zwangerschap en arthrose

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mist

zwangerschap en arthrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 19:49

In Engeland zijn ze proeven aan het doen met stamcellen van embrios, ze halen er een bepaalde stof uit en injecteren dat bij mensen die arthrose hebben (simpel gezegd natuurlijk) dit schijnt heel goed te werken, zo goed dat deze mensen er helemaal geen last meer van hebben.
Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die arthrose hebben en die tijdens de zwangerschap hier minder/of geen last meer van hebben gehad ?

Ik ben zeer geinteresseerd in dit onderzoek omdat 1 van mijn paarden heel erge arthrose heeft.

Is hier iemand met ervaring op dit vlak. Iemand die arthrose heeft, en tijdens een zwangerschap hier minder last van had/heeft ( zo zijn ze namelijk op dit idee gekomen)

In the real world as in dreams, nothing is quite what it seems. (the book of counted sorrows)

Jeep Cherokee 2.8CRD grijs kenteken te koop : http://www.bokt.nl/markt/ad/430015/jeep ... s-kenteken

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:36

Ik heb van mijn reumatoloog gehoord dat als je als reumapatient (artrose valt ook onder reuma) zwanger raakt dat je een enorme opleving kan krijgen.
De meeste vrouwen met reuma hebben "baat"bij een zwangerschap, maar d'r zullen er ook tussen zitten waarbij het slechter gaat.

Mijn reumatoloog zei ook dat je na de bevalling een hele erge terugslag kan krijgen...maar dit hoeft niet.

Nu kan je paarden niet met mensen vergelijken denk ik...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:42

Klopt! Er zijn mensen die hun paard laten dekken om de artrose te verminderen! Er zal wel een kern van waarheid inzitten, het enige nadeel vind ik dat Artrose ook erfelijk kan zijn en dan fok je dus een veulentje uit zo´n moeder...

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 16:04

Suzanne F. schreef:
Klopt! Er zijn mensen die hun paard laten dekken om de artrose te verminderen! Er zal wel een kern van waarheid inzitten, het enige nadeel vind ik dat Artrose ook erfelijk kan zijn en dan fok je dus een veulentje uit zo´n moeder...

Oh ja...nog vergeten te zeggen, dat is dus zeer zeker niet de reden waarom ik deze vraag stel ! Ik ben er zeer op tegen met een paard te fokken wat mogelijk een erfelijke afwijking heeft! zeker de ernstige mate waarin mijn paard het heeft- geen denken aan.
Dus wees gerust, ik vroeg het me alleen maar af omdat ik van mijn paard hou, dus alles in de media/internet enz. volg wat maar met arthrose te maken heeft, zodra er een kuur is ben ik de eerste die in de rij staat ! Dit onderzoek klinkt namelijk zeer veelbelovend, het is al op mensen getest, en volgens dit programma dat ik daarover gezien heb (BBC) had elke proefpersoon er baat bij, sommige zeiden er zelfs volledig geen last meer van te hebben- helaas zal het nog wel jaren duren voordat het door alle commissies enz. goedgekeurd is.

Maar ik ben nog steeds benieuwd of er mensen zijn die dit (tijdens zwangerschap) aan de lijve ondervonden hebben.

In the real world as in dreams, nothing is quite what it seems. (the book of counted sorrows)

Jeep Cherokee 2.8CRD grijs kenteken te koop : http://www.bokt.nl/markt/ad/430015/jeep ... s-kenteken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie