Ik zit te kijken naar een opleiding welke enkel in Schoonhoven gegeven word. Op zich niet zo'n probleem, maar het is ruim 2 uur reizen van waar ik nu woon vandaan en dat ga ik niet vier jaar lang redden. Dus ik zit te kijken. Als ik deze opleiding serieus wil gaan doen hoe ga ik doe ik dat. Oftewel: verhuizen?
Momenteel woon ik op mezelf in hartje Arnhem en ik voel me hier zo lekker! Ik ken veel mensen, al mijn vrienden wonen hier, ik heb een prima kamer. Ik wil helemaal niet weg! Voorheen heb ik in een klein dorp gewoond, maar ik voelde me daar altijd zo eenzaam.. Voor mij is het dus echt een hele moeilijke keus. Ik ben nu een keer bij de opleiding op een open dag wezen kijken en ga over twee weken nog een keer kijken. Ik ben er wel praktisch zeker van dat ik dit wil gaan doen, maar alleen de gedachte om weg te moeten uit het geweldige Arnhem maakt me al verdrietig. Utrecht is nog bijna een uur met de bus dus dat lijkt me niet wat. Voor mijn gevoel ben ik dan ook voor jan banketstaaf verhuist. Dus ik zit te kijken naar Gouda (mijn eerste keus, gezien dit nog wat stad is) en anders Schoonhoven zelf.
Ook heb ik voor mezelf wel besloten dat wil ik dit daadwerkelijk gaan doen, dan wil ik de eerste paar maanden even afwachten en mijn klasgenoten leren kennen en aan de hand daarvan wellicht samen met klasgenoten waarmee ik goed op een lijn lig een huis huren (als dit mogelijk is).
Voor de sport die ik beoefen (waarvoor ik al helemaal niet weg wil uit Arnhem

Maar wat ik me nu dus eigenlijk af vraag.
Mensen uit Gouda en (de omgeving van) Schoonhoven. Vertel eens! Wat is hier zoal te doen?

Hoe is de omgeving, zijn de mensen open etc.?