Niet te geloven! Ze dobberen nog steeds op zee.

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eyes

Niet te geloven! Ze dobberen nog steeds op zee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 03:36

Ik vind dit toch echt ongelooflijk. Dat 'schapenschip' is nog steeds op zee.
Arme dieren!!!

SYDNEY - Australië onderzoekt de mogelijkheid om de schapen op het Nederlandse schip de Cormo Express aan boord te slachten en in zee te dumpen. Het schip van de Nederlandse rederij Vroon dobbert al sinds augustus op de Arabische Zee omdat geen enkel land de schapen toelaat.

Volgens het Australische dagblad The Daily Telegraph is de slacht aan boord één van de opties die aan bod komt tijdens crisisberaad donderdag op het ministerie van Landbouw in Canberra. Volgens de Australische minister Truss is het de laatste, maar geen onvermijdelijke oplossing.

57.000 schapen

De Cormo Express vertrok op 5 augustus vanuit Australië naar Saudi-Arabië met 57.000 schapen aan boord. Ruim 5200 schapen zijn sindsdien om het leven gekomen door hitte en stress. De dieren worden overal geweigerd, omdat veel schapen bekschurft zouden hebben.

Hoewel het hoofd van de Australische veterinaire dienst en de Nederlandse rederij hebben verklaard dat de schapen vrij zijn van bekshurft loopt Australië liever geen risico's. Vertegenwoordigers van de vleesverwerkende industrie en landbouwfunctionarissen hebben tegenover The Daily Telegraph hun vrees voor besmettelijke ziekten uitgesproken. Ze zijn tegen terugkeer van de schapen.

Op de Australische radio heeft minister Truss verklaard dat de slacht op zee grote praktische problemen oplevert. De schapen moeten worden geëlectrocuteerd om via een hakselaar in zee te verdwijnen. Een overheidsteam is de verschrikkelijke taak aan het voorbereiden, schrijft de Telegraph. De klus zou twee maanden kunnen gaan duren, aldus Truss.
(Bron, NU.nl)

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 06:24

Scheve mond OMG .....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 06:25

jep, geen enkel land geeft iets om deze dieren, dus laten we ze maar in zee dumpen he..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 06:49

OMFG....

Dat meen je niet. Omdat niemand ze wil moeten ze maar afgeslacht worden? Dat is dus gewoon echt bij de beesten af. *PIEP* Boos!

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 07:02

OMG? OMGF wat is dat?

maar ik vind het echt zielig voor die schaapjes!!! echt achterlijk!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 07:10

OMG= Oh my God
OMFG = Oh my F*cking God

Ik vind zoiets ook niet kunnen.
Waarom brengen ze de schapen dan niet gewoon naar Nederland, als men van mening is dat ze gezond zijn?
Slachten op zee lijkt me nou echt het allerlaatste. Is wel een feest voor de haaien....Lips are sealed

Je suis Charlie.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 07:21

Als het ene land zegt dat de dieren bekschurft zouden hebben en het andere land beweerd van niet dan had de zaak IMO beter voorbereid moeten worden. Op zich begrijpelijk dat geen enkel land op dit schip zit te wachten. We weten allemaal wat een besmettelijke ziekte met de veestapel van een bepaald land kan doen. Deze schapen drijven nu al maanden rond en elke dag creperen er meer en meer. Wat is er dan ‘humaner’? De dieren laten creperen of euthanaseren? Lijkt mij dat je dan beter de dieren kunt laten euthanaseren zo goed en kwaad als het kan? Geen land is namelijk zo gek om mogelijk besmette dieren op te nemen ’t is hard maar wel de waarheid.

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:37

Ik pleit er echt voor om internationale vee transporten te verbieden. Wat zal dat een hoop ellende schelen zeg!

De hond is de betere mens

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:46

Bloos! arme beesten... Boos!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 21:25

Hoorde vandaag op het nieuws dat Australië de schapen terug laat komen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:43

Hm, anders adopteren we toch gewoon allemaal 2 schaapjes? Ik zou dat best willen. zou niet weten wat ermee te doen maar dit is echt schandalig. Klotedierenbescherming, waar betaal ik mijn lidmaatschap voor? En het wwf, en greenpeace, en het ALF? Jaja, veel geschreeuw en weinig wol, of is dat in dit verband geen goede uitdrukking? Knipoog

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:46

En volgende week is de handtekening actie van de Dierenbescherming voor de kortere duur van de transporten.
Kunnen ze metéén hiermee beginnen. Die zielige schaapjes zijn er wel mooi de dupe van.
Goed idee Pauline ik wil ook 2 schaapjes redden.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:46

Echt heel zielig, snap niet dat mensen dit met dieren kunnen doen.

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie