Een berichtje namens Sjef & Anky

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:11

irene schreef:
Hoe graag ik ook Anky spullen wil hebben, het bestaat niet eens in maatje shet/pony Haha!


Ik heb lang niet alles gelezen. Maar met deze opmerking van irene ben ik het helemaal eens!!!!! Ik zou heel graag een mooie Anky deken willen hebben maar ik vind het een beetje zonde om er een te kopen die mijn paard(je) niet past Haha! .

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:12

Apple schreef:
Overigens heb ik ook de mail gezien waarin Sjef aangeeft dat de eerste reactie toch wat te kort door de bocht was en dat hij ook ziet dat een groot deel van de Bokkers wel degelijk erg tegen Anky opkijkt.


Toch wat vreemd dat hij zich laat opnaaien door de mening van een paar anti-Anky/Bonfire/kledinglijn-ers. Zijn we alleen de moeite waard als er Halleluja wordt geroepen, als we zoals hij schrijft; 'tegen Anky opkijken'? Als 'bekende nederlander' weet je toch dat er dingen over je geschreven worden? Dat hij zich dan druk maakt om zo'n zielig zooitje als wij in zijn ogen zijn, dat begrijp ik niet helemaal.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:18

Dat de reactie van Sjef Janssen wat ongenuanceerd is, ben ik mee eens. Toch zit er naar mijn idee wel degelijk een belangrijke kern van waarheid in die reactie.

Er is hier op Bokt een aantal mensen aanwezig die op zijn minst ´alwetend´ overkomen, die er niet voor schromen anderen ongebreideld de les te lezen over goed en fout en bovendien vinden dat je eerst maar eens gepresteerd moet hebben voordat je ergens over mee mag praten. Bovendien kun je volgens deze mensen bepaalde dingen toch niet zo doen als een professional, dus moest je het eigenlijk maar helemaal niet doen.
Uiteraard mogen en kunnen zij het allemaal wel en valt er niets op hen aan te merken (en als dat wel zo is, dan begrijpt degene die deze opmerking plaatst er uiteraard helemaal niets van!).
Als prestaties zo belangrijk zijn, en deze mensen zijn zo goed: waarom zitten zij dan niet in het A-kader of zijn het zeer gewilde trainers op hoog niveau? Als je werkelijk zo goed bent, dan krijg je vanzelf ook goede paarden aangeboden, toch? Als je werkelijk zo goed bent, dan ga je toch voor de top?

Kritiek hebben op een ander (of dat nu Anky is of een willekeurig andere ruiter van welk niveau dan ook) is zo gemakkelijk: doe het zelf maar eens beter.

Het grappige is dat de haat en nijd in de paardensport vaak zit bij de amateurs. Kom je tussen de echte professionals en vakmensen terecht, dan is die haat en nijd er niet en is er veel waardering voor elkaars paarden en trainingswijze. Samenwerking komt daar ook veel voor, in plaats van lekker met een bord voor je kop in je eigen straatje trainen (stel je voor dat iemand anders per ongeluk gelijk heeft of met minder meer resultaat heeft).

Dat Sjef Janssen zich stoort aan dit soort mensen kan ik helemaal inkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:55

Ik geloof wel degelijk dat dit een reactie is van dhr. Janssen, de manier van schrijven zie je ook terug in colums in bijv. De Hoefslag. Ook daar gaat hij vol de verdediging in, ipv gewoon goed te beargumenteren waarom hij een bepaalde mening heeft. Ik zou graag zijn tegenargumenten horen over de topics : bonfire en kunstjes, en bloedlijnen, skelet en oorsprong.
Juist door goed te beargumenteren hoe en waarom, is het makkelijker om mensen te overtuigen dan door te zeggen: JULLIE ZIJN ALLEMAAL DOM!!!

Hij zegt het niet met die woorden, maar daar komt het wel op neer. Daarnaast ben ik met sjuimpje eens dat hij niet geheel doorheeft wat voor impact dit heeft.

Mijn voorstel: in Hilversum zit een bedrijf die cursussen geeft voor bners of mensen die ineens het nieuws in moeten, bij die cursussen leer je spreken in het openbaar, communicatief en commercieel verantwoord praten ( in dit geval: typen). Zou voor Sjef wel een goede cursus zijn in mijn ogen.

Hoop dan ook dat Sjefke de volgende keer wat proffesioneler kan reageren, ipv zich als een 40 jarige kleuter ( hoe oud is die man eigenlijk?) hier op het forum te profileren..........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:57

over de 50 toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:00

CGJ12 schreef:
over de 50 toch?
Kan maarzo, geen idee!!

Is ie misschien ook bij tante Conny en ome Hans in de kliniek geweest om bij te spuiten?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:07

Volgens mij gaat deze reactie niet over de Anky-kleding lijn, maar over twee topics die op bokt lopen. De eerste loopt op het fokkerij-forum en handelt over het nut van fokken op lendenmechanismen of niet. Er zijn twee duidelijke groepen te onderscheiden. De mensen die het onzin vinden, en de mensen die duidelijk aanhanger van het lendenmechanisme-systeem zijn.

Ik heb dit topic al een tijd lang gelezen en eerlijk gezegd snapte ik niets van dat lendenmechanisme gebeuren. Ik ben dan ook een duidelijke leek. Wel viel mij op dat Bonfire werd benoemd als een van de paarden bij wie het Lendenmechanisme niet aanwezig was, dit werd gestaafd met de opmerking dat je als je een flimpje van Bonfire vertraagd afspeelt, duidelijk zou kunnen zien dat zijn passage b.v. niet goed zou zijn qua beenzetting. Bonfire zou hier een kunstje tonen en geen correcte uitvoering.

Omdat ik in ieder geval nog enig verstand heb van dressuur en enorm kan genieten van Bonfire en Anky, heb ik de vraag over Bonfire's uitvoering van passage op Rijtechnisch gezet. Omdat ik graag wil weten of de ruiters er net zo over denken als sommige fokkers. Om iets te kunnen leren van de discussie. Zeker niet om Anky aan te vallen. Zoals ik al zei ik geniet van die combinatie.

Maar omdat er stevige verschillen van inzicht tussen de twee partijen zijn, onstaat er dus wel een felle discussie. Waarbij het inderdaad misschien beter zou zijn geweest als de mensen van de lendenmechanisme hoek niet een paard als Bonfire als voorbeeld hadden genomen.

Bonfire roept namelijk altijd enorme emoties op, waardoor de discussie niet meer over dat mechanisme of niet gaat, maar over of je dat over zo'n geweldig paard uberhaupt wel mag schrijven.

En dat is jammer, maar het verklaart denk ik wel de reactie van S. Jansen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:10

Anya schreef:
En dat is jammer, maar het verklaart denk ik wel de reactie van S. Jansen.


Voor iemand die over de 50 is, en zelf voor de volle honderd procent in zijn " produkt" gelooft vind ik hem toch zeer zwak en zeer onproffesioneel reageren, en voor mij verklaart dat zijn reactie helemaal niet.

Het verklaart wel een heleboel over zijn persoonlijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:11

Apple schreef:
Overigens heb ik ook de mail gezien waarin Sjef aangeeft dat de eerste reactie toch wat te kort door de bocht was en dat hij ook ziet dat een groot deel van de Bokkers wel degelijk erg tegen Anky opkijkt.


Mijn lunch kwam omhoog bij deze opmerking, sorry. Zijn we aan het controleren of iedereen nog wel kwijlt bij de gedachte ofzo?
Let wel, ik heb heel erg veel respect voor Anky en haar paarden, maar sinds vandaag nog iets minder voor meneer Janssen. Maar ik laat me niet intimideren door hem of wie dan ook.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:12

Nee Pipo zo bedoelde ik het niet. Ik vind de reactie ook niet spreken voor een volwassen iemand. Maar ik kan me wel voorstellen dat hij boos en geemotioneerd is. Dat zou ik ook zijn als mijn paard opeens het middelpunt van een topic tussen voor en tegenstanders zou zijn. Maar gelukkig heb ik maar een huis, tuin en keukenpaardje.. Dus ik heb makkelijk praten. Dat bedoel ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:13

Lovely schreef:
. Maar ik laat me niet intimideren door hem of wie dan ook.


Denk dat het woord intimideren hier wel op de juiste plaats is. Deze man is zo dominant en arrogant, dat hij geen enkele tegenspraak duld. Dat kwam in zijn eerste reactie zeer goed naarboven. Toen hij zich realiseerde wat dit commercieel zou kunnen betekenen, draaide hij bij........................

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:18

kan iemand trouwens aangeven waar die tweede mail staat...? Ik ben nu wel erg benieuwd nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:19

Pipo, dat zou kunnen. Het is misschien geen verkeerd idee om er wat langer over na te denken. Bovendien zou hij nog eens kritisch kunnen kijken naar zijn bronnen.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:35

Weten jullie zeker dat het Sjef Janssen is die dit geschreven heeft en niet Ralph Inbar?? *LOL*

Die vent laat zich dan wel erg kennen zeg .

Ik ben erg nuchter en geloof er geen barst van dat hij dit geschreven heeft.
Als je zo'n goede trainer bent, olympisch goud hebt gewonnen en een kleding lijn hebt die fantastisch loopt moet je hier gewoon boven staan.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:37

Lovely"]
[quote="Apple schreef:
Overigens heb ik ook de mail gezien waarin Sjef aangeeft dat de eerste reactie toch wat te kort door de bocht was en dat hij ook ziet dat een groot deel van de Bokkers wel degelijk erg tegen Anky opkijkt.


Mijn lunch kwam omhoog bij deze opmerking, sorry. Zijn we aan het controleren of iedereen nog wel kwijlt bij de gedachte ofzo?
Let wel, ik heb heel erg veel respect voor Anky en haar paarden, maar sinds vandaag nog iets minder voor meneer Janssen. Maar ik laat me niet intimideren door hem of wie dan ook.
[/quote]

Ja ben het wel een beetje met je eens, mijn lunch is al iets te ver weggezakt om weer naar boven te komen, maar die laatste zin valt bij mij ook niet helemaal lekker. Ik hoop toch niet dat hij dit zo letterlijk heeft gezegd (geschreven) en zo ja vind ik het wel ERG fout.

Verder snap ik niet waar hij zich druk om maakt mbt tot ANKY-kleding topic, er wordt imo alleen een mening gegeven, zowel positief als negatief, maar geen afkraken om nog maar te zwijgen over een hetze Verward .

Mbt het Bonfire topic kan ik zijn reactie wel snappen (al zou het misschien op een andere manier kunnen). Eigenlijk wil ik geen woorden vuil maken aan die trieste gefrustreerde lui die Bonfire zo af lopen te kraken, ben erg benieuwd wanneer ze zelf zo'n toppaard van dat niveau uitbrengen/fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:38

Cowgirl schreef:
Weten jullie zeker dat het Sjef Janssen is die dit geschreven heeft en niet Ralph Inbar?? *LOL*

Die vent laat zich dan wel erg kennen zeg .

Ik ben erg nuchter en geloof er geen barst van dat hij dit geschreven heeft.
Als je zo'n goede trainer bent, olympisch goud hebt gewonnen en een kleding lijn hebt die fantastisch loopt moet je hier gewoon boven staan.


Lees zijn reacties maar eens in de hoefslag. Herken je de manier van schrijven wel.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:01


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:04


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:06

Tjee, heb dan even "lef" en meld je zelf aan om een berichtje te plaatsen.
Imo een kansloze manier van verdedigen zo...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:10


Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:32

Hahahaha wat een prachtige TYPISCHE dhr. Jansen reactie! Ben benieuwd of hij thuis de boel al kort en klein geslagen heeft.

Waneer komt Anky er nou eens achter dat ze die creap echt niet nodig heft voor dr succes. Anky is geweldig en meneer Jansen mag van mij rechtsreeks door een Heropvoedingscursus! Wat een verschrikkelijk kinderachtige reactie!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:35

Nou, wie heeft Bonfire, Krack, Salinero en de andere in conditie gehouden zodat Anky na naar blessure zo weer kon wegsturen?
Zijn er maar weinige die dat Sjef nadoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:37

Sjuimpje schreef:
Nou, wie heeft Bonfire, Krack, Salinero en de andere in conditie gehouden zodat Anky na naar blessure zo weer kon wegsturen?
Zijn er maar weinige die dat Sjef nadoen.


Zie Edward dat wel doen hoor!!!

Dat met Krack is geloof ik ook niet zo best gevallen?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:38

Btw, was Bonfire niet al met pesioen toen...?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:40

Nee, want op Bonfire wilde Anky weer haar eerst ritten maken en vertrouwen terug krijgen.
Edward heeft denk al genoeg aan zijn eigen paarden?
Die heeft me ook een 'puist' aan paarden staan...