otje zwanger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 00:33

Gefeliciteerd!
Puur medisch gezien schijnt het trouwens zo te zijn dat paardrijden vanaf na de 4e maand eigenlijk het veiligste is, omdat de placenta dan volledig ontwikkeld is en je kindje het best beschermd zit. In de beginfase loop je meer risico.
Ik heb zelf wel zowat tot het laast nog gereden. Op rustig pitje en de wat minder tamme exemplaren overgelaten aan echtgenoot, dat natuurlijk wel! Ik moet zeggen dat ik ook weinig last van buik had omdat ik gewoon weinig buik kreeg, baby "heel dicht bij me droeg" zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen.
Ik reed voordat ik zwanger werd meerdere paarden per dag, en ik mocht niet meedoen met de bekkenbodem-oefeningen op puf-gym, omdat de mijne volgens hun al zeer sterk ontwikkeld zou zijn daardoor, wat de bevalling weer moeilijker zou maken. En dat heb ik ook wel gemerkt moet ik eerlijk zeggen Bloos!

Ik wens je een prachtige zwangerschap toe, en een heel gezond kindje!!

"Don't wish for less problems; wish for more skills"


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 01:49

Geweldig ! Gefeliciteerd hoor Party!! !! Geniet maar lekker van de maanden die voor je liggen ! (ik vond de zwangesrschap een hele leuke tijd Lachen !
Helaas woon ik echt te ver weg, anders had je zo op Dikke mogen stappen Lachen ! (Die deert nog geen giga-vrachtwagen als ´ie 10 cm naast hem voorbij denderd Clown !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:37

Gefeliciteerd Eline!! Party!!

En als je wil mag je wel een keertje een ritje op Áknir maken hoor Lachen

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:03

Van harte gefeliciteerd, dus toch de 'goede' Knipoog volgorde (eerst trouwen dan kinderen)

Even over paardrijden, skieen enz enz. tijdens de zwangerschap: is dat ook niet heel wisselend hoe je er per persoon tegenaan kijkt?
Als ik mijn zus zie, die altijd een ontzettend actieve vrouw is, die laat echt bijna niets vanwege de zwangerschap (skieen, sporten, achtbanen bezoeken Knipoog ) en heeft toch 2 kerngezonde kinderen. Ik denk dat het ook maar net is hoe je er zelf in staat.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:38

Ik heb trouwens nog een leuk artikel uit Hoefslag nr. 12 van dit jaar. Zwanger: Wel of niet paardrijden?
Mocht iemand interesse hebben dan wil ik het wel even doormailen.[/img]

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 10:49

Fitzroy schreef:
Van harte gefeliciteerd, dus toch de 'goede' Knipoog volgorde (eerst trouwen dan kinderen)



Ja, dat hadden we niet helemaal zo bedacht maar toen we eenmaal hadden bedacht dat we graag kinderen wilden, was de stap om te gaan trouwen heel klein. Anders moesten we van die nare contracten en dan is Zanzibar natuurlijk veel romantischer en leuker.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 10:55

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!
Oei wat vreselijk jammer dat ik nu niet al jullie leuke paarden kan gaan proberen. Ik houd het er maar bij eentje denk ik (maar ga daarna graag voor wat paardengevoel iedereen af de komende maanden. )

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:11

En ik heb een artikel uit de VrijRuiter van iemand die hoogzwanger (7 maanden) nog een trektocht door Overijssel heeft gemaakt. Kan het wel voor je inscannen als je wilt? Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:26

meid kom gezellig naar bergen! Is dichtbij en ik heb hier een snoes van een tinker die je mag rijden!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 13:14

Bedankt allemaal voor het beschikbaar willen stellen van jullie paarden. Ik heb afspraken gemaakt met Vikki en Jurga, (kon het toch niet bij 1 laten) dus daar ga ik binnenkort lekker de paardjes van bewonderen en misschien wel een paar meter erop.

Hoe groot de verleiding ook is, daar moet ik het denk ik maar bij laten.
Maar erg bedankt!
6 november krijg ik eindelijk een echo. Duimen jullie voor me (ons)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Amazonbot, Axxy, CharlesZ, DWitzel, Eineges, Eliana, GrapeshotBot, Hanneke1989, Hanneke_68, hortensia, IASCrawler, Ine23, Leandra, maessie, meintje, moralian, mvdende, Poety, YandexBot, Yom, zuperzmoker en 178 bezoekers