euhm.... weet ff geen titel

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 15:10

Ten eerste wil ik voorop stellen dat jullie dit niet als een excuus ofzo moeten zien.

De laatste tijd heb ik met enkele personen hier op bokt een aantal aanvaringen gehad. Ik wil er vrij van zijn dat dat alleen aan die personen zou liggen en dus niet aan mij.
Waar er 2 vechten hebben er tenslotte 2 schuld.
Ik heb lang na zitten denken voor te besluiten of ik dit zou schrijven.
Omdat ik het soms een beetje moeilijk vind uit te leggen wat ik bedoel hoop ik dat jullie snappen wat ik bedoel.

Ik ben vrij onzeker, zowel op paardengebied of bijv op mijn werk. Ik ben snel bang het fout te doen.
Dus ga ik vragen, vragen naar dingen die ik eigenlijk wel weet, maar waar ik bevestiging van wil hebben.
Die vragen zijn soms nogal moeilijk geformuleerd, omdat ik (zoals hierboven al gezegd) het soms moeilijk vind om op te schrijven of uit te leggen wat ik bedoel.
Als ik die bevestiging niet krijg, denk ik van oliebol, en nu dan? En ik weet gewoon niet goed hoe ik daar dan mee om moet gaan.
Dan negeer ik dat maar, terwijl ik diep in mezelf weet dat die persoon eigenlijk toch wel gelijk heeft.

Daarnaast is het uiteraard zo dat ik in principe belazerd ben met jamaica. Dan zeggen enkele personen, ik zou haar terug brengen. Ook hier weet ik dat ze in principe gelijk hebben, alleen denk ik op zo'n moment (helaas??) met mijn hart, en niet met mijn hoofd.
Ik ben met jamaica te snel overstag gegaam, o.a. door druk van de verkoper. Ik was verliefd, en dat had hij door.
Een persoon had aangeboden om zelf eventueel als zogenaamd geintreseerde verkoper te gaan kijken. Dit vond ik absoluut heel lief (de persoon in kwestie weet wel dat ik haar bedoel) maar ik sloeg het aanbod af, bang dat ze iets zou vinden waardoor de koop niet door kon gaan.

Ik ben verschrikkelijk stom en blind geweest, sorry hiervoor.

Kortom, wat enkele mensen al een tijdje roepen zie ik nu zelf ook.
Tja, wat kan ik meer zeggen?
Bedankt dat jullie mijn oogjes (een beetje) hebben geopend.
Ik zal proberen euhm, hoe ga ik dit nu weer formuleren?
Naja, zeg maar dat ik zal proberen er meer op te letten, hoe ik dingen opschrijf, wat ik vraag etc...


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:24

Goed geformuleerd Stef!!! Ik denk dat een hoop mensen er respect voor zullen hebben dat je dit zo (over jezelf) hebt opgeschreven, je legt toch maar even je gevoelens bloot! Enne...werken aan je zelfvertrouwen hoor, ik denk namelijk dat je best wat meer vertrouwen in jezelf kan en mag hebben, als je eenmaal leert om wat meer vertrouwen in jezelf te hebben ipv in anderen zal je zien dat je je beter voelt hoor! En ach, ik blijf er bij dat ik vind dat je gevoel een hele belangrijke (de belangrijkste misschien wel... Schijnheilig ) rol moet spelen bij de aankoop van een paard, dus wat betreft vind ik dat je het helemaal niet slecht gedaan hebt! Je hebt Jamaica laten keuren dus je weet dat ze gezond is en je voelt Lovers bij Jamaica...wat wil je dan nog meer...en dat ze pas 2jr 3mnd is moet je ook maar als een pluspunt zien...kan je een jaar langer van haar genieten!!! Haha! En dan is er nog een tip die een ander je ook al gegeven heeft, als je idd western wil rijden met Jamaica dan heb je nu nog mooi de kans om eerst wat lessen te nemen en het zelf een beetje onder de knie te krijgen...dan kan je het Jamaica ook weer beter leren!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-08-16 16:25 ]</font>

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:25

iKjk iedereen maakt fouten.
Maar jij hebt in de loop der tijd best vaak aanvaringen gehad met mensen die hier komen en zo ook toen der tijd nog bij HOTD.
Dit lijkt mij toch reden genoeg om wat terug houdender te doen om hier wat neer te zetten.
Ik zette vroeger ook heel vaak dingen neer waar ik later spijt van kreeg nu bedenk ik me eerst wel.
Iedereen reageerd , maar zouden ze ook zo in het echt reageren als je tegen over ze staat.
In het vervolg zou ik eerst maar eens een boek of iets dergelijks openslaan en kijk eens of daar het antwoordt van jou vraag te vinden is.
Nu wat Jamaica betreft. Het paard ziet er ontzettend leuk uit. Ik denk echt niet dat je een verkeerde keuz hebt gemaakt. Het is inderdaad klote dat je zo belazerd bent. Maar dat ben ik ook toen ik mijn paard kocht. Maar daar leer je ook weer van, de volgende keer ben je veel nuchter en bekijk je de zaak van de andere kant.
Je hoeft je er heus niet voor te schamen dat je dingen verkeerd doet. Ik ben soms ook heel onzeker in alle dingen, werk, paarden , thuis enz enz.
Dus terk het je niet aan, ga lekker wat westernlessen nemen, wie weet vind je er wel niks aan, ga lekker wat met je paardje doen , ga er van genieten en maak je eigen keuzes.
Soms gaat het fout en soms gaat het goed.
succes ermee.
PS ik vind het ook best banketstaaf dat sommige mensen een aanvaring met je zoeken via PB.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 16:23

Hulde aan Stef dat ze zich hier zo kwetsbaar op durft te stellen! Heel dapper! En voor wat betreft de aanvaringen, tja de emoties lopen hier regelmatig hoog op. actie/reactie. En Stef, je bent wie je bent en je moet jezelf nooit proberen te veranderen omdat anderen dat graag zouden willen!

Voorzitster AFM

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 18:47

71 keer gelezen en maar 3 reacties??? Jammer, ik vind dit nl mooi geschreven van Stef! Kom op mensen, even wat leuke (nadruk op LEUKE) reacties graag, ik vind dat Stef dat wel verdiend heeft met dit topic namelijk.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 18:54

Knap dat je dat kan,je gebruikt mooie worden Verdrietig Verdrietig krijg helemaal tranen in mijn ogen ervan...
Echt knap dat je dat durfde...
*shalane's mond staat open van verbazing...*

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 18:59

vik, de reden dat ik niet antwoord is dat ik (voor mijn gevoel) nooit problemen met stef heb (gehad).
ik vind haar aardig en ik zoek sowieso (toch?) geen ruzie.
maar toch, stef knap dat je dit hebt geschreven hoor

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 19:04

Knap van je dat je zo durft toe te geven dat je vaak erg onzeker bent. Soms heb ik dat namelijk ook en meestal schrijf ik het daarom maar niet op...stom eigenlijk maarja.

Je hebt het goed duidelijk opgeschreven hoor! Party!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 19:35

Lachen ik ken Stef al wel een tijdje (BPP, e-mail pennen, HOTD) en wat ze hier opschrijft komt me helemaal niet al nieuw voor,
bevestiging zoeken en onzekerheid hebben volgens mij een heleboel mensen wel, ikzelf ook.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 19:39

klopt. ik ben niet echt wat je noemt onzeker, maar ik ben verlegen (he sanderijn Knipoog) maar als ik op vraag maar raak antwoord wil geven doe ik het toch maar niet. mede omdat ik reacties krijg/verwacht dat ik het fout heb. maar ja er moet wel iemand zijn die het beter weet he?

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 19:40

ik ken het,. ik ben ook zo onzeker..maar ff 1 vraag, wat is er dan met jamaica??

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 19:54

stef ik vind het heel erg kanp dat je dit kan. ik denk dat er veel mensen een voorbeeld zouden kunnen nemen aan jou op dit moment. het is altijd moeilijk om toe te geven dat je soms fouten maakten dat je bent zoals je bent. meis je hoeft niet onzeker tge zijn hoor, je bent een leuke spontanen meid waar je hartelijk mee kunt lachten. mijn complimenten voor dit stukje!!!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 20:58

Stef,

mijn complimenten voor dit oprechte stuk. Ik ben het lang niet altijd met je eens, dat hoeft ook IMO, als we elkaar eerlijk en met respect blijven behandelen. En ik vind het van karakter getuigen als je zo voor je fouten en vergissingen durft uit te komen. Geloof me als ik zeg dat al mijn opmerkingen altijd opbouwend bedoeld zijn, soms kom ik niet zo over, en wijs me daar dan maar op!

Heel plezier met Jamaica en Honey,

Lielle

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 21:12

dat je onzeker bent stef, is niet abnormaal zoals je leest zijn er meerdere, waaronder ik. ik vind dat je goed je gevoelens heb beschreven in deze topic. Ik snap je wel dat je opslag verliefd was op Jamaica en daardoor al was verkocht. Je moet doen wat voor jouw gevoel goed is, zet hem op meid je kan het best.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 08:44

Ik vind het heel knap van je dat je het zo kunt brengen, en ik heb veel respect voor je Lachen
Zelf ben ik heel onzeker en ik heb vaak vragen waarvan ik denk zal ik dat heir vragen maar ik ben dus zo iemand die dat neit durft.
Bang dat het stom gevonden word, en daar heb jij geen last van (heel goed).
Blijf gewoon lekker jezelf en doe de dingen die jij denkt die je moet doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 10:26

Daarom zeg ik altijd dat je nooit verliefd moet worden op een paard voordat je het gekocht hebt. Want kopen moet je met je volle verstand kunnen doen. Maar ja, niemand neemt ooit iets van mij aan, grinnik. Ik vind ook dat je in dit geval beter de 2 jarige merrie had kunnen kopen met die papieren, ook met het oog op het fokken. Wat je in ieder geval nog kunt doen is teruggaan en doen alsof je de haflinger terug wilt brengen en op deze manier nog wat van de prijs af te halen, minimaal f 500.-. Wat vind je daarvan?

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 13:16

goed gezegd hoor stef! moet zeggen dat ik het allemaal best wel herken, met jamaica. ik heb immers bijna tot in de details hetzelfde meegemaakt met donya, alleen dan nog 1 stapje erger, ze was er nog ziek bij ook. je bent te veriefd op het paardje om na te denken.

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 13:34

Erg goed van je dat je dit op bokt durft te zetten! Echt, ik vind het dapper van je. Je ziet je eigen fouten in. Goed van je! Misschien zal er nu meer begrip voor zijn.............

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: fieke op 2001-08-18 14:36 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 13:34

Citaat:
Op 2001-08-17 11:26, schreef Desiree:
Wat je in ieder geval nog kunt doen is teruggaan en doen alsof je de haflinger terug wilt brengen en op deze manier nog wat van de prijs af te halen, minimaal f 500.-. Wat vind je daarvan?


Het idee is prima, alleen geen schijn van kans. Ik heb toen gebeld om te zeggen dat ze dus 2 was, en hij blijft bij hoog en laag volhouden dat ze 3 is, dus tja

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 11:18

Heb je niet gezegd dat je haar terug zou komen brengen (ook al zou je het niet doen)?

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 11:41

Wat was er met Jamaica dan??
Heb weer wat gemist Frusty

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 11:43

ze dacht dat ze 3 was en bleek dus 2 te zijn. wat ik heb gevolgd.

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 13:50

Citaat:
Op 2001-08-16 16:10, schreef stef:
Ook hier weet ik dat ze in principe gelijk hebben, alleen denk ik op zo'n moment (helaas??) met mijn hart, en niet met mijn hoofd.


Iedereen kan fouten maken Stef, jij dus ook. En het was ook niet jouw schuld dat ze niet 3 maar 2 was, dat kon jij ook niet weten. Ik zou ook zo Lovers zijn geworden op Jamaica, en als ik op zoek was naar een haf al helemaal, dan had ik (solly) hetzelfde gedaan (denk ik) als jou Stef, je bent dan zo op slag verlieft en die liefde zie je zo. Dan denk je gewoon van: Ja! Die zoek ik! Dat is mijn droom-paardje!!! En dan komt het... de tegenslagen, dan hoor je opeens dat ze 2 is. En dan kan je toch ook wel Huilen Huilen Huilen toch? Mooi geschreven trouwens, maar ik vind eigenlijk (solly alweer) dat het meer gaat om wat erin staat, en niet hoe uhm... sja, hoe het er eigenlijk van buiten uitziet. Sorry voor diegene die dat niet vinden maarja.... das weer mijn mening... Haha!

Gr. PG!!!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 14:00

Super knap hoor. Ik heb altijd moeite gehad met als ik wist dat ik het fout had maar het niet toegeven. Tja, begin het te leren denk ik! Durf ook nooit te zeggen wat ik wil of niet wil. Ook niet over de telefoon! papa's schuld denk ik. Scheve mond\ Maar nu snap ik jou in iedergeval beter. Knap hoor Party!!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 14:20

ik heb he hele verhaal gelezen en reacties en heb eigenlijk niets meer aan te te voegen.

Kom op meid. Het leven zit vol tegenslag. Aan ons om er weer bovenop te komen en er sterker door te worden.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carineken, ElCamino, ellen05, Flying_Angel, Frieke84, Hootje, Kimberly520, naomi_mickey, Shivaya en 54 bezoekers