Een positief berichtje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LEKKERGEK

Een positief berichtje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 15:45

Vandaag heb ik iets meegemaakt wat ik nog nooit heb meegemaakt maar wat eigenlijk wel de normale gang van zaken is.

Even vooraf. Ik had een scooter buiten staan. (Kon niet naar binnen vanwege de trap). Op een avond kwam ik thuis, scooter neergezet en naar boven gegaan. Twee minuten later bellen de buren aan: Je scooter staat in brand. Afijn heel dat ding afgebrand. En ga me nu niet vertellen dat die scooter uitzichzelf in de fik vliegt. De verzekering keerde gelukkig de gemaakte schade uit, en ik kon een nieuwe scooter uitkiezen. Zo gezegt zo gedaan. Nieuwe scooter staat voor de deur en word omver gegooit. Per ongeluk of expres, dat weten we niet. Spiegel kapot, handrem verbogen, en lelijke lakschade.
Nu heb ik mijn rijbewijs gehaald, en een autotje gekocht waar ik heel erg blij mee ben. Auto staat voor de deur, en ja hoor, een paar weken later zit er een deuk in me motorkap!

Bij alle incidenten geen briefje, van sorry ik heb schade gemaakt dit is mijn nummer enz.

Vandaag: Ik was lekker wezen shoppen en ga vervolgens op de fiets even naar de action. Op mijn fiets had ik voor de grap met een paar vrienden een knalroze toeter. Ik kom terug uit de action, is die toeter kapot. Ligt er op mijn fiets een briefje: Sorry, mijn fiets is tegen de uwe aangevallen en hierbij is uw toeter kapot gegaan, deze wil ik graag vergoeden. Telefoonnummer:.........

Nu vind ik het echt niet erg dat die toeter kapot is hoor, hij was maar 1 euro. Dus dat hoeven die mensen echt niet te vergoeden. Maar ik vond het zo netjes van die mensen! Echt waar!

Wat ik met dit topic wil bereiken, nou eigenlijk niks. Ik wilde gewoon even kwijt dat er ook nog goede mensen op deze wereld zijn, en dat het op deze manier dus ook kan!

Carolaa

Re: Een positief berichtje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:50

Dat is inderdaad wel heel netjes dat deze mensen wel een briefje hebben achter gelaten! Je hebt ze toch wel even gebeld om te bedanken voor het briefje maar dat je de toeter niet vergoed hoeft te worden he? ( is namelijk ook wel weer netjes naar die andere persoon toe ;-) )

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:54

Heel netjes van de mensen ja! Ookal was het maar 1 euro, het gaat om het principe hé :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:57

Inderdaad het gaat om het principe! Wel netjes.
Was degene die gister mijn fiets gejat heeft maar zo netjes ;(

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 15:58

Ja idd, natuurlijk heb ik ze gebeld! Alleen ze nemen niet op dus misschien zijn ze nog niet thuis, ik probeer het vanavond nog wel een keer. Maar zo'n klein iets, kan je zo'n goed gevoel geven. Ookal gaat het idd maar om die ene euro!

Ooh je fiets gejat, daar word je ook niet blij van!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:59

Anna schreef:

_O- sorry ik had geen fiets meer dus ik heb de uwe meegenomen. u kunt me bellen op 06....... u krijgt hem alleen niet terug. groetjes!

Netjes van die mensen! zou ik ook doen als ik iets kapot maakte, alleen niet mijn telefoon nummer erbij want straks leest een of andere idioot dat en word je gestalkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:00

Heel netjes zeg! Heb je nog gebeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:01

Britt_Sisi schreef:
Anna schreef:

_O- sorry ik had geen fiets meer dus ik heb de uwe meegenomen. u kunt me bellen op 06....... u krijgt hem alleen niet terug. groetjes!

Netjes van die mensen! zou ik ook doen als ik iets kapot maakte, alleen niet mijn telefoon nummer erbij want straks leest een of andere idioot dat en word je gestalkt!

Oké, prima! :')

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:02

Dat zou pas netjes zijn toch? Een fiets jatten en een briefje achterlaten! :')
Een telefoonnummer zou ook niet mijn eerste keus zijn, maar goed, wat zet je er anders op?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:04

Netjes! :D

Hopelijk kun je ze bereiken :j

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:05

Heel netjes. Ik zou ze bellen en bedanken.
Heb me laatst nog geirriteerd toen er iemand tegen mijn auto aan heeft gezeten, die had dus geen briefje achtergelaten.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 00:59

Heb nog een paar keer geprobeert te bellen, maar hij gaat elke keer maar 1keer over en dan krijg ik zo'n standaard bandje te horen: Dit toestel is op dit moment niet berijkbaar, probeer het later opnieuw.

Probeer het morgen nog wel een keer.

Maar idd, ik vond het zo netjes!

Haha, ja sorry ik heb uw fiets gestolen, das ook wel een goede :+

Erg is het altijd he? Als iemand wat kapot maakt van jou & je weet niet wie het gedaan heeft. Heb dat nu dus al drie keer gehad, scooter omgegooit, scooter in de fik gezet & deuk in me auto! -:(-

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:21

Ik vond toch dat ik het hier even moest melden. Vandaag mijn fiets weer teruggevonden op het station. Stond zonder slot dus meteen maar meegenomen :')
Was het toch een aardige dief :Y)

Nog steeds neemt er niemand op TS?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:46

Anna schreef:
Ik vond toch dat ik het hier even moest melden. Vandaag mijn fiets weer teruggevonden op het station. Stond zonder slot dus meteen maar meegenomen :')

hahaha nou hij had het topic gelezen en voelde zich schuldig over het geen briefje achterlaten.
Dus pikt ie em morgen weer maar dan met briefje

Is het een mobielnummer ts? Anders ff een smsje en dan was ik er wel klaar mee.
Dalijk hebben ze voor de omgeving net gedaan alsof ze een nummer achterlieten maar is het een totaal verkeerd nummer :P

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 13:56

AaronYve schreef:
Anna schreef:

Nee nog steeds niet, hij gaat 1x over en krijg daarna een automatisch bericht dat ze niet berijkbaar zijn en ik het later nog een keer moet proberen. Maar fijn dat je je fiets terug hebt! Heb je geen briefje achter gelaten voor de dief? Sorry, ik heb MIJN fiets weer meegenomen haha

hahaha nou hij had het topic gelezen en voelde zich schuldig over het geen briefje achterlaten.
Dus pikt ie em morgen weer maar dan met briefje

Is het een mobielnummer ts? Anders ff een smsje en dan was ik er wel klaar mee.
Dalijk hebben ze voor de omgeving net gedaan alsof ze een nummer achterlieten maar is het een totaal verkeerd nummer :P

Nee het is een huisnummer. Waarschijnlijk oudere mensen ofzo, die zo geschrokken waren dat ze een verkeerd nummer op hebben geschreven? :+
Alle scherven van m'n toeter waren wel weg van de grond, en m'n fiets stond netjes rechtop. Dus ik geloof niet dat ze expres een verkeerd nummer hebben opgeschreven..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:59

Wat netjes! :)

Ik heb dat ook ooit gehad met mijn moeder, toen was ik met mijn kinderwinkelwagentje tegen een auto aan gereden (ik hield hem niet meer := ) en toen heeft mama ook een briefje onder de ruitenwisser gedaan, ondanks dat de schade een kleine kras was. We zijn nooit terug gebeld, maar ik vind dat een briefje gewoon hoort.
Helaas hebben mensen dat niet bij ons terug gedaan, hadden een mooie, nieuwe auto en hoppa, na het boodschappen vinden wij hem terug met een grote deuk+kras van een .... waarschijnlijk winkelwagentje....

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:23

Ik liep laatst door de stad en toen stond er een vrij nieuwe fiets helemaal om een lantaarnpaal heen gevouwen. Eigenaren stonden erbij en keken ernaar, maar er zat wel een briefje bij :j

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:22

Wauw dat van dat briefje is idd heel erg netjes. Heb je ze nog gesproken?

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:08

Nee helaas niet, dacht eerst dat ze misschien nog niet thuis waren ofzo. Maar dat nummer blijft hetzelfde doen als ik bel..

En idd, al doet tegenwoordig niemand het meer, een briefje hoord gewoon als je schade maakt!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:49

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 22:02

wat leuk! *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:42

Wat leuk om te lezen ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:04

Haha zie het al voor me op het station een briefje op een leeg fietsen rek! :') ~Sorry geen zin om te lopen u kunt em na 5 uur op komen halen .... adres haha!

Nee wel netjes dat er een briefje op zat absoluut! :j

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:20

Met een briefje kan het ook anders aflopen:
Had tijdens het inparkeren het achterlicht van een grote dikke bmw kapot getikt.
Briefje erbij met naam en adres dat ik de schade zou betalen.
Krijg ik na een paar dagen een rekening van een garage van 400 gulden (is tijdje geleden).
Voor een achterlicht -:(-.
Na navraag bij politie toch deze rekening maar betaald om gezeur met eigenaar te voorkomen (hadden toch mijn adres).
Dus kijk uit wat je op het briefje zet.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:25

banketstaaf maar waar, onderdelen voor die grote dikke bakken kosten nou eenmaal een stuk duurder dan van het gemiddelde koekblik toen was het 400 gulden nu is het bijna 400 euro.