Mening aub

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Mening aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 18:50

Opstel voor school

„Eindelijk, een nieuw schooljaar, met gemengde gevoelens stapte ik de deur uit.
Ik wist dat het een goede school zou zijn, dat is toch de slogan? ‚school voor iedereen!!’
Dus ook voor brillekoppen en kikkerhoofden? Ook voor lelijke mensen.Och ik wist het niet, het is overal het zelfde. Met een bang hart stapte ik de gymzaal binnen, hopend op een goed schooljaar.Ik zette me waar niemand me zag.. Eenmaal dat de directeur zijn speech begonnen was , ging alle aandacht naar de directeur, dus ook nu hoefde ik niet te vrezen dat ze me zagen. Maar toen gebeurde het, we moesten een voor een rechtstaan als we onze namen hoorden.’Eline Parelhoen’ jeetje, alleen, al mijn domme achternaam liet een lachsalvo weerklinken in de turzaal. Bang stond ik op. Alle ogen waren op mij gericht , ik had het gevoel dat mijn hart uit mijn borstkas ging kloppen. ‚het is goed, Eline, je mag terug gaan zitten’.Dit was vernedering 1 ,een van de vele die nog moesten volgen.
Toen iedereen zijn naam gehoord had, en iedereen rechtgestaan had , werden de klassen ingedeeld. Ik zat-ja je raad het al- in een klas met allemaal „coole“ mensen, of dat dachten ze.
Onze klastitularis, mr.Claude gaf ons onze plaatsen. Ik zat alleen achteraan omdat ik het zo wou.Niemand moest zien wie ik was , ik die domme brillekop met haar kikkerhoofd.
Maar toch, ik besefte dat ik moest contact zoeken, omdat ik anders WEER zes jaar alleen ging staan.zes lange jaren.
In de speeltijd zonderde ik me af, ik wist dat ik niet anders kon ,ik had niemand waar ik bij kon staan.Toen kwam Lisa , zowat het populairste meisje van de klas naar me toe en vroeg waarom ik me steeds afzonderde, ze trok me mee en voor ik het wist zat ik bij haar en haar vriendinnen. Ik kon het niet geloven, zo gelukkig ben ik nog nooit geweest. Zou dit echt een school zijn waar iedereen zich thuis kon voelen, zou dit echt een school voor iedereen zijn?
Lisa was supervriendelijk tegen me, en ook aan tafel mocht ik bij haar zitten.Ze kwam steeds naar me als ze zag dat ik me ging afzonderen.
Die vernedering was ik al lang vergeten.Lisa trok me erdoor. Ik hoopte echt dat dit nog lang mocht duren. Eindelijk heb ik vriendinnen, vriendinnen die me helpen als ze zien dat ik het moeilijk heb.Eindelijk... Na 6 jaar wachten kwam de dag waar ik altijd op had gehoopt.
Toch vroeg ik Lisa waarom ze me meetrok ,waarom ze een brillekop en een kikkerhoofd meetrok.Haar antwoord verbaasde me echt : ‚Jij bent geen brillekop en zeker geen kikkerhoofd. Ik weet dat je een lief meisje bent, maar je moet jezelf kunnen zijn , en dat probeer ik. Ik weet hoe het voelt om uitgesloten te worden. Je zou het niet zeggen, maar ik werd vroeger vaak gepest ,omdat ik altijd merkkledij droeg, als enige van mijn klas.Toen ik van school veranderde waren er meerdere meisjes met merkkledij. Zij begrepen me, en sindsdien heb ik me voorgenomen om altijd meisjes die uitgesloten worden te helpen’
De uren vlogen voorbij, ik zat in een roes, ik wist echt niet wat me overkwam.
Toen om vier uur de schoolbel ging, stapte ik vrolijk de poort uit , op weg naar huis.Nog nooit was ik zo vrolijk toen ik de school uitstapte. Ik hoopte dat dit jaar lang mocht duren.1 september was echt een dag om nooit te vergeten.
Nu zijn we inmiddels een half jaar verder, heb ik een hoop vriendinnen, Lisa is mijn allerbeste vriendin geworden en mijn schoolresultaten uitstekend. Wat vriendschap niet allemaal kan doen...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 18:57

Erg positief klinkend verhaal, kaart meteen een gevoelig tema aan "pesten", goed hoor!!!!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 18:58

Mooi verhaal hoor en wel herkenbaar, maar meestal komt er dan niemand om je uit de eenzaamheid te trekken. De meeste anderen stampen je dan nog verder de grond in.
He, ik zie nu pas dat het een opstel was. Serieus, ik dacht dat het over jezelf ging. Kun je nagaan hoe realistisch het geschreven is. Heb je hier een cijfer voor gekregen?

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 18:58

Moet er nog iets aan verandert worden?

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:00

Woh, opzich is het begin wel een best emotioneel stuk.. voor een opstel.
wel erg mooi!

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 19:03

Er zijn mensen die zeggen dat ik beter verder gebouwd had op het begin? is het zo?
neen ik moet het nog indienen

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 21:21

*geeft een kleine schop*

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:12

Woow moor verhaal hoor!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:08

Ik vind van niet, voor mij hangt het goed samen, en er hoort een lijn te zitten in een verhaal, maar het verhaal moet ook evolueren, dus volgens mij is het echt precies goed

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:52

Er zitten een paar kleine slordigheidjes in... ik heb je een pb gestuurd. Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:05

Het klinkt heel idealistisch maar er zit wel een mooie boodschap in het verhaal. Iemand die verder durft te kijken dan haar neus lang is.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:02

Heel mooi.. tjeetje... Ben er sprakeloos van!!!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:22

Citaat:
„Eindelijk, een nieuw schooljaar, met gemengde gevoelens stapte ik de deur uit. Ik wist dat het een goede school zou zijn, dat is toch de slogan? ‚School voor iedereen!!’
Dus ook voor brillekoppen en kikkerhoofden? Ook voor lelijke mensen. Och ik wist het niet, het is overal hetzelfde.
Met een bang hart stapte ik de gymzaal binnen, hopend op een goed schooljaar. Ik zette me waar niemand me zag..
Eenmaal dat de directeur zijn speech begonnen was, ging alle aandacht naar de directeur, dus ook nu hoefde ik niet te vrezen dat ze me zagen. Maar toen gebeurde het, we moesten een voor een rechtstaan als we onze namen hoorden.’Eline Parelhoen’ jeetje, alleen, al mijn domme achternaam liet een lachsalvo weerklinken in de turnzaal. Bang stond ik op. Alle ogen waren op mij gericht, ik had het gevoel dat mijn hart uit mijn borstkas ging kloppen. ‚Het is goed, Eline, je mag terug gaan zitten’. Dit was vernedering 1,een van de vele die nog moesten volgen.
Toen iedereen zijn naam gehoord had, en iedereen rechtgestaan had, werden de klassen ingedeeld. Ik zat - ja je raadt het al- in een klas met allemaal „coole“ mensen, of dat dachten ze.
Onze klastitularis, mr.Claude gaf ons onze plaatsen. Ik zat alleen achteraan omdat ik het zo wou. Niemand moest zien wie ik was, ik die domme brillekop met haar kikkerhoofd.
Maar toch, ik besefte dat ik moest contact zoeken, omdat ik anders WEER zes jaar alleen ging staan.zes lange jaren.
In de speeltijd zonderde ik me af, ik wist dat ik niet anders kon, ik had niemand waar ik bij kon staan. Toen kwam Lisa, zowat het populairste meisje van de klas naar me toe en vroeg waarom ik me steeds afzonderde, ze trok me mee en voor ik het wist zat ik bij haar en haar vriendinnen. Ik kon het niet geloven, zo gelukkig ben ik nog nooit geweest.
Zou dit echt een school zijn waar iedereen zich thuis kon voelen, zou dit echt een school voor iedereen zijn?
Lisa was supervriendelijk tegen me, en ook aan tafel mocht ik bij haar zitten. Ze kwam steeds naar me als ze zag dat ik me ging afzonderen.
Die vernedering was ik al lang vergeten. Lisa trok me erdoor. Ik hoopte echt dat dit nog lang mocht duren.
Eindelijk heb ik vriendinnen, vriendinnen die me helpen als ze zien dat ik het moeilijk heb. Eindelijk... Na 6 jaar wachten kwam de dag waar ik altijd op had gehoopt.
Toch vroeg ik Lisa waarom ze me meetrok, waarom ze een brillekop en een kikkerhoofd meetrok. Haar antwoord verbaasde me echt: ‚jij bent geen brillekop en zeker geen kikkerhoofd. Ik weet dat je een lief meisje bent, maar je moet jezelf kunnen zijn, en dat probeer ik. Ik weet hoe het voelt om uitgesloten te worden. Je zou het niet zeggen, maar ik werd vroeger vaak gepest, omdat ik altijd merkkledij droeg, als enige van mijn klas. Toen ik van school veranderde waren er meerdere meisjes met merkkledij. Zij begrepen me, en sindsdien heb ik me voorgenomen om altijd meisjes die uitgesloten worden te helpen’.
De uren vlogen voorbij, ik zat in een roes, ik wist echt niet wat me overkwam.
Toen om vier uur de schoolbel ging, stapte ik vrolijk de poort uit, op weg naar huis. Nog nooit was ik zo vrolijk toen ik de school uitstapte.
Ik hoopte dat dit jaar lang mocht duren.1 september was echt een dag om nooit te vergeten.

Nu zijn we inmiddels een half jaar verder, heb ik een hoop vriendinnen, Lisa is mijn allerbeste vriendin geworden en mijn schoolresultaten uitstekend. Wat vriendschap niet allemaal kan doen...


Nu met spaties toegevoegd en weggehaald....

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 16:54

Leuk dat jullie me willen helpen...

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:56

Dit is een stuk positiever dan de andere! Echt heel erg mooi! Maar van de andere krijg je net iets meer kippenvel zegmaar, vind ik dan Lachen