Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Ik kan de stabile zijligging (hoewel die tegenwoordig weer is verandert geloof ik) en mond op mond/neus beademing. Reanimeren kan ik niet, dus daar begin ik ook niet aan.
labyrinth schreef:stef schreef:Ik kan de stabile zijligging (hoewel die tegenwoordig weer is verandert geloof ik) en mond op mond/neus beademing. Reanimeren kan ik niet, dus daar begin ik ook niet aan.
Als er niemand anders is die het heeft geleerd, maar jij durft het wel moet je het juist wel doen. Zonder reanimatie is iemand die het nodig heeft ten dode opgeschreven en in het ergste geval doe jij het niet goed en heeft het dus geen nut gehad, maar voor hetzelfde geld doe je het wel goed.
Sjimmy schreef:Beademen zonder reanimatie heeft geen nut...
Op de vraag; ja ik weet wat ik moet doen en ik doe dat ook....
Miriam91 schreef:labyrinth schreef:Als er niemand anders is die het heeft geleerd, maar jij durft het wel moet je het juist wel doen. Zonder reanimatie is iemand die het nodig heeft ten dode opgeschreven en in het ergste geval doe jij het niet goed en heeft het dus geen nut gehad, maar voor hetzelfde geld doe je het wel goed.
Geloof dat daar nog discussie over is in de medische wereld. Bij verkeerd reanimeren kan je ook een hoop schade aanrichten, denk aan gebroken ribben die schade aanrichten in de buik/thoraxholte. Bij de meeste reanimaties zijn er gebroken ribben maar bij verkeerd reanimeren nog meer. Maar zodra je 112 belt en niemand weet hoe te reanimeren leggen ze het uit aan de telefoon. Zo moeilijk is het niet en met een kleine uitleg is iets doen beter dan niets.
stef schreef:Nouja, ik weet ongeveer wat ik moet doen met reanimatie, maar niet precies. En dan heb ik zoiets van: Straks doe ik meer kwaad dan goed....
Uit mijn hoofd 5 keer reanimeren, 1x beademen, 5 x reanimeren, 1x beademen, etc...