ik heb ontslag genomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

ik heb ontslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 15:46

na maanden van twijfelen heb ik het afgelopen maandag echt gedaan.
Ik heb ontslag genomen.
Ik was al wel een tijdje opzoek naar een andere baan maar kon niets vinden.
Of men had per direct iemand nodig (ik heb een maand opzegtermijn)of het was niet naar mijn zin.

Mijn gezondheid gaat echter hard achteruit dus nu moest ik wel.
na ruim 3 jaar migrane vrij te zijn geweest heb ik nu 2 tot 3 aanvallen per week waarbij ik dus echt doodziek ben.

vanaf 1 november heb ik geen vaste baan meer maar ga ik voor Dentalhelp werken.
allemaal tijdelijke baantjes dus voorlopig.
Als een assistente met zwangersschap verlof gaat dan ga ik daar dus 10 weken ofzo invallen.

Op zoek naar een vaste baan dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:49

Succes ermee! Verstandige beslissingen zijn niet altijd leuk, maar wel verstandig. Ik hoop dat je nu regelmatig wat kan doen, en dat je binnenkort weer een baan hebt die naar je zin is Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:57

wat ontzettend vervelend van die migraine. Is er iets verandert? (andere pil ofzo) Je zou ook eens uit kunnen zoeken of de boerderij misschien op een bepaald punt met aardestraling staat.
Wel opvallend dat sins je in batmen woont, het ineens weer donderen is

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:58

ik denk dat je groot gelijk hebt. Als je de mogelijkheid hebt om ontslag te nemen en toch nog rond te komen financieel is het dom om je gezondheid onder je baan te laten lijden. Je kunt voor tijdelijk altijd hier of daar aan de slag.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 16:02

Ja desnoods ga ik een krantenwijk nemen ofiets (maar das echt nood Haha!)
Nee stef. Ik moet elke ochtend om half 7 opstaan en om 7 uur de file in zodat ik om 8 uur kan beginnen.
Om 5 uur is de file terug nog veeeeel erger en dus ben ik met geluk tegen half 7 /7 uur thuis.
Ik heb altijd al een hekel gehad ana file rijden en het breekt me op.
Om 7 uur moet ik nml nog uitmesten en voeren en dan rijden.
De laatste weken kom ik daar niet aan toe omdat ik eigenlijk 8 tot 9 uur slaap nodig heb wil ik geen migrane krijgen en dat lukt dusniet

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:04

ik ken het. Je lichaam legt je beperkingen op. Ik ben er ook zo een. Zijn we bijvoorbeeld eens leuk met een stel naar de Veluwe (van de rijvereniging) en de avonden zijn gezellig en wie moet er weer naar bed? Verdrietig
Ik wil OOK leuk aan dingen mee doen. En komt zaterdags een leuke film op tv, zoals gladiator en the godfather, begint het om 22.00 uur zodat ik gewoon niet in staat ben de film af te kijken. Ik MOET dan gewoon naar bed om te slapen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 16:09

Nou soms eens laat naar bed dat red ik welvan mei tot aan Juli zoiets ging het nog wel maar nu breekt het me op.
maar ik lig rond 23.00 in bed (en het is weken geleden dat ik tv heb gekeken) en dan om kwart over 6 gaat de wekker weer.

Als ik weet dat ik bv een paar keer laat naar bed ga zorg ik altijd dat ik wat dagen van te voren vroeg naar bed ga en 's morgens bv om 7.00 voer en dan nog een uurtje terug naar bed ga (ik kan overal slapen)
Maarja ik heb nergens tijd om bij te slapen.Een eigen stal beginnen was altijd mijn grote droom en dus opzoek naar ander werk.
Al ben ik er erg van bewust dat het wel een erg ongelege moment is om een vast contract op te zeggen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:19

Kim, ik denk een verstandige beslissing. Goeie mensen zijn altijd nodig en juist assistentes worden redelijk veel nog gevraagd (heb 2 zusjes, 1 doktersassistente en 1 apothekersassistente).
File rijden, weet er inmiddels alles van, je wordt er nog moeier van als met het OV. Ik ga nu dus ook vaak met de trein.
En ik heb vooruitzicht op thuiswerken...(iig 1 of 2 dagen in de week).
Ik heb ook veel slaap nodig, wat desiree zegt herken ik heel erg.
Ik ga door de week rond 22.00 naar bed en om half 7 eruit. En veel minder moet ik echt niet slapen.


Gelukkig heb ik er geen migraine bij, maar ik ben wel snel oververmoeid en ook daar ben ik zwaar ziek van dan.

Sterkte.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:48

Goed zo Nimber, het lijkt me een verstandig besluit.
Je werkt tenslotte om een leuk(er) leven te kunnen hebben.
En je gezondheid komt daarbij op de eerste plaats, zonder een goede gezondheid is een leuk leven moeilijk.
Neem vanavond maar een lekker pilsje op je verstandige besluit, PROOST ! Knipoog