Wat moet ik nu doen? (werk)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Wat moet ik nu doen? (werk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 23:28

Ik heb sinds kort een nieuwe baan, waarvoor ik echt in mijn handjes mag wrijven. Verdient goed, leuke vooruitzichten, en zowiezo een wonder dat ik zo'n baan heb gekregen met alleen een HAVO-diploma.
Maar het gaat weer niet goed, niet het werk zelf, daar heb ik geen klachten over gehad, ik krijg juist te horen dat ze zo blij met me zijn, maar met mij gaat het weer niet goed.
Het is een baan voor 5 dagen in de week, 40 uur, maar ik werk iedere dag over. Op zich heb ik leuke collega's, niets mis met die mensen. Maar ik kan het gewoon weer niet aan merk ik....
Voor de mensen die het niet weten, ik heb Borderline, wat echt wéér eens alles verpest. Ik kan gewoon iedere dag wel weer janken als ik weer moet gaan werken. En het is geen onwil dat ik niets wil doen, helaas zijn er mensen in mijn omgeving die dat wel denken. Ik zou gewoon zo graag willen dat ik net zoals andere mensen gewoon een normaal leven kon lijden, dat ik gewoon iedere dag normaal kon gaan werken etc.
Daarbij komt ook nog eens dat ik door de spanningen onwijs veel last krijg van migraine, waardoor ik weer vaak ziek ben en me weer schuldig ga voelen wat nog meer spanning oplevert. Ik voel me nu na 6 weken werken alweer als een elastiekje dat op knappen staat.
Vandaag op mijn werk was er een gesprek gaande over dat sommige mensen echt iederedag met tegenzin naar hun werk gaan, en hoe lang een dag dan wel niet moest duren. Ze moesten eens weten.
Ik wordt er helemaal gek van, ik heb hiervoor ruim een half jaar niet gewerkt, alleen maar thuis gezeten. Toen heb ik mezelf een schop voor mijn kont verkocht dat ik het eindelijk maar weer eens moest gaan doen, eindelijk de moed weer verzameld, en het gaat gewoon weer niet....
Nog een probleem is dat ik mijn ouders de afgelopen jaren zoveel geld heb gekost, ze hebben een opleiding voor me betaald die ongeveer 25.000 gulden kostte, daarna een opleiding a 10.000 gulden per jaar, waar ik nog mee gestopt ben ook, en dat geld waren ze dus voor niets kwijt. Ook hebben ze me veel geld gegeven om gewoon van te leven, en daar voel ik me zo schuldig over... Ik wil ze zo graag terugbetalen, al is het maar een deel, ik wil gewoon iets doen. Maar ik moet daarvoor (veel) blijven werken, en ik wil ze ook niet weer verdriet doen door weer te zeggen dat ik stop met deze baan.
Ik heb geen idee wat ik kan doen, een parttime baan zou ideaal zijn, maar helaas zijn die dun gezaaid, en degene waar ik op heb gesolliciteerd ben ik niet aangenomen. Verdrietig
Pffft, wist ik maar wat ik kon doen, ik slaap amper meer, en vandaag of morgen stort ik weer in, en het ging een tijd terug zo goed, ik wil niet weer terugvallen.....

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt...

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:38

Meis, ik denk dat je echt beter minder uur moet gaan werken. Leg het uit aan je ouders, zeg dat je graag terug wilt betalen maar dat het wat langer gaat duren. Ze zullen je vast wel begrijpen.

Ik weet niet wat voor werk je precies wilt gaan doen, maar als daar vrijwel geen parttime banen in te vinden zijn, zoek dan parttime werk in een andere catogorie. Al is het maar voor even, misschien komt er later wel een parttime baan vrij.. Dan kun je je daarop richten

Echt, als ik het zo lees denk ik echt dat het beter is niet zo zwaar te beginnen(40 uur na een half jaar thuis..)
Doe gewoon lekker rustig aan, en als het te veel wordt even gas terug nemen

Veel sterkte ermee Ach gut

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:18

Ik zou ook minder gaan werken..
Je moet natuurlijk ook een beetje aan jezelf denken..
Als het niet gaat.. dan gaat het niet..
Porbeer het zoals al gezegd is.. aan je ouders uit te leggen.
Ik weet zeker dat je ouders het wel snappen..
Ik heb je ook nog een Pbtje gestuurd..
Hopelijk gaat het gauw wat beter met je.. en vindt je gauw een oplossing.
Sterkte..
Liefs Simone

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:28

Ik mis in het hele verhaal wat je baas cq. arboarts ervan zegt...
Voordat je het er met hun over gehad hebt heeft het geen nut om te gaan kniezen denk ik!