Nav topic desiree__ alochtonen.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:36

DeesDeBest schreef:
En diegene die op een hbo zitten, doen geen ene bal behalve dan kopieeren, stelen en valsspelen.Bij mij in de klasd ook, ze doen liever veel meer moeite om een tentamen te jatten en te kopieren dan daadwerkelijk leren. Nee, dan kom je verder in je leven als manager!.


Ja joh, generaliseer nog fijn even door. Scheve mond


Citaat:
En dit zijn dus duidelijk de mensen die van mij zo weer zum hause mogen, deze verdienen het dus gewoon niet om hier asiel te hebben.


Asiel? Wat bedoel je met 'asiel'? Het gaat hier om een jongen uit Turkije wiens ouders een groot huis hebben aan de kust en jij denk dat die hier asiel hebben aangevraagd? Verward



Verder hoor ik iedereen maar steeds zeggen 'je past je maar gewoon aan'. Maar ik heb al eerder gevraagd: hoe ver moet je daarin gaan? Tot op welke hoogte moeten immigranten zich aanpassen? IMO in ieder geval de taal leren en weten welke normen en waarden er heersen in hun nieuwe land, maar verder?

Machie

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:39

DeesDeBest"]
[quote="machie schreef:
Verder kan ik me er ook vreselijk aan storen dat men op mijn school het vertikt nederlands te praten... Altijd dat gesmoes in t turks om me heen... Vind ik vervelend, want ik kan het niet verstaan. En in veel gevallen vind men t nog gek ook, dat er slecht nederlands gepraat wordt, ja, als je t vertikt te leren... Ons schoolregelement was vorig jaar: in het hele schoolgebouw nederlands praten. Dit jaar: In de klas nederlands praten

Hier heb ik ook een gruwel hekel aan. Je zit er bij en ze banketstaaflen gewoon in hun eigen taal. En dat laatste snap ik niet, hoor. dat ze zo'n regel aan gaan passen. Straks moeten wij ook nog Arabisch gaan leren vanaf de basisschool.

[/quote]

Whahaha *LOL*
Ik zie het echt al helemaal gebeuren
als ik ooit kinderen zou krijgen, hoeven die van mij dat echt zo niet te leren...
Kijk, als ik emigreer naar een ander land, moet ik daar toch ook die taal spreken? Tuurlijk, als ik daar nederlandse vrienden heb, zal ik daarmee nederlands praten, maar op school/werk niet... in privesfeer maakt het me niks uit, maar op school Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:39

Zou het al geweldig vinden als ze dat deden.
Dan zou er voor mij niet veel verder meer zijn Lachen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:42

Wat me wel opvalt is dat allochtonen, jongeren vooral, geen allochtoon meer willen worden genoemd, maar nederlanders.Logisch.
Maar om dan wel bv. een turkse gemeenschap op te richten.Je was toch nederlands?Dat is wel dubbel.
Dat de mensen de taal leren vind ik wel belangrijk, en wat hier boven genoemd is, maar verder weet ik het ook niet.Andere culturen ook tolereren/accepteren maar dat zullen de autochtonen ook moeten doen.

Machie

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:48

Karin schreef:
Verder hoor ik iedereen maar steeds zeggen 'je past je maar gewoon aan'. Maar ik heb al eerder gevraagd: hoe ver moet je daarin gaan? Tot op welke hoogte moeten immigranten zich aanpassen? IMO in ieder geval de taal leren en weten welke normen en waarden er heersen in hun nieuwe land, maar verder?


ik vind ook dat ze zich aan die normen en waarden moeten houden! Heel simpel. Doe ik thuis dingen die buiten de normen en waarden hier in huis liggen, dan krijg ik ook op mn kop!

Dat ze n hoofddoek dragen zal me een rotzorg zijn, maar kom dan niet braaf op school MET hoofddoek, vlieg de WC in, kleed je om, en kom eruit, ZONDER hoofddoek Verward (gebeurt echt heel erg veel bij mij op schoo.)
In zo'n geval geloof ik niet dat zo'n meisje vrijwillig een hoofddoek draagt...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:49

Karin"]
[quote="DeesDeBest schreef:
En diegene die op een hbo zitten, doen geen ene bal behalve dan kopieeren, stelen en valsspelen.Bij mij in de klasd ook, ze doen liever veel meer moeite om een tentamen te jatten en te kopieren dan daadwerkelijk leren. Nee, dan kom je verder in je leven als manager!.
Ja joh, generaliseer nog fijn even door. Scheve mond
[/quote]
In het geval van mijn klas wel ja, want bij mij in de klas was er echt GEEN EEN die ook daadwerkelijk ooit boeken zelf heeft gekocht of ooit voor z'n tentamen daadwerkelijk heeft geleerd, zonder er een tentamen of examen naast te hebben.


Citaat:
En dit zijn dus duidelijk de mensen die van mij zo weer zum hause mogen, deze verdienen het dus gewoon niet om hier asiel te hebben.
Citaat:
Asiel? Wat bedoel je met 'asiel'? Het gaat hier om een jongen uit Turkije wiens ouders een groot huis hebben aan de kust en jij denk dat die hier asiel hebben aangevraagd?

De mensen die op deze manier leven, en die asiel hebben aangevraagd mogen van mij naar thuisland, aangezien ze op de overheid teren.

Citaat:
Verder hoor ik iedereen maar steeds zeggen 'je past je maar gewoon aan'. Maar ik heb al eerder gevraagd: hoe ver moet je daarin gaan? Tot op welke hoogte moeten immigranten zich aanpassen? IMO in ieder geval de taal leren en weten welke normen en waarden er heersen in hun nieuwe land, maar verder?


Ja, de taal leren is al een eerste punt, waar het helaas nog al eens te vaak schort, idd weten de normen en waarden en deze ook gewoon accepteren en niet als ze in contrast zijn met je eigen N&W deze aan hangen, in die hoedigheid dat je tegen een maatschappelijke/cultureele muur loopt. Zoals het accepteren dat mannen en vrouwen hier gelijk zijn, waarvan sommigen dat al wel snel doen en anderen weer niet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:11

ddb, in hoeverre zou jij je aanpassen als jij in een islamitisch land moest gaan wonen? en in welke taal zou je mensen die van jouw moederland kwamen aanspreken?

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:15

Ctal schreef:
Maar om dan wel bv. een turkse gemeenschap op te richten.Je was toch nederlands?


Maar wel als Turk geboren. Moet je dan je hele geschiedenis maar achter je laten als je voor een nieuwe nationaliteit kiest?

Waarom moet het allemaal of/of zijn? Je bent Turk OF je bent Nederlander, een tussenvorm bestaat niet? Turkse Nederlanders? Nederlandse Turken? Waarom niet? En daar hoef je nog niet eens een dubbele nationaliteit voor te hebben hoor. 'Nationaliteit' mag dan een simpel woordje op je paspoort zijn, het ware gevoel zit nog altijd in je hart.

Bedenk ook even hoe lastig het bijvoorbeeld voor tweede of derde generaties buitenlanders in Nederland is. Want wat ben je nou eigenlijk? Je bent geboren in Nederland, maar je ouders zijn buitenlands. In het moederland van je ouders ben je 'die Nederlander', in Nederland ben je 'die Turk' of 'die Marokkaan'. Ik vind het eerlijk gezegd niet vreemd dat er mensen van oorspronkelijk buitenlandse afkomst zijn die worstelen met hun identiteit.
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-10-03 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:16

Daar heeft SP wel een punt, maar bv. als je i.e gastgezin zou zitten voor stage in bv. engeland.En je zit aan tafel met iemand engels, en iemand nederlands.Dan weet ik zeker dat er engels gesproken wordt.Tenminste dat zou ik doen.
Als je elkaar 3 jaar niet hebt gezien zullen de emoties wel even loskomen en zal je nederlands praten.Maar t lijkt mij heel normaal dat als je in een land woont waar de mensen een andere taal spreken, en je bent in een gezelschap met ook mensen uit dat land, dat je hun taal spreekt.
Dus in een klaslokaal of iets dergelijks.
Misschien ben ik zo vreemd, maar dat lijkt mij normaal.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:21

Karin"]
[quote="Ctal schreef:
Maar om dan wel bv. een turkse gemeenschap op te richten.Je was toch nederlands?


Maar wel als Turk geboren. Moet je dan je hele geschiedenis maar achter je laten als je voor een nieuwe nationaliteit kiest?

Waarom moet het allemaal of/of zijn? Je bent Turk OF je bent Nederlander, een tussenvorm bestaat niet? Turkse Nederlanders? Nederlandse Turken? Waarom niet? En daar hoef je nog niet eens een dubbele nationaliteit voor te hebben hoor. 'Nationaliteit' mag dan een simpel woordje op je paspoort zijn, het ware gevoel zit nog altijd in je hart.

Bedenk ook even hoe lastig het bijvoorbeeld voor tweede of derde generaties buitenlanders in Nederland is. Want wat ben je nou eigenlijk? Je bent geboren in Nederland, maar je ouders zijn buitenlands. In het moederland van je ouders ben je 'die Nederlander', in Nederland ben je 'die Turk' of 'die Marokkaan'. Ik vind het eerlijk gezegd niet vreemd dat er mensen van oorspronkelijk buitenlandse afkomst zijn die worstelen met hun identiteit.
[/quote]

Die jongeren geven te kennen dat ze nederlander willen zijn, willen meedoen in de maatschappij als nederlander.
Ik vind het ook niet vreemd dat ze worstelen met hun identiteit, maar als je te kennen geeft voor de volle 100% nederlander te willen zijn dan vind ik t vreemd dat je naar een turkse gemeenschap gaat.
Als je alleen wilt meedoen i. de maatschappij en je eigen cultuur wilt behouden, dan lijkt het mij ook logisch dat je naar zoiets toegaat.

Je kan ook zeggen, het hoort toch bij je, maar die mensen maken echt een hele bewuste keuze, doordat ze dan nog in die gemeenschap gaan zitten, is het voor autochtonen denk ik ook weer moeilijker deze mensen te accepteren.Het blijven zo groepjes.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:26

SuperPepeijn"]
ddb, in hoeverre zou jij je aanpassen als jij in een islamitisch land moest gaan wonen? en in welke taal zou je mensen die van jouw moederland kwamen aanspreken?
[/quote]

Ik zou me aanpassen, zoals ik dat ook heb gedaan toen ik in Egypte was. Ik zou sowieso de moeite nemen om de taal te leren, al is arabisch heel moeilijk. Ik kan nu tot 10 tellen (en beetje schrijven) en een paar standaard zinnetjes, zoals hoe heet je en waar woon je. Mensen van mij moederland? Dat ligt er aan, als ik thuis zou zijn en zij spreken de tweede taal niet zo makkelijk, dan nederlands, denk ik. maar als ik in een groep ben en er zitten, (in dit geval even spreken), van islamitische mensen dan toch echt in het Arabisch. Het grappige in Egypte was dat ze tegen mij Engels en zelfs Nederlands begonnen te praten terwijl ik graag Arabisch wilde spreken/leren.

[quote="karin schreef:
Bedenk ook even hoe lastig het bijvoorbeeld voor tweede of derde generaties buitenlanders in Nederland is. Want wat ben je nou eigenlijk? Je bent geboren in Nederland, maar je ouders zijn buitenlands. In het moederland van je ouders ben je 'die Nederlander', in Nederland ben je 'die Turk' of 'die Marokkaan'. Ik vind het eerlijk gezegd niet vreemd dat er mensen van oorspronkelijk buitenlandse afkomst zijn die worstelen met hun identiteit.


Eerlijk gezegd vind ik dat niet gek, en ik geloof ook best dat het lastig is voor zulke jongeren/mensen. Ik noem nooit iemand 'die turk' of 'die ...' En voordat ik een oordeel heb over zulke mensen, kijk ik ook eerst hoe ze zijn. Daarom vind ik mezelf geen rasist, iedereen krijgt bij mij gelijke kansen en juist daarom geef ik gewoon een eerlijk oordeel. Dit kan ik ook over Nederlanders doen, of over hun gewoontes. Niemand is heilig. Helaas is het zo dat er onder asielzoekers, 'neppers' zitten. En onder buitenlanders of allochtonen zeer veel criminelen. En tuurlijk, de goede moeten het in dit geval onder de kwaden verkopen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:29

Ik ken persoonlijk weinig turkse en molukse jongeren echt goed, maar degene die ik ken zijn echt ingeburgerd zeg maar.Gewoon aardig, respect voor vrouwen etc.
Ik ben er ook zeker niet voor om mensen terug te sturen als ze hier al langer wonen, of als ze politiek vluchteling zijn.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:32

Ctal schreef:
Ik ken persoonlijk weinig turkse en molukse jongeren echt goed, maar degene die ik ken zijn echt ingeburgerd zeg maar.Gewoon aardig, respect voor vrouwen etc.
Ik ben er ook zeker niet voor om mensen terug te sturen als ze hier al langer wonen, of als ze politiek vluchteling zijn.



Tja, ik denk dat zoiets ook aan de buurt waarin je woont ligt, bij mij in de stad zijn ze ook goed ingeburgerd, maar helaas woont de meerderheid in de grote steden. Ik nodig je graag een keer uit in Rotterdam, om daar een dagje rond te lopen en een dagje bij mij op school. 1 op de 2 mensen daar is van buitenlandse afkomst.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:03

Ik wordt echt misselijk van dit soort mensen!

Ik zal jouw even meenemen deesdebest naar de Uva (faculteit der rechtsgeleerdheid in Amsterdam) of naar de hogeschool van Amsterdam. Bij mij op de opleiding zit 50% (wat jij allochtoon noemt) iemand met een nederlands paspoort maar met een tintje. Allemaal hbo niveau of hoger.

En dat niveau van denken kan ik uit jouw verhalen niet opmaken. Wat een simpel figuur ben jij! BAH!!! Misselijk
Laatst bijgewerkt door Pino24 op 08-10-03 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:05

DeesDeBest schreef:
1 op de 2 mensen daar is van buitenlandse afkomst.


Ja en??? Wat wil je daar mee zeggen???

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:07

Pipo"]
[quote="DeesDeBest"]
1 op de 2 mensen daar is van buitenlandse afkomst.
[/quote]

Ja en??? Wat wil je daar mee zeggen???
[/quote]

Dat je op deze manier een goed beeld krijgt van de mensen die daar rond lopen of vind je dat een dorp met 800 mensen en 2 allochtonen dezelfde uitwerking heeft op die allochtonen?

[quote="saluut"]
Ik wordt echt misselijk van dit soort mensen!
[/quote]
Heb je het nu over mij? Ik denk dat je in een stad zoals Rotterdam toch anders aan kijkt dan dat je het bovenstaande beschreven dorpje woont. Het is gewoon een voorstel, ik zeg niet dat alle R'damsche buitenlanders/allochtonen stelen of slecht zijn. Er wonen er gewoon meer waaran ik denk dat je ook een reëel beeld krijgt.

[quote="saluut schreef:
Ik zal jouw even meenemen naar de Uva (faculteit der rechtsgeleerdheid in Amsterdam) of naar de hogeschool van Amsterdam. Bij mij op de opleiding zit 50% (wat jij allochtoon noemt) iemand met een nederlands paspoort maar met een tintje. Allemaal hbo niveau of hoger.
En dat niveau van denken kan ik uit jouw verhalen niet opmaken. Wat een simpel figuur ben jij!

Dan moet je me vorige berichtjes even door lezen. Ik noem ze allocotoon om dat we ze zo al noemen in dit hele topic. Ik zeg toch niet dat ze allemaal dom zijn dat ze geen Hbo aan kunnen, diegene bij mij op school zitten, doen er hier heel makkelijk over en eerlijk gezegd zie ik die nog niet naar een rechtsgeleerdheid gaan. Ik scheer ze niet over 1 kam, ik leg gewoon de dingen neer die ik uit mijn ervaring mee maak. En daar zitten ook positieve dingen tussen, dus ik denk dat je even dit topic goed door moet lezen,saluut!
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-10-03 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:09

Volgens mij heb jij geen goed beeld. Maar scheer je alles en iedereen over een kam.

Negatieve kam voornamelijk...................

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:10

Ik ben zelf vervroegd van school gegaan omdat ik de enigste hollander was,als ik met eentje ruzie kreeg dan had ik de hele gemeenschap op mijn nek,ik ben dus op mij 15 e gaan werken.
Ik heb nu een transport bedrijf en krijg bijna maandelijks brieven van het CWI,waarom ik geen allochtonen in dienst heb,en dat ik daar boetes voor kan krijgen,ik heb om van het gezeik af te zijn een keer een turk aangenomen,op zich een vriendelijke man,tot hij uit zijn proeftijd was,toen nam hij zijn hele gezin mee,vrouw,4 kinderen in een vrachtwagen met slaapcabine,mijn wagens rijden 24 uur per dag en de tweede chauffeur vond het niet zo prettig dat er op de dag een heel gezin in de truck woonde,dus daar kreeg ik al gezeik mee.
Meneer moest 4 weken vrij hebben met de ramadan,omdat hij te zwak was om te werken,en hij moest 6 weken per jaar vrij hebben om naar zijn land op vacantie te gaan.

Als je geen hekel aan buitenlanders heb,krijg je het zo wel,hij rende om het minste gerinste naar het GAK om te klagen.
Ik heb hem dus heel snel uit mijn zaak gegooid.

Ik woon in Rotterdam,en je hebt hiet hele getto's,waar je liever niet door heen loop,maar soms kan je niet anders,vandaar dat ik mijn doberman overal mee naar toe neemt,als ik ga lossen in zo'n buurt[waar er arme marokkaantjes lopen,van pak em beet een jaar of 10,die zielepieten die je hele wagen leeg roven als je even de andere kant uit kijkt]dan zet ik mijn hond achterin de wagen,en dat helpt wel,dat kan ik je wel zeggen.

Mijn moraal van dit verhaal:
Als je in buurten woont zoals hier in Rotterdam,als je zelf gediscrimineerd word in je eigen land,als je in die buurten alleen maar allochtonen met gestolen spullen ziet,in hun dikke mercedes,Bmw of what ever,met de drugs in hun handen,ja,dan durf ik te zeggen dat ik een hekel aan buitenlanders heb[even voor de goed orde:ik heb indonesiers in mijn familie,en wat allochtonen in mijn vriendenkring,die er trouwens het zelfde over denken als ik].

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:10

DeesDeBest"]
[quote="Pipo"][quote="DeesDeBest"]
1 op de 2 mensen daar is van buitenlandse afkomst.
[/quote]

Ja en??? Wat wil je daar mee zeggen???
[/quote]

Dat je op deze manier een goed beeld krijgt van de mensen die daar rond lopen of vind je dat een dorp met 800 mensen en 2 allochtonen dezelfde uitwerking heeft op die allochtonen?

[quote="saluut schreef:
Ik wordt echt misselijk van dit soort mensen!

Heb je het nu over mij? Ik denk dat je in een stad zoals Rotterdam toch anders aan kijkt dan dat je het bovenstaande beschreven dorpje woont. Het is gewoon een voorstel, ik zeg niet dat alle R'damsche buitenlanders/allochtonen stelen of slecht zijn. Er wonen er gewoon meer waaran ik denk dat je ook een reëel beeld krijgt.
[/quote]

Ik heb het over Amsterdam een stad met nog meer buitenlandse mensen dan Rotterdam. Maar wat jij onder allochtoon verstaat zijn gewoon Nederlanders!! Dus waar heb je het in godsnaam over!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:14

saluut"]
Ik heb het over Amsterdam een stad met nog meer buitenlandse mensen dan Rotterdam. Maar wat jij onder allochtoon verstaat zijn gewoon Nederlanders!! Dus waar heb je het in godsnaam over!
[/quote]

Waar heb jij het over? Nogmaals lees het topic even door, het ging hier over het beleid naar asielzoekers. Daarna sprong het over op het doen en laten van allochtonen. En als Nederlander kun je ook allochtoon zijn. (beide ouders in het buiteland geboren) Verder heb ik gewoon de termen overgenomen die in het begin van dit topic zijn gebruikt, ik heb ze niet zelf verzonnen.

[quote="Viking schreef:
Ik woon in Rotterdam,en je hebt hiet hele getto's,waar je liever niet door heen loop,maar soms kan je niet anders,vandaar dat ik mijn doberman overal mee naar toe neemt,als ik ga lossen in zo'n buurt[waar er arme marokkaantjes lopen,van pak em beet een jaar of 10,die zielepieten die je hele wagen leeg roven als je even de andere kant uit kijkt]dan zet ik mijn hond achterin de wagen,en dat helpt wel,dat kan ik je wel zeggen.
Mijn moraal van dit verhaal:
Als je in buurten woont zoals hier in Rotterdam,als je zelf gediscrimineerd word in je eigen land,als je in die buurten alleen maar allochtonen met gestolen spullen ziet,in hun dikke mercedes.


Vandaar mijn 'uitnodiging', en er zijn natuurlijk ook verhalen die van goede getuige. Misschien zijn zulke dingen puur R'dams. Wellicht heeft dit te maken met het ontbreken van een sociale band mbt tot het wonen in ROtterdam. Wat ik met het laatste bedoel is: Iedereen mag in R'dam wonen, zonder daar werk te hebben of een andere (werk, familie .e.d) band te hebben, wat in alle andere steden en dorpen, gemeentes wel zo is.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-10-03 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:19

Heb het toppic met afgrijzen doorgelezen. En heb weinig positiefs in jouw verhalen kunnen opmaken. Meer eens soort pim fortuyn kreten....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:22

saluut schreef:
Heb het toppic met afgrijzen doorgelezen. En heb weinig positiefs in jouw verhalen kunnen opmaken. Meer eens soort pim fortuyn kreten....


Aan PF had ik een hekel en ik bedoel niks negatiefs of positiefs met mijn verhalen, ik probeer zo onpartijdig mijn verhaal te doen, die gebaseerd zijn op de werkelijkheid.

(en alsof ik de enige ben die er zo over typt)

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:40

DeesDeBest schreef:
En diegene die op een hbo zitten, doen geen ene bal behalve dan kopieeren, stelen en valsspelen.Bij mij in de klasd ook, ze doen liever veel meer moeite om een tentamen te jatten en te kopieren dan daadwerkelijk leren. Nee, dan kom je verder in je leven als manager!..


En een "Nederlander" zou zoiets natuurlijk nooooooit doen, nee dat doen alleen allochtonen..... Verward
Geez hallo zeg.... Ik ben dan (volgens het CWS oid) wel 'allochtoon' (mijn paps is Indo) maar ik heb 5 jaar gymnasium met Eigen inzet gedaan hoor, en doe nu 4/5 havo in 1 jaar (gym. was niet te doen met mn pony & bijbaantje) en doe al mijn werk gewoon zelf en haal alleen maar 8-en en 9-ens, ook al ben ik "allochtoon" Boos! en de rest van de turkse en marokaanse meiden in mijn klas ook hoor.


Beetje lam dat sommige mensen hier alle allochtonen als misdadigers zien.
Alsof Nederlanders zulke lievertjes zijn.
Er zijn ook echt wel 1000 nederlandse pedo's, verkrachters, dieven, werklozen, fraudeurs etc. hoor!
En er zijn zat goede allochtonen, moeten jullie eens bij de Mac Donalds gaan kijken hoe hard die mensen daar werken! (ik heb er ook even gewerkt, en ik stond echt versteld van de ionzet van die mensen, 100x beter dan de meeste verwende Dutchies!!).
En dat voor een loon van 2,62 per uur!

Het valt me trouwens ook op, dat wanneer ik met mijn vriend (een "Schotse Allochtoon") engels praat (zijn moedertaal) dat er dan niemand is die geergerd gaat zitten kijken, terwijl als we turks oid zouden spreken met elkaar we allemaal boze blikken toegeworpen zouden krijgen, alleen maar omdat Nederlanders toevallig wel (iig de meesten) engels geleerd hebben maar geen Turks, terwijl het in princip het zelfde is.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:48

biepp schreef:
Het valt me trouwens ook op, dat wanneer ik met mijn vriend (een "Schotse Allochtoon") engels praat (zijn moedertaal) dat er dan niemand is die geergerd gaat zitten kijken, terwijl als we turks oid zouden spreken met elkaar we allemaal boze blikken toegeworpen zouden krijgen, alleen maar omdat Nederlanders toevallig wel (iig de meesten) engels geleerd hebben maar geen Turks, terwijl het in princip het zelfde is.


Vraagje aan de mensen hier in dit topic die er zo tegen zijn dat Turken onderling Turks spreken waar Nederlanders bij zijn: reageren jullie ook zo op Italianen die onderling Italiaans praten of op Zweden die onderling Zweeds praten? Of is dat 'iets heel anders'?

Machie

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:49

ik vind zelf dat iedereen in nederlang gewoon nederlands moet praten op school/werk. Hoe ze daar buiten om praten, intressert me niks!

duidelijk antwoord?