wat slechtere wijken met veel criminaliteit en vandalisme..Schoonhoven is wel een leuk dorpje op zich en anders kun je ook naar Reeuwijk kijken (naast Gouda, erg mooi groen, veel water en natuur/recreatiegebieden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:35

Woon in Schoonhoven. Al een hele tijd. Heb hier ook op school gezeten.Leuk klein stadje genoeg te doen.Gezellie. Genoeg kroegjes en eettentjes, of als je zelf wil koken, we hebben een grote Appie Happie. Gelegen tussen Rotjeknor en Utereg, dus je bent ook zo weer in de 'grote"stad. En voor ik het vergeet, we hebben genoeg viervoeters in deze buurt.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 17:50

Ja ik zag al dat er een manege in Schoonhoven is! Als ik daar dan toch al mijn vrienden niet dichtbij heb kan ik mooi tijd maken om het paardrijden weer op te pakken :P Ik ben wel erg benieuwd. Ik ga woensdag kijken! :) Ik sprak vandaag mijn ouders en mijn tante schijnt in Schoonhoven te wonen (oepsie, wist ik niet) dus misschien dan daar ook maar meteen een kop koffie drinken :)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:10

Sorry dat ik het zeg hoor maar iedereen overdrijft enorm over het vandalisme. Er is 1 stuk van een wijk waar ik niet zou willen wonen maar als je daar niet woont heb je er helemaal geen last van.
In het grootste deel is het gewoon een gezellig stadje hoor! Alle standaard dingen zijn er gewoon, Kledingwinkels, een bioscoop en een filmhuis, veel (verschillende) gezellige restaurantjes, kroegen (ik weet verder niet echt van het uitgaansleven want ik ben te jong)
Waar ik dagelijks kom zijn de mensen gewoon aardig, ze glimlachen gewoon als ik bijv de hond uitlaat en ik kom mensen tegen ofzo ;p
(toevallig zag ik laatst in de supermarkt een man een wat kleinere man helpen omdat hij ergens niet bij kon)
Volgens mij denken best veel mensen slecht over Gouda maar dat valt echt heel erg mee hoor!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:13

Nooor_ schreef:
Sorry dat ik het zeg hoor maar iedereen overdrijft enorm over het vandalisme. Er is 1 stuk van een wijk waar ik niet zou willen wonen maar als je daar niet woont heb je er helemaal geen last van.
In het grootste deel is het gewoon een gezellig stadje hoor! Alle standaard dingen zijn er gewoon, Kledingwinkels, een bioscoop en een filmhuis, veel (verschillende) gezellige restaurantjes, kroegen (ik weet verder niet echt van het uitgaansleven want ik ben te jong)
Waar ik dagelijks kom zijn de mensen gewoon aardig, ze glimlachen gewoon als ik bijv de hond uitlaat en ik kom mensen tegen ofzo ;p
(toevallig zag ik laatst in de supermarkt een man een wat kleinere man helpen omdat hij ergens niet bij kon)
Volgens mij denken best veel mensen slecht over Gouda maar dat valt echt heel erg mee hoor!

Amen.
Criminaliteit en mindere wijken heb je in elke stad wel. :j

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:13

En zo erg is die wijk ook weer niet. Mijn school staat in een zogenaame 'probleemwijk' en ik heb nog nooit ergens last van gehad.
Gouda is een prima stadje. :D

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:16

Trouwens ik denk waarschijnlijk ook te slecht over die wijk omdat die gewoon in het nieuws enorm slecht wordt neergezet en ik kom er ook nooit dus ik weet ook niet of ik er wil wonen of niet (:

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:19

En ik geef les op de manege in schoonhoven(alleen de woensdag middag hoor;)). Maar leuke stad, je bent zo in Gouda of Utrecht, goede verbinding naar Arnhem dus(mijn zus woont daar). Ik woon in een antikraak flat waar het helemaal vol zit met vakschool studenten. Ik wil je zelfs een rondleiding geven:p

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 01:01

Als je de keuze moet maken zou ik voor schoonhoven gaan. Kom zelf oorsprokelijk uit gouda (woon nu een dorp verder richting rotterdam) en zou nooit meer terug willen (ben sowieso geen stadsmens) in de zo genoemde probleem wijken is het soms onrustig maar dat heb je in vele steden.

Voor de rest is het opzich wel een leuke stad met wat uitgaanskroegen, winkels, eetgelegenheden enz. Ik zelf zou alleen voor die dingen eerder naar utrecht trekken.

Schoonhoven flink aantal keren geweest erg leuk en gezellig.

Ik zou gewoon eens door de weeks en weekend eens gaan buurten in beide plaatsen, lekker sfeer proeven!

Mag ik vragen wat voor opleiding je wilt gaan doen, vond apart klinken dat dit alleen in schoonhoven is maar zou natuurlijk zomaar kunnen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:06

vast de opleiding tot goud en zilversmid of edelsmid :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:24

Hoe ver is het van Anrhem naar Utrecht met de trein? Een half uurtje? En dan dat uurtje met de bus erbij? Dat is toch nog niet zo'n drama..? Vooral als je liever écht niet weg wilt uit Arnhem, dan lijkt 1,5 uur OV mij prima :j

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:25

Arnhem-Utrecht is ruim n half uur, dus het is opzich wel te doen lijkt me!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:31

Jibbel schreef:
Ik zou persoonlijk ook niet voor Gouda gaan hoor, er zijn best wel wat slechtere wijken met veel criminaliteit en vandalisme..Schoonhoven is wel een leuk dorpje op zich en anders kun je ook naar Reeuwijk kijken (naast Gouda, erg mooi groen, veel water en natuur/recreatiegebieden).

Als ze voorkeur heeft voor een stad zou ik zeker niet in Reeuwijk gaan wonen... Nog afgezien van de vraag of je daar iets betaalbaars vindt.

Gouda-Schoonhoven is ook goed te fietsen, ik weet niet hoe sportief je bent?

Gouda is best ok, er zijn alleen een paar wijken waar je niet wil wonen. Tuurlijk is er criminaliteit, maar niet zoveel meer dan in een andere stad.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 22:38

_AB_ schreef:
Arnhem-Utrecht is ruim n half uur, dus het is opzich wel te doen lijkt me!

Volgens 9292 is het 1 uur en 59 minuten vanaf Arnhem centraal station. Dus dat word voor mij ruim 2 uur reizen dan.. Helaas!

Gouda-Schoonhoven is inderdaad te fietsen (in de zomer :P )
Maar ik ga woensdag naar Schoonhoven! Ben erg benieuwd welke indruk het stadje op mij achter laat :) Ik ga in ieder geval even een rondje lopen om te kijken wat voor sfeer het op mij achter laat. Als er daarna nog tijd over is dan misschien nog even door naar Gouda :)

Bedankt voor alle reacties :D

Edit. Ik ben trouwens aan het kijken naar de opleiding voor goudsmid! :)
Laatst bijgewerkt door Cubone op 16-03-12 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:42

Een vriend van me heeft ( denk ik ) dezelfde opleiding gedaan. Hij heeft eerst in Schoonhoven en daarna in Utrecht gewoond. Dus misschien is Utrecht nog n optie? Maar ik snap dat als je midden in Arnhem woont, het lastig is om weg te gaan daar...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:59

Ik vind Schoonhoven gezelliger dan Gouda. Ik heb familie wonen in Schoonhoven (en Streefkerk) en heb een tijd in Gouda gewerkt.
Ik zou absoluut niet in Gouda willen wonen... staat bol van de zwarte kousen en knielengte rokken; niet mijn ding.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:38

Quellian schreef:
Ik zou absoluut niet in Gouda willen wonen... staat bol van de zwarte kousen en knielengte rokken; niet mijn ding.

*proest*
Er zijn misschien twee wijken waar je die in ruime mate tegenkomt, maar da's dan ook alles :P
Ik heb zelf bijna 20 jaar lang in Gouda gewoond en ik vond het erg fijn wonen. Alles dichtbij, alle voorzieningen maar toch ook groen en ruimte. En idd perfecte treinverbindingen! Ik zou zelf best graag weer terug willen maar vriendlief denkt er helaas anders over ;)
Ik heb in de Kadebuurt gewoond overigens, vlakbij bij het centrum. Superbuurt!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:43

[/quote]
*proest*
Er zijn misschien twee wijken waar je die in ruime mate tegenkomt, maar da's dan ook alles :P
Ik heb zelf bijna 20 jaar lang in Gouda gewoond en ik vond het erg fijn wonen. Alles dichtbij, alle voorzieningen maar toch ook groen en ruimte. En idd perfecte treinverbindingen! Ik zou zelf best graag weer terug willen maar vriendlief denkt er helaas anders over ;)
Ik heb in de Kadebuurt gewoond overigens, vlakbij bij het centrum. Superbuurt![/quote]

Ja ben het helemaal mee eens, de kadebuurt is rustiger wonen dan bij mijn ouders in het dorp, daar zijn al een paar keer de containers en de heg in brand gestoken. Van de buurten die ik ken in Gouda zou ik alleen niet in sommige delen van Oosterwei en Korte akkeren willen wonen, verder komt Goverwelle een beetje saai op mij over, maar het scheelt daar kan ik zowel de koop- als de huurhuizen toch niet betalen. (veel eengezinswoningen)

Edit Sorry Heino, ik kan niet quoten zoals je ziet

dorine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:08

Denk dat er weinig studenten van de vakschool in Gouda op kamers zitten. Wil je beetje omgaan met klasgenoten enzo zit je denk ik in Schoonhoven beter, gezelliger. Er zitten veel studenten op kamers in Schoonhoven.