Nav topic desiree__ alochtonen.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:01

NEe Dees, maar dat is makkelijk gezegd 'daar hebben we het hie rniet over'. Maar doordat iedereen zich er zo van af maakt zijn de mensen wel de dupe. En dat vind ik ontzettend zielig voor hen. Dat verdient een mens niet. Hier in Nederland worden allochtonen soms als honden behandeld. Er wordt over hen gesproken en niet eens direct tegen he. En dat vind ik niet getuigen van niveau.

'Paint' it 'Black'


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 16:02

Stop Boos!

Het is helemaal niet nodig om tegen elkaar bezig te gaan over wat een allochtoon is, of wat een asielzoeker of whatever.
Dat mag ieder fijn voor zichzelf uitvechten.
Het gaat hier om het beleid van nederland en het gevoel van verkeerd aanpakken met bv allochtonen omdat nederland te klein gaat worden en de nederlanders het zelf moeilijker krijgen.
Het punt van, had dat niet veel anders aangepakt moeten worden. Ligt de fout dan toch geheel bij nederland zelf dat sommige dingen een foute wending hebben gemaakt.
Ik borduurde verder op een topic over kinderbijslag en ik vind dat zo fout.
Men wil de allochtonen de kinderbijslag afpakken terwijl nederland zelf die fout heeft gemaakt waardoor ze het moeilijk krijgt.
Ik bedoel dus te zeggen. Het probleem met allochtonen ligt bij nedrland zelf.
Daar is toch niks rasistisch aan, maar gewoon een discusie over nederland en zijn fouten op dat gebied?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:02

Lovely schreef:
Juist, door bijvoorbeeld de mensen die hun thuisland ontvluchten omdat ze daar gevaar lopen, hiér een betere start te geven.
Daar ben ik namelijk erg voor, maar ik schijn tot de minderheid te behoren hier.


Ik behoor tot diezelfde minderheid. Heb heel schrijnende gevallen van dichtbij gezien, uit o.a. Somalië. Die mensen deden alles om vooral hun kinderen een betere toekomst te kunnen geven, maar verkeerden ook hier in NL nog steeds continu in onzekerheid. Ze wilden werken, maar mochten niet. En maar afwachten wat er over hen beslist zou worden. Is dat dan menswaardig?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:03

Lovely schreef:
Juist, door bijvoorbeeld de mensen die hun thuisland ontvluchten omdat ze daar gevaar lopen, hiér een betere start te geven.
Daar ben ik namelijk erg voor, maar ik schijn tot de minderheid te behoren hier.


Ik ben daar ook voor. Die paar euro per maand wil ik graag besteden aan mensen die het wat minder hebben dan ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:03

holly schreef:
Het gaat hier om het beleid van nederland en het gevoel van verkeerd aanpakken met bv allochtonen omdat nederland te klein gaat worden en de nederlanders het zelf moeilijker krijgen.

Uche!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:03

Uhh, Sprintje...

Heb je persberichtje nu 2 maal gelezen.

Ik had het over uitzetten/uitzettingen.

Niet over asielzoekers en aanvragen, jij wel!

Wie leest er niet? Verward

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:03

Lovely"]
[quote="Fasel schreef:
Als we moeten gaan afmeten aan 'hoe erg het is' wanneer iemand in zijn land blijft of niet dan moeten we de Nederlanders ook op hun plek wijzen. Want er zijn er heel wat over de wereld verspreid die geen enkele R E E T uitvoeren.

Maar wat doen ze daar dan en vallen ze misschien economisch gewoon nog onder NL?
[/quote]

Heel veel krijgen inderdaad gewoon geld van Nederland. Al van je stoel gevallen??? Haha! Want zo krom is het hier.

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:05

Karin"]
[quote="Lovely schreef:
Juist, door bijvoorbeeld de mensen die hun thuisland ontvluchten omdat ze daar gevaar lopen, hiér een betere start te geven.
Daar ben ik namelijk erg voor, maar ik schijn tot de minderheid te behoren hier.


Ik behoor tot diezelfde minderheid. Heb heel schrijnende gevallen van dichtbij gezien, uit o.a. Somalië. Die mensen deden alles om vooral hun kinderen een betere toekomst te kunnen geven, maar verkeerden ook hier in NL nog steeds continu in onzekerheid. Ze wilden werken, maar mochten niet. En maar afwachten wat er over hen beslist zou worden. Is dat dan menswaardig?
[/quote]

En omdat er heel veel mensen in NL zijn die vinden dat die asielzoekers maar moeten oprotten naar hun eigen land, zitten we nu nog steeds met een slecht beleid hiervoor. En dat trekt behoorlijk de wissel op mijn geduld omtrent deze zaken.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:06

Karin schreef:

Ja idd, waarom zijn mensen toch zo gefocust op dat hoofddoekje?

Alsof iemand met een hoofddoekje per definitie een slaafs onderdrukt moslimvrouwtje is. En dan is ze ineens totaal iemand anders als ze dat hoofddoekje af doet? Ik gok dat dat iets te simpel gedacht is. Scheve mond


En weet je wat ik dan het ongelooflijk schijnheilige vind??? Een jaar of twee geleden droeg die tuthola van Verbaan (Georgina? ) hoofddoekjes in de serie. En spontaan liep heel Nederland met een hoofddoekje Verward

HOE HYPOCRIET KAN JE HET MAKEN? Zeiken over mensen die iets over hun hoofd dragen en voor 70% uit eigen vrije wil en wanneer een of andere miep met geen niveau uit een serie het doet dan ineens is het in. Nee, dat getuigt van lekker bezigzijn Boos!

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:07

Fasel"]
[quote="Lovely"][quote="Fasel schreef:
Als we moeten gaan afmeten aan 'hoe erg het is' wanneer iemand in zijn land blijft of niet dan moeten we de Nederlanders ook op hun plek wijzen. Want er zijn er heel wat over de wereld verspreid die geen enkele R E E T uitvoeren.

Maar wat doen ze daar dan en vallen ze misschien economisch gewoon nog onder NL?
[/quote]

Heel veel krijgen inderdaad gewoon geld van Nederland. Al van je stoel gevallen??? Haha! Want zo krom is het hier.
[/quote]

Vertel eens verder, want ik neem aan dat je niet onze jongens en meisjes van de krijgsmacht bedoelt en ook niet de renteniers die op hun jacht voor Juan les Pins liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:08

Fasel"]
[quote="Karin schreef:

Ja idd, waarom zijn mensen toch zo gefocust op dat hoofddoekje?

Alsof iemand met een hoofddoekje per definitie een slaafs onderdrukt moslimvrouwtje is. En dan is ze ineens totaal iemand anders als ze dat hoofddoekje af doet? Ik gok dat dat iets te simpel gedacht is. Scheve mond


En weet je wat ik dan het ongelooflijk schijnheilige vind??? Een jaar of twee geleden droeg die tuthola van Verbaan (Georgina? ) hoofddoekjes in de serie. En spontaan liep heel Nederland met een hoofddoekje Verward

HOE HYPOCRIET KAN JE HET MAKEN? Zeiken over mensen die iets over hun hoofd dragen en voor 70% uit eigen vrije wil en wanneer een of andere miep met geen niveau uit een serie het doet dan ineens is het in. Nee, dat getuigt van lekker bezigzijn Boos!
[/quote]

Heeft Georgina ook beweerd dat ze een boek had waaruit je kon opmaken dat je verplicht was om een hoofddoekje te dragen omdat je anders niet echt in haar gelooft en dus zondigt?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:08

Karin"]
[quote="Lovely schreef:
Juist, door bijvoorbeeld de mensen die hun thuisland ontvluchten omdat ze daar gevaar lopen, hiér een betere start te geven.
Daar ben ik namelijk erg voor, maar ik schijn tot de minderheid te behoren hier.


Ik behoor tot diezelfde minderheid. Heb heel schrijnende gevallen van dichtbij gezien, uit o.a. Somalië. Die mensen deden alles om vooral hun kinderen een betere toekomst te kunnen geven, maar verkeerden ook hier in NL nog steeds continu in onzekerheid. Ze wilden werken, maar mochten niet. En maar afwachten wat er over hen beslist zou worden. Is dat dan menswaardig?
[/quote]

Dan zal de overheid toch beter per situatie moeten gaan kijken, want er zijn mensen die het nodig hebben en die de verkeerde behandeling krijgen en mensen die het niet nodig hebben en ook de verkeerder behandeling krijgen, nl. hun toelaten.

Zoals die vrouw laatst in Friesland, ze was getrouwd woonde hier al een tijdje, maar omdat ze geen geboortebewijs had, mocht ze niet blijven. Dat is krom en op zulke dingen zou de overheid beter op moeten letten.

- Offline -

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 16:09

Wat nou uche lovely?
Het is toch zo?
Kijk nou naar het punt dat men na een aantal jaar alsnog uitgezet word.
Waarom duurt dat zo ontzettend lang.
Is men te lam om dingen uit te zoeken? Moet men daarom zo lang in onzekerheid leven?
Geef die mensen nu eens duidelijkheid of ze mogen blijven of niet, dat kan volgens mij in vele kortere tijd.
Dat bedoel ik, dat is toch krom?

Of zoals in ons dorpje, asielzoekers krijgen voorang op een huis, terwijl de nederlander al eeuwen op de wachtlijst staat maar er minder en minder plek drijgt te zijn. Ook dat is toch krom. Dat gaat toch ook fout zo?

Nederland is dan toch verkeerd bezig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:10

Holly, ik doe wel eens uche als mijn lunch omhoog komt, of mijn vroege diner in dit geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:12

holly schreef:
Wat nou uche lovely?
Het is toch zo?
Kijk nou naar het punt dat men na een aantal jaar alsnog uitgezet word.
Waarom duurt dat zo ontzettend lang.
Is men te lam om dingen uit te zoeken? Moet men daarom zo lang in onzekerheid leven?
Geef die mensen nu eens duidelijkheid of ze mogen blijven of niet, dat kan volgens mij in vele kortere tijd.
Dat bedoel ik, dat is toch krom?

Of zoals in ons dorpje, asielzoekers krijgen voorang op een huis, terwijl de nederlander al eeuwen op de wachtlijst staat maar er minder en minder plek drijgt te zijn. Ook dat is toch krom. Dat gaat toch ook fout zo?

Nederland is dan toch verkeerd bezig?


Je bedoelt dat die nederlander die al een dak boven zijn hoofd heeft, even een stapje aan de kant moet doen voor de asielzoeker die geen dak boven zijn hoofd heeft????

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 16:12

Lovely schreef:
Holly, ik doe wel eens uche als mijn lunch omhoog komt, of mijn vroege diner in dit geval.


Haha tuurlijk meid Tong uitsteken
Ik hoop dat je snapt dat ik niet over allochtonen klaag, want deze mensen kunnen er niks aan doen dat nederland rare kunsten uithaalt war zowel zij als wijzelf de dupe van worden.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 16:14

Nee pipo, ik bedoel dat nederland problemen heeft met het voorzien van eigen mensen.
Vluchtelingen die een reden hebben opvangen vind ik prima maar buitenalnders die gewoon voor de gezelligheid komen profiteren vind ik anders. Dan vind ik dat er toch eerst gekeken moet worden naar het eigen volk.

Laat ik het dan anders zeggen.
Nederland vind dat alles eigenlijk op rolletjes verloopt.
Hoeveel zwervers telt nederland en hoeveel procent daarvan is zwerver omdat hij/zij het gewoon niet meer kon opbrengen om in een huis te leven? Het leven is duur en prive wil het ook wel eens tegen zitten, en die dingen kunnen ook zorgen voor dakloos worden.
Soms is het eigen schuld dikke bult, maar af en toe kon men niet anders en had nederland er moeten zijn voor die mensen.
Nu er word verkondigd dat er zoveel gaat veranderen in nederland qua loon en dergelijk, zie ik het haast gebeuren dat er nog mer dakloze zullen komen en dat nederland het echt niet goed overziet allemaal.
Laatst bijgewerkt door holly op 08-10-03 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:15

holly schreef:
Wat nou uche lovely?
Het is toch zo?
Kijk nou naar het punt dat men na een aantal jaar alsnog uitgezet word.
Waarom duurt dat zo ontzettend lang.
Is men te lam om dingen uit te zoeken? Moet men daarom zo lang in onzekerheid leven?
Geef die mensen nu eens duidelijkheid of ze mogen blijven of niet, dat kan volgens mij in vele kortere tijd.
Dat bedoel ik, dat is toch krom?

Of zoals in ons dorpje, asielzoekers krijgen voorang op een huis, terwijl de nederlander al eeuwen op de wachtlijst staat maar er minder en minder plek drijgt te zijn. Ook dat is toch krom. Dat gaat toch ook fout zo?

Nederland is dan toch verkeerd bezig?


Lees dit nog even, want er wordt wel aan gewerkt, maar de resultaten zijn misschien niet 1,2,3 zichtbaar:

Provinsje Fryslãn één cluster!

Het aantal asielzoekers dat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) in Nederland opvangt daalt. Dat heeft gevolgen voor het aantal asielzoekerscentra (AZC's) in Friesland. Cluster Friesland gaat van dertien naar zes AZC's. Van 5000 naar circa 2200 bewoners. Van 300 naar ongeveer 100 medewerkers. Deze 'krimpoperatie' eindigt op 1 april 2004. Dan is er nog een AZC in Harlingen, Franeker, Het Bildt, Leeuwarden (Burmania), Drachten en Lemmer. De AZC's in Sneek, Leeuwarden (Bonkevaart), Wolvega, Heerenveen, Burgum, Dokkum en Appelscha sluiten. De bewoners van deze AZC's verhuizen naar andere AZC's in Nederland. Sinds de invoering van de nieuwe vreemdelingenwet in 2001 laat de Nederlandse regering minder asielzoekers in Nederland toe. De asielzoekers die wel tijdelijk in Nederland mogen wonen voor nader onderzoek door de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), vernemen sneller dan vóór 1 april 2001 of ze langer in Nederland mogen blijven of dat ze Nederland moeten verlaten. De strengere regels zorgen er voor dat minder vreemdelingen in Nederland asiel aanvragen en dat minder asielzoekers klant worden van het COA. .

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:16

Ik wil nog even een toelichting geven over Turkije.

Het merendeel van de Turken zijn behoorlijk westers georienteerde mensen. Deze leven vnl in het westen van Turkije, aan de kust en in Istanbul. Dit zijn de mensen die Ataturk nog hoog hebben en die leven volgens dat idee. Deze mensen zul je in Turkije ook niet zien met hoofddoekje/koran. Ataturk was voor een strikte scheiding van kerk en staat. Ik geloof zelfs dat op een bepaald moment het hoofddoekje verboden was in het straatbeeld. Deze westerse Turken zul je ook niet in Nederland tegenkomen.

In het oosten/binnenland van Turkije leven de 'bergturken'. Deze mensen hebben vaak een zwaar, agrarisch bestaan. Zij hebben veel steun aan de Islam. Vanwege de strikte scheiding kerk/staat is er ruimte voor een fundamentalistischer tegen beweging. Deze beweging heeft vnl in dit gebied voet aan de grond gekregen. Deze 'bergturken' zijn ook naar Nederland gehaald als gastarbeider (en halen nu uit dezelfde bergdorpen hun echtgenoten/echtgenotes). Wij zien hier in Nederland dus eigenlijk een vrij gelovig gedeelte van de Turken, een groep die niet representatief is voor Turkije als geheel.

Tenslotte: In het oosten leven de Koerden (Welke Koerden? zal een echte Turk nu vragen). De Koerden zijn in Turkije onderdrukt (volgens Turkije bestaat het hele Koerden probleem niet), in Irak zitten ze ook niet zo fijn. In de loop van de geschiedenis zijn de Koerden al door meerdere volkeren/landen onderdrukt, uitgebuit en vermoord. Sommige Koerden vluchten naar West-Europa. Deze mensen zijn niet te vergelijken met economische vluchtelingen, maar meer met politiek vluchtelingen. In eigen land is er wel degelijk gevaar voor deze mensen. Gevangenisstraffen, martelingen, geen kans op eerlijk proces (wisten jullie bijvoorbeeld dat Turkije nog de doodstraf kent?).
Laatst bijgewerkt door Apple op 08-10-03 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:16

holly"]
Vluchtelingen die een reden hebben opvangen vind ik prima maar buitenalnders die gewoon voor de gezelligheid komen profiteren vind ik anders. Dan vind ik dat er toch eerst gekeken moet worden naar het eigen volk.
[/quote]

Hoe weet jij nou of een huis wordt toegewezen aan mensen 'die voor de gezelligheid komen profiteren' of aan vluchtelingen die (volgens jou) een reden hebben?

En je zegt nu dat je het in het eerste geval prima vindt, maar hier lees ik toch echt iets anders hoor:

[quote="holly schreef:
Of zoals in ons dorpje, asielzoekers krijgen voorang op een huis, terwijl de nederlander al eeuwen op de wachtlijst staat maar er minder en minder plek drijgt te zijn. Ook dat is toch krom. Dat gaat toch ook fout zo?
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-10-03 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:17

Pipo schreef:


Je bedoelt dat die nederlander die al een dak boven zijn hoofd heeft, even een stapje aan de kant moet doen voor de asielzoeker die geen dak boven zijn hoofd heeft????


Ik vind dat als je tot je 30e bij je ouders woont, je ook geen eigen dak boven je hoofd hebt, maar dat zal ik dan wel verkeerd zien

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:20

Volgens mij gaat het bij het grootste gedeelte om mensen die gewoon op de wachtlijst staan om een andere woning te krijgen.

Voor bovenstaande zijn er speciale starterswoningen.

Blijft een verhaal van: ik krijg het niet, dus zij ook niet. Beetje jaloezie misscihen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:20

Ach ja en dan is daar altijd nog die hut in het land van herkomst waar ze naar terug kunnen, niet waar?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:22

Fitzroy"]
[quote="Pipo schreef:


Je bedoelt dat die nederlander die al een dak boven zijn hoofd heeft, even een stapje aan de kant moet doen voor de asielzoeker die geen dak boven zijn hoofd heeft????


Ik vind dat als je tot je 30e bij je ouders woont, je ook geen eigen dak boven je hoofd hebt, maar dat zal ik dan wel verkeerd zien
[/quote]

Ja, of je bent te lui om op je eigen te gaan wonen. Knipoog

<knip> ze heeft zelf al gereageerd< knip>Ergens heeft pipo wel gelijk, maar daar zijn die asielcentra's toch in eerste instantie voor. Daar wordt ze 'voorbereidt' op Nederland en de Nl cultuur. Althans dat is de bedoeling, blijkbaar werkt het niet helemaal.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-10-03 16:24, in het totaal 2 keer bewerkt

- Offline -

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:22

Bij ons in de streek is dat zeker niet het geval, Pipo en dat kun je zien aan de uitslagen in de krant. Onder de 30 kun je kans op een woning wel vergeten.
En dan kan ik me heel goed voorstellen dat het steekt als een asielzoekersgezin wel een woning krijgt toegewezen

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.