even een ode aan de onsterfelijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

even een ode aan de onsterfelijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 10:47

Ik wil in dit topic gewoon even een lofbetuiging brengen aan het menselijk ras. Vooral in de wintermaanden, wanneer ik 's morgens voor zonsopgang vertrek en 's avonds na zonsondergang ook nog op de baan ben, is het me opgevallen dat er personen zijn die wel gewoon onsterfelijk moeten zijn, anders doe je toch zulke dingen niet? Vandaar,
_/-\o_

Hulde aan de fietser met de donkere jas die op een slechtverlichte weg zelf geen licht nodig heeft! _/-\o_
Hulde aan de voetganger die over dezelfde magische krachten beschikt, en vooral als er ook nog een donkere loslopende hond rond heendwarrelt! _/-\o_
Hulde aan de groep jonge schoolgaande fietsers die zonder achterom te kijken met z'n allen de baan opvliegen om over te steken! _/-\o_
Hulde aan de fietsers die niet moeten opletten voor voorrang van rechts maar menen dat ze altijd voorrang hebben, omdat ze nu eenmaal de zwakke weggebruiker zijn! _/-\o_
Hulde aan de fietsers die liever met hun collega babbelen, en dus in plaats van netjes op het fietspad er naast op een drukke gevaarlijke weg rijden! _/-\o_
Hulde aan de fietsers en voetgangers die dit ook nog eens allemaal doen bij zware regenval of mist! _/-\o_
En last but not least: Hulde aan de jongeman die ik laatst tegenkwam toen ik een scherpe bocht uitkwam. Donker, donkere kleren, geen enkele verlichting, met oortjes in de oren en aan de verkeerde kant van de weg aan het fietsen. Spookfietsen bestaat blijkbaar ook. _/-\o_
En uiteraard ook hulde aan alle automobilisten die geen lichten nodig hebben en niet uit hun doppen moeten kijken als ze de baan op of afvliegen, zeker als het een dag eerder geregend heeft en 's nachts gevroren. _/-\o_

Ik ben ervan overtuigd dat mensen alleen zulke risico's nemen als ze weten dat hun niks kan overkomen. Dat ze na een aanrijding van een auto, die hun net niet goed kan onderscheiden op straat, ongeschonden terug wegwandelen. Mensen die het menselijk ras zo fel verbeterd hebben dat ze gewoon onsterfelijk zijn geworden zeg maar. Het is dat ik ze zelf gelukkig nog altijd op magische wijze op tijd zie (zou ik ook magische krachten hebben?) en daarom op tijd kan reageren zodat er (nog) geen ongevallen zijn gebeurd. Maar in principe zou ik gewoon moeten doorrijden, er kan hun toch niks overkomen. Ik stel voor om een kweekprogramma op te starten met de volgende idioten volmaakte mensen die ik tegenkom om deze genen er op termijn bij iedereen in te krijgen.
_/-\o_

ja, die wielerterroristrenner was er te veel aan vandaag }:0

smurfje

Re: even een ode aan de onsterfelijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:51

heel herkenbaar,
oversteken met fiets over zebra pad, en dan boos worden dat je niet stopt.
of oversteken bij een kruising, eisen voorrang te hebben. omdat er aan de andere kant van de
kruising een zebrapad loopt.

leuk he s ochtends door een winkelstraat te moeten rijden. _-:(

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:52

Hulde aan Kwanyin _/-\o_

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:53

Whahaha!!
You made my day!! _O-

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:53

Is toch wel een bijzonder soort ja, vrees dat ik niet behoor tot dit geweldige soort, maar tot het andere soort die het wel altijd oploopt met zulke geintjes. Ik zal tot het zwakkere ras behoren.

Mooi geschreven!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:56

Ik geef je 100% gelijk!
Je beschrijft zowaar mijn gedachten! Misschien heb je toch magische krachten? ;)

Oh ja, om het nog even erger te maken, deze ochtend op het nieuws:
"Op bepaalde kruispunten mogen fietsers binnenkort gewoon door het rood rijden"
Alsof dat nog niet gebeurde, maar goed, vanaf nu dan volledige onsterfelijkheid voor fietsers denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:06

Briljant geschreven :D

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:20

Eindelijk een welverdiende ode. Je verwoordt mijn gescheld in een prachtig epistel. Super geschreven _/-\o_

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:25

Hulde ook aan de vrouw in de twingo die ik gister tegen kwam op de rotonde zonder lichten aan. In het donker. :x

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:29

Amen haahah

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:39

Je vergeet de auto's met kapotte lichten ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:48

Hulde aan de automobilisten met groot licht aan... dan zie ík niks...

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:52

Of die met de mistachterlampen :')

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:54

Briljant! En niet te vergeten de scooterrijders... :Y)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 12:58

fjordjes schreef:
Hulde aan de automobilisten met groot licht aan... dan zie ík niks...

Of die hun lichten zo slecht hebben afgesteld dat ze mijn spiegels verblinden _/-\o_

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:58

Oef, vergeet niet de ruiters die je af en toe tegen komt, die het heel erg nodig vinden om in het donker uit te gaan rijden met slechts één flikkerend lampje, ergens aan de jas bungelend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:07

Met paarden die niet verkeersmak zijn op een smal dijkje _/-\o_

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:11

O ik had gisteren ook een mooie.
Een jongeman op skates die zonder de kijken met een rotvaart de stoep afknalt de weg op. Ook in het donker met donkere kleren aan.
Ik moest echt rare capriolen uithalen om te voorkomen dat hij onder mijn auto terecht kwam.
En als je wat zegt of toetert krijg je de middelvinger of een scheldkanon over je heen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:22

Aeris schreef:
Ik geef je 100% gelijk!
Je beschrijft zowaar mijn gedachten! Misschien heb je toch magische krachten? ;)

Oh ja, om het nog even erger te maken, deze ochtend op het nieuws:
"Op bepaalde kruispunten mogen fietsers binnenkort gewoon door het rood rijden"
Alsof dat nog niet gebeurde, maar goed, vanaf nu dan volledige onsterfelijkheid voor fietsers denk ik...

zal levensgevaarlijk worden. ik zie ze hier al door rood de rijksweg opfietsen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:24

Oh horror, nu, ze zijn ertoe in staat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:30

afwasborstel schreef:
Briljant! En niet te vergeten de scooterrijders... :Y)

Met een pizzadoos achterop en dan weer op het fietspad, op de rijweg, toch maar op het fietspad en het liefst rechts voorbij.

Maar nu even serieus, de HEMA verkoopt regenpakken in het zwart met 1 banketstaaf reflectielijntje erop. Al meermalen heb ik op het punt gestaan om een brief/email te schrijven met het verzoek of deze pakken er ook in een opvallende kleur kunnen komen zodat we ons als fietser niet hoeven te verstoppen tegen de achtergrond van de avond.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:44

Hulde aan de automobilisten die morgens vroeg altijd haast hebben en het op magische wijze met 140 nog net niet je bumper weten te raken
Hulde aan de automobilisten die vergeten over hun schouder te kijken terwijl ze van baan wisselen
Hulde aan de automobilisten die het lot tarten om op de linker baan te blijven staan met hun auto terwijl het verkeer gewoon door rijd
Hulde aan de automobilisten die zonder bekeuringen de vluchtstrook nemen
Hulde aan de automobilisten die altijd voorin de file staan
Hulde aan de automobilisten die langzaam rijden op de snelweg waar nog nooit een achterop ge klapt is
Hulde aan de "automobilist" die net een stapje te ver ging na 4 jaar zacht gezegd met zijn briljante rij stijl toch zijn immortaliteit wilde op offeren om 5 min eerder op zijn werkt te zijn

Ik ben niet heilig maar mijn leven is me wel heilig

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:58

en ook hulde aan de automobilist die zo spaarzaam is dat hij zijn richting aanwijzers niet gebruikt om zo slijtage aan de lampjes te voorkomen :+

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:00

_Mas schreef:
Eindelijk een welverdiende ode. Je verwoordt mijn gescheld in een prachtig epistel. Super geschreven _/-\o_

Helemaal mee eens. Hulde aan de TS, knap dat ze zich zo kwetsbaar op durft te stellen, dat zij niet zo onsterfelijk is als al die andere mensen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:00

alex66 schreef:
en ook hulde aan de automobilist die zo spaarzaam is dat hij zijn richting aanwijzers niet gebruikt om zo slijtage aan de lampjes te voorkomen :+

Of dat de auto zo duur was dat die er niet meer vanaf kon :D