Lieverd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Lieverd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:42

Ik mag het leven graag vergelijken met de zee. Je hebt tijden dat het leven rustig aangenaam voortkabbelt. Je hebt ook tijden dat er woeste golven zijn, maar dan in twee vormen. De ene vorm is dat het leven je veels te hard gaat, dat het stormt, en dat het enige waar je naar snakt is rust, kalmte enzo. Ook heb je wel eens vrolijke hoge golven. Golven van genieten, van een mooie tijd, en gewoon leuke tijd hebben.

Op dit moment heb ik hoge vrolijke golven in mijn leven. Ik geniet van jou, ik geniet van het moment als ik op stal kom en je begroet. Dat je verrast omkijkt, en heel zachtjes naar mij murmelt. Dat kleine en schattige oortjes vrolijk naar voren gaan, en dat je zelf contact zoekt met mij om even te blazen. Dan besef ik keer op keer, hoe gelukkig een mens niet kan wezen, zolang hij kan genieten van een dier. In mijn geval, dus mijn lieve pony. Jij dus…

We hebben onze verkennende, genietende, moeilijke, ruziënde, leerzame, ontdekkende en fijne momenten gehad. 4 juni 1999 was de dag dat je bij mij op het erf kwam, ik kreeg het halstertouw in handen, en ik had mijn eigen paard vast. Jij keek verbaasd rond, waar ben ik, en wie ben jij? Hmm, dat gras ziet er lekker uit. Okay, gaan we weer wandelen? Is goed, waar gaan we naartoe? Ooh, wat een mooie grote stal, lekker veel stro en hooi erin. … Ben je daar weer? Wat gaan we doen? Ooh, gaan we weer wandelen, hoe ziet dat hier alles uit? He, dat is eng, die lijkt wel wat op mamma, maar ziet er wel anders uit. Oei, ik vind het toch wel eng, maar ik wil ook kennis maken, jij ook? Ooh, jij hebt een ruwe tong zeg… Toch vind ik je wel leuk… Het is wel anders hier, maar toch ook wel leuk denk ik.

Ik heb jou zelf mogen beleren, jij hebt mij zonder aarzelen op mijn rug toegelaten, je vond het wel wat vreemd, maar het was goed. Dit was het begin van onze lange, mooie tochten die vol genieten waren. Na een tijd spande ik je in voor de wagen, dat vond je erg leuk. Je spurtte vol enthousiasme naar het hek als ik de wagen uit de schuur haalde. Je stond te springen van enthousiasme toen je mocht aanzetten, en we gingen fijn op pad. Dit was jouw ding, hier genoot jij echt van. We hebben mooie tijden gehad.

Toen kwam de dag dat ik ver weg ging studeren. Jij bleef thuis, maar dat ging niet goed met de verzorgster, en je kwam wat aandacht tekort. Dus moest je die vrachtwagen op, op weg naar het onbekende. En je stapte uit, op een geheel vreemd erf, maar gelukkig ik was er, en hey, ook nog allemaal andere paarden. Toen zette ik je in de paddock, en heb je ’s avonds voor het eerst je grote vriend Snowdon ontmoet. Wel een beetje vreemd en alles, maar toch wel leuk, lekker samen rennen. Het bleek dat het zo goed tussen jullie ging, dat jullie samen een paddock gingen delen. Samen kroelen en knuffelen, samen rijden, niet meer alleen, maar gewoon een leuk maatje bij je.

Hier beleefden we ook mooie tijden, hier hebben we samen het bos verkend. Over heuvels gegaan, en voor t eerst in de plas gegaan. Jij dacht, dat is eng, en gevaarlijk dat doe ik niet. Je maat Snowdon ging voor, en liet zien dat het niet eng was, uiteindelijk de stoute schoenen aan getrokken, en lekker gaan spetteren. En nu, nu ben je een echte waterrat. We hebben hier ook weer een aantal keer kunnen mennen, je werd gelijk weer super enthousiast. Je genoot…

Ik zag je vanavond staan, lekker in de stal aan het eten. Ik riep je, jij keek om, wat is dat? Hey, jij bent het, wat leuk… Even blazen? Jij he, jij bent mijn ware liefde. Jij bent degene die ervoor zorgt, dat ik weer positief in het leven sta, als ik het weer even niet zie zitten. Door mij gewoon van jou te laten genieten. Amanda, bedankt dat je bestaat, bedankt voor alles, je bent mijn knollie... Lovers

*Edit typo*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-10-03 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:44

Mooi! *en erg herkenbaar Lachen *

En we mogen voorlopig samen nog genieten van die twee kanjers van n pony's!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:56

Mooi geschreven!!
Fijn dat je zo gelukkig bent met je pony,
heel veel plezier nog samen!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:00

Jee... das nog eens mooi geschreven en uit het leven gegrepen.
Blij dat je zo dankbaar bent met wat je hebt, jullie passen heel goed samen als ik dat zo lees
Print het uit en lijst het in, pak het als het tegenzit en je ziet waar je wezen moet om weer helder te denken...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:02

Wat een mooie ode aan je paard Lovers !
Ik wens jullie samen nog héél veel fijne jaren toe Lachen !!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:05

Heel herkenbaar en heel mooi Lovers

En ook ik wens jullie natuurlijk heel veel fijne jaren toe Lachen!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:34

Zeker mooi en zoals Chica zegt, lijst het in en als je een mindere periode hebt, leeshet en je weet weer waar je het allemaal voor doet!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:01

Jee, Maya, dat heb je mooi geschreven!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 00:29

Erg mooi geschreven! Nog heel veel plezier en geluk in de toekomst met elkaar, en mogen er nog veel momenten komen zoals je ze nu meemaakt!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:10

Super mooi geschreven.. Krijg gewoon tranen in mijn ogen.
Dit was even nodig om te beseffen dat ik ook gelukkig ben met mijn pony, ookal gaat het zo slecht en weet ik het even niet meer.
Echt super...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:57

snowdon schreef:
Mooi! *en erg herkenbaar Lachen *

En we mogen voorlopig samen nog genieten van die twee kanjers van n pony's!


Als je dat maar in je achterhoofd houdt! Knipoog

Erg mooi geschreven meis.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:11

Mooi..............
Ben even sprakeloos..........
Dat jullie nog maar heel veel mooie momenten samen mogen beleven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:02

Iedereen bedankt voor de lieve reacties. Ik liep al een tijdje met dit gevoel, en de wens het op papier te zetten. Gisteravond laat kreeg ik ineens inspiratie met de goede woorden. Ik had er nog een heel stuk aan kunnen breien, maar ik vond dit lang zat eigenlijk Haha! Op dit moment is onze band heel erg goed, ik sta er zelf ook van te kijken. Maar het is gewoon volop genieten, en dat doe ik ook. Als ik weer eens inkt heb, zal ik m zeker uitprinten en op m'n muur hangen. Jullie hebben me op ideeën gebracht Lachen
Leon, natuurlijk blijven we genieten Lachen
Nathalie, vind ik leuk om te horen, het is idd goed om jezelf af en toe eens te herinneren, aan hoe goed je het wel niet hebt.
En alle anderen, bedankt voor de prachtige gelukwens, dat we nog lang van elkaar mogen genieten. Ben ik ook zeker van plan Lovers