Seriemoordenaars

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
terlygert

Berichten: 715
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:10

_San87_: denk je dat hij het niet gedaan heeft? Zeker nu hij voor de moord op Stephanie Flores wel is veroordeeld (of nog niet? Maar in ieder geval wel bewezen), heeft hij laten zien er toe in staat te zijn. De twijfels over het wel of niet vermoord hebben van Holloway slaan voor hem dan wel erg de negatieve kant op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:10

Nouks schreef:
Misschien ook wel een "leuke" toevoeging voor dit topic, de Beul van Twente. Officieel geen seriemoordenaar maar ik denk dat 'ie dat wel was geworden als 'ie niet kort naar zijn eerste moord was opgepakt. Die man was echt ziek.

!!Pas op, enkele zeer schokkende foto's helemaal onderaan de pagina. Rest van de pagina is goed te doen.
http://www.twentetegengeweld.nl/kasebier.htm

Heb die pagina doorgelezen, en ik weet zeker dat hij verder was gegaan idd....... shocking, echt heel, heel ziek.

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:10

oeeeh interessant topic!

Nederlandse seriemoordenaar (en hier dus akelig dichtbij) uit kerkrade was Frans Hoooijmaijers, Ook wel broeder des doods genoemd. hij schijnt in verband te zijn gebracht met 259 sterfgevallen.

Hij was werkzaam in een verpleeghuis als broeder, en schijnt mensen die erg ziek waren 'te helpen' naar de andere wereld. Hij is inmiddels overleden.


Weet iemand hoe die seriemoordenares heet? die vrouw wat ter dood veroordeeld was in amerika (volgens mij was ze prostituee)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:11

DaniBanani schreef:
Maar als jij er 2 pleegt, puur omdat jij die drang hebt, en er zit een afkoelperiode tussen, en er is geen andere motivatie - dan is de kans waarschijnlijk erg groot dat er meer volgen. Die drang zal niet spontaan weer verdwijnen..


Vast niet. Maar stel ik zou wel stoppen, zou ik al wel een seriemoordenaar zijn terwijl ik 'maar' twee mensen heb vermoord. Daar sta je dan met je score van twee tussen de echte seriemoordenaars :+. Maar goed, just my two cents, als de FBI iemand die twee personen heeft vermoord (die binnen de definitie vallen) seriemoordenaars wil noemen, dan moeten ze dat lekker doen :7.

terlygert schreef:
_San87_: denk je dat hij het niet gedaan heeft? Zeker nu hij voor de moord op Stephanie Flores wel is veroordeeld (of nog niet? Maar in ieder geval wel bewezen), heeft hij laten zien er toe in staat te zijn. De twijfels over het wel of niet vermoord hebben van Holloway slaan voor hem dan wel erg de negatieve kant op..


Het gaat er niet om wat ik denk, het gaat om de bewijslast :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:12

snoetie schreef:
oeeeh interessant topic!

Nederlandse seriemoordenaar (en hier dus akelig dichtbij) uit kerkrade was Frans Hoooijmaijers, Ook wel broeder des doods genoemd. hij schijnt in verband te zijn gebracht met 259 sterfgevallen.

Hij was werkzaam in een verpleeghuis als broeder, en schijnt mensen die erg ziek waren 'te helpen' naar de andere wereld. Hij is inmiddels overleden.


Weet iemand hoe die seriemoordenares heet? die vrouw wat ter dood veroordeeld was in amerika (volgens mij was ze prostituee)


Op Wikipedia staat een giga lijst met seriemoordenaars. Ik vind vooral de vrouwelijke moordenaressen interessant... Vraag me niet waarom :+.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:12

In Nederland zullen vast wel meer zusters en broeders des doods rond hebben gelopen en lopen toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:14

vuurneon schreef:
In Nederland zullen vast wel meer zusters en broeders des doods rond hebben gelopen en lopen toch?


Ik denk dat het naïef is om te denken dat er in Nederland geen seriemoordenaars zijn :).

Elianna_
Berichten: 3801
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:15

Ik heb een tijd geleden ook een documentaire gezien over een man die ook veel moorden heeft gepleegd.
Als hij iemand had opgebracht, had hij nog sex met het lichaam. Ook bewaarde hij veel/alle lichamen/lichaamsdelen van zijn slachtoffers.

Weet iemand toevallig wie deze man is? Het was een engelse documentaire.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:15

@ San87: Dat denk ik ook.

Elianna_
Berichten: 3801
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:16

_San87_ schreef:
Op Wikipedia staat een giga lijst met seriemoordenaars. Ik vind vooral de vrouwelijke moordenaressen interessant... Vraag me niet waarom :+.


Haha, dat heb ik ook. :+ Misschien omdat je het van vrouwen minder snel verwacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:16

vuurneon schreef:
In Nederland zullen vast wel meer zusters en broeders des doods rond hebben gelopen en lopen toch?


Paar jaar terug was er toch ook die ene vrouw, die achteraf onschuldig leek te zijn (of fouten in het proces ofzo?).. Ben benieuwd of ze nu wel of niet echt schuldig was en indien ja, of ze weer in herhaling gaat vallen..

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:16

_San87_ schreef:
Ik denk dat het naïef is om te denken dat er in Nederland geen seriemoordenaars zijn :).

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:16

Elianna_ schreef:
_San87_ schreef:
Op Wikipedia staat een giga lijst met seriemoordenaars. Ik vind vooral de vrouwelijke moordenaressen interessant... Vraag me niet waarom :+.


Haha, dat heb ik ook. :+ Misschien omdat je het van vrouwen minder snel verwacht?

Waarom eigenlijk?

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:16

vuurneon schreef:
In Nederland zullen vast wel meer zusters en broeders des doods rond hebben gelopen en lopen toch?


ehh dat hoop ik toch niet :')

Zijn inderdaad meerdere seriemoordenaars, maar deze kwam als eerste in me op (en 259 is niet bepaald weinig).

@ san87_: ik vind de vrouwelijke moordenaressen ook altijd interessant. Maar de vrouw die ik bedoelde, daar heb ik laatst een docu van gezien. Haar blik was zooooo gruwelijk eng. Ik ga eens even op wikipedia zoeken.

@ Elinanna: ik heb wel een boek, 'Vogelman' dat gaat ook over een man die seks heeft met dode vrouwen

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:18

Ik vind kinderen interessant. :j
Mary Bell bijvoorbeeld, of Robert Thompson en Jon Venables (al hebben die laatste 2 maar 1 slachtoffer).

Ik denk dat er in Nederland zeker mensen zijn met aanleg tot seriemoordenaar. En er zal er misschien ook eentje actief zijn, in de onderwereld, in een bejaardentehuis, zoiets. Maar tenzij iemand bronnen kan aanleveren over minimaal 2 slachtoffers zonder bekende dader en zonder duidelijk motief, heb ik niet het idee dat er een actief is die normale, gerespecteerde, 'gemiddelde' burgers als doelwit heeft.

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:18

Seks met hun dode slachtoffers komt vaker voor. Niet zozeer altijd een mannelijke dader met een vrouwelijk slachtoffer, maar ook een mannelijke dader met een mannelijk slachtoffer. Toevallig een paar dagen terug nog op tv gezien.

terlygert

Berichten: 715
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:19

_San87_ schreef:
terlygert schreef:
_San87_: denk je dat hij het niet gedaan heeft? Zeker nu hij voor de moord op Stephanie Flores wel is veroordeeld (of nog niet? Maar in ieder geval wel bewezen), heeft hij laten zien er toe in staat te zijn. De twijfels over het wel of niet vermoord hebben van Holloway slaan voor hem dan wel erg de negatieve kant op..


Het gaat er niet om wat ik denk, het gaat om de bewijslast :).


Dat weet ik ook, maar ik vraag het nu aan jou op een discussieforum ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:19


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:20

Elianna_ schreef:
_San87_ schreef:
Op Wikipedia staat een giga lijst met seriemoordenaars. Ik vind vooral de vrouwelijke moordenaressen interessant... Vraag me niet waarom :+.


Haha, dat heb ik ook. :+ Misschien omdat je het van vrouwen minder snel verwacht?


Ik denk het. Vooral omdat seriemoordenaars vaak heteroseksuele blanke mannen zijn :P.

terlygert schreef:
_San87_ schreef:


Het gaat er niet om wat ik denk, het gaat om de bewijslast :).


Dat weet ik ook, maar ik vraag het nu aan jou op een discussieforum ;)

Ik denk dat hij het gedaan heeft, ja :).

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:22

Interessant! Ik ga lekker meelezen :)

Elianna_
Berichten: 3801
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:22

Yamcha schreef:
Waarom eigenlijk?


Tsja, goede vraag! Als iemand mij een verhaal zou vertellen over een seriemoordenaar, dan zou ik er toch eerder een man bij inbeelden! Waarom weet ik eigenlijk niet!


Snoetie, ik weet niet meer of de documentaire enkel over vrouwen ging, maar luguber was het zeker wel! :r

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:22

Oh ik vind dit wel interessant :o Heb er alleen geen verstand van maar op de een of andere manier trekken dit soort zaken mij wel aan en wil ik er vaak meer van weten.

Klinkt nu vast heel raar. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:22

Yamcha schreef:
Waarom eigenlijk?


Vrouwen richten verkeerde gevoelens vaak meer op zichzelf terwijl mannen het richten op de wereld om zich heen. Vrouwen zijn niet lief naar zichzelf (zelfbeschadiging, eetstoornissen, etc) terwijl mannen vaker agressief worden. Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen, maar over het algemeen gesproken is het vaak wel waar.

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:23

Elianna_ schreef:
Yamcha schreef:
Waarom eigenlijk?


Tsja, goede vraag! Als iemand mij een verhaal zou vertellen over een seriemoordenaar, dan zou ik er toch eerder een man bij inbeelden! Waarom weet ik eigenlijk niet!


Snoetie, ik weet niet meer of de documentaire enkel over vrouwen ging, maar luguber was het zeker wel! :r


dan raad ik je aan dat boek te lezen :D

Overigens, de vrouw die ik bedoelde heet 'Aileen Wuornos' als ik alleen al haar foto zie krijg ik al de kriebels :o

lien_87

Berichten: 543
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:25

Erg interesant onderwerp!
ik ben van mening dat er genoeg gekken rondlopen in nederland en daar zal vast wel een potienciele seriemoordenaar tussen zitten. Misschien dat ie het zelf nog niet weet ;)