kat- of hond persoon?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

kat of hond?

kat
32 (24%)
hond
48 (36%)
beide
50 (38%)
geen van beide
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 131


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:37

Het voer scheelt inderdaad, wij hebben een tijdje goedkope brok gevoerd en ineens ging onze hond ruiken terwijl ze dat nog nooit eerder had gehad.
We voeren nu al een tijd lam&rijst van een goed merk en het was meteen weer over. Dus als je honden vind stinken, mag je die van ons komen aaien Knipoog
Ze ruikt nog net niet citroentjesfris maar het scheelt niet alles Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:40

Cody schreef:
Ze ruikt nog net niet citroentjesfris maar het scheelt niet alles Haha!

polleke ruikt naar pluche knuffelbeesten.

Overigens, op dit moment zijn de hondeneigenaren weer in de meerderheid. En straks waren het de katteneigenaren. Ik betwijfel of bokt voldoende representatief is om een duidelijk beeld te weergeven.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 11:42

Desiree schreef:
polleke ruikt naar pluche knuffelbeesten.


die kunnen ook stinken hoor Tong uitsteken , zeker als ze al een aantal jaartjes meegaan (bij kleine kinderen)

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:42

Hmmm ik stem op beide. We hebben op het moment zelf 4 katten. Hiervoor hadden we 3 katten en een hond. Ging prima samen. Als ik echt zou MOETEN kiezen zou ik kiezen voor de kat, omdat die veel minder afhankelijk zijn en dat voor mij wel fijn is (als ik afgestudeerd ben en een baan heb). Maar ik vind honden ook heel leuk hoor Was gek op ons hondje.

Wat wel een nadeel vind van honden is dat ze ruiken. Als je thuiskomt bij mensen die honden hebben ruik je het meteen. Katten ruik je alleen als de kattenbak niet vaak genoeg verschoond wordt. Als je dat wel doet, ruik je ze niet.

Maar nogmaals, als ik later de tijd en ruimte heb voor een hond, komt er zeker weten een (of twee Lachen ). Een kat (of meedere Schijnheilig ) komt er zowiezo. Die hoeven niet 4x per dag uitgelaten te worden maar gaan gewoon door het kattenluik naar buiten. En als je s'avonds thuiskomt nemen ze je niks kwalijk en kruipen al knorrend bij je op schoot. Een hond kan je het niet aandoen om de hele dag in huis opgesloten te zitten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:56

IcePrincess"]
[

die kunnen ook stinken hoor Tong uitsteken , zeker als ze al een aantal jaartjes meegaan (bij kleine kinderen)
[/quote]
ja, naar kinderkwijl, gatver. MAar daar wordt mijn polleke niet aan blootgesteld hoor. *LOL*

[quote="MarianneR schreef:
Wat wel een nadeel vind van honden is dat ze ruiken. Als je thuiskomt bij mensen die honden hebben ruik je het meteen. Katten ruik je alleen als de kattenbak niet vaak genoeg verschoond wordt. Als je dat wel doet, ruik je ze niet.

.

alweer een onterechte opmerking van een kattenhouder dat honden zouden stinken. Dat is gewoon niet waar. Ik vind huizen waar katten wonen vaak stinken. Ik ken veel mensen met kattenproblemen, zindelijkheid, overal pissen (vaak dominantie t.o.v. een andere in huis aanwezige kat) Ik vind katten gewoon vaak stinken, het huis tenminste. Een goed verzorgde hond, die niet buiten ligt (want buiten ruiken honden veel meer omdat ze een speciale vacht met veel vet daarvoor ontwikkelen) en die fatsoenlijk voer krijgt, die ruik je niet.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:03

Desiree"]
[quote="IcePrincess"][

die kunnen ook stinken hoor Tong uitsteken , zeker als ze al een aantal jaartjes meegaan (bij kleine kinderen)
[/quote]
ja, naar kinderkwijl, gatver. MAar daar wordt mijn polleke niet aan blootgesteld hoor. *LOL*

[quote="MarianneR schreef:
Wat wel een nadeel vind van honden is dat ze ruiken. Als je thuiskomt bij mensen die honden hebben ruik je het meteen. Katten ruik je alleen als de kattenbak niet vaak genoeg verschoond wordt. Als je dat wel doet, ruik je ze niet.

.

alweer een onterechte opmerking van een kattenhouder dat honden zouden stinken.
[/quote]

Ik ken genoeg mensen die honden hebben en als je daar binnenkomt ruik je het meteen. Die honden krijgen een superverzorging, krijgen alleen maar Eukanubavoer en nog meer van die dure zooi. Zal wel goed zijn toch? Verder hebben wij zelf ook een hond gehad dus ik heb niks tegen honden (even voor de duidelijkheid!!).

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:05

Als ik moet kiezen ga ik voor een hond...
Maar ik vind katten ook heel erg leuk..
Katten vinden alleen mij niet zo leuk want hoe lief ze ook zijn mij bijten of krabben ze altijd Schijnheilig

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:08

Kattenmens!!!!!
Ik vind honden ook wel leuk maar vooral die afhankelijkheid van honden ten opzichte van mensen vind ik niet altijd even leuk. Dat is ook juist wat me zo aantrekt in katten: hun onafhankelijkheid Haha!
Maar waarschijnlijk ben ik ook een kattenmens omdat ik niet beter weet: ben opgegroeid met een kat om me heen.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:19

Ik ben een kattenmensje Tong uitsteken Zo een hond heeft toch een lage aaibaarheidsfactor vind ik Scheve mond Katten zijn vaak veel zachter, en ik moet er niet een denken om zo een grote Rottweiler op je buik te hebben liggen tijdens het tv kijken ofzo... Ik houd het gewoon bij m'n lieve je-weet-wel-kater Tong uitsteken

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:24

100% een hondenmens. Ik ben gek met die twee donderstenen van mij. Als ik ze samen op de bank zie liggen(boven op mekaar) dat wordt ik heel gelukkig, gelukkig dat dat MIJN honden zijn Lovers
En ze stinken niet(behalve als ze in de sloot hebben gelegen Bloos! )

Ik vindt katten ook wel lief maar bij mij komen ze vaak over als arrogante, snibbige beesten. Dat zal wel komen omdat veel katten die ik 'ken' zo zijn/waren. Maar ik ken ook wel lieve katten hoor, daar niet van.
Ik weet niet of ik ooit een kat neem. Ik zou me erg schuldig voelen met de kennis dat mijn kat in andermans tuinen ligt te schijten of, zelfs erger, in zandbakken Scheve mond

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:26

Kat!

Afbeelding

Onze Sparky Lovers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:28

Missy schreef:
Ik vindt katten ook wel lief maar bij mij komen ze vaak over als arrogante, snibbige beesten. \

ja, bij mij dus ook, vandaar mijn voorkeur voor honden. Ook de onverschilligheid van katten vind ik niet leuk. Ja, katteneigenaars noemen dat eigenzinnigheid. MAar honden kunnen ook eigenzinnig zijn (met name jack russels) ZONDER onverschillig te zijn.


Leuke foto trouwens van sparkie! Haha! DAt mondje! het is net alsof hij ligt te lachen in zijn slaap! Die komt niet arrogant en snibbig over moet ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 25-09-03 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:30

Katten zijn ook helemaal niet arrogant of snibbig [wat is snibbig??]!!

Afbeelding

Schijnheilig

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:52

Afbeelding

Dit is toch niet arrogant of snibbig? Heb zo op het moment geen andere foto's van hem maar hij kijkt hier juist super geïnteresseerd.

En je ruikt hem echt niet hoor, wanneer je bij mij binnen bent. En is zelfs nog helemaal compleet, dus geen je_weet_wel kater.
Het is niet dat ik honden vreselijk vind hoor, maar er mankeerd altijd wel iets aan! Of ze meuren als de **** of het zijn van die springers of ze kwijlen je helemaal onder.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:49

Roos schreef:
[
Het is niet dat ik honden vreselijk vind hoor, maar er mankeerd altijd wel iets aan! Of ze meuren als de **** of het zijn van die springers of ze kwijlen je helemaal onder.....
[/quote]

o nee hoor, ik ken diverse (incl. mijn eigen hond) die niet kwijlen, druk zijn of meuren.

wat is snibbig......... een beetje kortaf.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:10

Ynzo schreef:
Ik ben een kattenmensje Tong uitsteken Zo een hond heeft toch een lage aaibaarheidsfactor vind ik Scheve mond Katten zijn vaak veel zachter, en ik moet er niet een denken om zo een grote Rottweiler op je buik te hebben liggen tijdens het tv kijken ofzo... Ik houd het gewoon bij m'n lieve je-weet-wel-kater Tong uitsteken

Ach, ik moet zeggen dat het ook wel wat heeft om een grote bouvier op je schoot te hebben op de bank Haha! Maar die hond had volgens mij last van een identiteitscrisis dankzij d´r 2 kattenhuisgenootjes (samen opgegroeid)

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:17

Desiree schreef:
Leuke foto trouwens van sparkie! Haha! DAt mondje! het is net alsof hij ligt te lachen in zijn slaap! Die komt niet arrogant en snibbig over moet ik zeggen.


Zo staan onze poezen ook altijd op de foto . Ik vind het gewoon geweldig van katten dat als je thuiskomt, ze lekker bij je komen liggen of lekker op schoot kruipen. Als ze dat niet doen, pak ik gewoon onze dikke Joep (rode ex-kater) en die blijft gewoon lekker knorrend bij me liggen.

Ze voelen het ook heel goed aan als je verdriet hebt. Zo apart. Normaal komt er maar 1 tegelijk bij me liggen, soms 2, maar als ik echt verdriet heb komen ze allemaal naar me toe en bestoken ze me met kopjes of kruipen bij me op schoot. Zo lief!

Maar honden voelen het ook aan als je verdriet hebt, daar ben ik van overtuigd. Maar op dit moment zijn het gewoon even katten voor mij.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:30

ik heb zelf een kat, maar vind honden ook superlief!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 18:38

Afbeelding

Lovers

Da's duidelijk Haha!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:15

Ik ben echt een kattemens.. ik heb dus niets met honden.

Heb je ooit wel eens 8 katten zo gek gekregen om een slee te trekken gni gni....

Ik heb een eigen kat van 18,5 en een superfotogenieke buurkat die is 10...

Deze is 18,5

Afbeelding

Deze is 10.

Afbeelding

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:45

Een kat in huis en een hond op de stal! Daar komen de katten niet want dan worden ze vermorzeld! Ze weten precies waar en wanneer ze bij de hond langsmoeten.... Haha!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:59

Ik vind katten wel grappig maar ben toch echt een hondenmens hoor!
Komt denk ik ook omdat ik met honden opgegroeid ben!

En over dat stinken van honden en kattenhuizen...

Mijn moeder heeft een kat en je gaat gewoon over je nek van de stank!
Ik ken ook genoeg huizen die stinken door honden!! Denk gewoon dat het per beest verschilt!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:30

Ik ben absoluut een kattenmens!!! Lovers Ik ben er van jongs af aan mee opgegroeid en ik kan mijn leven niet meer indenken zonder katten. Ik heb er nu 3, waarvan eentje bij mijn ouders nog woont. Ik zou wel een heeeel huis vol van die lieverds willen hebben, maar dat gaat nog niet Knipoog

Waarom ik ze zo geweldig vind?? Het zijn echt stuk voor stuk "typetjes" en je leert ze met de dag beter kennen! Na 4 jaar ontdek ik nog steeds leuke en nieuwe dingen aan ze....ze hebben gewoon zo'n geweldig en diepgaand persoonlijkheidje! En buiten dat vind ik het heerlijk dat ze af en toe hun "buitjes" hebben....dan weer speels, dan weer knuffelig, dan weer eens chaggi of sloom....je verveelt je nooit met een kat! Ik voer hele gesprekken met ze (en ze praten terug!! *LOL* ), ze wachten mij altijd vrolijk op als ik thuis kom....zwaaien mij uit als ik wegga en steunen mij als ik op de plee zit te ...... Tong uitsteken En last but not least.....ik kan uren in bed met mijn katjes 'lepeltje lepeltje' liggen en dan knorren we met z'n drietjes volop Haha!

NOOIT MEER ZONDER KATTEN! OK dan! Maar een hond wil ik zeker ook later *LOL*

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Franca op 26-09-03 00:35, in het totaal 2 keer bewerkt

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:32

2 honden, 650 duiven en geen katten en paarden. Lachen Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:24

MarianneR schreef:
[
Zo staan onze poezen ook altijd op de foto . Ik vind het gewoon geweldig van katten dat als je thuiskomt, ze lekker bij je komen liggen of lekker op schoot kruipen. Als ze dat niet doen, pak ik gewoon onze dikke Joep (rode ex-kater) en die blijft gewoon lekker knorrend bij me liggen.

Ze voelen het ook heel goed aan als je verdriet hebt. Zo apart. Normaal komt er maar 1 tegelijk bij me liggen, soms 2, maar als ik echt verdriet heb komen ze allemaal naar me toe en bestoken ze me met kopjes of kruipen bij me op schoot. Zo lief!

Maar honden voelen het ook aan als je verdriet hebt, daar ben ik van overtuigd. Maar op dit moment zijn het gewoon even katten voor mij.
[/quote]

dat gevoel wat jij nu beschrijft over katten, had ik nu juist over honden. Veel mensen (juist kattenliefhebbers) zeggen altijd heel trots tegen mij dat hun kat alleen komt als hij ZELF aangehaald wil worden. Zo komen de dieren mij heel egoistisch en onverschillig over. MAar zoals jij het beschrijft heb je er net zo veel aan als honden. MAar ik hoor ook van veel kattenmensen (ook hier op bokt) dat hun eigen kat ze slaat of krabt. Nou, dat zou mijn huisdier echt niet met mij moeten doen hoor! Ik eis wel respect, want ik geef ze de beste verzorging. Geldt ook voor honden, als ik een hond had die mij beet................ zullen we eens kijken hoe lang hij dat nog deed. Ik vind dat dieren opgevoed moeten zijn, zowel honden als katten. MAar veel kattenliefhebbers zeggen dat katten niet op te voeden zijn. dat pleit niet voor katten. Een hond pakken ze aan omdat hij een hond is, en een kat niet, omdat hij een kat is. Ze ondernemen nog geen poging. Andere kattenliefhebbers zeggen wel degelijk een kat op te kunnen voeden. VAak zijn dat kattenmensen die ook honden hebben. Echt typisch.