hondenvraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 22:05

Met Valentijsdag heb ik een hond gekregen, dat is nu 3,5 week terug *LOL* Lovers *LOL*.
Het lieve beestje komt uit het asiel en was op dag 1 al behoorlijk loops [klieder klieder Misselijk] Maar hoe lang blijft ze nu eigenlijk vruchtbaar?
Ik kan niet meer zien dat ze nog loops is maar ze staat soms nog zo verliefd met haar kont tegen mijn been aan. Ik durf haar nog niet los te laten lopen op stal want ik ben echt bang dat ze een keer gedekt wordt door een van de reutjes en dat ik met een nest puppies zit.
Weet iemand hier misschien een antwoord op?
alvast bedankt van Jippie en Kayleigh

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-03-11 21:07 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 22:12

Ik dacht dat loopsheid 3 weken duurde.. Bij mijn hondje is het altijd heel duidelijk en ze is heeeel schoon, dus bloederige troep hebben we niet.
Maareh, als je zeker wilt zijn en je weet ook zeker dat je geen puppies wilt, dan kan je het beste laten castreren.steriliseren of hoe dat heet. Ben je van het hele gedoe af!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 22:41

Ik heb een teefje van 6 jaar en is nog steeds helemaal compleet. Ik vind het niet zo'n probleem om 3 weken om te lopen.

Wat ik wel altijd doe is haar een oude onderbroek aandoen tegen de bloed vlekken. Ze houdt zich goed schoon maar het is ander zo'n rommeltje omdat ze zo verschikkelijk vloeit.

Heb je een foto van haar? Die zien we graag op bokt.

[img]../upload/150/jari-bed3-mooi.jpg[/img]
Dit is mijn trutje een Welch Terrier van 6 jr alweer.

Gr Pris

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-03-11 21:43 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 23:13

Wat een schattige terrier!!! Ik hoop volgende week een foto van mijn hond te kunnen plaatsen.

Kayleigh wordt ook zeker gesteriliseerd hoor maar dat is de allereerste keer dat ze loops is. Het asiel zit vol met leuke honden dus als mensen een hond willen, halen ze er daar maar eentje. Strikt gezien mag je met een asielhond niet eens fokken.

Ik vraag me af of ze nu nog vruchtbaar is na bijna 4 weken want ik vind het zo zielig dat ze niet lekker met die andere honden kan ravotten.

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 23:51

Normaal duurt de loopsheid bij een teef 3 weken.
Het meeste bloedverlies vindt plaats in de eerste week, daarna wordt de afscheiding roze en tenslotte kleurloos.
De vruchtbare periode ligt normaal rond de 11e dag van de loopsheid, maar ik heb teven die zich al op de 8e dag laten dekken en ik heb het zelfs een keer meegemaakt op de 21e dag! (en 9 puppen).
Zo lang de staart opzij gaat als je op haar kont kriebelt, is ze zeker nog willig en dus in haar vruchtbare dagen.
Bij de meeste teven is drie weken aangelijnd houden voldoende.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 01:25

goh wat ben ik blij dat wijeen echte man hebben! *LOL*
hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 19:01

iedereen bedankt voor de reacties. Ik denk dat de loopsheid nu wel over is als ik dit allemaal zo lees. Ik ga haar dus maar eens los laten rennen op stal *LOL*

Als het goed is kan ik woensdag mijn foto's ophalen ij de Hema, daar zetten ze dan meteen op diskette voor me, dan kunnen jullie ook zien wie Kayleigh is.