ruzie op werk, kunnen ze dit maken???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:18

Tja, je weet hoe ik erover denk... Ik zou iig zelf iets anders gaan zoeken, en verder kan ik je niet helpen denk ik, ik heb niet zo'n verstand van arbo's enzo;-) Succes iig!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:31

dat lijkt misschien een goed idee, doch de arbo dienst wordt door de werkgever betaald en die zeggen gewoon je bent niet ziek. Ze zeggen gewoon je hebt een conflict met je baas en dat moet je oplossen, feitelijk is dat dus ook zo

Dus imo is ziekmelden werkelijk het allerlaatste wat je moet doen.
Bel je werkgever op, dat je een goed gesprek met hem wilt en vraag hem duidelijk naar zijn bedoelingen. Probeer die laatste weken goed met je werkgever door te komen en daarmee kan je in elk geval straks een uitkering krijgen als je geen andere baan hebt.

Nogmaals Gak, CWI en arbodiensten zijn niet zo heel gemakkelijk meer, dus let op dat je geen domme dingen doet.

heel veel succes

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 11:37

ja daar dacht ik elf ook al aan, als ik me nu ziekmeld, is dat al helemaal werkweigering(of ik doe alsof ik ben ingestort en het allemaalniet meer aankan, rot-werktijden, 2x op 1 dag moetenwerken, geen vrij krijgen naar andere afdelingen worden verplaatst, gelul achter mn rug om enz enz) maar als ik in de ziektewet zit krijg ik sowieso geen nieuw contract over 5 weken.

Gister ben ik weggestuurd met de mededeling 'we nemen nog contact met je op' dus daar wacht ik op, is dat niet voor t einde van de dag gebeurd, bel ik zelf.

maar ik weet heel goed wat ze willen, ze willen bij t brood van me af, omdat ze te veel uren daar maken en te weining werk hebben voor iedereen van de afdeling, en in de KW hebben ze mensen nodig, maar dat werk is niet leuk en stukken zwaarder, en daar ben ik helemaal niet voor aangenomen!

maar de ass.bedrijfsleider is gister ver buiten zn boekje gegaan door tegen mij te beginnen met schreeuwen, waar ook nog eens ander personeel bij stond!

en donderdagmiddag is mn vaste vrije middag, en ik ben niet vrijwillig naar die andere afdeling gegaan, maar ja werkweigering daar houden ze het toch op....

en ik weet nu wel zeker dat ik over 5 weken geen nieuw contract krijg Scheve mond

denk je eindelijk leuk werk te hebben........ *zucht*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:40

geral"]
Nogmaals Gak, CWI en arbodiensten zijn niet zo heel gemakkelijk meer, dus let op dat je geen domme dingen doet.
[/quote]

Even snel een tussenkomst, GAK is tegenwoordig UVW en niet meer GAK, als je dus naar telefoonnummers gaat zoeken weet je waar je het nu moet vinden Knipoog

[quote="renske20 schreef:
maar ik weet heel goed wat ze willen, ze willen bij t brood van me af, omdat ze te veel uren daar maken en te weining werk hebben voor iedereen van de afdeling, en in de KW hebben ze mensen nodig, maar dat werk is niet leuk en stukken zwaarder, en daar ben ik helemaal niet voor aangenomen!


Staat er echt in je contract dat je op de broodafdeling werkt dan? Of staat er gewoon hulpkracht of parttimer, zonder een specifieke afdeling erbij...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:44

Je om deze redenen ziekmelden is heel legitiem hoor. Mensen doen het wel vaker. Bij ons op de arborapportages staat ook aangegeven hoeveel procent iemand door het werk arbeidsongeschikt is. Jouw arbodienst word wel betaald door jou werkgever maar is er ook voor jou! Een arbodienst is er ook om jouw werkgever op zn sodemieter te geven als hij dit soort dingen doet en geloof me dan doen ze ook wel hoor.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:51

imker schreef:
Renske, meld je ziek en overleg met je HA en Arbo-arts.

Ga hier in geen geval mee accoord! Dit is te zot voor woorden. Boos!


Ik ben het ook met de anderen eens.. dit is echt te zot voor woorden Boos! Ik geloof ook dat je niet meer dan een bepaald aantal uur per dag mag werken en dat moet in je CAO staan. Doen ze dit ook bij je collega's of zijn ze jou nu gewoon aan het 'treiteren' Verward

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 11:53

Verkoper I(of II) mondeling afgesproken brood, een enkele keer invallen op andere afdelingen.

maar mn uren die ik inklok, worden automatisch geboekt op de broodafdeling

als ik de KW help moet ik overklokken op KW, dus extra duidelijk dat ik op brood ben aangenomen en niet op KW, dan kwamen mn uren wel automatisch op de KW ipv brood.

degene die dat regelt zit in Bergeijk, en zij was al boos toen ze mij niet meteen mn 1 jaar in dienst-opslag gaven

ik heb al 1,5 jaar in bergeijk gewerkt, zelfde eigenaar, ander filiaal.

maar nee ik moest weer onderaan beginnen, bij een jaar in dienst krijg je een flinke opslag.
Zij veranderd dus echt niet zomaar even dat mn uren van t brood naar de KW worden geboekt, en iemand anders kan dat niet, dus er is iig bewijs dat ik bij t brood ben aangenomen.

ik wacht nog even af op een telefoontje, al hadden ze zo onderhand wel mogen bellen van mij!

hoor ik vnv nog nix dan bel ik erheen, met de vraag wat ze nou precies willen bereiken, krijg k een grote mond dat 'stort ik in' en ben ik de komende 5 weken ziek.

mn moeder gaf me trouwens gelijk! op mn vrije dag mij 10 uur inplannen is niet normaal, en kan ook anders!

mn zus is daar vlak nadat ik er ben begonnen op zo'n zelfde manier 'weggepest' toen haar contract bijna afliep, ze heeft 1 dag per week psychische hulp in een kliniek, maar ze konden echt geen rekening houden met die ene vaste vrije dag dus(ze werkte 3,5 dag per week verdeeld over 6 dagen maar 1 vaste vrije dag kon niet?!) werd haar contract niet verlengd, ze is toen de ziektewet ingegaan, haar contract liep toen af en is dus niet verlengd, maar mn moeder heeft het dus al een beetje gehad met die bedrijfsleider daar

gelukkig maar want normaal is ze nogal snel boos op mij, nu niet en geeft ze me gelijk! das een grote opluchting!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:54

geral schreef:
dat lijkt misschien een goed idee, doch de arbo dienst wordt door de werkgever betaald en die zeggen gewoon je bent niet ziek. Ze zeggen gewoon je hebt een conflict met je baas en dat moet je oplossen, feitelijk is dat dus ook zo

Dus imo is ziekmelden werkelijk het allerlaatste wat je moet doen.
Bel je werkgever op, dat je een goed gesprek met hem wilt en vraag hem duidelijk naar zijn bedoelingen. Probeer die laatste weken goed met je werkgever door te komen en daarmee kan je in elk geval straks een uitkering krijgen als je geen andere baan hebt.

Nogmaals Gak, CWI en arbodiensten zijn niet zo heel gemakkelijk meer, dus let op dat je geen domme dingen doet.

heel veel succes


Hmm nou als je door de werksituatie overspannen raakt Verward je draait te veel uren en trekt het allemaal niet meer.. dan gaat volgens mij dat balletje wel rollen hoor als ze zien hoeveel uren ze achter elkaar moet draaien Scheve mond Op die manier heb je amper een priveleven.. 23.30 uur vrij en 06.30 uur je bed al weer uit Scheve mond

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 11:55

AnneOmie"]
[quote="imker schreef:
Renske, meld je ziek en overleg met je HA en Arbo-arts.

Ga hier in geen geval mee accoord! Dit is te zot voor woorden. Boos!


Ik ben het ook met de anderen eens.. dit is echt te zot voor woorden Boos! Ik geloof ook dat je niet meer dan een bepaald aantal uur per dag mag werken en dat moet in je CAO staan. Doen ze dit ook bij je collega's of zijn ze jou nu gewoon aan het 'treiteren' Verward
[/quote]ze doen dit regelmatig bij anderen, waarvan het contract bijna afloopt en als die persoon bv 'niet in het team past' of er is even te weinig werk op die afdeling, dan beginnen ze dus zo

en wel zo vuil en achterbaks dat hun 'onschuldig' zijn en ze het op werkweigering gooien.

maarja ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt!had ik een garantie op een andere baan, dan was ik er vandaag nog weg!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:56

Als zelfs je moeder je gelijk geeft, nou dan is het wel heel erg bont daar Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 11:58

hahaha ja idd, kan je nagaan Tong uitsteken

maargoed, ik ga de bakrand verder schilderen, moet mn moeder wel ff te vriend houden nu, en ben nogsteeds benieuwd naar het telefoontje wat ik ga krijgen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:04

Als je klaar bent met de bakrand: HUP op de scoot richting mijn stallen, die moeten nog uitgemest worden!! Haha! (arbeidstherapie Bloos )

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:32

In de arbeidstijdenwet staat dat er tussen 2 diensten minimaal 11 uur moet zitten. Deze 11 uur is exclusief reistijd van en naar je werk.

En 10 uur werken op een dag mag. Als je hiermee maar niet langer dan 11,5 uur van huis bent. Ook dit komt uit de arbeidstijdenwet.

Ik weet alleen niet precies hoe het zit met overuren. Hiermee bedoel ik dat als je 10 uur achtereen werkt heb je dan 1 overuur gemaakt?

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:04

AnneOmie"]
[quote="geral schreef:
dat lijkt misschien een goed idee, doch de arbo dienst wordt door de werkgever betaald en die zeggen gewoon je bent niet ziek. Ze zeggen gewoon je hebt een conflict met je baas en dat moet je oplossen, feitelijk is dat dus ook zo

Dus imo is ziekmelden werkelijk het allerlaatste wat je moet doen.
Bel je werkgever op, dat je een goed gesprek met hem wilt en vraag hem duidelijk naar zijn bedoelingen. Probeer die laatste weken goed met je werkgever door te komen en daarmee kan je in elk geval straks een uitkering krijgen als je geen andere baan hebt.

Nogmaals Gak, CWI en arbodiensten zijn niet zo heel gemakkelijk meer, dus let op dat je geen domme dingen doet.

heel veel succes


Hmm nou als je door de werksituatie overspannen raakt Verward je draait te veel uren en trekt het allemaal niet meer.. dan gaat volgens mij dat balletje wel rollen hoor als ze zien hoeveel uren ze achter elkaar moet draaien Scheve mond Op die manier heb je amper een priveleven.. 23.30 uur vrij en 06.30 uur je bed al weer uit Scheve mond
[/quote]

ik praat hier puur uit eigen ervaring, maart jl. door allerlei situaties van de laatste 5 jaar stortte ik in toen mijn baas zei, nu moet je 40 uur gaan werken ipv 30 uur, terwijl ik zelfs terug zou gaan naar 25 uur.
Vertelde toen duidelijk dat ik dat echt niet kon, nou dan gingen ze mijn contract beeindigen en iemand anders aannemen, die ik natuurlijk nog wel even in kon werken.
11 dagen hierna, kon ik niet meer, mijn hele lijf deed pijn en huilde aan 1 stuk door.

Ziekgemeld, huisarts ingeschakeld, fysiotherapie voor de pijn, afspraakmet het ziekenhuis voor onderzoek enz.
Moest bij de arbodienst komen, mocht nauwelijks vertellen wat er aan de hand was, arts brulde dat ik me aanstelde en dat ik maandags aan het werk moest, punt uit, conflict met mijn baas, dus dat moest ik oplossen.

Second opinion bij UWV / GAK, ongeveer eenzelfde gesprek gehad, wat begon met U moet niet denken dat mijn mening anders is, dan die van de Arbo arts. Pardon zei ik Boos! Daar heb ik met pijn en moeite mijn verhaal kunnen doen en toen zei hij uiteindelijk dat hij contact op zou nemen met mijn huisarts (ook de Gak man zei dus, je hebt een conflict met je baas en dat moet je oplossen)

Ben uiteindelijk in het gelijk gesteld en heb enige weken rust gekregen, contract is uiteraard ontbonden nu en ik geniet van een ww uitkering

Dit wil ik niet nog een keer mee maken, maar dit is geen alleenstaand verhaal, ik heb er nu meerdere te horen gekregen.

Nogmaals zoek daar niet snel je gelijk, want die krijg je niet heel vlug

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 13:13

mn zus die zit pshychisch beetje in de knoop, die heeft een hele aardige Arbo-arts, via zelfde werk dus he, en ze zit nu al paar maanden thuis, gister gesprek gehad met de Arbo-arts, nou mn zusje moest vooral nog thuis blijven! kon echt nog niet gaan werken, over een tijdje op therapeutische basis een paar uurtjes per week....

maar ja ik wil gewoon werken!leuk werk hebben, en ik zat goed op de broodafdeling!
thuiszitten is nix voor mij, wordt ik zo lui en lam van!

gewoon een leuke part-time baan20-30 uur per week en dan ben ik allang blij

maar ja om me nu van mn eigen afdeling weg te halen en op een niet zo leuke afdeling te laten werken

dat is ook nix, dus ik ben goed aan t rondkijken naar iets anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:35

Renske, ik begrijp je probleem heel erg goed en het is misschien wel de moeite waard om uit te zoeken wat nou wel en wat nou niet mag, maar dat doe je al. Maar je zegt in een eerdere post dat je anders wel doet alsof je ingestort bent, maar ik denk dat je daar niks mee bereikt. Of je stort in, of je lost het op, maar doen alsof leidt nergens toe denk ik.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 16:11

Lovely schreef:
Renske, ik begrijp je probleem heel erg goed en het is misschien wel de moeite waard om uit te zoeken wat nou wel en wat nou niet mag, maar dat doe je al. Maar je zegt in een eerdere post dat je anders wel doet alsof je ingestort bent, maar ik denk dat je daar niks mee bereikt. Of je stort in, of je lost het op, maar doen alsof leidt nergens toe denk ik.


het was ook weer nit zo serieus bedoeld hoor Knipoog

ik was van plan om mn 5 weken netjes af te maken, het ging al zo moeizaam en vervelend omdat ik niet meer op mn eigen afdeling ingepland wordt, dus ik wilde al geen nieuw contract op t werk, maar ja als ze zo extreem vervelend gaan doen door me op mn vaste vrije dag van 12-22 in te plannen ik denk niet dat ik me dan nog 5 weken rustig&braaf kan houden, en gewoon gaan werken, en me laten gebruiken als het ware.

bovendien kan ik echt erg weinig hebben ivm rotsituatie thuis en nog een paar persoonlijke problemen, dit gedoe op t werk is echt het laatste wat ik aan mn hoofd wil hebben, ben ook niet meer in staat om heel erg rustig te blijven als ze weer met zo'n idiote actie komen.

die gebroken dagen werken, 4x per dag 's ochtends vroeg beginnen, smiddags vrij en tot 's avonds laat werken, is ook niet echt goed voor mn humeur geweest en ik kan op dit moment echt niets hebben.
denk dat menig ander inmiddels wel echt was ingestort, maargoed ik kan net iets meer hebben ofzo?

maar als ze me vandaag bellen met de mededeling dat ik gewoon moet komen werken, dan denk ik dat er nix meer moet gebeuren want dan wordt ik dus wel echt gek, ik heb het echt helemaal gehad.

ik ben trouwens nogsteeds niet gebeld......zal ik nu al zelf bellen?wachten tot 17.00?

maar ja de winkel is tot 21.00 open en de vulploeg is tot 23.00 aanwezig, dus ik weet niet tot hoelaat degene die ik moet spreken moet werken?

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 06:21

Als ik dit alles zo lees, lijkt het erop dat ze je weg willen pesten. Je maakt afspraken en een moment later komen ze die gewoon niet na en doen ze dingen die daar haaks op staan!!! De C1000 is er volgens mij al uit hoor!!

Pas op!!

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 09:57

Heb je dat van die vaste vrije dagen op papier staan?

En verder vind ik het waardeloos gedoe daar bij die winkel dat ze jou zo weg willen krijgen.
En wat je wel moet doen als ze zeggen dat je niet meer langs hoeft te komen en je stond wel ingeroosterd is je even net voordat je zou moeten beginnen melden dat je er bent (en je dus beschikbaar houden voor werk). En als dan gezegd wordt dat je weer kan vertrekken ben je klaar voor die tijd en kan je weer weg, maar zijn ze wel verplicht jou te betalen voor die tijd die je anders gewerkt zou kunnen hebben.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:01

je hebt trouwens wel recht op doorbetaling van je loon, mochten ze je niet aan het werk willen hebben,

Het gemiddelde van de laatste 3 maanden. Laat je goed voorlichten!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 14:10

even een kleine update

nadat ik met ruzie was weggestuurd is er niet meer gebeld, heb utieindelijk zelf maar gebeld, was iedereen al weg Verward

ja harald had me willen bellen, dat was ie dan vergeten

ja daar heb ik wat aan!

vanmorgen maar gaan werken, van 7.00-12.15

rond 0 uur kwam hij naar me to ja we hebben het er maandag over

nee zei ik, ik ga niet heel t weekend me a zitten vragen wat jullie met me van plan zijn, ik wil het nu weten

ik heb nu geen tijd zegt ie, nou zei ik, ik heb maandag misschien wel geen tijd

werd ie boos, maanda zegt ie
NU zei ik

Stil zijn zegt ie gedraag je eens een keer

Ik zeg ja moet je horen wie t zegt, een ass.bedrijfsleider die zelf tegen mij gaat schreeuwen waar ander personeel bij is

toen zei hij maandag praat ik verder, nu niet
dus ik zeg nee je maakt maar tijd ik wil het nu weten

maar inmiddels stonden er wat klanten mee te kijken/luisteren dus hij werd boos en zegt doe eens normaal hier bij die klanten, doe jij maar normaal zei ik
pakt ie mn arm en zegt ie NU MEEKOMEN!!!

dus ik liep braaf mee naar kantoor Schijnheilig

daar was ie ineens supervriendelijk of ik iets wilde drinken enz

nee ik wil dit opgelost hebben zei ik heel chagie

nou hij zei toen oke hoe zou jij het willen hebben dan?

nou zei ik, heel simpel, mn 16-20 uur brood wil ik houden, de rest smiddags kw vind ik geen probleem
maar geen dagen van 12-22 daar heb ik nix aan!

en ik zei dat ik heel graag eindelijk antwoord wilde hebbn op de vraag hoe het kan dat die nieuwe wel 32 uur kan werken bij het brood, jaar er voor mijn 16 uur geen werkl is

ja wat daar de achterliggende gedachte van was wist hij niet

dat gaat ie nu dus uitzoeken, en hij gaat me proberen 4 ochtenden brood te geven 2 middagen kw en 1 avond vulploeg

dan ben ik happy

en blijf ondertussen goed rondkijken naar ander werk!maar zo hou ik het die 5 weken nog wel vol!

mn afdelingschef werd meteen daarna naar kantoor geroepen, die heb ik niet meer gezien die za;l wrsch uit moeten leggen waarom die nieuwe wel mag komen werken en er voor mij geen werk genoeg is

maandag moet ik weer bij hem komen en laat hij weten wat er uit t overleg met de bedrijfsleider e mn afdelingschef is gekomen

en hij was donderdag zo uitgevallen tegebn mij omdat zn kindje al heel de week heel de nacht hun wakker houdt, oke vervelend voor hem, maar ik val hem toch ook niet lastig met mn priveproblemen!

maar ik was dus heel koppig en brutaal naar hem toe, tusse de klanten Tong uitsteken maar het heeft wel gehilpen!ik laat echt niet zomaar over me heen lopen!

nu dus ff afwachten wat ik maandag weer te horen krijg....hopen dat alles naar mijn zin wordt geregeld!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 14:16

ik duim voor je, hoor renske
echt OK dan! dat je niet over je heen laat lopen!!!