[HK] Daar is ie weer! Ik heb zin in kerst/winter-topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

[HK] Daar is ie weer! Ik heb zin in kerst/winter-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 01:58

Ja, het is vroeg:
Maar het kan voor mij niet snel genoeg beginnen!

De winterperiode!

Kerst, Sinterklaas (voor de kleintjes) lange, donkere, gezellige avonden.
Kaarsjes aan. Warme chocomelk. Kerstboom aan. Gezellig versierde tuinen.
Wat verlang ik naar die tijd! Na een baggerzomer kan het voor mij niet snel genoeg beginnen!

De pepernoten liggen al 2 maanden in de schappen. Je wordt al doodgegooid met de kerstkaarten. Kunstkerstbomen, kerstmannen en ga zo maar door!

Vroeg, maar heerlijk! I love that time of the year!

Nog meer mede-kerst/winterverlangers?!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 01-11-11 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: HK-tag in titel toegevoegd

Caily

Re: Daar is ie weer! Ik heb zin in kerst/winter-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 02:01

Ikke :) maar wel met sneeuw, niet met opgevroren regen, bah, daar heb ik een hekel aan... Paardlief gaat lekker snachts op stal van de winter, ga ik daar ook lekker zitten, met een heerlijk hooi kauwend bolletje voor me <3 Oliebollenkraam staat sinds deze week alweer hierzo, yummie!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 02:10

Ik heb er ook zin in! Weg met die stomme, regenachtige tussenperiode, geef mij maar sneeuw en kerstlichtjes :D

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 02:11

Ow heerlijk <3

Zelfs qua serieus trainen met mijn paard verlang ik naar de winter! Scheermes erover heen, lekkere dekens om, niet meer uren zweten en poetsen :P
En lekker volop trainen anders krijgen we het koud :P

Thuis ook heerlijk die sfeer,
De herfst en winter geurkaarsjes mogen weer op tafel, op de bank met een lekkere dikke deken, gourmet aan.
Alle kerstverlichting aan <3

Ik heb het de afgelopen 5 jaar best heel erg moeilijk gehad (gezondheid en overlijden van dierbare)...
Ik ga er helemaal voor hoop dat het een top December maand wordt en ik heb besloten dat 2012 mijn jaar wordt :) !

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:03

Ik heb enorm zin in de kerst! Ik heb vorig jaar de kerst nog in Nederland gevierd, maar dit wordt mijn eerste kerst in Finland, samen met mijn vriendje. Het is een enorme familie aangelegenheid hier, dus iedereen komt samen en er wordt enorm veel eten gekookt. Sinterklaar hebben we niet, maar ik heb wel een paar chocoladeletters en pepernoten over laten komen, zodat ik wat heb te snacken met mijn vriend op 5 dec. Dan leert hij ook nog iets over de Nederlandse cultuur :P

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:13

:j ja ik heb er ook zin aan.

Ik kan slecht tegen de warmte, ben allergisch voor wespen, heb hooikoorts enz.
Heb twee exceempaardjes......hoera..wij kunnen weer leven :D

Kom maar op met de winter. Lekker ploegen door de sneeuw.
In de kou mn paardjes op het land voeren...ijs van de waterbakken kappen...ehm..dat is minder he :+
Maar altijd beter dat dat bloedwarme weer :j

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:23

Jaaaa, kerst. :+:

Ik heb van de week mijn kerstkaarten al geschreven. _O-

Winterweer heb ik ook zin in. Normaal dan..... loop momenteel de post en kijk er dan toch wel iets meer tegenop dan normaal. Zolang het niet glad is mag het van mij wel sneeuwen. :D

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:31

Ik vind de winter al jaren de fijnste jaargetijden. Ik wilde altijd ijskoude en barre winters. Helaas werden de winters steeds warmer. Tja, en dan heb je je rijbewijs en krijg je 2 winters achter elkaar een dik pak sneeuw..... heb best wel wat gevloekt en met zweet handjes in de auto gezeten :P

Maar goed, ik vind de winter altijd heerlijk sfeervol. En vooral rond de feestdagen. Iets waar je een ruime tijd naar uitkijkt en dan in eens is het weer voorbij!
Per 1 december heb ik een eigen huis..... en ohhhh wat kijk ik er naar uit om het te versieren *\o/*

Ik heb een paar jaar geleden een stukje in de Margriet gelezen over een vrouw die bijna een jaar van te voren al bezig was met de voorbereidingen voor de kerst. De kerst had haar echt in zijn greep!!!!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:35

Ik heb er ook zin in. Wij hebben vorig jaar ons eerste kerst gevierd in ons eigen huisje, en dat was zoooooo heerlijk, dat wil ik dit jaar weer zo doen. Lekker de ouders op bezoek, cadeautjes onder de boom, gourmetten, oh zo gezellig!!
Sinterklaas doen wij niet echt meer aan, maar ik ben in verwachting dus dat zal volgend jaar wel weer gebeuren, meteen huppekee, bij zwarte piet op schoot he... kan baby vast wennen :D

Heb ook alweer heerlijke kaarsjes ingeslagen, vandeweek even de zolder opduiken of ik nog leuke dingetjes heb die ik nu al kan gebruiken voor aankleding, ik hou ervan <3

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:52

Kerstmis, is de tweede kerst in ons eigen huisje.
Helaas, ben ik dit jaar wel alleen vriendlief moet werken :=

Heb ook zin in het koudere weer, lekker dikke trui aan paard onder zweetdekentje :)
Niet meer dat warme weer.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:57

Ik heb er ook zin in! :+:
Mooie versierde huis, gezellige sfeer, klieren in de sneeuw. :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:59

Ik houd er ook echt van!! :D kan niet wachten :)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:19

Hahaha rond deze tijd begint het bij mij ook weer te kriebelen en ik vroeg me al af wanneer de eerste topics zouden komen :)) Nu dus! Heerlijk, kerst :+: Heb er weer ontzettend zin in maar helaas deelt bijna niemand in mijn omgeving die mening. Iedereen ziet alleen maar de negatieve kanten (druk, koud, etc) terwijl ik juist denk aan het mooi versierde huis, lampjes, kaarsjes, lekker warm binnen, wandelen door het bos in de sneeuw, kerstmuziek... :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:26

doei schreef:
Ow heerlijk <3

Zelfs qua serieus trainen met mijn paard verlang ik naar de winter! Scheermes erover heen, lekkere dekens om, niet meer uren zweten en poetsen :P
En lekker volop trainen anders krijgen we het koud :P

Thuis ook heerlijk die sfeer,
De herfst en winter geurkaarsjes mogen weer op tafel, op de bank met een lekkere dikke deken, gourmet aan.
Alle kerstverlichting aan <3

Ik heb het de afgelopen 5 jaar best heel erg moeilijk gehad (gezondheid en overlijden van dierbare)...
Ik ga er helemaal voor hoop dat het een top December maand wordt en ik heb besloten dat 2012 mijn jaar wordt :) !

Haha inderdaad, behalve als de bak gaat bevriezen, dan is de lol er vanaf. Maar dit jaar scheren we lekker vroeg, dan heb ik er tenminste ook wat aan. :D

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:41

Enige negatieve dat ik erin zie zijn de kerstliedjes. De rest heb ik ook weer zin in :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:49

heerlijk,, de winter,, alles zo rustig buiten... lekker met je paardje erop uit.. met je pantoffels en chocolademelk bij de openhaard zitten.. waarvan je gezicht super warm is..en je rug ijskoud..

en als enige met droge en warme voeten op school aankomen omdat je outdoorlaarzen hebt gekocht :D

of te wel...KOM MAAR OP met de winter!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:52

Ik vind sneeuw, pepernoten, kerst, warme chocomel en dat er dan geen eczeemvliegen zijn, heeel fijn! *\o/*

Alleen kan ik vreselijk slecht tegen de kou, en vind ik het jammer dat we zo'n lange rijpauze moeten houden als de grond bevroren is, en dat het water altijd bevroren is!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:57

Ik heb wel zin in de sfeer, het is namelijk mijn eerste kerst in ons eigen appartementje, dus voor het eerst je eigen kerstboom kopen en versieren.. Daar kijk ik echt al maaaanden naar uit :D

Het koude weer mag voor mij wegblijven. Heb een hekel aan sneeuw en vriezen..

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:05

Haha voor mij kan het juist niet koud genoeg :)) Ben gek op sneeuw en vind het heerlijk met dikke jassen, mutsen, wanten, laarzen :Y) Inderdaad wel erg jammer dat ik dan langere tijd weinig tot niet kan rijden maar gewoon knuffelen en poetsen 's avonds op stal vind ik ook erg gezellig. En vind het altijd superleuk om de paarden als dikke beertjes op de wei te hebben in de sneeuw :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:10

ohja.. en als je last hebt van zonneallergie ben je ook erg blij met de winter...

net als ik :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:31

Ook ik heb er zin in!
Gezellig voor het eerst al gezinnetje :+:
Kaarsjes aan, pantoffels aan, kopje thee erbij, leuke film, helemaal gezellig :D
Krijg in de periode dat het kouder wordt ook altijd zin om te shoppen!

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:31

Wij gaan ook voor het eerst een boom opzetten. Het beruchte "tent opzetten" heeft onze relatie overleefd, nu kijken hoe het "boom opzetten" uitpakt :-D

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:49

O JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan niet wachten.
s'-avonds op de bank met een goed boek en een kop thee onder een dekentje en pantoffeltjes naast de bank. <3 <3

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:52

Jaa echt heeeeeeeeerlijk :)
al vind ik het wel vreselijk dat het zo snel donker is :P ( om door heen te fietsen enzo ) Maar wel gezellig :D
1 nadeel is de kou, maar dikke truien aan en sloffen zijn zo heerlijk om lekker in de kruipen of in je warme bedje, nooit meer van die warme nachten :+: :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:09

Ook ik heb er wel zin in! Wij gaan morgen over naar ons huisje, dus wordt de eerste winter samenwonend en de eerste kerst samen, althans 2e kerstdag! Heb er echt superveel zin in <3
Al vind ik al die sneeuw, als vorig jaar, niet zo heel fijn :o . Maar het is wel een gezellige tijd!