Wat moet ik hier nou mee? (verbouwing)

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marsu

Wat moet ik hier nou mee? (verbouwing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 16:33

Ik heb vorige maand de sleutel gekregen van mijn nieuwe woning. Het is een bestaande benedenwoning, en er moet nog flink wat aan verbouwd worden.
O.a. moet de badkamer vergroot worden, en er komt een schuifpui in de achtergevel (heeft er vroeger al gezeten, maar de vorige bewoners hebben het dicht gemaakt, en er ramen in gezet). Hoe dan ook er moet flink wat weggebroken worden.

Afgelopen maand heb ik niet veel kunnen doen, omdat mijn broer toevallig dezelfde maand de sleutel van zijn nieuwe woning kreeg, en hij moest met een maand over, want zijn oude huis werd afgebroken.

Het is voor mijn buren de afgelopen maand dus rustig gebleven. Ik heb wel wat kleine dingetjes gedaan, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Zo ook vanmorgen, ik ben om 11.45u vanmorgen verder gegaan met de tegels uit de badkamer weghalen. Hier komen nieuwe op en de muur wordt wat anders.
Hier was ik van de week al mee bezig geweest, maar het was nog niet af. Je begrijpt dat maakt herrie. Ik had er al een krant onder gelegd, want dat dempt het geluid een beetje, en het was immers al haast middag. Kreeg ik toch een geschreeuw van de boven, of naast buren (ik weet niet zeker welke) dat ze nog lagen te slapen Verward .
Ik ben maar even gestopt, maar ben toch om 12u maar weer verder gegaan, want die tegels moeten er toch een keer uit. En de komende tijd zal het nog veel luidruchtiger worden, met al het sloopwerk.

Ik werk hele dagen, dus het meerendeel van het werk zal toch in de avonden en weekenden moeten gebeuren. Ik wil als de bewuste buren bijvoorbeeld in ploegendienst werken, en daarom op rare tijden slapen, daar best rekening mee houden, maar ze zijn steeds niet thuis.
De buren aan 1 kant heb ik zelfs nog helemaal niet gezien, de buren aan de andere kant zijn hartstikke aardig, en daar heb ik helemaal geen problemen mee. Ik wil mijn nieuwe buren graag te vriend houden, maar zij moeten ook begrijpen, dat ik het een en ander aan de woning wil doen.
Het gaat hier niet om een woning in een dorp waar de zondagsrust nog in ere wordt gehouden, maar om een woning in een kinderrijke buurt in Schiedam. Het is ook niet zo dat ik in het weekend al voor 9u ga boren en zagen, en ik zorg er ook voor dat het 's avonds na 21.30u stil is.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.
Heeft er iemand ideeen wat ik hier nou mee aan moet? Ik zal over een paar weken toch flink wat moeten gaan slopen, en dat maakt nou eenmaal lawaai.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:38

Leg alle buren je situatie uit,jouw bouw en sloopplannen en vraag of ze daar wat begrip voor kunnen opbrengen..Laat ze eventueel een lijstje met tijden maken,waarop ze weg zijn,of juist thuis zodat je daar wat rekening mee kunt houden

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 16:53

Wil ik best doen, maar dan moet ik ze wel een keer zien. Het punt is ook dat ik geen idee heb, welke buren het nu waren. Ze konden in ieder geval wel heel hard schreeuwen Boos!
Ik zou ook een briefje bij alle buren in de deur kunnen doen, maar het is naar mijn idee aardiger als ik ze eerst een keer spreek, zodat ik me voor kan stellen, en de situatie uit kan leggen. Ik wil best rekening met die mensen houden, maar dat lukt nou eenmaal niet altijd. Ik zal het natuurlijk wel proberen, maar ik kan moeilijk als er een aannemer komt zeggen dat ze vandaag niet mogen komen werken, omdat de buurman slaapt (bijvoorbeeld).

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:37

Maak gewoon een leuk briefje en doe dat bij de buren om je heen in de bus, leg daarin de situatie uit en zet je telefoonnummer erbij!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie