dieren in het circus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vind jij van circusdieren (tijgers, olifanten, etc )

Niks zieligs aan, leuk om naar te kijken
6 (11%)
Het kan me weinig schelen
2 (3%)
Wel "zielig" , maar toch leuk om te zien
20 (37%)
Ik kan er niet tegen, ga nooit naar het circus
25 (47%)

Totaal aantal stemmen: 53


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:58

Mar1986 schreef:
Ik vind het heel erg zielig en onnatuurlijk. Daarom ga ik nooit naar circussen waar dieren in gebruikt worden.
Maar ik wil wel heel graag een keer naar Cirque du Soleil. Een circus met een super gave voorstelling die over de hele wereld reist. En ze gebruiken helemaal geen dieren. En ik mis ze ook niet (heb voorstelling van Quidam op video). Een echte aanrader dus voor mensen die wel van circus houden maar niet willen dat dieren daarvoor gebruikt worden.


cirque du soleil is prachtig, heb saltimbanco 'live' gezien, en heb alegria op video, en geloof me, dieren zouden daar serieus misstaan. Lachen het was prachtig, en dat is een van de mooiste vormen van vermaak.
niet zitten turen op gewilloze beestjes.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:05

Ik vind het niet echt zielig hoor.Misschien voor de tijgers enz wel.Maar de dieren moeten misschien wel trainen maar dat is niet de hele dag lijkt mij.Overlaatst fietste ik voorbij het circus en er was van het voetbalveld zelfs speciaal een stukje afgezet voor de dieren te laten grazen.Ik denk wel dat dit van circus tot circus afhangt.Maar die dieren zijn het al gewoon van hun geboorte ze hebben nooit anders geweten lijkt mij.En misschien is dit maar beter zo.Ok in het wild zouden ze het vele beter hebben daar zeg ik geen nee op.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:49

Ik vind idd ook dat de "wilde" dieren daar niet thuishoren, maar gewoon in de vrije natuur! Meer kan ik er niet van zeggen.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:37

Ik vindt dat de wilde dieren daar niet thuis horen. Ik vindt vooral het gebrek aan ruimte dat die dieren hebben een heel groot bezwaar. Ik ga er dan ook nooit heen.

Ik vindt trouwens paarden die 23 uur per dag op stal staan en er alleen even worden uitgehaald om hun kunstjes te vertonen net zo zielig.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:41

Kwas tijdje geleden ook in t circus, was n paarden nr, stuk of 10 paarden in een veels te kleine piste galloperen ( met ruiters) en je zag ze gewoon kreupel lopen. ook toen ze later in stap zaten.Komt er een vrouw binnen op n fries, met een lange jurk aan ook over dr voeten, ze komt langs en stukje jurk is omhoog gegaan, ik schrik als ik zie dat het paard aan de zijkanten gewoon openligt en wat voor een sporen ze omheeft, die koop je neit als gewone dressuur sporen.En maar prikken, getverdemme.