zijn jullie gelovig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 13:25

Ik ben absoluut niet gelovig. Ik heb wel respect voor diegene die dat wel zijn. Moeten ze zelf weten.
Ik vindt het geloof achterbaks en ik denk dat de bijbel gewoon een van de eerste boeken is die ooit geschreven is en iedereen gelooft het.

Voorbeeld 1:
mijn vader woonde vroeger in een gereformeerd dorp. Mijn vader is "niks". Op zondag gingen de kinderen op mijn vaders fiets want die was niet gereformeerd. Verward

voorbeeld 2:
Hebben jullie wel eens om de hoek van kerk gekeken op zondag hoeveel auto's er staan. En iedereen komt zogenaamd lopend omdat men os noch ezel zal laten werken. Schijnheilig

voorbeeld 3:

Een meisje die ik ken draagt dus geen broeken maar lange rokken omdat ze gereformerd is. Ze heeft mij verteld dat ik naar de hel ga omdat ik broeken draag.
Maar ze gaat wel skiën in een skiBROEK! Scheve mond\

voorbeeld 4
Van een vriendin van me is al 4 x haar fiets gejat.Zij is gelovig. Ze zet hem niet opslot want ze gelooft in de goedheid van de mens. Frusty

Ik vindt het wel genoeg zo. Ik heb de bijbel nooit gelezen. Ben het wel van plan. gewoon om te kijken waar ze die onzin vandaan halen.

begrijp me niet verkeerd. Ik heb echt wel respect voor mensen die wel gelovig zijn. Dat is ieders goed recht maar ik vindt het echt onzin. Ik doe wel eens een schietgebedje maar daar houdt het dan ook wel mee op.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 13:31

Citaat:
Op 2001-08-24 13:25, schreef Barbara:
voorbeeld 3:

Een meisje die ik ken draagt dus geen broeken maar lange rokken omdat ze gereformerd is. Ze heeft mij verteld dat ik naar de hel ga omdat ik broeken draag.
Maar ze gaat wel skiën in een skiBROEK! :





ook banketstaaf om te horen dat je naar de hel gaat, maar jij gelooft niet in de hel toch?

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 13:42

ik ben t ook met steef eens hoor
groetjes en bokjes siouxsie

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:45

hahaha die verhaaltjes van barbara zijn echt KEILEUK!!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:53

haha ja idd steef ik moet kei lachen erom!sorry is natuurlijk weer niet vriendelijk tegenover gelovigen,maar goed de meesten hier zijn toch niet gelovig toch?anders stuur maar een boze pb.......... Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:07

er zijn wel gelovigen; (idd de meeste niet) maar die moeten daar maar tegen kunnen.
EN anders ga ik zeiken over al die gelovige zeikpraatjes die ik aan mijn kop heb gehad..

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:12

wij krijgen altijd van die jesus gasten die in de stad van die briefjes lopen uit tedelen op vrijdag avond*zucht*er staat nooit eens wat nieuws op................ Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:21

Oh My God, die zijn ook echt erg.

Helemaal als ze hun muziek gaan aanzetten of ze met je gaan praten.

Onze hoefsmid is heel aardig. Maar pas praatte ik met hem en ik vroeg hem hoe hij hoefsmid is geworden. Kreeg ik me toch een verhaal te horen!! Dat het een roeping van god was en dat je goed naar god moest luisteren want hij is goed bla bla bla Misselijk

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:49

hahaha oops.lachen!!!!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 17:36

Toen ik vroeger in haarlem woonde was het elke maand raak. Dan stonden die Jehova volgelingen 's morgen vroeg met zo'n klein kind aan de de deur. M'n vader steeds vertellen dat hij er niet van gediend was z'n nest uitgebeld te worden maar het hield niet op. Toen is hij met een vriend van hem naar zo'n bijeenkomst gegaan en heeft daar de boel verstoord. Ze zijn nooit meer in de buurt geweest.

Voor Scooby:

nee natuurlijk niet!

Mijn moeder vetelde mij toen ik klein was dat als iemand dood gaat de zieltjes naar de hemel gaan. En dat als je dan een ster aan de hemel zag knipperen dan was dat een zieltje dat zwaaide.
Ik vindt dat nog steds een fijne gedachte.
Toen mijn oma vorige maand overleed heb ik toch weer even naar de hemel gekeken en terug gezwaaid.