Wat is de zin van het leven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:53

oke. DAn weet ik nu helemaal waarom we leven! grinnik!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:43

De vraag is niet "wat is de zin van het leven" maar "heb ik zin in het leven?"

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:18

Citaat:
Als mens kun je heel veel toevoegen aan het leven van andere mensen.


Jaaa dat heb ik de laatste tijd wel gemerkt en zelfs vandaag nog toen ik nog even duidelijk moest maken dat ik een rugpatient ben, al 8 maanden, en het niet zag zitten om van de winter uit te mesten en met zware kruiwagens door de prut te ploeteren om vervolgens een 3 meter hoge mesthoop op te rijden.

Er werd nog net niet gezegd :dan zet je je paarden maar ergens anders neer.(door een stalgenoot) Boos! Huilen .

Er zijn ontzettend veel mensen die egoistisch zijn en alleen maar aan zichzelf denken. En dat zijn er meer dan dat je denkt.

En ja de zin of nut van het leven? Zou ik ook geen antwoordt op weten.

Zin in het leven heeft volgens mij iedereen wel of heeft dat in iedergeval gehad. Maar dat wordt soms zo verstoord dat je dus bij de vraag komt van de topic starter.

Nou ik geniet er in iedergeval nog wel van hoor, mocht het de laatste maanden dan af en toe wel anders zijn maar dat wordt straks wel weer beter.

katinky
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: hoek van holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:19

hey ik vraag me dat ook zo vaak en ik kom er ook niet uit

'men' zegt ook vaak dat het leven je is gegeven ik zie het eigenlijk meer als een 'moet' ik bedoel je kon toch niet kiezen van ja ik wil nu leven of neej ik wil nie leven je moet gewoon je word op aarde gezet en hup leven jij ja toch ik vind dat die uitspraak dus eigenlijk niet echt klopt Verward nou ja ... ik weet het ook niet Tong uitsteken

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:04

orri schreef:
De zin van het leven is jezelf te herontdekken... en te leven.
En als je dat verkiest in je eigen grootheid en je eigen waarheid met anderen te delen.

Verder heeft het meer nut om ervan te genieten dan je tijd te besteden aan het 'waarom' Knipoog



je haalt de letters uit mijn toetsenbord!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:09

katinky schreef:
hey ik vraag me dat ook zo vaak en ik kom er ook niet uit

'men' zegt ook vaak dat het leven je is gegeven ik zie het eigenlijk meer als een 'moet' ik bedoel je kon toch niet kiezen van ja ik wil nu leven of neej ik wil nie leven je moet gewoon je word op aarde gezet en hup leven jij ja toch ik vind dat die uitspraak dus eigenlijk niet echt klopt Verward nou ja ... ik weet het ook niet Tong uitsteken


Om even een citaat aan te halen uit een song: Life is worth living...and living is free....

En daar zou ik dan aan toe willen voegen: en NIETS moet.

Het staat je vrij om eruit te stappen. Maar doe het dan wel zo dat er geen anderen een trauma van oplopen. Dat vind ik persoonlijk een van de ergste dingen die je een ander aan kunt doen....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:12

De zin van het leven is komen tot het ultime geluk voor jezelf en diegene die je naasten zijn. Het zorgen voor en het houden van mensen die je dierbaar zijn. Het uiteindelijke doel is dat jouw leven niet voor niks is geweest en dat je een wezenlijk verschil hebt betekend. denk ik

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:13

gijsenkim schreef:
Het uiteindelijke doel is dat jouw leven niet voor niks is geweest en dat je een wezenlijk verschil hebt betekend.


En wie maakt dat uit? Wie zal beslissen of je een wezenlijk verschil hebt betekend? Jij? Ik? Een hogere macht?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:17

Dat maak je zelf uit denk ik??? Ik weet dat ik in het leven van mijn man en kind een wezenlijk verschil heb gemaakt. Je moet je vooral heel goed voelen over de dingen die je zelf doet. Ik heb bijvoorbeeld geen problemen over oud zeer (bv Sanne haar vader) omdat ik vind dat hun zichzelf sóchtends in de spiegel moeten bekijken en zichzelf s'ochtends een toffe peer moeten vinden terwijl ze naar hun eigen smoel staren. Ik denk dat dit dus een gevoel is dat je in jezelf hebt?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:21

Ik denk toch dat je, om dat zelf te kunnen beslissen, heel erg stevig in je schoenen moet staan. Want iedereen kan een verschil betekenen. Van degene die bij een moord de trekker overhaalt, tot degene die bij een knokpartij demonstratief de andere kant opkijkt terwijl er slachtoffers vallen. Als iemand ergens aanwezig is, heeft hij al invloed op het gebeurde. Ook als hij niets doet. Als jij in een kamer zit, en ik zit in dezelfde kamer zonder iets te zeggen, dan oefen ik al invloed op jouw uit, puur door mijn aanwezigheid. Maar maak ik daardoor een wezenlijk verschil uit?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:23

misschien is een wezenlijk positief verschil wat ik bedoel....

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:46

Als ik dood ga wil ik dat mensen aan mij terug denken als iemand waarvan ze veel geleerd hebben, dat ze bij de gedachte aan mij een glimlach op hun gezicht krijgen.

Ik heb dit als ik terugdenk aan mijn vader. Hij heeft veel betekend in mijn leven, en in het leven van anderen. Toen ik zijn collega's over hem hoorde praten tijdens de uitvaart liep er een rilling over mijn rug. Sommige jongere jongens (die voor mijn vader werkten) omschreven hem als een vader, iemand die er altijd voor hen was en hen met geduld alles uitlegde (keer op keer op keer). Er kwamen zoveel mensen naar de uitvaart, hij had een speciaal plekje in het hart van allemaal.
Naar mijn mening heeft hij met kleine dingen een wezelijk verschil gemaakt in het leven van velen!