allochtonen ontmoedigen kinderen krijgen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

allochtonen ontmoedigen kinderen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 14:40

Haha!
Ene v.d. Zwan heeft het voorstel gedaan om allochtonen te ontmoedigen om grote gezinnen te krijgen door bij het 2e kind kinderbijslag af te schaffen. hiermee hoopt hij ze dan uit de onderklasse te krijgen. Ze zitten vaak in de bijstand of hebben een laag betaalde baan.

ik vind het wel een goeie! Haha!

En dan te bedenken dat hij van de pvda was!

De hond is de betere mens


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:40

Ik ook wel eigenlijk.. Maar mogen ze van hun geloof eigenlijk wel aan de pil of iets dergelijks??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:48

Gewaagde uitspraak van vd Zwan. Hoop dat hij deze goed kan onderbouwen en met een uitvoerbaar plan kan komen. Dat is vaak het probleem met deze uitspraken, want waarom zouden Nederlandse gezinnen WEL kinderbijslag voor hun 2e kind kunnen ontvangen en allochtone ouders niet? En er zijn genoeg Nederlanders die van hun geloof geen anti-conceptie mogen gebruiken en daardoor een behoorlijk gezin hebben. Voor deze mensen geldt voorstel uiteraard niet, want ze zijn niet allochtoon.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:53

Mocht dit voorstel er door komen vind ik dat ook bij NIET allochtone gezinnen dit van kracht moet zijn.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:57

Jennygirl schreef:
...waarom zouden Nederlandse gezinnen WEL kinderbijslag voor hun 2e kind kunnen ontvangen en allochtone ouders niet?


Inderdaad. Gelijke monniken, gelijke kappen. Als deze regel gaat gelden voor allochtonen, dan ook voor autochtonen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:11

ik vind het wel een goed idee..alleen zitten er volgens mij wel veel nadelen aan.
alleen allochtonen is niet eerlijk (in mijn straat wonen veel christelijke gezinnen met meer dan 7 kinderen) en wat dacht je van mensen die kinderen adopteren (bijv. het gezin wat pasgelden bij hart in aktie was)
en als ze het echt gaan invoeren moet het denk ik wel vanaf meer als 3 kinderen zijn (=gemiddelde aantal kinder per gezin in nederland dacht ik)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:11

Poeh, da's wel een heftig voorstel !
Om alleen de kinderbijslag voor het tweede (en volgende) kind van allochtonen af te schaffen vind ik echt niet kunnen.
Imo. gaat dat in tegen alle principes van gelijke behandeling, dit is pure dicriminatie.

Een tijdje geleden was hier op Bokt ook al een discussie over kinderbijslag waarin ik m'n zegje gedaan heb, en ik blijf erbij dat ik vind dat kinderbijslag sowieso niet meer van deze tijd is (om nog maar te zwijgen over de oorsprong van kinderbijslag Lips are sealed ).
Afschaffen die hap, maar dan voor iedereen en geen uitzonderingen maken !

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:20

Net of dat allochtonen (of autochtonen) tegenhoudt om meer dan 1 kind te 'maken'. Kinderen kan je sowieso niet onderhouden van de kinderbijslag, dus ik verwacht niet dat dit enige invloed zal hebben.

En dan idd alleen voor allochtone gezinnen Verward
Wat een idioot voorstel.

זכור

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:26

Mee eens, idioot voorstel!! We leven hier niet in China!!

Culemborg here I come!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:49

Hele kinderbijslag idd afschaffen en studiebijdrage naar draagkracht geven, lijkt mij beter idee.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:53

ik vind het inderdaad een hele beste zet voor de HELE nederlandse bevolking........

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:58

gijsenkim schreef:
ik vind het inderdaad een hele beste zet voor de HELE nederlandse bevolking........


Idd

It never eats, it never sleeps, it never stops...

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:10

Dat gaat nooit lukken. Je kunt deze regel niet alleen laten gelden voor alochtonen
denk ook niet dat het helpt. je kunt kinderen idd niet onderhouden van alleen kinderbijslag.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:56

Hmmm ik heb gisteren een interessant artikel gelezen over het verscherpen van de maatregelen omtrent huwelijksmigratie. Ik denk dat je daar mee moet beginnen; mensen die om economische redenen iemand uit hun land halen om het hier in Nederland beter te krijgen... en vervolgens niet integreren. Denk dat dat de eerste stap zou moeten zijn, en vervolgens vind ik dit voorstel wel een goed idee.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:01

lis schreef:
Net of dat allochtonen (of autochtonen) tegenhoudt om meer dan 1 kind te 'maken'. Kinderen kan je sowieso niet onderhouden van de kinderbijslag, dus ik verwacht niet dat dit enige invloed zal hebben.

En dan idd alleen voor allochtone gezinnen Verward
Wat een idioot voorstel.


Nee, maar het scheelt ons iig veel poet! Als mensen willen fokken, dan bekostigen ze dat tenminste niet uit de gemeensschaps pot.En het zal altijd wel wat uitmaken! Ik vind dat het dan ook voor nederlanders moet gelden iid.

Eindelijk weer eens een lichtpuntje aan het pvda front!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:15

sarabande schreef:
Hele kinderbijslag idd afschaffen en studiebijdrage naar draagkracht geven, lijkt mij beter idee.


Juist!
Dan weet je zeker dat het geld ten goede komt aan de kinderen zelf en niet dat paps of mams het door de gok-kast gooit of verzuipt of verrookt.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:47

Dit zou voor iedereen in nederland goed zijn, en dan na het tweede kind. Lijkt me niet slecht.
Het lijkt me inderdaad goed om de huwelijksmigratie-wetten nog een stuk aan te scherpen. Niet omdat ik nou zou tegen nieuwe allochtonen ben, maar omdat het intergratie-proces elke keer weer helemaal overnieuw start als er een meisje uit een bergdorp naar Nederland komt om te trouwen. Spreekt de taal niet, komt weinig de deur uit - als ze kinderen krijgt, starten die met een geweldige achterstand. Het zou fijn zijn als de 2de en 3de generatie allochtone mannen gewoon met 2de en 3de generatie allochtone vrouwen wilden trouwen, maar die zijn blijkbaar vaak te mondig...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:52

sarabande schreef:
Hele kinderbijslag idd afschaffen en studiebijdrage naar draagkracht geven, lijkt mij beter idee.


Maar zo redden sommige mensen het niet! En kinderen uit armere gezinnen zouden dan niet de kans krijgen om fatsoendelijk door te leren door geld gebrek en kunnen zich niet omhoog "werken" Dan krijg je een bevolking die duidelijk is opgebouwd uit lagen. Ik denk niet dat dit een goed idee is.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:58

Kais"]
[quote="gijsenkim schreef:
ik vind het inderdaad een hele beste zet voor de HELE nederlandse bevolking........


Idd
[/quote]

idd !!!
hoevaak is het wel niet in het nieuws dat ze er meer opgeven als dat ze eigenlijk hebben??? of turkse gezinnen die hun kineren naar de grens brengen zodat ze daar onder een nieuwe identiteit weer kunnen gaan schooien ??
ik weet ook wel dat deze regel niet gaat werken, maar er is gewoon momenteel teveel overlast van de allochtonen !!! klinkt hard maar het is waar !
vandaag was er in oss een vrouw neergestoken !!
had haar broer gedaan ...... OMDAT ZE MET EEN NIET AFGHAANSE MAN GING !

sorry ik ben niet discriminerend hoor...ik hou alleen niet zo van allochtonen Knipoog
Laatst bijgewerkt door CM_ op 06-10-03 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:00

Ik vind het een super goed idee,het komt alleen een jaar of 20 te laat.

Paardentaxi Zeeland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:16

Ik vind kinderbijslag zowiezo pure nonsens, waarom zou de regering iemand geld moeten geven omdat die kinderen heeft Verward
Dat vind ik iemands eigen verantwoording, als je kinderen wilt moet je er ook zelf voor zorgen.
Gewoon kinderbijslag afschaffen en het onderwijs (ook middelbaar onderwijs) gratis maken, dat zou ik een veel beter systeem vinden.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:21

Ik denk niet dat het meer haalbaar is... Van mij zouden ze de kinderbijslag ook mogen afschaffen, maar het kan gewoon niet. Er zijn zoveel bijstands gezinnen die juist van de kinderbijslag kleren voor hun kinderen kopen. En wat moet die bijstands moeder met 2 kinderen zonder kinderbijslag, dan red ze het van z'n lang zal ze leven niet meer...
en al zou het alleen bij de allochtonenzijn... Er mag in Nederland niet gediscrimineerd worden, alleen wanneer het de overheid uitkomt???

Al dat soort maatregelen klinken leuk, maar als als die maatregelen doorgaan die het kabinet wil invoeren krijg je straks een deel rijk nederland en een deel arm nederland...

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:26

crossmonster schreef:
idd !!!
hoevaak is het wel niet in het nieuws dat ze er meer opgeven als dat ze eigenlijk hebben??? of turkse gezinnen die hun kineren naar de grens brengen zodat ze daar onder een nieuwe identiteit weer kunnen gaan schooien ??
ik weet ook wel dat deze regel niet gaat werken, maar er is gewoon momenteel teveel overlast van de allochtonen !!! klinkt hard maar het is waar !
vandaag was er in oss een vrouw neergestoken !!
had haar broer gedaan ...... OMDAT ZE MET EEN NIET AFGHAANSE MAN GING !

sorry ik ben niet discrininerend hoor...ik hou alleen niet zo van allochtonen Knipoog


Gaaaap
Uberhaubt begrepen waar het over gaat? Of zocht je gewoon een topic om even je gal te spuwen?

Waarom er kinderbijslag is, heeft al eens in een ander topic gestaan, volgens mij; Om alle kinderen gelijke kansen te geven. Maar het werkt niet helemaal, denk ik. Wat mij betreft geven ze alleen echt arme gezinnen kinderbijslag, of krijgen ze er kledingbonnen voor oid.

זכור

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:27

Ilindra schreef:
Ik vind kinderbijslag zowiezo pure nonsens, waarom zou de regering iemand geld moeten geven omdat die kinderen heeft Verward
Dat vind ik iemands eigen verantwoording, als je kinderen wilt moet je er ook zelf voor zorgen.
Gewoon kinderbijslag afschaffen en het onderwijs (ook middelbaar onderwijs) gratis maken, dat zou ik een veel beter systeem vinden.

idd!
Ook zouden allochtonen vaak kinderbijslag krijgen voor kinderen die nog in land van herkomst zouden zijn die helemaal niet bestaan...
belachelijk gewoon!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:28

Ik denk dat we ook moeten denken aan waarom mensen zoveel kinderen nemen. Misschien moet die meneer van de PVDA maar eens met de PAUS praten. Zolang die oude demente man nog steeds verkondigt dat er geen anti-conceptie gebruikt mag worden, zijn er nog altijd veel gelovigen die met een huis vol kinderen rondlopen (en miljoenen mensen geinfecteerd met HIV in Afrika). Geen anti-conceptie = geen sex voor de lol, maar alleen ter voortplanting!

Ik ben zeer voor integratie van allochtonen, en als mensen naar Nederland toe komen om een leven op te bouwen hoort daarbij ook werken. Momenteel zijn er veel allochtonen die de rotklusjes doen, waar veel Nederlanders zich te goed voor voelen.

Er worden wat uitspraken gedaan in dit forum waar mijn haren van overeind gaan staan. Er zijn namelijk een heleboel Nederlanders die overlast veroorzaken. Ik stond vorige week nog op een station vol aggressieve Ajax supporters, ook niet echt leuk volk! Dan ook maar geboortebeperking invoeren voor Ajax supporters? Knipoog

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Benazir, djinnie, Ik_is_Ik, IndianSu, judith_irene, karinmanon, Lalidan, ManonGrr, Myrkvi, Reyndir, Solistar, Tessaaa, Tessabuddy, xSimonee en 62 bezoekers