allochtonen ontmoedigen kinderen krijgen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:58

misschien kan beter aan mensen die geen voldoende voor geschiedenis hebben gehaald dingen ontmoedigd (of verboden) worden Knipoog

Amor Vincit Omnia


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:00

FF kijken SP, ik zit IQ matig wel oke, ben autochtoon want beiden mijn ouders zijn op NLs grondgebied geboren (het koninkrijk is groot hoor) en ik had een 8 voor geschiedenis...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 16:01

Karin"]
[quote="Pipo schreef:
In Australie vieren hele groepen nederlanders die daarnaar toe zijn geemigreerd koninginnedag. Die leven in Nederlandse colonnies, en passen zich zeker niet aan aan de cultuur.


Sorry, maar dat vind ik ook geen terechte vergelijking. Omdat er emigranten zijn die vasthouden aan de feestdagen in hun eigen land en graag bij elkaar in de buurt wonen passen ze zich niet aan aan de cultuur? Verward

Ik denk dat je aanpassen en aanpassen hebt. Waarom zou je je hele culturele achtergrond achter je moeten laten als je naar een ander land verhuist? Je kunt toch 'best of both worlds' combineren?
[/quote]
Helemaal mee eens Karin. Ik vind dat je best kunt aanpassen en kunt integreren EN je eigen tradities kunt voortzetten. Stel dat moslims zich goed aan ons aanpassen, daarmee hoeven ze hun eigen cultuur toch niet te verloochenen? Ze kunnen toch ook gewoon doorgaan met het vieren van het suikerfeest en zo?

Misschien moeten we dan eens bespreken wat integreren nou inhoudt. Ik denk het volgende:
- je goed kunnen bedruipen in de maatschappij in de vorm van een degelijke baan;
- uiteraard de taal vloeiend kunnen spreken;
- de regels en wetten van het land waar je je bevindt respecteren en ook de normen en waarden; vooral ervan op de hoogte zijn.

Eigenlijk is dat niet zoveel als je dit bij elkaar optelt. Misschien ben ik nog iets vergeten. Maar die dingen houden is dat je binnenshuis nog gewoon je eigen tradities kunt handhaven, mits deze binnen de wetgeving blijft. Dus: bepaalde religieuze feesten mag, maar dingen als eerwraak druisen in tegen onze wet die gebaseerd is op gelijkheid en respect.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 07-10-03 16:02, in het totaal 2 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:01

Karin"]
[quote="Pipo schreef:
In Australie vieren hele groepen nederlanders die daarnaar toe zijn geemigreerd koninginnedag. Die leven in Nederlandse colonnies, en passen zich zeker niet aan aan de cultuur.


Sorry, maar dat vind ik ook geen terechte vergelijking. Omdat er emigranten zijn die vasthouden aan de feestdagen in hun eigen land en graag bij elkaar in de buurt wonen passen ze zich niet aan aan de cultuur? Verward

Ik denk dat je aanpassen en aanpassen hebt. Waarom zou je je hele culturele achtergrond achter je moeten laten als je naar een ander land verhuist? Je kunt toch 'best of both worlds' combineren?
[/quote]

Karin die feestdag is een voorbeeld. Het komt er op neer dat daar door hollanders helemaal niet geintegreerd word. En een feestdag is gewoon een voorbeeldje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:03

Er is nog een "Belt" in de USA, de belt waar nog Nederlands wordt gesproken namelijk. FF denken, wanneer gingen de eerst Hollanders daar heen...? Ook niet bepaald een blijk van aanpassingsdrift wel.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 16:04

Pipo"]
[
Karin die feestdag is een voorbeeld. Het komt er op neer dat daar door hollanders helemaal niet geintegreerd word. En een feestdag is gewoon een voorbeeldje.
[/quote]
in wat voor zin integreren ze dan niet? Is het zo dat nederlanders de australische wetten en (ongeschreven) regels niet respecteren? Teren ze er op de zak van de overheid of hebben ze geen eigen inkomen waarvan ze belasting betalen? Spreken ze de taal er dan niet? Gaan ze ook niet om met australische mensen?

[quote="Lovely schreef:
Er is nog een "Belt" in de USA, de belt waar nog Nederlands wordt gesproken namelijk. FF denken, wanneer gingen de eerst Hollanders daar heen...? Ook niet bepaald een blijk van aanpassingsdrift wel.

Bedoel je daarmee dat ze de engels/amerikaanse taal nog niet machtig zijn? ZE mogen toch best nederlands spreken onderling?
Laatst bijgewerkt door Desiree op 07-10-03 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:04

Ok, ik had een voldoende voor geschiedenis (moet ook nog bepaald niveau zijn?) en per 5 punten van je IQ vanaf 120 mag je 1 kind meer (dus 2 kinderen bij 125 etc)?

Hmmmm theoretisch gezien mag ik dan wel een aantal kinderen, maar ik hoef ze niet Scheve mond

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:05

Pipo schreef:
Het komt er op neer dat daar door hollanders helemaal niet geintegreerd word.


Weer zo'n generalisatie. Sorry, maar ik heb zeven maanden in Australië doorgebracht en ook nog een aantal weken in Nieuw-Zeeland. Ben daar bij verschillende Nederlandse emigrantengezinnen thuis geweest (ook voor langere tijd), één gezin woonde daar al ruim 30 jaar, en heb daar niets gemerkt van 'helemaal niet integreren'.

Ik kan me voorstellen dat er emigranten zijn die niet (willen) integreren. Maar jij generaliseert IMO nu te sterk.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:05

Fout praten over allochtonen mag wel lov, maar niet over ons eigen ozo fijne hollandse kaaskoppenvolkje.

Zij zijn fout, ik is goed............................

Heeft bekrompen gedachtes ook niet met iq te maken?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:06

Lovely schreef:
Er is nog een "Belt" in de USA, de belt waar nog Nederlands wordt gesproken namelijk. FF denken, wanneer gingen de eerst Hollanders daar heen...? Ook niet bepaald een blijk van aanpassingsdrift wel.


Dat hangt er vanaf, als je het Engels wel goed beheerst en alleen onderling Nederlands spreekt lijkt me dat geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:07

Maar misschien is het zo dat de Australische cultuur zoals die NU is dankzij de immigranten daar, niet zo ver af staat van de Hollandse cultuur? Voor documentaires weten ze in Australie ook nog wel Hollanders te vinden die alleen nog maar Hollands spreken en niet de inheemse of voertaal. Integratie met Aboriginals?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-10-03 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 16:07

Pipo, ik heb tot nog toe alleen loze kreten gehoord van jou maar geen FEITEN en ARGUMENTEN. Ik weet nog steeds niet wat je bedoelt met waarom nederlanders daar niet geintegreerd zijn.

Overigens zal het voor nederlanders niet zo moeilijk zijn om zich aan te passen in Australie, zoals Lovely zegt, omdat het een westerse cultuur is. Net zoals hier.
En dan krijg je minder last van confrontaties, zoals wij, met onze westerse cultuur die te maken krijgen met een cultuur die totaal anders is als de onze en eigenlijk nog achter loopt in de ontwikkeling.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:09

Desiree schreef:
in wat voor zin integreren ze dan niet? Is het zo dat nederlanders de australische wetten en (ongeschreven) regels niet respecteren? Teren ze er op de zak van de overheid of hebben ze geen eigen inkomen waarvan ze belasting betalen? Spreken ze de taal er dan niet? Gaan ze ook niet om met australische mensen?
?


De aboriginals zijn het oorspronkelijke volk van australie. Die leven nu in een park Boos!

Omdat al die emigranten zo fantastisch konden integreren.

Daarnaast de argumenten die jij aanhaalt, het grootste gedeelte van de allochtone bevolking doet dat allemaal.

Een klein gedeelte niet, ook een klein gedeelte nederlanders doet dat niet! ( nou ja klein???? die voetbalsupporters??)

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:09

Ik heb zelf een kind en ontvang dus ook kinderbijslag. Maar eerlijk gezecht vind ik dat onzin! Als je een kind wil/neemt/hebt moet je daar zelf voor zorgen! Hoeveel je er hebt doet er niet toe als je er maar zelf voor zorgt. kan je dat niet, moet je er niet aan beginnen. Laten we eerlijk blijven met die kinderbijslag kan je geen kind onderhouden, dus laat dat nooit een rede zijn om aan kinderen te beginnen
Ik merk niet zoveel van de kinderbijslag (weet ook niet wanneer t komt of hoeveel het is) maar stort het op een rekening voor Thimo, voor later. Het is voor hem.
Uit bezuinigings-oogpunt vind ik het wel goed om een grens te trekken bij twee kinderen, maar dan voor iedereen in Nederland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:10

Desiree, AUS heeft van oorsprong geen westerse cultuur, net zo min als USA trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:11

Pipo schreef:
De aboriginals zijn het oorspronkelijke volk van australie. Die leven nu in een park Boos!

Omdat al die emigranten zo fantastisch konden integreren.


Ja! Net als in USA trouwens, om dezelfde reden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:12

Desiree schreef:
Pipo, ik heb tot nog toe alleen loze kreten gehoord van jou maar geen FEITEN en ARGUMENTEN. Ik weet nog steeds niet wat je bedoelt met waarom nederlanders daar niet geintegreerd zijn.
.


Beetje fatsoenlijk toontje zal wel mogen dametje!!!!

Hmm, gedraagt zich ook niet volgens de normen en waarden van de nederlanders.

Lees mijn postings goed door, en vertel mij eens wat daar loos aan is. Van jou hoor ik ook geen feiten en argumenten, alleen maar zeer racistische uitspraken. Doet mij denken aan de pim fortuin tijd. Was je ook behoorlijk actief met dit soort uitspraken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 16:13

Ja maar lovely en pipo, wat kunnen de Nederlanders daar aan doen? Jullie verwijten de HUIDIGE nederlanders die in australie wonen dat ze niet integreren.

En dan komen jullie met een argument dat de aborignals in een park leven? Hebben de nederlanders dat daar dan bepaald? kom op he! Het was een kolonie van de Britten! Niet dat dat wat uitmaakt. Net of dat de huidige nederlanders daar iets over te vertellen hebben gehad.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:14

Lovely"]
[quote="Pipo schreef:
De aboriginals zijn het oorspronkelijke volk van australie. Die leven nu in een park Boos!

Omdat al die emigranten zo fantastisch konden integreren.


Ja! Net als in USA trouwens, om dezelfde reden.
[/quote]

AH de indianen. Die zijn ook in een parkje opgesloten. Weer een FEIT van het ozo goede integreren.

Wie was er goed in geschiedenis???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:14

Het was toch een soort strafkolonie, verbanningsoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:15

Desiree schreef:
Ja maar lovely en pipo, wat kunnen de Nederlanders daar aan doen? Jullie verwijten de HUIDIGE nederlanders die in australie wonen dat ze niet integreren.

En dan komen jullie met een argument dat de aborignals in een park leven? Hebben de nederlanders dat daar dan bepaald? kom op he! Het was een kolonie van de Britten! Niet dat dat wat uitmaakt. Net of dat de huidige nederlanders daar iets over te vertellen hebben gehad.


we hebben het over het integreren in het algemeen van Nederlanders. Niet ineens terugkrabbelen he!!

Wij zijn niet zo'n fantastisch volkje, al zouden we dat heel graag willen. Zullen we het nog even hebben over hoe we ons gedroegen in Spanje jaren geleden???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 16:16

Pipo"]
[quote="Desiree"]Pipo, ik heb tot nog toe alleen loze kreten gehoord van jou maar geen FEITEN en ARGUMENTEN. Ik weet nog steeds niet wat je bedoelt met waarom nederlanders daar niet geintegreerd zijn.
.
[/quote]

Beetje fatsoenlijk toontje zal wel mogen dametje!!!!

Hmm, gedraagt zich ook niet volgens de normen en waarden van de nederlanders.

Lees mijn postings goed door, en vertel mij eens wat daar loos aan is. Van jou hoor ik ook geen feiten en argumenten, alleen maar zeer racistische uitspraken. Doet mij denken aan de pim fortuin tijd. Was je ook behoorlijk actief met dit soort uitspraken.
[/quote]

wat is er mis met die toon, heb ik daar een onvertogen woord gebruikt tegen jou? En wat is dat voor toon van jou naar mij toe "dametje"?

En dan geen argumenten gehoord? Heb je dit niet gelezen?
[quote="Desiree schreef:
Ik vind dat je best kunt aanpassen en kunt integreren EN je eigen tradities kunt voortzetten. Stel dat moslims zich goed aan ons aanpassen, daarmee hoeven ze hun eigen cultuur toch niet te verloochenen? Ze kunnen toch ook gewoon doorgaan met het vieren van het suikerfeest en zo?

Misschien moeten we dan eens bespreken wat integreren nou inhoudt. Ik denk het volgende:
- je goed kunnen bedruipen in de maatschappij in de vorm van een degelijke baan;
- uiteraard de taal vloeiend kunnen spreken;
- de regels en wetten van het land waar je je bevindt respecteren en ook de normen en waarden; vooral ervan op de hoogte zijn.

Eigenlijk is dat niet zoveel als je dit bij elkaar optelt. Misschien ben ik nog iets vergeten. Maar die dingen houden is dat je binnenshuis nog gewoon je eigen tradities kunt handhaven, mits deze binnen de wetgeving blijft. Dus: bepaalde religieuze feesten mag, maar dingen als eerwraak druisen in tegen onze wet die gebaseerd is op gelijkheid en respect.


en nu wil ik wel eens weten wat ik gezegd heb dat racistisch zou zijn. Quotes graag!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 07-10-03 16:21, in het totaal 2 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:16

Lovely schreef:
Het was toch een soort strafkolonie, verbanningsoord?


Ja zoiets. Maar wel met gaas erom heen, zodat het wel bezichtigt kon worden door toeristen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:17

Australië was idd een strafkolonie, maar niet van de Nederlanders. Het was een strafkolonie van de Britten, vanaf de 18e eeuw.

Maar het ontgaat mij ook wat nu het verband is tussen het zogenaamd niet integreren van Nederlanders die in de jaren '50/'60 van de vorige eeuw naar Australië zijn verkast en het feit dat eeuwen geleden de Britten de Aboriginals hebben laten worden tot wat ze nu zijn. De rol van specifiek de Nederlanders daarin ontgaat mij nu even.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 16:19

Pipo schreef:
[
we hebben het over het integreren in het algemeen van Nederlanders. Niet ineens terugkrabbelen he!!

Wij zijn niet zo'n fantastisch volkje, al zouden we dat heel graag willen. Zullen we het nog even hebben over hoe we ons gedroegen in Spanje jaren geleden???
[/quote]

Deze topic ging ten eerste over integratie van allochtonen in nederland.
ten tweede heb je me nog steeds niet verteld waarom nederlanders niet integreren in australie: wat doen ze daar dan niet goed?
Ten derde, hoe we ons gedroegen in spanje, JAREN GELEDEN....... dat is gezeik achteraf en oude koeien uit de sloot halen. Of vind jij het ook normaal om de huidige duitse bevolking de WO II te verwijten, want dat komt ook op hetzelfde neer.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, AhrefsBot, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Appeltje00, BingBot, DieL_Zor, fleurtjeuh, Googlebot, GrapeshotBot, hagelslag, IASCrawler, Josien_, Lalidan, linoleum, Lithya, maessie, maj0, Mar_X, Nayan, Pieneappel, Roosch, secricible, sollair310, xxpetraxx, Zebrastreep en 162 bezoekers