Kan me geen leukere lievere jongen voorstellen!
We gaan bijvoorbeeld iedere donderdag samen lunchen, hij koopt vaak een broodje of iets lekker voor me in de pauze als hij daarvoor tussenuur heeft gehad, als we naar Eindhoven gaan de treinkaartjes enz.
Maar ik zit er een beetje mee dat als we zoiets samen gaan doen, hij altijd voor me betaald.
Ik vind het aan de ene kant heel lief van hem, maar ik voel me er een beetje ongemakkelijk/schuldig onder.
Ik heb namelijk meer zoiets van we delen de kosten/rekening wel o.i.d.
Omdat hij ook gewoon moet werken voor z'n geld, en ik niet asociaal wil zijn door alles op zijn kosten te gaan doen.
Ik heb hem dat dus ook echt al meerdere keren gezegd,en aangegeven dat ik ook echt een deel wil betalen.
Maar iedere keer als ik daarover begin, of ik wil hem bijv. de kosten van iets terugbetalen zegt hij dat hij vindt dat een goede vriend dat hoort te doen voor zn vriendin, en krijg je hele verhalen over echte gentlemannen betalen voor hun vriendin, en dat hij het leuk vindt om te verwennen.
Maar ook dat hij zich echt beledigd zou voelen als ik hem zoiets als bijvoorbeeld een treinkaartje o.i.d. terug zou betalen, en hij vroeg me om dit ook te respecteren.
Hoe zou ik hier het beste mee om kunnen gaan?