vriend wil altijd alles betalen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

vriend wil altijd alles betalen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 23:17

Ik heb sinds een tijdje een hele leuke vriend...
Kan me geen leukere lievere jongen voorstellen!
We gaan bijvoorbeeld iedere donderdag samen lunchen, hij koopt vaak een broodje of iets lekker voor me in de pauze als hij daarvoor tussenuur heeft gehad, als we naar Eindhoven gaan de treinkaartjes enz.
Maar ik zit er een beetje mee dat als we zoiets samen gaan doen, hij altijd voor me betaald.
Ik vind het aan de ene kant heel lief van hem, maar ik voel me er een beetje ongemakkelijk/schuldig onder.
Ik heb namelijk meer zoiets van we delen de kosten/rekening wel o.i.d.
Omdat hij ook gewoon moet werken voor z'n geld, en ik niet asociaal wil zijn door alles op zijn kosten te gaan doen.
Ik heb hem dat dus ook echt al meerdere keren gezegd,en aangegeven dat ik ook echt een deel wil betalen.
Maar iedere keer als ik daarover begin, of ik wil hem bijv. de kosten van iets terugbetalen zegt hij dat hij vindt dat een goede vriend dat hoort te doen voor zn vriendin, en krijg je hele verhalen over echte gentlemannen betalen voor hun vriendin, en dat hij het leuk vindt om te verwennen.
Maar ook dat hij zich echt beledigd zou voelen als ik hem zoiets als bijvoorbeeld een treinkaartje o.i.d. terug zou betalen, en hij vroeg me om dit ook te respecteren.
Hoe zou ik hier het beste mee om kunnen gaan? :P

lesilla

Re: vriend wil altijd alles betalen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:18

Soms moet je een beetje forceren.
Anders zou mijn vriend ook alles betalen, gewoon zeggen ook al heb je minder geld dat het voor je eigen gevoel beter is. En dat het niets met gentlemen te maken heeft

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:20

Als hij dat nou liever heeft, lekker laten toch :P

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:22

Fijn zeg!Die vlieger gaat voor mij niet op.
Maar als jij je er niet prettig bij voelt kun je natuurlijk een keer duidelijk maken dat we niet meer in 1880 leven?
Dat je graag onafhankelijk wilt blijven en je er ongemakkelijk bij voelt?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:23

Gewoon lekker laten inderdaad en verras hem eens met een leuk uitje op jouw kosten of ga alsvast afrekenen als hij naar de wc is ofzo, doen mensen regelmatig op mijn werk :P

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:24

Zullen we ruilen van vriendje? ;)

Nee hoor, maar koop anders een keer iets leuks voor hem als waardering? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:25

ninz schreef:
Maar iedere keer als ik daarover begin, of ik wil hem bijv. de kosten van iets terugbetalen zegt hij dat hij vindt dat een goede vriend dat hoort te doen voor zn vriendin,

Betaalt hij dan later ook je huis, je vaste lasten en je auto??
Aanhouden die kerel en er nooit meer bij weggaan :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:26

Geef mij zo'n vriend :')

Ach als je zo graag iets terug wil doen koop je een keertje een aftershave of neem je hem mee uit eten als verrassing.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:10

Zo hoort het toch? :o

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:13

mijn vriend heeft het ook. Wil ook altijd alles betalen. Hartstikke lief natuurlijk. Wij hebben gewoon bepaalde dingen die ik dan altijd betaal bv bios

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:22

Oh waaaww! Een lotgenoot! Ik heb precies maar dan ook precies het zelfde! Ik ben sinds anderhalf jaar onwijs gelukkig met mijn vent, alleen wil hij dus ook alles betalen! Hij koopt zelfs weleens wat voor mn paard haha, ik vind t super lief van m, maar hij koopt ook bvb kerstkadotjes voor mn hele familie, omdat ik niet veel geld heb omdat alles naar mijn studie gaat, en ook als we naar de bios gaan, of uiteten, of wat dan ook, alles word voor me betaald. Ik voel me er ook vaak ongemakkelijk bij, en moet me ook echt beheersen dat het geen gewoonte word, want ik wil natuurlijk wel zelfstandig zijn/blijven. Ik verras hem tussendoor door lekker te gaan lunchen, bvb bij starbucks, of lekker ergens eten, maar ook altijd als ik heb aanspreek en zeg dat hij zoiezo een deel van zn geld terug krijgt, word ie lichtelijk geirriteerd, dat ik een s een keer niet over geld moet zeuren. Ik ben dol op hem, en hou hem ook zekersteweten ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:27

Ik zou het gewoon laten.. Als hij zich er fijn bij voelt, waarom niet? En 'compenseer' af en toe door een kadootje voor hem te kopen of hem te verassen met een uitje ofzo. Ook leuk: Groupon :P Dan betaal je vooraf, dan heeft hij geen keus :=

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:37

Ik zou gewoon zeggen dat je het lief vindt maar je er ongemakkelijk bij voelt en om die reden graag zou zien dat het meer verdeeld wordt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:17

Pentax schreef:

Meen je dat nu?
Dat vind ik echt raar, vertel me waarom hoort een man alles te betalen?

Als het zo hoort, dan vind ik ook dat je alle gebruiken moet meenemen. En niet alleen degene waar je beter van wordt.
Zoals aan de haard zitten en sloefjes brengen. Als het om een andere reden is ben ik benieuwd.

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:30

Mag ik vragen wat jullie onder een echte gentleman verstaan? Ben je alleen een echte gentleman als je alles betaald?

In het begin was ik ook zo dat ik alles voor mijn vriendin wou betalen en zij me telkens een deel wou terug betalen. Dat voelde dan behoorlijk vervelend omdat ik het anders zag. Niet dat ik van mening ben dat ik alles moet betalen maar omdat ik betaald heb ( bij een etentje, bios of in een winkel) omdat ik haar datgene dan gewoon gun. Ik heb nou eenmaal wat meer geld te besteden dan haar. Na een lang gesprek dat echt wel even slikken was, betalen we allebei. De ene keer zij de andere keer ik. Het ligt er maar net aan wat we doen , wie wie mee uit neemt en helaas en natuurlijk ook wie de portomonee ervoor heeft.

Ben ik nou alle kans om een echte gentleman te worden verloren omdat ik mijn vriendin ook laat betalen of maak ik nog een kansje in de toekomst ? Y;(

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:36

Malakay schreef:
Mag ik vragen wat jullie onder een echte gentleman verstaan? Ben je alleen een echte gentleman als je alles betaald?

In het begin was ik ook zo dat ik alles voor mijn vriendin wou betalen en zij me telkens een deel wou terug betalen. Dat voelde dan behoorlijk vervelend omdat ik het anders zag. Niet dat ik van mening ben dat ik alles moet betalen maar omdat ik betaald heb ( bij een etentje, bios of in een winkel) omdat ik haar datgene dan gewoon gun. Ik heb nou eenmaal wat meer geld te besteden dan haar. Na een lang gesprek dat echt wel even slikken was, betalen we allebei. De ene keer zij de andere keer ik. Het ligt er maar net aan wat we doen , wie wie mee uit neemt en helaas en natuurlijk ook wie de portomonee ervoor heeft.

Ben ik nou alle kans om een echte gentleman te worden verloren omdat ik mijn vriendin ook laat betalen of maak ik nog een kansje in de toekomst ? Y;(

een gentleman ben je mijn insiends niet als je alles betaald. kan wel maar is niet per definitie zo.
een lompe man die wel alles betaald noem ik namelijk geen gentleman
een man die wil betalen maar ook de wens van zijn vriendin meeneemt en haar ook wat laat betalen als zij dat aangeeft te willen vind ik wel een gentleman.

maar een gentleman zijn hangt ook niet alleen van het financiële plaatje af, ook dingen als even de deur voor haar open doen/houden enz. maken je een gentleman. en dat soort acties zijn gratis ;)

dus ondanks dat je vriendin meebetaald kan je nog prima een gentleman zijn hoor ;)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:42

Mijn ex betaalde ook alles voor me, toen ik met hem had heb ik nooit geldproblemen gehad ;) Huidige vriend heeft helaas geen rooie rotcent en hoewel mijn liefde er niet minder om is, vind ik het een beetje sloeberig overkomen.

Overigens vind ik het niet meer dan normaal dat een man hoort te betalen in sommige gevallen (een romantisch etentje, bijv.).

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:44

Tja... mijn ex betaalde ook alles, kocht heel veel dure dingen voor me.
Ik kon dat gewoon niet teruggeven. Ik kocht kleinere dingen.
Toen ging het uit en beschuldigde hij me ervan dat ik hem dwong zoveel voor me te kopen.
Lekker dan...

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:46

Mijn vriend ook altijd :') Als ik met de bus naar hem toe ga wilt ie me altijd terug betalen. De eerste 2 x vond ik het wel lief/leuk. Maar daarna heb ik gewoon gezegt:'' Ik heb zelf ook geld hoor,, :')

En als je zelf een keer een tussenuur hebt haal dan wat lekker voor hem?! :) Of koop idd een leuk cadeautje

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:46

Gewoon aan de kant duwen en snel je pinpas in het apparaat stoppen :D

Mijn vriend betaald ook 95 procent, maar hij werkt ook voltijd dus heeft ook meer te besteden. Hij vindt het fijn om voor mij te zorgen haha, nou ja... Ik heb er geen bezwaar tegen. Na al die jaren went het wel :) eigen producten betaal ik wel, hij betaald niet voor mijn broek bv :P maar alles samen gaat op zijn kosten :)
Ik koop zo nu en dan even wat leuks en praktisch voor hem, als waardering.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:58

Als ie echt niet wil dat jij zelf betaalt, kun je bv uitrekenen hoeveel ie voor ong. voor jou betaalt (wat klinkt dit fout _O- maar je snapt wel wat ik bedoel :D), dat geld opzij leggen en van tijd tot tijd daar wat leuks van voor hem kopen :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:03

lesilla schreef:
Pentax schreef:

Meen je dat nu?
Dat vind ik echt raar, vertel me waarom hoort een man alles te betalen?

Als het zo hoort, dan vind ik ook dat je alle gebruiken moet meenemen. En niet alleen degene waar je beter van wordt.
Zoals aan de haard zitten en sloefjes brengen. Als het om een andere reden is ben ik benieuwd.

Nee hoor, ik praat vanuit het mannen komen van mars principe. Mannen moet je het idee geven dat ze 'het vlees komen brengen'. De afstandsbediening laten beheren dat soort dingen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:05

Ik vind dat nooit fijn, ben een vrouw van de een twintigste eeuw. Ik kan zelf betalen en ik heb de broek aan ~~}>

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:11

Mmm,de afstandsbediening beheers ik en hij zet vaak een potje thee voor mij.
Wie wat betaald heeft niets te maken met een gentleman zijn.
Ieder betaald zijn deel naar inkomen,vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:13

Bij mij gaan vreemd genoeg de belletjes van loverboy zachtjes rinkelen..