Kolonisten van Catan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:03

organisator dat is nog eens een goede tip
lijkt me overigens ook een leuke boktmeeting samen aan je verslaving werken Haha!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:11

organisator schreef:
misschien iets voor een boktmeeting?????


Jah, kom ik ook!!!
Ik speel het bijna niet meer, want ik vind het zo lang duren en ik verlies steeds, maar het het is wel leuk hoor!
Wij hebben het al 2 jaar in de kast liggen, en af en toe spelen we het Haha!

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:47

mijn broer heeft het grote spel ook! Ook met uitbreidingn steden en ridders!
super spel, alleen vind mijn vriend het verschrikkelijk (hij kan niet echt tegen zijn verlies).
Het kaartspel (voor 2 spelers) moet heel leuk zijn, maar heb het zelf nooit gespeeld. Voor het kaartspel zijn overigens meer uitbreidingen dan voor het grote spel!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:21

Grappig dat er ook een levend Catan is, lijkt me leuk om eens te spelen. Volgens mij wel handig als mensen het spel al kennen. Hebben jullie ook altijd teveel schapen? Haha!
Als je eenmaal met uitbreidingen gespeelt hebt, dan wil je eigenlijk niet meer terug naar het gewone spel. Ik zou graag eens een keer die historische scenario's spelen. Toch die vrienden van mij (die het spel hebben en waar ik het nog wel eens bij/mee speel) eens zeggen dat zie die uitbreiding aan moeten schaffen Knipoog Ik vind het 2persoonsspel overigens ook erg leuk. Aan Sinterklaas of de Kerstman maar eens een uitbreiding vragen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 20:29

Wmijn schreef:
Grappig dat er ook een levend Catan is, lijkt me leuk om eens te spelen. Volgens mij wel handig als mensen het spel al kennen. Hebben jullie ook altijd teveel schapen? Haha!

Hahaha ik moet nu meteen aan zondag denken.
Mijn moeder kwam om in de schapen. Haha!
Op het einde had ze een schaap nodig en toen was ze ze allemaal kwijt.
geweldig *LOL*

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:46

nog een catan-fan hier !
wij hebben de 2-persoonsuitvoering (krijgen nooit iemand op bezoek Haha! )
met een aantal uitbreidingen.
zag laatst bij toys'r us dat alle uitbreidingen voor het kaartspel er lagen.
heel leuk zeker in de zomer buiten op het terras(moet het alleen niet te hard waaien) ; binnen moeten we altijd uitkijken voor kater joop want die is gek op dobbelstenen en gaat altijd met zijn dikke .... op mijn landschappen liggen.
groetjes
marijke

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:08

Ik heb de echte nog nooit gespeeld maar heb wel de PC game, helemaal fantastisch, be n super verslaafd, op de pc is ook heel simpel je hoeft zelf niet na te gaan wat je krijgt aan pruducten.. doet de pc, alleen je medespelers (de PC) zijn soms een beetje te goed( en vals spelen lukt niet Knipoog ) MAar levend catan lijkt me fantastisch!!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:09

Ik heb toevallig afgelopen maandag de versie voor de pc gekocht bij de Makro in de aanbieding voor 5 euro... ik heb het mog niet gespeeld maar wel veel van gehoord.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:35

favorietje schreef:
wel een duur spel helaas


Ja maar je krijgt er ook een hoop voor terug...

omdat het bord zeg maar met kaartjes word neergelegd en dit op miljoenen verschillende manieren kan en elk spel toch weer anders en onvoorspelbaar is, BLIJFT HET LEUK!!!

Ik vind het echt super..

wij hebben trouwens ook KvC op de computer.. dat is ook heel leuk! en je leert het echte spel er ook beter van...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:44

Op de comp, vond ik het gauw saai worden. Ik moet wel erg lachen om de typetjes.. Haha!
Online nog niet gedaan, dat zal vast en zeker veel leuker zijn. We hebben denk ik al een jaar een afspraak staan om een avondje te catannen... maar euh.... nog niet gedaan... Bloos!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:43

nou als jullie het allemaal zo leuk vinden om levend catan te spelen zal ik wel kijken voor een meeting

iedereen even een PB sturen wie dan komt
het zal in zuidwolde zijn
of een andere locatie in de buurt

ik zoek weer even op waar we het spel kunnen huren (kosten delen we met zijn alle)
en dan kijken we eens naar een datum

als ik de gegevens heb open ik wel een topic onder meeting
maar voorlopig blijf ik even hier zitten

dus even een PB als jullie dit leuk vinden

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:28

catan is echt een superspel!!

wij hebben het basisspel + uitbreiding voor 5/6 personen, zeevaarders + uitbreiding voor 5/6 personen, steden en ridders + uitbreiding voor 5/6 personen en historische scenario's (daar is zover ik weet nog geen uitbreiding voor 5/6 personen voor). en we hebben het kaartspel voor 2 spelers (daar hebben we geen uitbreidingen bij)

de laatste tijd spelen we het alleen niet zo vaak, maar we hebben het héél lang gehad dat we elke zondag met de hele family een potje catan speelde, hoe truttig Bloos maar leuk Haha!

wat grappig dat er ook levend catan is, lekker als ridder gaan roven bij anderen Tong uitsteken

weet je wat ook een super gaaf spel is: carcasonne, ik weet zeker dat als je catan leuk vind, dat je dat ook erg leuk vind! het is alleen nog een wat onbekender spel dan catan, het komt van dezelfde uitgever/maker/weetikveelwat als catan

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:31

Ik speel ook nooit spelletjes (wel op de pc!).
Heb dit spel 1 keer gespeelt en ik snapte het niet helemaal.