Collega's en mijn situatie(vraagje)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Collega's en mijn situatie(vraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 11:00

Voor degene die dit voor het eerst lezen even een korte samenvatting.

Ik zit al ruim een half jaar thuis ivm een hernia en heb 2 weken in het ZH gelegen.

Nu komt het.

Ik heb al die tijd niks van mijn collega's vernomen.
Toen mijn baas me kennelijk na 4 maanden toch wel serieus nam is er wel een bak met planten gekomen, maar daar stond alleen de naam van het bedrijf op.
Dus of mijn collega's daar van afweten ....geen idee Verward

Een andere collega van mj heeft ook eens in het ZH gelegen en die heeft toen een mand gehad zonder dat wij ervan wisten.
Ik was degene die toen het initiatief nam om met zijn allen een kaartje te sturen.

Tijdens mijn verblijf in het ZH niks van ze gehoord, alleen de vrouw van mijn baas(ik heb alleen maar contact met haar) is even langs geweest. Misschien toeval omdat haar dochter er moest wezen.
Ik kreeg wel allemaal kaarten van bokkers(die ik eigenlijk niet eens in het echt ken) en zelfs een telefoontje uit Londen van mijn aussie ex-collega met wie ik naar Parijs ben geweest OK dan!
Maar van mijn huidige collega's helemaal NIKS NOPPES!

Nu belde ze vandaag weer en nu ga ik maandag even langs.
De andere keren dat ik er was ben ik ook even het bdrijf ingegaan om gedag te zeggen.
Van de meeste kon er toen geen eens goeiemorgen vanaf of een vraag hoe het ging. Moest alles er zelf letterlijk uitpersen. En ik kreeg ook duidelijk de indruk dat ze denken dat ik de boel loop te belazeren.
gelukkig sta ik daar 200% boven .

Nu zit ik met 2 dingen als ze maandag vraagt of ik de kas nog even in wil om de anderen te zien.

*Ik zeg nu wat ik ervan denk en dat ik op deze manier zeer teleurgesteld ben dat ze niks maar dan ook niks van zich hebben laten horen en dat ik bij mijn laatste bezoek ook nog even een steek van onderen kreeg

*Ik houd de eer aan mezelf , doe of mijn neus bloed, tel tot 1000 en zeg gewoon gedag.

Mijn gevoel zegt punt A maar mijn verstand zegt punt B.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:13

Ik ken dat...mensen hebben het vaak te druk.. Ik beschouw het niet als onwil, zijn gewoon met andere dingen bezig. Ik heb dan ook veel collega's, dan is dat wat minder denk ik. Er zijn er toch wel bij die bellen of langskomen.
Ik denk dat jij minder collega's hebt, dus zou je sneller verwachten dat ze tenminste effe aan je vragen hoe het gaat als je daar aanwezig bent.
Werk je daar al lang dan? Vaker ziek geweest? Moeten anderen extra hard/veel werken als je er niet bent?
Als je er weer heen gaat kun je toch wel zeggen dat je wat teleurgesteld bent in de aandacht. Dat is helemaal niet raar. Je kan best je gevoel laten spreken. En ja kan ook best zeggen wat je voelde na je laatste bezoek. Dat is juist goed, dapper. Anders blijf je daar toch maar mee lopen. En verder... tja als daar niet op gereageerd wordt...laat het dan maar zo. Jij hebt gezegd wat je voelde en dat was gewoon netjes, meer kun je niet doen. Kijk, als je het niet op een normale manier zegt en evt kwaad wordt, dan kan je meer verpesten. Dus voor later dan: afwachten maar weer als je weer aan de slag kunt. Ben benieuwd.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:21

Puntje B.... das beter bij de westfriezen... als je met je collega's over punt A gaat beginnen dan heb je kans dat je tegen je in het harnas jaagt..

Maar koppie op...

...Dreaming with my eye's wide open...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 12:27

Ik zou een combi doen van beiden.

In heel veel dingen ga ik met Branca mee. Gewoon heen gaan en jezelf niet laten kennen. Vaak is het geen onwil, mensen zijn gewoon echt heel erg druk en 'vergeten' je. Maar of ze het expres doen? Ik betwijfel het.
Wacht de reacties maar even af.

Maar, wanneer er ook maar 1 iemand iets zou zeggen over je ziek zijn zou ik zeker wel zeggen dat je het jammer vindt dat niemand wat van zich heeft laten horen. Geen drama van maken, maar leg hem wel effe strak neer Haha!

Succes, ben benieuwd hoe het gaat! OK dan!

Op zoek naar de zon!!!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:19

Ik zou het ook doen als Branca.
Misschien denk je nu te zwart en zijn ze gewoon te druk met hunzelf om stil te staan bij een ander maar idd. als iemand er iets over zou zeggen zou ik ook melden dat het niet leuk is dat je van hun niets gehoord hebt.
Kijk daarmee wel uit dat je niet uitschiet... ik ken mezelf en doe dat dan wel maar je wint er niets mee..
Dat het niet netjes is van ze staat wel vast vooral omdat jij voorheen het meest attent was en wel dacht aan afscheidskadootjes ect. daarom kan ik mij ook voorstellen dat het je hoog zit maar houd de eer aan jezelf...

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:36

Puntje B kiezen, en misschien toch maar eens op zoek naar een andere baan? Ik vind dit niet echt normaal, en ik kan me voorstellen dat voor jou de lol er op deze manier ook af gaat.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:45

Ik zou er wat van zeggen en waarom nou omdat hun misschien helemaal niet wisten dat je in het ziekenhuis lag....dus das dan weer een mooi puntje voor je baas. en b zo krijg je natuurlijk gelijk antwoord op al je vragen, want ze zullen hier echt wel op in gaan.... En er iets van zeggen hoeft niet altijd op een grove manier......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:53

Punt B lijkt mij een goede keuze. Deze situatie heeft 1 voordeel (ja, ik heb er eentje gevonden) en dat is dat je die lui dus ook niks verplicht bent op dat vlak. Zij zijn onattent geweest en daarmee is de toon gezet.

Wat een bedrijf doet kan me doorgaans weinig schelen, ik hecht eigenlijk alleen waarde aan de persoonlijke aandacht die ik krijg van individuele collega's. Een privé telefoontje van een bezorgde collega stel ik veel meer op prijs dan een fruitmand van de zaak.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:03

Ja daar heb je ook weer gelijk in lovely, maar weet je, ze geeft zelf ook aan dat een vorige collega hetzelfde is overkomen....en dat het personeel ook van niets weet.... dus als ik haar was zou ik aan haar collega's vragen gewoon op een nette manier of ze er niets van afwisten dat ze in het ziekenhuis lag... als haar collega's dan met jawel antwoorden dan is altijd nog de eer aan jezelf te houden door er niet op door te gaan, maar dan weet je wel dat het niet aan je baas lag.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:44

he........nou je snapt..........ik zit in zo'n zelfde soort situatie......

Mijn directe chef heeft me 1 keer opgezocht in 9 weken in het ziekenhuis te hebben gelegen..........verder nog geen telefoontje gehad. Terwijl notabene de baas van m'n vriend 3 keer op bezoek is geweest !!!!
Van m'n afdelingschef al helemaal niets gehoord. Wel bloemetje van het bedrijf zelf gehad, maar dat gaat via P&O en daar hebben de collega's niets mee te maken.

Ik zit gelukkig niet in jouw situatie, want ik heb 2 keer een bos bloemen gehad van m'n directe collega's (dus ze hebben geld ingezameld ofzo..) maar ik ben door directe collega's toch zeker wel heel erg teleurgesteld......!!!!!!!!!! Op het werk de beste vriendinnen en de grootste lol maar tot het moment dus blijkbaar dat er iets is.

Niet allemaal, de een is 3 keer langsgeweest, de ander 0 keer.........En het heeft alleen maar te maken met de verwachtingen die jij van je collega's hebt en blijkbaar had ik te hoge verwachtingen van ze.........

Iemand schreef dat het geen onwil is en dat zal ook zeker niet, maar je hebt zeker het recht je teleurgesteld te voelen! Doe ik ook, en het feit dat je helemaal gewoon niets van je directe collega's hebt vernomen is wel heel erg triest............duidelijk dat er geen interesse is.............
Geen onwil, maar jeetje, ook jij zit al zo lang thuis en je kan mij niet wijsmaken dat ze geen tijd hebben om even te bellen of 'ns langs te komen........................

maar ik begrijp precies wat je bedoelt....................

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:38

Ik heb een ruim jaar thuis gezeten, onsteking enz in arm. Chef en plaatsvervangend zijn 1 x geweest..maar niet meer welkom. Ben trouwens alweer ongeveer half jaar aan het werk, opbouwend begonnen. Ik chefs uitgelegd dat ik er van alles aan doe, van alles en iedereen probeer, nog steeds... Ik heb hun toen om een bijdrage gevraagd. Die kan men geven als tegemoetkoming in kosten. Kreeg ik na herhaaldelijk vragen niet. Werd gezegd..je zit er warmpjes bij en hebt geen kinderen. Dit hoorde ik later, kennelijk op dat moment niet doorgedrongen. Hmmm tja, wat moet je daar nu mee? En een ander in betere functie krijgt het wel???
Zo betrokken is een chef... ja als je weer werkt.. eventjes...

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, GoogleAdsense, Googlebot, Martje80, YandexBot en 169 bezoekers