allochtonen ontmoedigen kinderen krijgen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:31

financiele
Als je de kinderbijslag zo hard nodig hebt dat je daarmee net je kind kan onderhouden. En zonder kinderbijslag niet.
Dan lijkt het me een beter plan om even over je financiele toestand te denken, voordat je aan kinderen denkt.
Want ze lijken mij wel iets heel erg veel duurder dan wat je aan kinderblijslag krijgt.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:34

Afbeelding

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:38

runningkawa schreef:
financiele
Als je de kinderbijslag zo hard nodig hebt dat je daarmee net je kind kan onderhouden. En zonder kinderbijslag niet.
Dan lijkt het me een beter plan om even over je financiele toestand te denken, voordat je aan kinderen denkt.
Want ze lijken mij wel iets heel erg veel duurder dan wat je aan kinderblijslag krijgt.


Ja, nu ik het opnieuw lees begrijp ik het ook wel.
Dacht even dat je het had over de ondergang van nederland of de wereld ofzo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:39

Stond er ook erg onduidelijk Bloos!

Ingrid2
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:56

ik denk ook dat het plan niks zal oplossen, want je moet de vraag stellen: WAAROM nemen voornamelijk allochtonen, maar ook Nederlandse mensen uit de arbeidersklasse of heel gelovige mensen zoveel kinderen; dat is natuurlijk allemaal cultureel -en geloofsbepaald en dat verander je niet even door de kinderbijslag stop te zetten. Veel allochtonen hopen ook dat ze door hun kinderen een beter leven zullen krijgen; dat een van hun kinderen veel succes krijgt in het leven en ze daar zelf ook later van mee kunnen profiteren.
In derde wereld landen worden mensen ook niet tegengehouden kinderen te nemen, terwijl het daar nog 10x slechter is dan hier en natuurlijk van geld van de overheid geen sprake is.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:01

Karin schreef:
'Wat is de definitie van een allochtoon?':

Citaat:
Er wordt uitgegaan van de definitie van het CBS, die ook door BZK wordt gehanteerd:
Een allochtoon is iemand van wie minstens één ouder geboren is in het buitenland.

.


pfff dan ben ik (en mijn 2 broertjes dus ook) ook een allochtoon... ("daar ging mijn zakgeld" )
volgens mij is half Nederland dan allochtoon!
En mijn Vriend ook (zijn pa komt uit Schotland)

Beetje lam als wij daarom maar 1 kind mogen krijgen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:02

Haha dat plaatje van Vvtjuh is cool Haha!
Ik vind de uitspraak enigszins discriminerend.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:13

biepp schreef:
pfff dan ben ik (en mijn 2 broertjes dus ook) ook een allochtoon... ("daar ging mijn zakgeld" )
volgens mij is half Nederland dan allochtoon!
En mijn Vriend ook (zijn pa komt uit Schotland)

Beetje lam als wij daarom maar 1 kind mogen krijgen


Oh oh, ik realiseer me nu pas dat mijn vriend ook allochtoon is (100% schots) en dus moet ik onze kinderwens een beetje gaan indammen. Haha!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:13

Dan komt zo'n uitspraak toch gelijk in een heel ander licht te staan Knipoog

Annash
Blogger

Berichten: 26557
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:25

whha bibi wat maak je me nou Tong uitsteken hgagalol lig nog steeds dubbel hier Haha! mja idd uuhh neej ik ben 100% nederlands Haha!:D:D whaha sorry moest dr ff uit Tong uitsteken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 14:54

irene"]
En hoever wil je met de betutteling door de overheid gaan dan?

Straks maximaal 1 paard per huishouden, want ja een paard gebruikt wel veel grond en die grond kan beter gebruikt worden voor woningbouw.
[/quote]
Oh Irene, die tijd komt OOK nog wel! Wacht maar af!

[quote="runningkawa"]
financiele
Als je de kinderbijslag zo hard nodig hebt dat je daarmee net je kind kan onderhouden. En zonder kinderbijslag niet.
Dan lijkt het me een beter plan om even over je financiele toestand te denken, voordat je aan kinderen denkt.
Want ze lijken mij wel iets heel erg veel duurder dan wat je aan kinderblijslag krijgt.
[/quote]

[quote="Ingrid2 schreef:
ik denk ook dat het plan niks zal oplossen, want je moet de vraag stellen: WAAROM nemen voornamelijk allochtonen, maar ook Nederlandse mensen uit de arbeidersklasse of heel gelovige mensen zoveel kinderen; dat is natuurlijk allemaal cultureel -en geloofsbepaald en dat verander je niet even door de kinderbijslag stop te zetten. Veel allochtonen hopen ook dat ze door hun kinderen een beter leven zullen krijgen; dat een van hun kinderen veel succes krijgt in het leven en ze daar zelf ook later van mee kunnen profiteren.
In derde wereld landen worden mensen ook niet tegengehouden kinderen te nemen, terwijl het daar nog 10x slechter is dan hier en natuurlijk van geld van de overheid geen sprake is.


De 3e wereld en oude dag voorziening d.m.v. veel kinderen gaat hier in nederland niet op Ingrid, vind ik dus geen goed argument. Als ze willen profiteren van hun kinderen, laten ze hen een goede opleiding doen en steken ze meer geld in een paar kinderen i.p.v. een beetje in veel kinderen en ze op straat laten rondhangen.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:20

Jennygirl schreef:

Oh oh, ik realiseer me nu pas dat mijn vriend ook allochtoon is (100% schots) en dus moet ik onze kinderwens een beetje gaan indammen. Haha!


oh oh oh wat nu, zitten wij daar toch een beetje met een stel allochtonen opgescheept Haha! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:22

Jennygirl schreef:

Ik ben zeer voor integratie van allochtonen, en als mensen naar Nederland toe komen om een leven op te bouwen hoort daarbij ook werken. Momenteel zijn er veel allochtonen die de rotklusjes doen, waar veel Nederlanders zich te goed voor voelen.

Er worden wat uitspraken gedaan in dit forum waar mijn haren van overeind gaan staan. Er zijn namelijk een heleboel Nederlanders die overlast veroorzaken. Ik stond vorige week nog op een station vol aggressieve Ajax supporters, ook niet echt leuk volk! Dan ook maar geboortebeperking invoeren voor Ajax supporters? Knipoog


Lijkt mij een fantastisch idee, ook even voor de andere voetbalsupporters.

Ik kom ook opmerkingen tegen die echt te racistisch voor woorden zijn. Integreren is niet iets wat de allochtone bevolking kan doen, daar moet de nederlander ook aan mee werken.

Zolang die niet eens zonder complete voedselbevoorrading op vakantie durven gaan, of naar landen waar jan patat en een pannekoekenhuis zijn, slaat dat hele integratiebeleid nergens op.

De nederlander heeft veel meer moeite met het LATEN Integreren van allochtonen dan de allochtoon heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:26

Dit soort voorstellen valt in dezelfde categorie als eentje die luidt dat alleen mensen met een IQ-score van minimaal 120 punten kinderen mogen krijgen... Boos!.

(moeilijk he Haha! )


Maar dan mag je er ook zoveel krijgen als je wilt hoor!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-10-03 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:28

Lovely schreef:
Dit soort voorstellen valt in dezelfde categorie als eentje die luidt dat alleen mensen met een IQ van minimaal 120 kinderen mogen krijgen... Boos!.


Wow 120 kinderen, die arme vrouw. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:33

Sommige uitspraken van mensen op dit topic is werkelijk schofterig te noemen.

Janmaat gestemt mensen????

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:34

Volgens mij is dat een voorwaarde om op janmaat te stemmen Haha!

{dit was dus bedoeld als antwoord op gijsenkim, maar om een of andere vage reden staat het er ineens boven Verward }
Laatst bijgewerkt door irene op 07-10-03 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:34

vvtjuh"]
[quote="Lovely schreef:
Dit soort voorstellen valt in dezelfde categorie als eentje die luidt dat alleen mensen met een IQ van minimaal 120 kinderen mogen krijgen... Boos!.


Wow 120 kinderen, die arme vrouw. Scheve mond
[/quote]

en dat met een minimaal iq Clown

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:36

Lijkt China wel waar vrouwen 2 kinderen mogen krijgen. Daar zitten de weeshuizen vol met meisjes, omdat de jongens op latere leeftijd voor de ouders moeten zorgen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:39

Lovely schreef:
Dit soort voorstellen valt in dezelfde categorie als eentje die luidt dat alleen mensen met een IQ-score van minimaal 120 punten kinderen mogen krijgen... Boos!.


Werd dat niet ooit gedaan in de vorm van sterilisatie van 'minderbegaafden'?

Ik weet trouwens ineens weer welk woord ik zocht tijdens het volgen van dit topic: genocide.

En lees op die site in het bijzonder punt D.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 15:47

Pipo"]
[
Zolang die niet eens zonder complete voedselbevoorrading op vakantie durven gaan, of naar landen waar jan patat en een pannekoekenhuis zijn, slaat dat hele integratiebeleid nergens op.
.
[/quote]
Vakantie is iets heel anders als in een ander land gaan wonen. Vakantie is erg tijdelijk, daarbij verdient dat land een hoop geld aan vakantiegangers. Vind ik dus een beetje flauw om dit te zeggen.

[quote="Lovely schreef:
Dit soort voorstellen valt in dezelfde categorie als eentje die luidt dat alleen mensen met een IQ-score van minimaal 120 punten kinderen mogen krijgen... Boos!.
Maar dan mag je er ook zoveel krijgen als je wilt hoor![/size]

zoals die professor in Denemarken bedoel je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:49

In Australie vieren hele groepen nederlanders die daarnaar toe zijn geemigreerd koninginnedag. Die leven in Nederlandse colonnies, en passen zich zeker niet aan aan de cultuur.

Dus even een niet vakantievoorbeeldje.

Daarbij blijft het zo dat er enorm racistische uitspraken worden gedaan. En een heel grote groep van de bevolking word aangesproken op het gedrag van een minimaal gedeelte van de allochtone groep.

Leer eerst zelf maar eens fatsoenlijk integreren voor je dit soort uitspraken doet. Boos!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:53

Pipo schreef:
In Australie vieren hele groepen nederlanders die daarnaar toe zijn geemigreerd koninginnedag. Die leven in Nederlandse colonnies, en passen zich zeker niet aan aan de cultuur.


Sorry, maar dat vind ik ook geen terechte vergelijking. Omdat er emigranten zijn die vasthouden aan de feestdagen in hun eigen land en graag bij elkaar in de buurt wonen passen ze zich niet aan aan de cultuur? Verward

Ik denk dat je aanpassen en aanpassen hebt. Waarom zou je je hele culturele achtergrond achter je moeten laten als je naar een ander land verhuist? Je kunt toch 'best of both worlds' combineren?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:54

wat we ook kunnen doen is allochtonen ontmoedigen kinderen te krijgen, aan te moedigen bij autochtonen, zodat we weer veel arisch teelt krijgen en het arische superieure ras erin krijgen. de overgebleven allochtonen werken we wel op een mooie manier weg...

geschiedenis is een leuk vak hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:55

Altijd weer hetzelfde liedje...