een vraagie over aids....

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

een vraagie over aids....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 04:16

heey allemaal!
ik moet voor ANW een presentatie houden over aids.
Nu ben ik al vet ver,maar ik moet weten wat de bijverkingen van de behandeling zijn.....en ik kan het echt nergens vinden!!
weet iemand dat,of anders een site waar het op staat??

Alvast bedankt!!



HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND


Guinevere

Berichten: 5267
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 04:49

Ik hoop dat je hier iets aan hebt Lachen

"Unfortunately, all existing drug therapies have drawbacks. Twenty to thirty per cent of patients do not respond well to triple combination therapy and many suffer side-effects such as nausea, allergies, rash, fever and lethargy. The side effects are often more severe in women."

Bron: http://www.abc.net.au/health/aids2001/treatment.htm

En iets uitgebreider ...

"What bad effects do reverse transcriptase inhibitors have? For reverse transcriptase inhibitors side-effects include:
-Headache
-Fever/Chills
-Sore Throat
-Peripheral Neuropathy (burning, tingling, numbness of the feet, hands, legs, and arms)
-Dizziness
-Anemia
-Fatigue
-Nausea/Vomiting
-Diarrhea
-Rash or Itching
-Joint or Muscle Pain
-Mouth Ulcers
What are the side-effects of protease inhibitors? Potential side-effects of protease inhibitors are:
-Diarrhea
-Development of Diabetes/exacerbation of existing case of diabetes
-Hyperglycemia
-Changes in Liver Enzyme Levels
-Kidney stones
-Nausea/Vomiting
-Abdominal Pain
-Weakness
-Skin Tingling or Numbness
-Rash
What are the side-effects of fusion inhibitors?
-A common side-effect of fusion inhibitors are Infected and/or Painful Skin Reactions (where the injection was given).
-Allergic Reactions to the drug are also possible.
-Bacterial Pneumonia is an uncommon, but serious, complication of the drug.

Bron: http://tjsamson.client.web-health.com/web-health/topics/GeneralHealth/generalhealthsub/generalhealth/STDs/HIV_Rx.html

Sypheron

Berichten: 15190
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:15

Dit is misschien meer wat voor AM? Lachen Daar kunnen meer users antwoord geven op je vraag, aangezien niet iedereen op KH komt Lachen

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 06:39

Guinevere,tnx!!
Dit was presies wat ik zocht!! Haha!

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashley5, Babilone, Berdien, daiswees, Dyphusion, glenmore, Jara, mariekeoo, Melisssx, MorganeR, Nachocheese, Silly1972, SpeechLess, Tanya, xFlorine, xJurdyWonanx, yvje86 en 155 bezoekers