Vrienden maken, hoe doe je dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Vrienden maken, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 13:06

Hallo Bokkers,

Het is mischien een hele rare vraag maar hoe moet ik eigenlijk vrienden maken?
Aangezien ik verder geen vrienden heb voel ik me vaak erg eenzaam. Toen ik nog op school zat had ik ook geen vrienden en was ik een buiten beentje. Vooral in het weekend verveel ik me omdat ik verder niemand heb om iets mee af te spreken. En dat mis ik eigenlijk best wel. Zeker omdat ik daar behoefde aan heb om iets leuks te doen. Ik vind het soms ook erg moeilijk om hier mee om te gaan. Hebben jullie mischien ook ideen wat ik eraan kan doen?

Groetjes Erwin

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Vrienden maken, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:08

Zit je al op een sport, club of heb je een hobby?
Mijn tip is om gewoon iets te gaan doen, mensen te ontmoeten, het liefst met dezelfde hobby als jij. :)

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vrienden maken, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 13:10

Ik rij paard op een manege en ik heb genoeg hobby,s. maar ik kom verder nergens waar ik mensen kan ontmoeten.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:12

Niet :') .
Goed zonder gekheid, ik herken jou verhaal wel een beetje. Ik heb ook wel een aantal vrienden maar die wonen nogal uit de richting(ik woon zelf op Schiermonnikoog, dus vandaar). Dus even gezellig iets afspreken gaat vaak al niet omdat het zo omslachtig is.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat het voor mij niet uitmaakt. Ik ben niet zo van het onderhouden van sociale contacten en heb daar de behoefte ook niet voor.

Wat ik zou doen, is naar sportclub/fitnesscentrum oid gaan en dan gewoon eens op mensen af stappen en een praatje maken. Of je start een topic op bokt om te gaan meeten en wellicht hou je er wel een paar leuke vrienden aan over :D .
Succes!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:13

Zijn er geen mensen op de manege met wie je buiten de manege ook op zou willen trekken?
Ik vind het ook lastig hoor, zeker als je wat ouder wordt heeft iedereen al vast vriendengroepjes, maar ze komen niet vanzelf aanwaaien, dus je zal er toch iets voor moeten ondernemen :)

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:14


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:16

Afbeelding
Aldus Sheldon Cooper uit The Big Bang Theory.


Het is best moeilijk om vrienden te maken, maar nog moeilijker om vrienden te behouden.
Maar denk dat er best wel opties zijn. Zoals Fiebie zegt, meetings hier op bokt.
Misschien een verzorgpaardje zoeken in je woonplaats?
Laatst bijgewerkt door Keet op 25-01-12 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Vrienden maken, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:17

Neem een verzorgpaard :j

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 13:18

@Laura82 Ja er zijn wel mensen met wie ik ook buiten de manege wil omgaan. Alleen heb ik geen idee hoe ik dat moet aanpakken. Ik heb namelijk wat moeite met het sociale contacten maken. En inderdaad, er zijn ook allemaal vriendengroepen en ik denk niet dat je daar zomaar bij kan of mag horen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Vrienden maken, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:19

Vragen of ze het leuk vinden om naar een paardenevenement te gaan met je? Of eens zeggen dat er een leuke film draait en of ze zin hebben om mee te gaan? Eens met zijn allen patatjes gaan eten bij de snackbar?

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vrienden maken, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 13:23

@ Fiebie @ Evelli Dat kan ik wel eens even gaan proberen. Een verzorgpaard lijkt me wel leuk maar ik denk niet dat dat iets is voor mij. Heb in het verleden wel eens verzorg shetlandertjes gehad. En naar een paardenevenement gaan lijkt me heeeel erg leuk.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:26

Of gaan groomen bij iemand, zag op je profiel dat je dat ook leuk vindt. Geloof dar er echt wel menners bij je in de buurt zijn :j is ook elk jaar wedstrijd in Schalkhaar.

Hier op bokt worden vaak meetings georganiseerd op evenementen :) kan je je gewoon bij aansluiten. Momenteel zijn er ook allemaal spelletjesmeetings, kan je je ook zo bij aansluiten als het bij je in de buurt is :)

En anders heb je nog: http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Vrienden maken, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:28

Ik heb een aantal hele goede vrienden (en mn' relatie) via bokt leren kennen! :D
Ga gewoon een keer naar een boktmeeting!

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:30

Heb je een baan??
Heb je contacten op de mange waar het leuk mee klikt ??
hele stomme vraag hoe oud ben je zodat ik je ook een leuk antwoord op kan geven!

Ik zeg meestal vooral in de zomer periode als het even een gezellig moment is, goh zullen even een terrasje pikken.
Of op de manege als je met een paar aan de praat bent dan argumenteren om met zn allen dalijk een terrasje te pikken gezellig ergens gaan drinken, vaak loopt het dan vanzelf wel los
En als dat klikt komt dat vanzelf goed,
vooral niet aandringen of forseren,

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:30

Genoeg manieren om vrienden te maken, alleen moet je je goed realiseren dat voor iedereen "vriendschap" weer wat anders betekent.

Ik heb verschillende soorten vrienden, die waar ik alles mee deel (dat zijn er maar 2), die waar ik altijd de slappe lach mee heb (dat zijn er aardig wat), die waar ik mee ga shoppen/filmpje pakken/uit eten (een stuk of 3/4) en dan nog een hoop mensen die ik ken en leuk mee omga als ik ze tegenkom maar niet speciaal afspraken mee maak en vrienden kan noemen.

Een vriendschap ontstaat niet zomaar (ja uitzonderingen daar gelaten) daar gaat tijd in zitten. Spreek mensen aan, vraag eens naar hun lievelingspaard op je manege, vertel over een film die je hebt gezien en erg goed vond en wat zij er van vonden, spreek eens met elkaar in de stalgangen, etc...
Zo ga je elkaar op een gegeven moment een beetje kennen, en kun je eens vragen of ze zin hebben om met zn allen een ijsje te halen bij de cafetaria vlak bij de manege op een hete zomerdag bijvoorbeeld. Of aan het eind van de dag er een patatje te eten. Klikt dit dan kun je eens afspreken met elkaar naar de film te gaan, leuk met een groepje, of iets anders leuks doen... (horse event ;) )

Zo kan dit dus ook gaan bij een andere hobby... of op school of weet ik veel waar...

Bedenk goed dit gaat echt niet in een paar dagen/weken :n
1 v/d 2 vriendinnen waar ik alles mee deel kende ik al 2 jaar (klasgenootjes) maar zij was altijd bang voor mij, ik was volgens haar een type dat er direct op los sloeg als ik boos zou worden :') Toen ze uiteindelijk in haar eentje bij mijn groepje kwam door een klassensplitsing moest ze wel omgaan met ons. na 2 dagen had ze door dat ik niet eng was, en daarna is onze vriendschap gegroeit tot wat het nu is. Ik ben de hele dag op haar bruiloft uitgenodigd :) Weet zo goed als alles over haar, en zij over mij :j

Veel succes!

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vrienden maken, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 13:38

@oOoKellyoOo Ik doe vrijwilligerswerk op een manege en ik heb in ieder geval 1 contact waar et mee klikt en ik ben 22 jaartjes.

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: Vrienden maken, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:41

Gewoon eens afspreken met iemand die je van de manage kent om eens een drankje te doen is mischien een idee? Een bokt meeting zou inderdaad ook een leuk idee kunnen zijn.

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 13:42

@anoli Vriendschap betekent bij mij een paar dingen. Maar ik snap wel wat jij bedoeld.
Ik weet dat ik wat voor vriendschap moet doen en dat wil ik ook. Maar ik vind het best een moeilijke stap om te maken. En dan heb je ook nog het probleem met vooroordelen. Net als dat bij jou is gebeurd.

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vrienden maken, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 13:44

@pressent Dat kan ik inderdaad wel eens gaan proberen. Geen slecht idee.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:45

ijssnuiver schreef:
Wat ik zou doen, is naar sportclub/fitnesscentrum oid gaan en dan gewoon eens op mensen af stappen en een praatje maken.
Succes!



Ik zit 5 dagen in de week in de sportschool en je krijgt op deze manier wel contacten inderdaad.. Maar vrienden???
Het is dat ik daar 5 dagen kom, ik ken de mensen die daar komen wel, van gezicht en soms geven ze me tips oid..

Of als ik in mijn voetbalshirt rondloop komt er wel eens iemand naar mij toe en die vraagt dan; Heb je ook zo van de wedstrijd genoten :')
En dan heb je vanzelf een heel gesprek over wel en niet goed :=

Ik ga trouwens altijd alleen, nooit met iemand samen, vind ik ook niet fijn :)

Dus sportschool vind ik wel een heel goed idee :)
Maar stel je gaat maar 2x per week, dan onthoud je minder snel gezichten en mensen zullen jouw ook niet zo snel herkennen..

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:47

de vrienden van mn vriend zijn mijn vrienden geworden het enige wanneer ik eigen vrienden mis is als ik op mijn verjaardag enkel zijn vrienden zie en geen mensen die ik al jaren ken. verder heb ik t altijd wel druk dus denk ik er niet eens over na.

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: Vrienden maken, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:48

Vriendschap is ook iets dat moet groeien, als je 1x met iemand spreekt zijn het niet gelijk je vrienden. Maar een keer een praatje maken is een goed begin.

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vrienden maken, hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 13:50

@ pressent ja dat had ik al in de gaten. Je moet eerst een begin hebben.

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:52

vriendschap moet groeien , je moet iemand een vertouwt gevoel geven , of als je merkt dat die persoon waar het mee klikt ergens mee zit, gewoon eens zeggen, als je wilt praten.... ik ben er voor je . verder echt een vriendschap groeit maar is vooral een wederzijds vertrouwen, en moet van 2 kanten komen
@ TS als je eens met die persoon gezellig aan de praat bent , gewoon een keer zeggen goh zullen we eens een terrasje pikken (zomer he niet in de winter) of zeggen goh ik heb honger, heb je zin om mee naar mac donalds te gaan of naar de frietetent/shoarmatent noem maar op, og vragen goh heb je eens zin om een buitenrit te maken (als dat mogelijk is he)
Of wat ook een optie is als je een van je ouders binnenkort jarig is , dan zo van goh mijn ma/pa is binnenkort jarig en wil wat leuks verzinnen heb jij een idee, of zou je me kunnen helpen, want heb zelf helemaal geen idee,


Ik vind het best moeilijk, ik ben zelf heel makkelijk in contacten, en heb een enorme humor en spontaan, en dat maakt het heel makkelijk, verder werk ik ook in een discotheek waar je ook veel mensen leert kennen.

Dat zou je ook kunnen doen eens vragen of die persoon zin heefd om een avond te gaan stappen!

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:54

Lid worden van een voetbalclub! Hoop gezelligheid, beetje voetballen, je energie kwijtraken en je hebt er ineens 10 mensen bij waarmee je in het weekeinde wat kunt gaan doen!