Advies nodig: abonnement of prepaid?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Advies nodig: abonnement of prepaid?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 17:31

Ik loop nu al weer een tijdje zonder telefoon en het bljikt dat ik 'm toch wel mis. Ik moet dus opzoek naar een nieuwe telefoon.

Nu weet ik alleen niet of een telefoon met prepaid of met een abonnement moet kopen.

Prepaid telefoons zijn zo ontzettend duur, maar ik bel wel vrij weinig. (Zeker geen 15,- in de maand, ik deed wel een paar maandjes met 20,- beltegoed).

Wat adviseren jullie mij?

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"


fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:33

ik bel ook heel weinig en ik heb dus een prepaid. Bevalt mij heel erg goed. Ik moet binnenkort ook weer aan een andere telefoon, maar wil er toch weer een met prepaid!!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 17:35

Maar wat denk je dat voordeliger is:
Een prepaid telefoon kopen en in een keer en smak geld betalen. Of: Een gratis telefoon krijgen bij een abonnement en elke maand een bedrag betalen?

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:36

ik heb een orange smart,dat is prepaid en abonnement in 1.
je kan kiezen voor 5,10,15 euro,dit word elke maand automatisch erop gezet.
maar geen abonnements kosten,dus eigenlijk is het prepaid,maar wel makkelijker,hoef je zelf geen kaart te kopen.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 17:40

Dat klinkt zeker makkelijk! Misschien moet ik maar even naar de orange winkel gaan dan. Ik wist niet dat je ook 5,- kon nemen, ik hoorde telkens 15,-, en dat is toch wel vrij veel. Lrijg je dan bij orange ook een telefoon of moet je daar ook nog veel voor neerleggen?

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

JoT

Berichten: 4008
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:52

Zo duur is een eenvoudig toestelletje niet hoor, bovendien zijn er elke keer aanbiedingen van verschillende telefoonmaatschappijen. Gewoon daar even op letten. Die Orange Smart heb ik ook over zitten denken, is op zich wel handig en het scheelt ook in de belkosten. Wat ik zo handig vind aan Prepaid is dat je toch bereikbaar bent, eventueel iemand kunt bellen en dat je niet elke maand abonnementskosten betaald voor een telefoon die je eigenlijk maar weinig gebruikt. Bovendien hou je het zo lekker overzichtelijk, qua kosten.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 18:06

Bij Orange hou je je beltegoed, want waar jij voor betaald blijft van jouw Knipoog
Ik heb nu een Orange Free 20 abonnement en bel niet alles op, maar neem het mee naar de volgende maand, aan het eind van mijn contract kan ik het alsonog meenemen naar een volgend abonnement of prepaid.
En je krijgt bij een abo altijd ene leuk toestel gratis, of voor bijna niks Lachen

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 00:01

Ja, orange is volgens mij wel goed bezig. 20,- vind ik sowieso te veel, maar je kan natuurlijk ook voor minder gaan. En dat je inderdaad met een abo een leuke telefoon krijgt is ook niet mis..

Ik weet het nog niet hoor! haha dilemma's hier...

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 00:08

Trouwens, het is tegenwoordig niet echt meer zo dat elke telefoon gratis is bij het afsluiten van een abo. Vooral bij de lage, 1-jarige abbonnementen zijn de meeste toestellen nog gewoon aardig prijzig...


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 00:10

Je kunt natuurlijk ook gewoon een simlockvrij toestelletje van iemand kopen en daar zelf een prepaidkaartje in stoppen.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 00:13

Dat is helemaal slim ja! Sommige mensen hebben nog mooie telefoons die ze niet gebruiken, dus dan zou je inderdaad eens rond moeten vragen! Ik zou soms wel weer terug wllen naar pre-paid bellen, zo makkelijk dat je niet constant hoeft op te letten dat je niet teveel belt enzo...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:39

Prepaid bellen is niet altijd zo voordelig. Ik bel een minuut of 300 in de maand (gemiddeld), vaak ook nog overdag. Dat zou dan zo'n 100 Euro in de maand aan prepaid-kaarten zijn. Mijn abonnement kost 30 Euro in de maand, maar omdat het een gesponsorde is via www.gsm.nl, betaal ik maar zo'n 10 Euro per maand. Is nogal een verschil dus Haha!. Zat uiteraard geen toestel bij, maar die had ik nog. 2e hands zijn er ook heel veel te krijgen voor weinig geld.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 11:15

Ik denk dat je het beste dan Pre-Paid kunt nemen als je toch niet zoveel belt.... ennuh... bij de zeeman Bloos! kost een nokia 3310 op dit moment 50 euro

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 12:14

Honeybee schreef:
Je kunt natuurlijk ook gewoon een simlockvrij toestelletje van iemand kopen en daar zelf een prepaidkaartje in stoppen.


Ja dat was in eerste instantie ook van plan, maar toen hoorde ik van allerlei kanten dat je helemala geen losse simkaart kon kopen?!

Is dat zo? OF kan je gewoon nar een telefoonwinkel gaan en een losse simkaart kopen zoder dat je ze iets verontschuldigd bent..?

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:17

Ja, je kunt gewoon een losse sim-kaart kopen. Dan koop je dus zeg maar een telefoon nummer en verder kunnen ze je niks verplichten, want als jij geen telefoon wilt kopen is dat toch je goed recht...


Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 12:21

Jeetje dat is nieuw voor mij!
Toch maar eens informeren daar naar, en dan kijken of iemand in mijnomgeving nog een leuk toestelletje over heeft! (Hier misschien iemand?)

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:23

Ik ga over 3 weken een nieuwe kopen, alleen wet ik niet of m'n moeder nog mijn oude wilde hebben... Ik zal het eens navragen Tong uitsteken


Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 13:54

Ja doe dat maar even! Knipoog Schijnheilig

Ik zal ander sook nog wel even een topic openen bij EA mocht het bij mijn omgeving niet lukken!

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: puccalover, swatch en 103 bezoekers