Wat voor beeld heb jij bij *gehandicapt* ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat zie jij bij het woord *gehandicapt*

Lichamelijk gehandicapte
18 (20%)
Verstandelijk gehandicapte
12 (13%)
Beiden
47 (54%)
Iets anders, nl:
10 (11%)

Totaal aantal stemmen: 87


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 12:35

Even wat van de zoetsappigheid wegnemen omtrent verstandelijk gehandicapten met mogelijkheden en beperkingen Schijnheilig .

* Deze mensen hebben een verstandelijke beperking, dus noem het beestje bij de naam, dat schept duidelijkheid, mensen met mogelijkheden is zo onduidelijk als wat.

* Wat zijn ze toch liefff!! Nou, lang niet altijd en lang niet allemaal. Ze kunnen net zo slim zijn in de zin van je uitproberen enz. En ooit gehoord van agressie bij verst. gehandicapten? Dat komt voort uit angst, dat weet ik ook wel, maar zo lief zijn ze dus niet altijd. Pling

* Ze kunnen idd heel blij zijn met een knuffel of een ballon, maar ze hebben ook recht op de verzorging die ze nodig hebben en op respect en behandel ze dan ook niet als kleine kinderen!

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 12:56

Bij gehandicapt denk ik aan een lichamelijke handicap , die dus ook echt je leven beinvloed. Blind , doof , lichaamsdelen die niet functioneren enzo Lachen

Pas als er verstandelijk of geestelijk voorstaat denk ik aan een mongooltje , om het maar even ouderwets een naam te geven.

Ik krijg er ook een beetje de kriebels van dat mensen meteen gaan roepen : wat een GEWELDIGE mensen Lovers .
Dat vind ik ook weer wat betuttelend en denigrerend overkomen ,
ook bij de verstandelijk gehandicapten zitten etterbakken hoor Haha!

Okee , het is natuurlijk wel waar dat de leuke mongooltjes een hele wereld voo je kunnen doen opengaan , maar heilig zijn ze toch ook echt niet hoor.

Mijn zus is gehandicapt , loopt slecht en heeft daar toen ze klein was ook weinig aan gedaan om het te verbeteren. Had geen zin om oefeningen te doen , en ook bij haar waren mensen misplaats aardig enzo.

Net 'positieve' discriminatie.

Mensen kunnen je negeren als je gehandicapt bent ,
maar het tegenovergestelde te erg betuttelen is ook niet geweldig.

Op school ook , mijn zus hoefde maar te kikken of er stonden gelijk 10 klasgenoten naast haar om voor haar te rennen , en dan verwachtte ze dat ik dat thuis ook ging doen voor haar.

Dat kon ze mooi vergeten , ze kan alles prima zelf maar verdomde het gewoon

Maarja , dan ging ze natuurlijk wel op school vertellen hoe gemeen ik wel niet tegen haar was , en dan stond haar halve klas van 4 jaar ouder klaar om mij even in elkaar te schoppen.....

Zulke gehandicapten heb je ook , hoe rot het ook klinkt , die PROFITEREN van hun handicap en melken het helemaal uit .

Tegenwoordig gaat het een stuk beter hoor ,
maar dat lakse 'ja maar ik ben gehandicapt' zit er helaas nog steeds in.

Ze is al jaren uit huis , en nu sinds een jaar of wat gaat ze eindelijk wat meer zelf doen.
Neemt ze tenminste de moeite om ZELF even met rolstoel-scooter of rollator naar die pinautomaat een paar honder meter verderop te gaan.

In plaats van het uit te stellen tot ze bij onze ouders komt logeren ,
en dan de hele dag door te dreinen dat ze moet pinnen , wij haar daar speciaal met de auto heen moeten rijden , en we (ik) rotzakken zijn omdat we niks voor haar over hebben

Dat we zelf vanales moeten doen omdat we het al druk zat hebben interesseerde haar geen fluit , wij waren egoisten.
En dit alles dus onderuithangend vadsig op de bank.

Gezelligheid kent geen tijd Haha!

Ze gaat nu gelukkig haar eigen zaakjes regelen en is een stuk leuker gezelschap , doet zelf ook eens een beetje moeite voor haar eigen dingen en wordt eindelijk eens wat actiever ipv dat gezanik en gemopper de hele dag Lachen

Je hebt dus idd ook die gehandicapten die zichzelf boven de rest van de mensheid plaatsen ,
want zij zijn immers zielig en iedereen moet voor hun opzij gaan.

Net zoiets als die man in dat karretje van *Tamara* Haha!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 14:52

Ik heb inderdaad regelmatig klappen en schoppen opgevangen van verstandelijk gehandicapte mensen, dus het zijn niet altijd lieverdjes, sommigen zijn ook alleen maar etters, doen niks anders als jatten, andere bewoners pesten enz. Nooit eens iets leuks, dus die zijn er ook Haha!

Maargoed, bij mij in de straat wonen de ouders van 2 "mongooltjes" mensen met het syndroom van down. Bij die 2 mongooltjes heb ik gewerkt, hing ik net uit mijn raam, komt er 1 aanlopen, "haai tessa, lieffie, wanneer kom je weer eens wat drinken? ik mis je zo, ik hou van je! doeiii" en dat is toch wel weer lief niet? Haha, ik hang uit het raam en beneden het raam loopt een *gentleman* naar boven te bleren hoe aardig die je wel niet vind Haha! erg grappige situatie, en zo zie je maar, ze hebben ook hun goede kanten Haha!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 14:55

Tja,mijn broertje was een mongooltje (hij is overleden toen hij drie was).En hij was echt geweldig!Hij was altijd ziek,vanwege een zwakke weerstand,maar het enige wat hij deed was lachen!
Klinkt misschien een beetje raar,maar hij had een "milde"vorm,hij kon later gewoon naar een normale basisschool,en ik was echt trots op m.

Als ik het woord gehandicapt hoor,denk ik meestal aan hem,want alhoewel hij geweldig was,en ik t op de een of andere manier toch een vervelend woord vind,hij was t wel.....

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 14:57

ja, wat dat betreft, het is jammer dat mensen er gelijk zo'n vervelend beeld bij KUNNEN hebben, of ze er nou zelf ervaring mee hebben of niet.
Het is waarschijnlijk niet eens het woordt dat het hem doet maar meer het idee, het besef wat er nou eigenlijk met deze mensen is, dat is gewoon jammer.
Vervelend dat je broertje zo jong is overleden... maar bedenk wel. ondanks dat hij steeds zo ziek was, uit je verhaal egrijp ik wel dat hij desondanks wel gelukkig was! Succes

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 15:05

Bij een handicap denk ik aan ponykamp waarbij ik zonder beugels de race moest rijden omdat ik anders zou winnen...

Maar als iemand zegt die is gehandicapt dan denk ik meestal aan iemand zonder been ofzo of iemand die doof is of blind..

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:23

Fasel:
Citaat:
En toen besefte ik dat de grootste gehandicapten wijzelf zijn. Wij die geen beperkingen kennen, ons niet hoeven te bewijzen. Wij bezitten de grootste beperking die een mens zich maar kan bedenken: gebrek aan respect.


OK dan!

geheel mee eens.
Ik werk nu bijna 4 jaar op de Amerpoort met verstandelijk gehandicapten en ik ben al zo veranderd. Geniet meer van het leven en ben gelukkig met de kleine dingen. Je gaat zo anders tegen het leven aan kijken. En natuurlijk hebben ze hun beperking maar daarnaast hebben ze zich vaak in iets anders beter ontwikkeld. Ik smelt igg voor ze, elke dag weer.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 21:28

hai favorietje. ik ben je collega van het hilde Knipoog waar werk jij?

Kyno

Berichten: 10425
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:42

LuvdaTossa schreef:
Iets anders, nl: lieve mensen/kinderen met hun beperkingen. Je kunt er ongelooflijk veel van leren en ze houden je vaak een spiegel voor. Wij streven maar naar geld, carriere enz. en zij laten zien dat je gewoon gelukkig kunt zijn. En dan gelukkig zijn door een ballon, een knuffeltje of een dikke kus op je voorhoofd.

Het is goed voor deze maatschappij om eens stil te staan bij deze mensen/kinderen.

Ik houd van ze en geniet ervan hoe zij van het leven kunnen genieten!

niks verder aan toe te voegen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:06

Het 'veredelde' beeld wat mensen van gehandicapten hebben komt denk ik ook doordat het hier om mensen gaat die nooit een gehandicapte hebben meegemaakt behalve in het voorbijkomen. Als je er mee werkt, of als je een beetje gezond verstand hebt Haha! weet je natuurlijk dat het niet allemaal lief, aardig, koek en ei is. Maar hoeveel rotte eieren zitten er niet tussen de niet-gehandicapte medemens? Wat dat betreft zal het niet anders zijn. Alleen is het 'onderdrukkken, raar aankijken, vernederen' nooit goed te praten.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:07

LuvdaTossa schreef:
Iets anders, nl: lieve mensen/kinderen met hun beperkingen. Je kunt er ongelooflijk veel van leren en ze houden je vaak een spiegel voor. Wij streven maar naar geld, carriere enz. en zij laten zien dat je gewoon gelukkig kunt zijn. En dan gelukkig zijn door een ballon, een knuffeltje of een dikke kus op je voorhoofd.

Het is goed voor deze maatschappij om eens stil te staan bij deze mensen/kinderen.



Super hoe je dat omschreven hebt. Echt super. OK dan!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:16

Iemand in een rolstoel ofzo vind ik niet gehandicapt maar heeft een lichamelijke beperking. Zie ze altijd voor vol aan al wil ik als ik er mee ga praten nog wel eens op een stoel gaan zitten om op ooghoogte te komen. Anders vind ik het zo verheven overkomen.

Verstandelijk gehandicapte mensen kom ik meer mee in aanraking door mijn zus. Soms word je er knap moe van om een poosje een jongetje in de gaten te houden die rond scheurt op een skelter met een woordenschat van alleen ja nee en patat....

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:47

Ik denk bij gehandicapt aan; het niet meer kunnen doen wat je zou willen doen. (dan heb ik het over lichaamlijk gehandicapten)
Mensen met veel pijn, reuma, etc. etc. die moeten hun bewegingen en doen en laten toch heel erg gaan beperken. Net als Annegti noem ik het ook liever een lichaamlijke beperking inplaats van gehandicapt.

Betreft de geestelijk gehandicapten kun je niet snel zeggen dat ze gehandicapt zijn. Ze doen toch wat ze leuk vinden, al is het niet het zelfde als wat andere mensen doen.
Ik zit vaak s'morgens met een meid van 26 in de bus die bij de zelfde halte opstapt. Ze is geestelijk gehandicapt en heeft de woordenschat en het gedrag van een meisje van 10. Ze is ontzettend lief en doet wat ze graag wil doen. Ze werkt gewoon 5 dagen in de week (heel toevallig ook nog bij mij op school; als kantine juf Lachen ) en ze heeft er erg veel plezier in.
Aan haar is niet te zien dat ze te doen heeft met haar "handicap" ze heeft plezier in het leven en doet alles wat ze leuk vind. Ik vind het meer; een beperking in het maken van een carriere. Ze hebben niet de mogelijkheid dokter te worden, of tandarts, of politie agent... Ze komen tot dingen in pakken, schoonmaker en dat soort dingetjes. Al zeg in niet dat ze het niet graag doen, want aan alle geestelijke gehandicapten die bij mij in de bus zitten, zijn het allemaal super lieve mensen waarvan ik denk dat ze een geweldig leven hebben, ze hoeven zich namelijk geen zorgen te maken!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 09:53

Fasel schreef:
Het 'veredelde' beeld wat mensen van gehandicapten hebben komt denk ik ook doordat het hier om mensen gaat die nooit een gehandicapte hebben meegemaakt behalve in het voorbijkomen. Als je er mee werkt, of als je een beetje gezond verstand hebt Haha! weet je natuurlijk dat het niet allemaal lief, aardig, koek en ei is. Maar hoeveel rotte eieren zitten er niet tussen de niet-gehandicapte medemens? Wat dat betreft zal het niet anders zijn. Alleen is het 'onderdrukkken, raar aankijken, vernederen' nooit goed te praten.

En dit vind ik nou goed omschreven! OK dan!

Daarbij worden alle niet verst. gehandicapten hier ook over 1 kam geschoren als zijnde carrierejagers en ... oh ....hoe ontzettend geromantiseerd ... door af en toe een babbel te maken met een persoon met Downsyndroom komt het allemaal weer in orde! Bloos

Mellow

Berichten: 6477
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:35

mensen met een handicap....
hmmm ik denk dat iedereen wel een handicap heeft.
een stukje dat je mist.
ik heb zelf ook een handicap.
niet te zien en ook vaak niet te merken.
best vervelend voor mij en omstanders.
mensen met een handicap laten je vaak zien dat je blij moet zijn met wat je hebt en niet moet opgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:17

Interessant topic.
Ik ben zelf "lichamelijk gehandicapt" Ik ben nl zeer slechthorend en draag gehoorapparaten. Mijn kleine broertje is "geestelijk gestoord" en een vroegere vriendin was verlamd. Ik ken verschillende kanten, en wat ik heel onrechtvaardig vind, is dat mensen die dus lichamelijk gehandicapt zijn gelijk worden gesteld aan verstandelijk gehandicapt. "Moet zij wat melk in haar koffie?" .... >;) Dat komt meer voor dan je denkt helaas. Ik beschouw het als een compliment als mensen zeggen dat ze mij niet als gehandicapt beschouwen. Of dat ze het niet gelijk doorhadden dat "er wat was" met mij. Dit wordt wel eens bot gebracht maar is wel goed bedoeld.
Nog even iets over verstandelijk gehandicapt. Die zijn dus bij lange niet allemaal zo lief en schattig, nee het zijn ook onmogelijke treiterkoppen. Die door hun verstandelijke beperking dingen niet door hebben, of daarom zo reageren. En dat is voor de omgeving ook heel moeilijk. Maar het wordt niet geaccepteerd dat je je broer met een verstandelijke beperking soms echt wat kan doen... Dat kan simpelweg niet, want ze zijn zo lief, en ze leren je een beter mens te zijn... Misselijk Begrijp me niet verkeerd, hij kan best redelijk beschaafd en lief zijn, maar meer is hij behoorlijk onmogelijk...

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:25

Bij handicap denk ik aan een beperking in iets. Dit kan al in iets "kleins" zijn, maar kan ook wat groter zijn. Daarbij denk ik dat veel mensen beperkingen hebben en dat een beperking (of handicap) niet altijd gelijk heel zwaar hoeft te zijn. Je kan ook een geestelijke ziekte hebben, bijvoorbeeld depressief, ook dat vind ik een beperking. Je hebt handicaps en beperkingen in zo veel verschillende soorten en ik denk dat als je daar nog verder in door gaat heeft iedereen wel een beperking (maar dat ligt er maar net aan hoe ver je daar zelf in wilt gaan)

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:12

Annegti jij vind mensen die in een rolstoel zitten niet gehandicapt maar ze hebben een lichamelijke beperking...... Ik kan je een hele andere wereld vertellen. Mijn vriend is gehandicapt en zit in een rolstoel als we een dag uit gaan. Hij heeft een bindweefselziekte (het syndroom van Ehlers-Danlos, ook wel EDS genoemd). Dit houdt dus in dat zijn bindweefsel niet goed meer is en dat hij een zeer rekbare huid en overstrekbare ledematen ed heeft. Ook kan er van alles gaan verzakken (waaronder zijn darmen). Dit brengt dagelijks zeer veel pijn met zich mee en hij zit dan momenteel ook al aan de morfine, omdat niks anders meer helpt. Dit is dus wel degelijk een handicap net als fybromialgie (wekedelenreuma, zal het misschien wel verkeerd geschreven hebben) en nog meer van dit soort ziektes. Ik geef dit commentaar niet om ruzie te krijgen hoor!!!! Maar dat viel mij dus op.

Dus jullie zullen mijn keuze dan vast wel weten. Ik wil nog een ding zeggen hierop en dat is dat ik mijn vriend bewonder dat hij elke dag doorkomt en zo vrolijk is en niet zijn hoofd laat hangen zoals de meeste dat doen. Ik ben trots op hem en hou veel van hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:50

ik vindt dat je gehandocapte niet moet beoordelen omdat ze gehandicapt zijn , dus niet zeggen wat lief een gehandicapte , maar ook niet zeggen dat het vervelede mensen of wat dan ook zijn

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:36

Tjonge als ik dit allemaal door lees, krijg ik tranen in m'n ogen. Het zijn mensen om van te houden en die altijd eerlijk zijn. Ik heb veel kennissen die een beperking hebben. En heb vaak genoeg tranen in m'n ogen gekregen van de blijdschap die ze hebben en natuurlijk van de moeilijkheden die er zijn.....

Mensen met een beperking dat is de omschrijving die ik graag hoor!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:20

Ik noem gehandicapten gewoon "gehandicapen", het is nou eenmaal het duidelijkst. Vaak gaat 't dan wel in combi met "geestelijk" of "lichamelijk". Ik ben niet zo'n voorstander van het "verpakken" van termen. Het schept vaak een hoop onduidelijkheid en gehandicapten (in welke vorm dan ook!) zijn echt niet van suiker.

Ik heb een tijdje gewerkt bij een manege voor geestelijk en soms ook lichamelijk gehandicapte mensen. Heb daar geleerd dat 't lang niet altijd van die lievertjes zijn als dat veel mensen denken. Maar ik heb er ook hele leuke dingen megemaakt.

Mensen in een rolstoel spreek ik altijd zelf aan, zeker als ze geestelijk in orde zijn. Ik stotter zelf (en dat wordt ook nogal 's als een handicap gezien Frusty ) en heb er een pesthekel aan als mensen dingen over mij aan een ander vragen . Dus ik kan me goed voorstellen dat zij dat ook niet willen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 14:57

boygirl schreef:
ik vindt dat je gehandocapte niet moet beoordelen omdat ze gehandicapt zijn , dus niet zeggen wat lief een gehandicapte , maar ook niet zeggen dat het vervelede mensen of wat dan ook zijn


Ik vind zelf dat mensen moeten weten wat en gehandicapte is, ik hoor veel te vaak negatieve verhalen, dus ik breng graag een goed woord in. Daarbij wil ik dan ook niet te goedaardig over ze spreken, want ze hebben allemaal hun nukken, net zoals wij. Dus ik geef gewoon een beeld aan mensen die geen ervaring met gehandicapten hebben zoals ik deze mensen ervaar. Leuke mensen met hun nukken. Maar dan wat uitgebereider uitgelegd (in dit geval spreek ik voornamelijk over verstandelijk gehandicapten, met alleen lichamelijk gehandicpaten ligt het natuurlijk anders)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:11

LuvdaTossa"]
Het zijn mensen om van te houden en die altijd eerlijk zijn. Ik heb veel kennissen die een beperking hebben.
[/quote]

Mag jij eens een maandje mijn plaats innemen, dan zal je zeer snel beseffen dat verstandelijk gehandicapten helemaal niet van die lieverdjes zijn. Ik denk dat jij op de "standaard" gehandicapten doelt. Op mensen met het syndroom van Down, die er zo "schattig" uitzien, en zo simpel en lief kunnen zijn. Mijn broertje valt niet onder 1 hokje. Hij is niet geheel autistisch, heeft wel eigenschappen, hij heeft niet het Prader Willy syndroom, maar wel eigenschappen, en ga zo maar door. Alles moet precies op een bepaalde manier, en anders vergaat de wereld. Hij is ook behoorlijk aggressief en gewelddadig. Het is zeer, ik herhaal zeer zeer zelden dat hij lief is. Hij kan wel genieten, zoals jij beschreef, maar dat is maar zeer, zeer zelden...

Ik blijf me afvragen, waarom mensen aan dat ideaalbeeld van die schattige ontroerende geestelijk gehandicapten vasthouden. Uhuh... is absoluut niet zo, ik ken enkel die lastige gevallen... En die zijn er ook genoeg.

[quote="LuvdaTossa schreef:
Mensen met een beperking dat is de omschrijving die ik graag hoor!


Ik niet, ik vind dat hopeloos klinken.... Ik krijg er een negatief gevoel bij, alsof ik minderwaardig ben, omdat ik beperkt ben omdat ik slechthorend ben. Nee, noem het beestje maar bij zijn aard. Ik ben lichamelijk gehandicapt.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:49

Maya, ik herken veel in je verhaal over de gevoelens die jij tov je broertje hebt. Goed hoe je dat beschreven hebt!
Ook ik word af en toe ziek van de reacties: 'Oh, maar je zult wel heel gek op hem zijn.' En mensen denken ook maar ongegeneerd alles te kunnen vragen he? En dan deze: 'Maar wel een hele zorg, hoor.' Ja, als of ik dat niet weet, maar helpen ho maar!!

[quote="LuvdaTossa"]Tjonge als ik dit allemaal door lees, krijg ik tranen in m'n ogen. quote]
waarom precies?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:35

Kinta"]
Maya, ik herken veel in je verhaal over de gevoelens die jij tov je broertje hebt. Goed hoe je dat beschreven hebt!
Ook ik word af en toe ziek van de reacties: 'Oh, maar je zult wel heel gek op hem zijn.' En mensen denken ook maar ongegeneerd alles te kunnen vragen he? En dan deze: 'Maar wel een hele zorg, hoor.' Ja, als of ik dat niet weet, maar helpen ho maar!!

[quote="LuvdaTossa schreef:
Tjonge als ik dit allemaal door lees, krijg ik tranen in m'n ogen. quote]
waarom precies?


Omdat ik hier zoveel positiefs hoor over gehandicapten. Wij hebben zelf enorm moeten vechten.... Sorry ik zal niet in details gaan, maar ik kan je zeggen dat het verschrikkelijk was.

En natuurlijk zijn ze niet allemaal eerlijk en zitten er ook gewoon mensen tussen die altijd vervelend doen. Natuurlijk kijk ik verder dan het lieve uiterlijk. Maar veel mensen denken altijd minder van gehandicapten en daar heb ik zo'n gruwelijke hekel aan. Soms sta je machteloos...... maar er zijn zoveel verschillen in handicap, er zijn zoveel verschillende mensen.

En met eerlijk bedoel ik dat ze meestal de waarheid zeggen. Als ze je niet mogen dan zeggen ze gewoon: ik vind je niet lief.

Het is erg moeilijk, dit is zeker niet de eerste discussie die ik heb over dit onderwerp en wil er eigenlijk ook verder niet meer op in gaan. Pbtje mag altijd maar ik houd me verder weg van deze topic. Niet om jullie maar om nare ervaringen/herinneringen...... Doei, doei