Nav topic desiree__ alochtonen.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:50

Ja maar de fout die jullie maken is dat jullie onder allochtoon alleen marokkanen en turken noemen. En het is een veel groter gedeelte.

Ik lees trouwens een behoorlijke racistische ondertoon in je berichten.

De turken zijn door ONS hierheen gehaald. Omdat wij het vieze werk niet willen doen...................

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 15:51

En dan ben ik weer van mening, dan men welkom is als dat nodig mocht zijn, maar helemaal niet als er geen rede toe is dan gewoon leuk.
ZOals ik al zeg heeft nederland het nu voor zich zelf even te moeilijk gemaakt. Ik wil niet de dupe worden van de regels in nederland die zo krom zijn.

En pipo ik noemde een somalische familie als vorige bewoner is mijn huis, turkse buren, een irakees(hoe schrijfje dat) die voor zijn dochter verhuist is) enz.
Ik heb het niet over het land van herkomst en idd heb ik het niet over allochtonen die het probleem zijn, ik hoop echt duidelijk te zijn dat ik het niet eens ben met de dingen die nederland op zijn nek haalt waardoor het nederlandse volk het steeds moeilijker krijgt.
Misschien leg ik alles wel heel ingewikkeld uit?
Laatst bijgewerkt door holly op 08-10-03 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:51

Een nederlander, een belg, ... die passen zich aan!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:51

DeesDeBest"]
[quote="Pipo schreef:
Mensen, ga alsjeblieft eens naar documentaires kijken over het leven in de landen waar deze mensen vandaan komen, of ga er naar toe nog beter. Al moet ik zeggen dat bij de meeste landen een negatief reisadvies word afgegeven.

Als je dat hebt gedaan, denk ik niet dat deze bovenstaande racistische opmerkingen gemaakt worden.


Dar gaat het hier niet over, maar over het beleid van nederland. Ik zie hier btw geen racistische opmerkingen, hoor.
[/quote]
Niet? Speciaal voor jou kunnen we het ook tendentieus noemen hoor.

Er zijn trouwens verdomd weinig Nederlanders die dit land uit vluchten om politieke redenen of gevaren. Politieke vluchtelingen UIT NL? .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-10-03 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:52

Branca"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Quote:
En het assielzoekers beleid is de laatste jaren al ernstig aangescherpt, er zijn nog nooit zoweinig asielzoers geweest (met complimenten aan paars trouwens, want die hebben de nieuwe regelgeving in gang gezet, maar de LPF wil graag met die veren pronken...)


Dat laatste betwijfel ik ten zeerste


Ik dus ook.

Vandaar ook mijn (misschien harde) reactie.
Zoals ik al zei, regels mbt uitzetting, die kloppen niet en worden alsmaar softer.

Ik zeg dingen echt niet zomaar..als een of ander verzinsel
[/quote]


Hier een persbericht: (sorry hoor, twee keer maar sommige mensen lezen niet, of de berichten komen een beetje snel op elkaar!)

2001-10-29
Minder asielzoekers naar Nederland

Het aantal asielzoekers dat naar Nederland komt, is in het tweede trimester sterk afgenomen ten opzichte van de zelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit cijfers die het ministerie van Justitie vrijdag 26 oktober bekend maakte.
In de maanden mei tot en met augustus vroegen 9.705 mensen asiel aan. In de zelfde periode vorig jaar waren dat er nog 14.228. Opvallend is dat ook het aantal Afghaanse asielverzoeken is gedaald. In het tweede trimester van 2001 vroegen 1089 Afghanen asiel aan, ruim 700 minder dan dezelfde periode vorig jaar. Het ministerie van Justitie heeft de prognose van de instroom van asielzoekers voor heel 2001 bijgesteld tot 38.000. In 2000 vroegen 43.890 mensen asiel aan.

Europese cijfers
In heel Europa nam de instroom van asielzoekers juist toe met 3%. Met name Oostenrijk en Duitsland hadden te maken met een sterke stijging. Nederland neemt nu een vierde plaats in op de Europese 'ranglijst', na Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In 2000 stond Nederland nog op de derde plaats.

[/quote]
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 08-10-03 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:53

Lovely"]
[quote="DeesDeBest"][quote="Pipo schreef:
Mensen, ga alsjeblieft eens naar documentaires kijken over het leven in de landen waar deze mensen vandaan komen, of ga er naar toe nog beter. Al moet ik zeggen dat bij de meeste landen een negatief reisadvies word afgegeven.

Als je dat hebt gedaan, denk ik niet dat deze bovenstaande racistische opmerkingen gemaakt worden.


Dar gaat het hier niet over, maar over het beleid van nederland. Ik zie hier btw geen racistische opmerkingen, hoor.
[/quote]
Niet? Speciaal voor jou kunnen we het ook tendentieus noemen hoor.
[/quote]

Nou ,dan zullen jullie mijn berichtje wel verkeerd begrijpen. Ik bedoel het niet rascistisch, ik leg alleen een paar dingen uit een.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:53

DeesDeBest"]
[quote="Karin"][quote="DeesDeBest schreef:
...maar er komen ook zat mensen uit landen o.a Turkije waar het helemaal niet zo erg is en waar ze eigenlijk gewoon hadden kunnen blijven.


Dus als het in een bepaald land 'niet zo erg is', dan moeten alle inwoners daar maar blijven wonen? Verward
[/quote]

Over welke inwoners heb je het nu?

Wat ik gewoon wil zeggen met dit verhaal, is dat er hier mensen komen om asiel aan te vragen die dat eigenlijk niet nodig hebben, dat hun situatie in hun thuisland helemaal niet zo erg is om voor hun weg te gaan.
[/quote]

Asiel aanvragen doe je toch alleen als je vluchteling bent?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:54

DeesDeBest schreef:
Wat ik gewoon wil zeggen met dit verhaal, is dat er hier mensen komen om asiel aan te vragen die dat eigenlijk niet nodig hebben, dat hun situatie in hun thuisland helemaal niet zo erg is om voor hun weg te gaan.


Wie ben jij om te beoordelen of een situatie voor iemand erg genoeg is om uit zijn moederland weg te gaan?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:54

Pipo schreef:
Ja maar de fout die jullie maken is dat jullie onder allochtoon alleen marokkanen en turken noemen. En het is een veel groter gedeelte.

Ik lees trouwens een behoorlijke racistische ondertoon in je berichten.

De turken zijn door ONS hierheen gehaald. Omdat wij het vieze werk niet willen doen...................


Dat zijn de gastarbeiders, daar hebben we het nu niet over. Onder die gastarbeiders zaten trouwens ook Spanjaarden, Molukken, enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:55

DeesDeBest schreef:

Nou ,dan zullen jullie mijn berichtje wel verkeerd begrijpen. Ik bedoel het niet rascistisch, ik leg alleen een paar dingen uit een.


Leg het dan maar eens op een andere manier uit.

Of kijk eens na wat racistisch is

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:55

Lovely schreef:
Er zijn trouwens verdomd weinig Nederlanders die dit land uit vluchten om politieke redenen of gevaren. Politieke vluchtelingen UIT NL? .


Economische vluchtelingen daar in tegen... alle belasting ontduikers in belgie Schijnheilig

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:56

Vraag: je loopt door de winkelstraat van Arnhem (Arnhem zitten heel veel allochtonen) van hoeveel mensen valt het je nou werkelijk op dat ze met een hoofddoekje lopen? Mij van niemand hoor. Denk je nou werkelijk dat het mij uitmaakt wat iemand draagt? Als er weer een debiel met dikke pens en buiktruitje loopt kan het me ook niets interesseren hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:56

DeesDeBest"]
[quote="Pipo schreef:
Ja maar de fout die jullie maken is dat jullie onder allochtoon alleen marokkanen en turken noemen. En het is een veel groter gedeelte.

Ik lees trouwens een behoorlijke racistische ondertoon in je berichten.

De turken zijn door ONS hierheen gehaald. Omdat wij het vieze werk niet willen doen...................


Dat zijn de gastarbeiders, daar hebben we het nu niet over. Onder die gastarbeiders zaten trouwens ook Spanjaarden, Molukken, enz.
[/quote]

Tuurlijk, we hebben het alleen over de onderwerpen waar jij een antwoord op hebt.

Jij had het over turken en marokanen. En dat zijn inderdaad gastarbeiders. Die hun familie hebben meegenomen.

Raar he Boos!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:57

DeesDeBest schreef:
Onder die gastarbeiders zaten trouwens ook Spanjaarden, Molukken, enz.


Pardon? Molukkers vallen helemaal niet onder de gastarbeiders, maar hebben dezelfde status als mensen uit de voormalige koloniën: Nederlands-Indië en Suriname bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:57

Sprintje"]
[quote="Lovely schreef:
Er zijn trouwens verdomd weinig Nederlanders die dit land uit vluchten om politieke redenen of gevaren. Politieke vluchtelingen UIT NL? .


Economische vluchtelingen daar in tegen... alle belasting ontduikers in belgie Schijnheilig
[/quote]

Dat zijn meer de Economische Weglopers die hun geld uit NL trekken en elders onderbrengen, daar hebben we dus ook weinig aan Verward.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:57

Karin"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Wat ik gewoon wil zeggen met dit verhaal, is dat er hier mensen komen om asiel aan te vragen die dat eigenlijk niet nodig hebben, dat hun situatie in hun thuisland helemaal niet zo erg is om voor hun weg te gaan.


Wie ben jij om te beoordelen of een situatie voor iemand erg genoeg is om uit zijn moederland weg te gaan?
[/quote]

De belasting betaler, Ik beoordeel hier niks, ik zeg het gewoon want het is ook zo. En ik ken toevallig meerdere personen die asiel hier hebben aangevraagd om andere redenen dan wat onder de Nederlandse wet valt om asiel aan te vragen. En uiteraard zijn er ook mensen die uit hun eigen land moesten vluchten omdat ze anders dood werden gemaakt.

Dit is allemaal zo offtopic! We hebben het hier over het Nederlandse beleid mbt allochtonen integratie en die zou een stuk beter kunnen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:58

Karin"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Onder die gastarbeiders zaten trouwens ook Spanjaarden, Molukken, enz.


Pardon? Molukkers vallen helemaal niet onder de gastarbeiders, maar hebben dezelfde status als mensen uit de voormalige koloniën: Nederlands-Indië en Suriname bijvoorbeeld.
[/quote]

Ow, nah dan zat ik daar fout, maar Spanjaarden vallen er ook onder.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-10-03 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:58

Als we moeten gaan afmeten aan 'hoe erg het is' wanneer iemand in zijn land blijft of niet dan moeten we de Nederlanders ook op hun plek wijzen. Want er zijn er heel wat over de wereld verspreid die geen enkele R E E T uitvoeren.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:59

Hé trouwens hebben jullie alle drama's omtrend het sluiten van de AZC's dit voorjaar niet meegekregen in het nieuws??? Gek, volgens sommige zouden er toch echt steeds meer bij moeten komen...




Provinsje Fryslãn één cluster!

Het aantal asielzoekers dat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) in Nederland opvangt daalt. Dat heeft gevolgen voor het aantal asielzoekerscentra (AZC's) in Friesland. Cluster Friesland gaat van dertien naar zes AZC's. Van 5000 naar circa 2200 bewoners. Van 300 naar ongeveer 100 medewerkers. Deze 'krimpoperatie' eindigt op 1 april 2004. Dan is er nog een AZC in Harlingen, Franeker, Het Bildt, Leeuwarden (Burmania), Drachten en Lemmer. De AZC's in Sneek, Leeuwarden (Bonkevaart), Wolvega, Heerenveen, Burgum, Dokkum en Appelscha sluiten. De bewoners van deze AZC's verhuizen naar andere AZC's in Nederland. Sinds de invoering van de nieuwe vreemdelingenwet in 2001 laat de Nederlandse regering minder asielzoekers in Nederland toe. De asielzoekers die wel tijdelijk in Nederland mogen wonen voor nader onderzoek door de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), vernemen sneller dan vóór 1 april 2001 of ze langer in Nederland mogen blijven of dat ze Nederland moeten verlaten. De strengere regels zorgen er voor dat minder vreemdelingen in Nederland asiel aanvragen en dat minder asielzoekers klant worden van het COA. .
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 08-10-03 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:59

Fasel schreef:
Als we moeten gaan afmeten aan 'hoe erg het is' wanneer iemand in zijn land blijft of niet dan moeten we de Nederlanders ook op hun plek wijzen. Want er zijn er heel wat over de wereld verspreid die geen enkele R E E T uitvoeren.



Ja klopt, die heb je overal, maar daar hebben we het hier niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:59

DeesDeBest schreef:
Dit is allemaal zo offtopic! We hebben het hier over het Nederlandse beleid mbt allochtonen integratie en die zou een stuk beter kunnen.

Juist, door bijvoorbeeld de mensen die hun thuisland ontvluchten omdat ze daar gevaar lopen, hiér een betere start te geven.
Daar ben ik namelijk erg voor, maar ik schijn tot de minderheid te behoren hier.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:00

Fasel schreef:
Vraag: je loopt door de winkelstraat van Arnhem (Arnhem zitten heel veel allochtonen) van hoeveel mensen valt het je nou werkelijk op dat ze met een hoofddoekje lopen? Mij van niemand hoor. Denk je nou werkelijk dat het mij uitmaakt wat iemand draagt? Als er weer een debiel met dikke pens en buiktruitje loopt kan het me ook niets interesseren hoor.


Ja idd, waarom zijn mensen toch zo gefocust op dat hoofddoekje?

Alsof iemand met een hoofddoekje per definitie een slaafs onderdrukt moslimvrouwtje is. En dan is ze ineens totaal iemand anders als ze dat hoofddoekje af doet? Ik gok dat dat iets te simpel gedacht is. Scheve mond

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:00

Pipo"]
[quote="DeesDeBest"][quote="Pipo schreef:
Ja maar de fout die jullie maken is dat jullie onder allochtoon alleen marokkanen en turken noemen. En het is een veel groter gedeelte.

Ik lees trouwens een behoorlijke racistische ondertoon in je berichten.

De turken zijn door ONS hierheen gehaald. Omdat wij het vieze werk niet willen doen...................

Jij had het over turken en marokanen. En dat zijn inderdaad gastarbeiders. Die hun familie hebben meegenomen.
[/quote]

Als voorbeeld, ja, ik had ook Gambiaanen, Somaliers kunnen noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:01

Fasel schreef:
Als we moeten gaan afmeten aan 'hoe erg het is' wanneer iemand in zijn land blijft of niet dan moeten we de Nederlanders ook op hun plek wijzen. Want er zijn er heel wat over de wereld verspreid die geen enkele R E E T uitvoeren.

Maar wat doen ze daar dan en vallen ze misschien economisch gewoon nog onder NL?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:01

DeesDeBest schreef:

De belasting betaler.


En hier hebben we het probleem waar het eigenlijk omgaat. Belasting betalen, betalen voor andermans problemen. Dit is volgens mij de hele issue.

Even lekker generaliserend: wat zijn hollanders toch gierig Schijnheilig