Vriendschappelijke relatie tussen man en vrouw...?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:53

Vind het echt onzin,

Als ik bijv. met een jongen naar huis fietst begint gelijk iedereen 'Ja wat hebben we nu weer gehoord is dat je vriend, blablabla'
Of als je gewoon met een vriend omgaat, denkt ook maar gelijk iedereen dat je hem leuk vind.. Scheve mond


Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:53

Vind het echt onzin,

Als ik bijv. met een jongen naar huis fietst begint gelijk iedereen 'Ja wat hebben we nu weer gehoord is dat je vriend, blablabla'
Of als je gewoon met een vriend omgaat, denkt ook maar gelijk iedereen dat je hem leuk vind.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:59

Ik heb volgens mij een half jaar terug nog eens een topic hierover geplaatst. Ging toen om de reacties van mijn omgeving op een vriendschap met een jongen. Constant: wanneer neem je je vriendje mee enz. Volgens veel mensen, kan het wel, maar komt er op den duur wel liefde bij kijken... Ben benieuwd, ik ben nog steeds niet verliefd op die vriend geworden Haha! Maar dat komt dus nog Scheve mond Ik denk eerlijk gezegd van niet.
Volgens mij is vriendschap tussen een man en vrouw goed mogelijk. Waarom zou een vrouw of man gelijk met iemand van het andere geslacht gelijk in bed willen duiken? Ik heb door de jaren heen verschillende vriendschappen gehad, maar ik moet er niet aan denken om ooit iets met hun te beginnen. Dat zou voor mij echt als incest en verkeerd aanvoelen. Ik zie mijn mannelijke vrienden ook niet als "lekker ding" maar bijv. als knap. Volgens mij is dat ook bijna altijd het geval geweest bij hun. En ik vraag me af, waarom de man altijd meer zou willen? Hebben de mensen hier, alleen daar ervaring mee? T kan toch ook van de vrouw uitkomen?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:04

Charlotte"]
Het kan bij:
- Met een normale leuke jongen, maar dan tijdelijk. De een zal praktisch altijd 'meer' gevoelens krijgen voor de ander of een tijdje in de war zijn.
[/quote]
En waarom dan? Ik geloof het echt niet! Gewone vriendschap tussen een man en een vrouw is mogelijk op alle leeftijden. En daar hoeft ie niet leuk voor te zijn, maar gewoon aardig.
[quote="Charlotte"]
- Een vrienden GROEP / kring met meerdere personen tegelijk aanwezig
[/quote]
In die groepen ga je toch wel eens apart met elkaar om, je spreekt elkaar toch ook wel eens gewoon met z'n 2n. Gaat ook prima. And i should know. Het is altijd prima gegaan. Ben dit jaar met een jongen die ik uit die 'oude school' vriendenkring ken op vakantie geweest. En geloof me er is niks gebeurd En ook al een keer naar Spanje met een gewone vriend, niks gebeurd. Zelfs in parijs niet, bleg moet er niet aan denken. Nogmaals gewone vriendschap tussen een jongen en een meisje is mogelijk.
[quote="Charlotte schreef:
Met homo's (your best friend)

Of just friends? Overigs maak ik op(correct me if i'm wrong) uit je toevoeging dat je een beetje doelt op de vrouwelijke soort, er zijn ook homo's die zich normaal gedragen die je als mannelijke vriend kan beschouwen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-10-03 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

- Offline -

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:04

Ik ben ook heel goed bevriend met een jongen.. Eigenlijk is hij degene die ik opbel als ik echt ergens mee zit en niet mijn vriendinnen.. Ik heb nooit meer voor hem gevoeld dan vriendschap, andersom was dit in het begin wel zo.. Omdat die gevoelens er bij mij niet waren we het erover eens dat we dan maar gewone vrienden gingen proberen te worden.. Ik was er in het begin wat sceptisch over.. maar dat bleek volkomen onterecht. We gaan regelmatig samen op stap, en kunnen het echt overal over hebben, ook over relaties enzo.. Erg fijn! OK dan!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:26

tulijk kan dat OK dan!
jonges zijn ook altijd zo lekker nuchter en dat heb je soms gewoon ff nodig Haha!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 23:28

ik merk trouwens wel duidelijk het verschil tussen een vriendschap met jongen of meisje!
met de meisjes heb ik veel sneller 'problemen' jongens blijven vaak veel nuchterder
niet dat dat bij al mijn vriendinnen zo is hoor, maar merk wel degelijk verschil!

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 23:38

Ik heb al jaren 2 lieve vrienden om me heen die mijn vriend ook graag mag.
Ik ken ze allebei al heel lang en toen ik mijn vriend leerde kennen heb ik duidelijk tegen hem gezegd.... ik heb 2 beste vrienden en je zal ze moeten accepteren anders heb je een probleem.
En het zijn nu allemaal goede maatjes...
Ooit had ik 1 goede vriendin maar helaas is dat over gegaan.....

Verder heb ik alleen maar vrienden om me heen, vrouwen vinden me te veel bitch.... dat is dan jammer.... voor hun.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 23:48

Zou best een jongen als gewone vriend willen, maar kon er nooit 1 tegen die is als een vriend zou willen ofzo.
Vriendschap met een jongen is zoiezo wel een stuk lastiger.

Heb het weleens heel goed met een jongen kunnen vinden, ow wat een toffe gast was dat. Lovers Hij was homo, maar heb een paar keer met hem gelachen en gedanst en jongens gekeken. Haha!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 01:58

Angelique18 schreef:
Ik ben het hier totaal niet meer eens, heb mannelijke vrienden waar ik totaal geen (liefdes) gevoelens voor heb, waar ik super leuk mee kan gaan stappen, leuke dag mee kan hebben maar thats it..

Ik vind ook dat het goed kan, alleen heb ik altijd het probleem dat ze toch verliefd op mij worden.
Dat is wel lastig

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 07:29

ik heb een beste vriendin en twee allerbeste vrienden, ik heb zowiezo meer vrienden als vriendinnen ! mensen die mij niet zo goed kennen vragen dan weleens of dat mijn vriend is , maar de mensen die mij kennen weten dat ik de eeuwige vrijgezel (mannen verslindster) ben !
ik ga zowiezo heel erg veel met mannen om, ook uit eten met vrienden, stadten, andere leuke dingen doen, stappen, is gewoon lachen!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:03

Ik heb 1 hele goeie vriend (mijn ex) we zijn gewoon als hele goeie vrienden uit mekaar gegaan en zijn dat nu nog steeds...
Hij heeft zelf een vriendin en krijgt over een paar maanden zelf een kindje maar ik heb zoiezo geen verliefde gevoelens meer voor hem, wel hele sterke vriendschappelijke maar dat is het.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:13

Ik heb gelukkig een hele goede relatie met de vader van Sanne. Nou ja goede is overdreven, maar we kunnen best door een deur en we hebben geen ruzie.

Gijs kan heel best overweg met zijn eerste ex. (ik ook trouwens). Zij past ook op Sanne als ik moet werken. Het is een geweldig iemand, iemand die ik ook graag om me heen heb.

dus het kan wel.... das duidelijk.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:17

Ik heb ook meer vrienden dan vriendinnen, heb maar een paar vriendinnen.
Ze zijn in elk geval op 1 hand te tellen ... Lachen

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:55

Ik vind het anders knap lastig! Ik heb diverse vriendschappen geprobeerd op te bouwen met mannen. De eerste daar was ik verliefd op, dus dat werkte niet. De tweede en derde werden verliefd op mij, dat werkte ook niet. De enige waar ik nu nog heel goed mee bevriend ben is mijn exvriend. Maar dat zal waarschijnlijk ook met meer te maken hebben dan alleen vriendschap...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:36

Ik denk toch dat het 9 van de 10 keer uitloopt op meer dan een vriendschap. Ik zeg dus niet dat het onmogelijk is! Maar ik heb de ervaring dat het meestal toch op meer uitdraait dan een vriendschap.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:45

Cittemee schreef:
Of dat je toch vaak merkt dat jongens op een gegeven moment meer willen als gewoon vriendjes zijn.


Dat kan evengoed voor meiden opgaan, dat ze uiteindelijk meer willen.

Ik ben van mening dat het kan, gewone vriendschap tussen man en vrouw. Daar hoeft niet altijd spanning of 'meer willen' bij te komen kijken. Uit ervaring weet ik wel dat uit vriendschappen ook leuke relaties kunnen ontstaan Knipoog - maar ik ken ook mensen die al jaren bevriend zijn en bij wie nooit iets meer dan dat heeft gespeeld.

IMO is het in de meeste gevallen meer de omgeving die problemen heeft met zo'n vriendschap dan de personen zelf. Laat ze toch lekker, dat gedoe van 'je zit nog in de ontkenningsfase', daar hou ik ook niet zo van.

Overigens ben ik van mening dat de beste relaties de relaties zijn tussen mensen die ook gewoon met elkaar bevriend zouden kunnen zijn. Dus dat er niet alleen spanning en sensatie is (een lekker ding met wie je goed voor de dag kunt komen op straat en met wie je het in bed goed kunt vinden, of iemand die je in materieel opzicht alles geeft), maar ook goede gesprekken, begrip voor elkaar, je kunnen inleven in elkaars situatie, de ander serieus nemen, samen lachen en samen huilen - kortom: de dingen die je met een 'gewone' vriend(in) ook zou doen. Relaties zonder die elementen van vriendschap erin zijn IMO gedoemd te mislukken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:55

Een gewone vriendschap tussen man en vrouw kan. Zeker weten!!!!
Ik moet zeggen dat ik altijd al beter met jongens op kan schieten dan met meiden, zit ook in een jongens klas en mij vrienden groep bestaat ook bijna alleen maar uit jongens.
Ik heb 1 hele goeie vriend. Dat is echt mijn maatje, die kan ik ook alles vertellen en alles mee bespreken. Ik ken hem dik 16 jaar. En daar zijn en komen echt geen andere gevoelens bij om de hoek. Het is meer mijn grote broer. Het leuke is dat het ook een heel goeie vriend van mijn vriend is. Dus we gaan vaak met z'n 3en ergens heen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:29

Ik vind het nogal eens onmogelijk lijken, maar het kan wel Lachen

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:32

Ik vind dus echt wel dat een vriendschap kan. Er zijn een paar jongens met wie ik goed kan praten en gewoon lol mee kan hebben zonder dat ik gevoelens voor die jongen heb of hij voor mij. Gewoon goeie vrienden. Kan best hoor

    Dance to express, not to impress.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:40

Ik laat me er niet over uit of het kan of niet. WEet van mezelf wel dat ik een tikkeltje onzeker ben. Het hangt er ook vanaf. Zit mijn vriend gewoon met een vriendin te kletsen prima maar zou hij gezellig met die meid naar de kroeg gaan dan is dat voor mij onacceptabel. Ik hou trouwens helemaal niet van dat soort risico's nemen. Mijn relatie is me teveel waard. Ik ben wellicht ouwerwets maar gelukkig denken wij beiden hetzelfde erover. Vergeet ook nie tmeer die keer dat er een gozer mij ontzettend probeerde te verleiden vorig jaar op een feest. Mwoah, het was goed dat hij uiteindelijk maar afgedropen is Haha!

'Paint' it 'Black'

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:18

Mijn ene beste vriend was verliefd op me (15 jaar geleden) en ik ben naar hem toegegaan en heb een gesprek met hem gehad dat ik dat niet op hem was maar hem gewoon zag als een goede vriend en dat hij meer aan me had als ie een vriend voor me was dan mijn vriend....
Hij is een paar weken afstandelijk geweest en toen ben ik weer met hem gaan praten en sinds die tijd..... is hij mijn vriend voor eeuwig..... en hij heeft sinds een jaar een schat van een vriendin die mij accepteerd als zijn vriendinnetje.
Perfect toch.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, IASCrawler en 190 bezoekers