Petitie tegen bezuinigingen Scouting,teken je mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:15

Hoe zo? Padvinders en Zeeverkenners, dat is toch een heel logische nederlandse term voor de activiteiten die ze ontwikkelen Verward

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:19

Het heet scouting tegenwoordig Haha!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 17:22

Lovely, in mijn laatste post zeg ik dat _ik_ dezelfde actie zou ondernemen als het een sport was die ik beoefende, dat hoeft niet te betekenen dat een ander dat ook doet Lachen
Verder schrijf ik ook dat ik vind dat het logisch is als er gekort wordt in de subsidie (zoals dus ook in de hippische sport), maar bij ons gaat die naar 0. Dat is niet korten, dat is afschaffen.
Waarom moet een subsidie behouden worden? Ik kan een verhaal houden over maatschappelijk belang, ondergang van scouting, de vele vrijwilligers die iedere week klaar staan en hun vrije tijd inleveren, maar eigenlijk kan ik geen specifiek antwoord geven. Zou jij een antwoord kunnen geven op die vraag met betrekking tot de hippische sport?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:33

De subsidie voor de werkorganisatie van de KNHS gaat van 420.000 euri naar 0. De KNHS is een sport- en opleidingsorganisatie die een sport bedient die een hoge economische waarde heeft in dit land.
Maar het wegvallen van de subsidie wordt gewoon verrekend in de contributie, zodat ieder lid hier gewoon aan mee betaalt. De sport zal er dus niet aan onderdoor gaan, omdat die over voldoende draagvlak beschikt.