Trouble in Paradise

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Trouble in Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 10:54

Ik zit met wat problemen, die ga ik echt niet allemaal uit de doeken doen hier, maar er is een ding waar ik graag jullie mening over zou willen hebben. Het is weer zo'n onmogelijke liefde verhaal, dus zet je maar vast schrap!

Mijn beste vriendin is al een tijdje verliefd op een jongen, maar dat is niet wederzijds. Eigenlijk vind die jongen het zelfs vervelend dat ze verliefd op hem is, want het benauwd hem, hij kan niets doen, want zij wordt jaloers. Nu hebben die jongen en ik een paar maanden geleden een fout gemaakt, we hebben met elkaar gezoend. Dit heb ik mijn vriendin verteld, en dat nam ze heel hoog op, ze vond het vreselijk, heeft weken niet tegen me gepraat. Wat ik me heel goed voor kan stellen, al zou ik zelf niet zo reageren. Maar het probleem is dus dat die jongen en ik het heel goed met elkaar kunnen vinden, en elkaar duidelijk meer dan leuk vinden. Die jongen wordt er gek van dat zij verliefd op hem is, want hij wil mij. Nou is er nog een ding wat het allemaal nog gecompliceerder maakt: in de tijd dat mijn vriendin een paar keer met hem gezoend had en zij dus verliefd op hem werd, had hij een vriendin. Dat is nu dus uit, een paar weken inmiddels, maar dit is wel een lange relatie geweest.

We zijn eigenlijk gewoon vreselijk verliefd op elkaar geworden, maar er is natuurlijk een grote kans dat ik mijn vriendin kwijt raak als ik dit doorzet. Wat ik heel erg zou vinden natuurlijk, maar ik vind het ook vreselijk om niet bij de jongen te zijn waar ik het zo goed mee kan vinden, die ik zo leuk vind. En ik ben báng om zo'n grote stap te zetten, met het risico dat ik mijn beste vriendin kwijtraak, omdat ik hem misschien wel heel snel weer kwijtraak, dat weet je immers nooit met liefde. En omdat hij zo'n lange relatie achter de rug heeft, ben ik bang dat hij toch nog niet helemaal over zijn ex heen is. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik hier mee aanmoet.

Moet ik iemand die voor mij gemáákt is laten lopen omdat mijn vriendin zich er niet overheen kan zetten? Omdat zij niet kan accepteren dat hij haar echt niet wil?
Of moet ik hem laten lopen, de eerste jongen in tijden waar ik wél een goed gevoel over heb, voor haar?

Ik denk dat veel van jullie zullen zeggen dat ik hem moet laten lopen, omdat de vriendschap met mijn vriendin me meer waard moet zijn, maar als jullie jezelf verplaatsen in mijn situatie, zou je dat dan nog steeds zeggen?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:29

Het is moeilijk want in zo'n situatie zegt iedereen altijd, ik zou voor je vriendin kiezen.. die is toch veel meer waard! Vriendschap is voor eeuwig, bla bla. Maar ik denk dat als ze dan in jou situatie zitten, er ook geen raad meer mee weten. En vriendschap IS niet voor eeuwig, jij groeit, de andere partij groeit en daardoor groei je vaak wel uit elkaar. Dat wil niet zeggen dat je geen contact meer heb ofzo, maar ieder gaat toch een beetje z'n eigen leven. Er komen mensen, en er gaan mensen.. Ik denk dat je het allereerst wel met je vriendin over moet hebben, vertel haar dat het moeilijk is voor jou om te zien dat zij in die situatie zit, dat die jongen haar eigenlijk niet wil. En dat het nog veel moeilijker is nu jullie verliefd op elkaar geworden zijn. Het is moeilijk, maar je heb in iedergeval de waarheid gesproken en haar de keus gelaten. Ik denk dat je daarna je gevoel moet volgen... gaat die uit naar je vriendin, of die jongen? Is die jongen wel wat je wil? Waarvoor je de vriendschap met je vriendin op het spel wil zetten? Is dat het waard? Misschien kan je ook met die jongen praten, en zeggen dat je niet WIL kiezen en dat je gewoon voor een super moeilijke keuze staat.. Denk er nog maar even goed over na, en misschien moet je de boel de boel eventjes laten en kijken of je gevoel voor die jongen nogsteeds hetzelfde is (en hij ook hetzelfde voelt voor jou.. ) misschien dat je vriendin er dan ook wat meer overheen is. Succes met wat je dan ook besluit!

"What we call human nature, is actually human habit.."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, corinec, djinnie, Facebook, Hanneke_68, Hollyleaves, juval, lovemyhorse1, meintje, moOby, MyWishMax, perdjes, plutolover, Poety, purny, sasja0705, Tink89 en 165 bezoekers