kat- of hond persoon?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

kat of hond?

kat
32 (24%)
hond
48 (36%)
beide
50 (38%)
geen van beide
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 131


xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:37

Desiree schreef:
Wat ik een slecht argument vind echter, van katteneigenaren is dat ze een hond moeten uitlaten en een kat hoeft dat niet.
Hieruit concludeer ik dat een huisdier gemakkelijk moet zijn en niet te veel tijd mag kosten. Klinkt niet echt gemotiveerd. Misschien moeten die mensen dan ook maar niet aan kinderen beginnen later, als een hondje al een beetje te veel tijd kost in hun ogen......... Kinderen kosten nog veeeeeeeeeeeeel meer tijd.


Nee, het hoeft niet per sé een makkelijk dier in onderhoud te zijn. Ik neem expres geen hond. Ik ga niet hals-over-kop een hondje nemen om na 2 jaar te besluiten dat ik hem wegdoe, simpelweg omdat ik geen zin heb om hem uit te laten. Daar neem ik geen huisdieren voor. Tijd neem je voor een dier wat je in huis haalt, dat krijg je niet in je schoot geworpen.

Maar het niet willen uitlaten is niet de hoofdreden waarom ik liever een kat wil, het zijn een aantal redenen bij elkaar.
Ik heb al jaren geleden besloten als ik op mezelf woon neem ik 2 katten uit het dierenasiel. En dat ben ik nog steeds van plan.