Een berichtje namens Sjef & Anky

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:47

Ik vat ook niet helemaal waar en hoe dit precies over gaat...
Ben dol op Pikeur, Anky, Kyra K, Action en Eskadron produkten Haha!
Over al het gezever over LDR... kan ik alleen zeggen dat het als positieve bijkant heeft dat mensen er wellicht eens over na gaan denken 'waarom' ze zo willen trainen. Persoonlijk ben ik van mening dat ieder paard zijn eigen aanpak nodig heeft qua training, dus de training afstemmen op het paard ipv 'modetrend' qua training omdat iemand anders het doet.
Ik heb Anky (en anderen) gezien op meerdere clinics en demonstraties, met Junior oa bij Professionals on Tour (geloof ik en Horse Event) en 'vroeger' in de jaren '90 (oa met Nicole Uphoff en paard dat in de pirouette achteruit rondjes liep) 'Jumping Amsterdam' nog gesponserd door Volvo toendertijd... Het zijn allemaal hard werkende mensen en met resultaat.

Ik denk ook dat juist die positie mensen er de gelegenheid toe geeft om ze 'tot voorbeeld van' naar voren te brengen.

Hoe kom je hier zo bij Eef, alles goed daar in het natte frysloan?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:54

Pregini schreef:
Verder mag er natuurlijk gereageerd worden op het mailtje van Sjef, alleen zullen ze het hoogstwaarschijnlijk niet lezen, laat staan reageren!
Pregje.


Eigenlijk wel jammer zou hun reden waarom ze dit stuurden wel willen weten. En waarom naar pregini. Eigenlijk vind ik dit een beetje slap.

Stel je voor dat ik niet achter hun manier van trainen of wat dan ook sta is dat mijn mening zie ik niets verkeerd aan. Zo traint iedereen en doet iedereen anders dat is ieder zijn recht. Maar goed dat iedereen het anders doet anders zou de sport verdomd saai zijn.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:55

Ik heb niets gelezen, en alleen dit bericht, maar ik vind het te belachelijk voor woorden. Als je iets te melden hebt op een forum, helemaal als het om verbetering gaat, heb dan ook de b*llen en meld je zelf aan... kom op zeg... Daarnaast nog het feit dat het geen persoonlijke aanval is, maar een aanval tegen iedereen die op het forum zit... en dat noemt zich dan een voorbeeld voor de maatschappij (want ja dat ben je nou eenmaal als je bekend bent). En ik denk ook niet dat dit je veel fans zal gaan opleveren....

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:55

Hé, is er een hetze geweest? Waar, wáár...?! Sh*t, weer wat gemist... Huilen

Kan me nauwelijks voorstellen dat dit mailtje werkelijk van de heer Sjef afkomstig is. Maar als dat wel zo is is het inderdaad wel duidelijk dat hij niet veel van het fenomeen Bokt begrepen heeft. Wat is nou 1 negatief topic tussen al die postieve tegenhangers?

Ik heb zelf overigens geen flauw idee van de prijs of kwaliteit van de Anky-spullen. Ik behoor tot de groep recreatieruiters zonder eigen paard, zonder geld, die al die Anky-topics niet gevolgd heeft. Gewoon een gemiddelde bokker dus.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:56

Misschien moet er een moddie gepbt worden, omdat het niet de bedoeling is dat er onderling gehakt wordt op elkaar in de topics. Misschien moeten ze een sturende waarschuwing krijgen Haha!.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:59

Wie, Sjef en Anky? Die zich niet eens aangemeld hebben? Btw zie verder ook wat rare antwoorden van mensen die zich met die oorsprong en bloedlijnen etc bezig houden, en die in werkelijkheid hele andere dingen eruit laten komen die dus WEL tegen de 'top'ruiters zijn. En als dat alles waar is, geef ik ze geen ongelijk, maar persoonlijk zie ik er weinig heil in...

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:02

SuperPepeijn"]
[quote="Fitzroy schreef:
Pregini, jammer dat je er in meegegaan bent om dit te plaatsen. Was beter geweest om het niet te doen.
don't kill the messenger. pregini zegt er niets mee te maken willen hebben.
[/quote]

Waarom gaat ze er dan wel in mee om het te plaatsen?
Als je er echt niets mee te maken wilt hebben laat je je ook niet 'gebruiken' om zo'n bericht te plaatsen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:08

Volgens mij heb ik heel wat gemist, waar gaat dit over? Haha!
Of er moet heel wat gebeurd zijn in de tijd dat ik afwezig was, of Sjef deugt niet helemaal Haha!

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:11

Hum, een Hetze. Waar dan?

Overigens: als Sjef en Anky klaar zijn met hun ritje bij Arwen, hun tandemrijden bij Albert en achter de draver bij Promptertje dan ontvang ik ze ook graag bij ons op het strand. Mensen in Katwijk zijn wel wat gewend, de koningin rijdt daar ook regelmatig over het strand.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 00:34

Vaaaag!

Geef die man een ban Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 01:04

OK dan!

Helemaal goed Sjefke, hier trek je echt klanten mee .

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 01:23

Dit gaat weer helemaal nergens over.

Nee, ik ben geen voorstander van LDR, maar zie wel in dat je door verschillende manieren van trainen uiteindelijk hetzelfde resultaat kan behalen. Helaas is de Anky kleding wel onwijs mooi maar echt onwijs niet te betalen voor mij... Ik vind het echter toch een beetje te zot voor woorden om door iemand die ik nog nooit in mijn leven ontmoet heb, die helemaal niks weet over mij, mijn levensstijl, geschiedenis of paard naar mijn hoofd geslingerd te krijgen dat ik mijn tijd beter kan besteden aan trainen en verzorgen.

Een veel positievere instelling zou zijn om er van uit te gaan dat iedereen op zijn manier fanatiek met zijn paard bezig is, of ze nu Grand Prix niveau rijden, of liever ergens door een bos heen crossen. Dat heeft niks te maken met trainingsmethoden, de kwaliteit van een paard, of welk jasje daar bij aan trekt, maar gewoon met fatsoen en iedereen in zijn waarde laten.

Persoonlijk geef ik liever mijn geld uit om te zorgen dat mijn 4 jarige die ik voor peanuts heb gekocht, zonder superafstamming en zonder dressuur potentie en zonder truukjes en zonder LDR en zonder wat dan ook er netjes en verzorgd uitziet, dan dat ik zelf 6 verschillende Anky jassen heb, maar ook dat moet een ieder zelf weten.

Ik mag dan geen Anky spullen hebben, niet LDR rijden, geen superpaard hebben en geen trainer die Sjef heet, maar ik ben verdomme net zo trots op mijn paard dan menig ander ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 02:13

Is dit een grap?

Vind het namelijk een vaag verhaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 02:26

cissie schreef:
vind het een vaag berichtje, kan me haast niet voostellen dat sjef zich hier mee bezig houdt en dit soort reacties plaatst.
very strange!


Dat wilde ik dus ook al zeggen.

Ik heb hier geen anti-Anky hetze ontdekt, trouwens. Misschien een mooie aanleiding om naar aanleiding van het kledingtopic ook een betaalbare B-lijn ofzo op te zetten.

Een broek of jas kan zijn geld wel waard zijn, maar als je geen geld hebt kun je die gewoon niet kopen, simpel zat.

Ik rijd ook geen Mercedes, niet vanwege gebrek aan kwaliteit van de auto. Mijn kleine peugeot rijd prima en is een stuk goedkoper. Wel minder luxe, jammer dan. Ik ben er blij mee.

Ik weet nog wel meer te schrijven, maar ik ga die moeite niet nemen omdat ik ervan uit ga dat dit gewoon een flauwe grap is van iemand...

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 04:20

Als, als, als dit bericht al uit de pen van dhr. S.J. komt (kan het mij haast niet voorstellen), heeft het misschien hier wat mee te maken? [AM] ANKY kleding
[edit:BartVB]URL gefixed[/edit]

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 04:30

Ik moet idd zeggen dat over de kleding lijn opzich weining valt te zeggen behalve dan dat er een pittig prijs kaartje aan hangt maar goed heb de nieuwe collectie gezien en het is erg mooi...
Maar k vind het een beetje vaag geleuter over een bericht dat van de top naar een bokker is gestuurd... raar maar goed het zal

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 04:54

Wat een vreemd berichtje ... dit is een grap toch?

Ik vind het raar dat Sjef zo'n reactie zou plaatsen over iets wat blijkbaar bijna heel bokt gemist heeft, want let wel, het gaat blijkbaar over de kledinglijn. Ik kan me voorstellen dat ze het niet leuk vinden om te lezen dat mensen vinden dat Bonfire won met truckjes, maar de meerderheid vond het idee alleen al belachelijk. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze zich er sowiezo iets van aan zouden trekken, laat staan zo'n raar bericht plaatsen wat ze alleen maar in een negatiever daglicht plaats.

Opheldering graag ... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:08

Als deze reactie echt van Sjef is dan vind ik het heel jammer. De discussie over alles rondom Anky is niet nieuw. Ik train zelf al weer een aantal jaren bij een leerling van Anky, ik weet heel goed welke kritiek er is en die je ongenuanceerd naar je hoofd geslingerd krijgt. Die discussie wordt ook op Bokt gevoerd maar dan nog netjes.

Een forum als Bokt begint bijna de impact te krijgen van een blad als de Hoefslag of Bit. Maar daarbij is het wel 24 uur per dag bereikbaar en interactief! Dat betekend dat je een dergelijk forum en zijn gebruikers volwassen en serieus moet benaderen en behandelen.

Een paar maanden geleden is er ongefundeerde kritiek gekomen op Edward Gal en zijn paarden. Zijn vriendin en coach, Nicole Werner, is destijds door een Bokker op de hoogte gebracht van de kritiek. Nicole heeft daarbij onmiddelijk de moeite genomen een heel serieus en bijzonder sterk beargumenteerd verhaal aan te leveren, waar niet aan te tornen viel. Dat heeft alleen maar gezorgd voor meer respect en bewondering voor Edward Gal en Nicole Werner.

De reactie van Sjef is op zijn zachtst gezegd niet handig te noemen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:11

En wat ik dan het vervelendst vind: er wordt door de personen in kwestie niet persoonlijk gereageerd, maar via een derde...

Ben dan een vent, maak een account aan en verdedig je stelling/vriendin/kledinglijn/trainingsmethode.

Nu wordt er een hoop gespeculeerd, terwijl we van A&S niets meer horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:35

O.k jongens ik beken, het is mijn schuld Bloos!
Ilindra schreef:
Ben ik nu echt de enige die het ondingen vind.
Ik had een blauwe maar die heb ik vorige week via Bokt verkocht.
Ik krijg ze niet goed in de kamer getrokken en ze trekken steeds strak op de schoft.
Ook heb ik het idee dat de paarden er natter onder zijn ipv droger Verward


Ik vind de pads echt ondingen en nu zijn S&A boos op heel bokt Verdrietig
Het spijt me Vriendjes zijn?
Gna gna, niks bosprinsesje maar evil bushbitch Extreme duivel

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:37

het is wel een beetje vaag, dat iemand die in brabant woont zijn berichtjes laat posten door iemand in friesland. ik schat hem hoog in, dus zou hij toch ook zelf een account aan kunnen maken. verder zou ik mij daar dus ook niet voor laten lenen.

omdat niemand weet waar het over gaat heeft s. zelf de hetze gekweekt

vreemd heel vreemd

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:38

Dat Sjef niet communicatief sterk is dat weten we allemaal ondertussen wel...... Wat mij meer stoort is dat hij kennelijk eenzijdige informatie gekregen heeft en daar een conclusie uitgetrokken heeft die mijnsinziens niet correct is. Iedere methode heeft mede en tegenstanders. Kijk bijvoorbeeld naar aqua of inderdaad de bekende ruiters van Nederland. Elke zich in de schijnwerper rijdende ruiter zal kritisch bekeken worden, zal kritiek krijgen. Ook van bokkers! Ik vind de reactie van Stef een beetje kort door de bocht......

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:42

Hmmmm .... Ilindra, ik heb jouw Anky-pad ook 2 dagen gebruikt maar ik moest midden in het bos afstijgen om hem weer goed te krijgen, dus het ligt echt niet aan jou Ach gut !
Ik had het alleen niet op Bokt gezet Schijnheilig dus die hetze kan mij niet verweten worden.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:53

ik ben natuurlijk ook maar gewoon klootjesvolk zonder eigen paard, maar OF hij had zich aan moeten melden en mee moeten doen met de discussies, dan kan hij precies uitleggen hoe of wat (ik heb overigens geen van al die discussies gelezen) OF hij moet gewoon z'n mond houden.

Hier wordt over hen gesproken, maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Het zijn grote namen en ze zullen overal, op elke stal, wel 'ns "over de tong" gaan.........logisch toch ??? Over pietje puk op pensionstal 'het paardje' zullen de mensen niet praten.............................

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:01

fitz is onschuldig Knipoog

Die hetze heb ik trouwens ook gemist hoor Verward En ik breng toch redelijk
wat tijd op bokt door *LOL*

En mij zal je niet zien in anky-spullen, niet omdat het niet goed is, maar omdat de mondoni-rijbroek van 35 euro beter in het budget past Bloos En dat die dan de helft korter meegaat en wat verkleurd in de was...ik heb die rijbroek om mee te rijden en niet om mooi in te zijn en twee mondoni's is nog veel goedkoper dan een anky Knipoog

Maar om dat nou anky-anti te noemen Verward En de meeste berichten zijn in dezelfde trant als hierboven