Irritant! Fietsers en rotondes....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:08

eerlijk gezegd rijd ik altijd door het rood en snijd ik de rotondes. maar dat doe ik alleen als ik niemand in de weg zit. bv als ik 's nachts over straat moet dan is gewoon bijna niemand opstraat dus ik fiets niet om

maar sommigen trekken zich idd niet van anderen aan, en gaan niet eens aan de kant als ze met teveel naast elkaar fietsen of weet ik wat.
en heel vaak zijn het oudere mensen(60+) die denken vaak juist dat ze de weg voor zich alleen hebben hoor. en vaak horen ze of zien ze niet eens als je eraan komt(de bel dus ook niet), maargoed, daar zouden ze wel niets aan kunnen doen omdat ze op leeftijd zijn Haha! maar toch erger ik me eraan.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:27

De rotonde die ik over moet, daar hebben de fietsers voorrang. En de auto's die geven die niet, daar kan ik me dan weer aan ergeren Tong uitsteken
Voor een fietser kost het meer energie om stil te staan en weer weg te rijden, dan voor een auto.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:41

Voor een auto kost het stilstaan geld Haha! want dat is benzineverbruik :-p (als we zo gaan beginnen doe ik wel mee hoor)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:43

Rainie schreef:
De rotonde die ik over moet, daar hebben de fietsers voorrang. En de auto's die geven die niet, daar kan ik me dan weer aan ergeren Tong uitsteken
Voor een fietser kost het meer energie om stil te staan en weer weg te rijden, dan voor een auto.


dat klopt wel

maar ik vind het verschrikkelijke onzin dat fietsers van rechts voorrang hebben , kost een hoop tijd!! en nog gevaarlijk ook, want je ziet fietsres vaak slecht en dan nemen ze gewoon voorang, van mij mag die regel best weer worden ingetrokken !

ik kan me ook verschrikkelijk ergeren aan oudree mensen
gaan ze 60 rijden op de snelweg! een als je dan met de vr8wagen inhaalt ...krijg je een boete Boos!

ook die brommobielen vind ik VERSCRHRIKKELIJk!
die rotdingen die zijn gevaarlijk op het fietspad, maar ook op de gewone weg, iedereen haalt ze in en datlevert vaak gevaarlijke situaties op!
laatst nog op de middenpeelweg, het was erg mistig en donker, zit er zo'n pokkeding voor me neus(was met de vr8wagen), het zicht was minder als 50 meter, dus inhalen was levensgevaarlijk, maar jah moest er toch voorbij en heb toen eens luid getoeterd WANT langs de peelweg ligt een parallel weg voor LANGZAAM RIJDEND VERKEER dus ook die pokkejostimobielen !

mm volgensmij is dit topic een gevoelig onderwerp voor crossie Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:44

Natalie schreef:
Voor een auto kost het stilstaan geld Haha! want dat is benzineverbruik :-p (als we zo gaan beginnen doe ik wel mee hoor)


mee eens Haha!
count me in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:49

Ja Cross, het lijkt alsof er een gevoelige snaar geraakt wordt bij je. Misschien moet je een leuk plekje zoeken om je frustratie te uiten zonder vrachtwagen Lachen?
Die brommerkoetsen noemen we hier ook wel bromkisten, beroemd omdat ze voorheen altijd een fietspad volledig wisten te blokkeren Haha!.

Toch vind ik dat men in het algemeen te weinig geduld heeft in het verkeer. Ga maar eens ergens voor het eerst heen en zoek de plek waar je wezen moet. De kans is groot dat je dan wat langzamer rijdt op zoek naar het juiste huisnummer toch? Andere weggebruikers hebben daar kennelijk enorm moeite mee, maar die komen schijnbaar nooit ergens voor het eerst Haha!.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:55

Rainie"]
Voor een fietser kost het meer energie om stil te staan en weer weg te rijden, dan voor een auto.
[/quote][quote="crossmonster"]
[quote="Natalie schreef:
Voor een auto kost het stilstaan geld Haha! want dat is benzineverbruik :-p (als we zo gaan beginnen doe ik wel mee hoor)
mee eens Haha!
count me in!
[/quote]

Ja als fietser/fietsster verbruik je een calorie méér (je valt af), een auto meer benzine door het remmen én optrekken, dus meer milieuvervuiling. Dat gat in de ozon komt gewoon van die eigenwijze fietsers!!!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:00

DeesDeBest schreef:
Ja als fietser/fietsster verbruik je een calorie méér (je valt af), een auto meer benzine door het remmen én optrekken, dus meer milieuvervuiling. Dat gat in de ozon komt gewoon van die eigenwijze fietsers!!!


Als je het zo bekijkt.. Dan klopt wat jij zegt wel Tong uitsteken

Maar om fietsers van rechts nou hun voorang af te nemen, dat vind ik (verkeers Tong uitsteken)discriminatie. Alleen omdat wij gezond genoeg zijn om te fietsen, worden ons rechten ontnomen???

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:06

Nee, niet omdat jullie gezond genoeg zijn om te fietsen... Maar omdat jullie eigenwijs genoeg zijn om het te vertikken de andere verkeersregels in acht te nemen...
én om jullie gezondheid te vrijwaren... want stel je hebt voorrang van rechts,zit in die dode hoek van een vrachtwagen en baaibaai fietser...

(oké, toegegeven, ben aan het overdrijven, maar zo is de frustratie ook direct weg Haha!)

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:08

Jaa, want ik houd me altijd braaf aan de regeltjes Schijnheilig
Maar over verkeersregels gesproken, auto's verbreken die vaker dan fietsers. Denk aan te hard rijden, net snel eventjes door rood rijden, fietsers geen voorrang geven Tong uitsteken en noem maar op.

Maar weet je wat ik denk? Ik denk dat mensen zich in het verkeer sowieso zich snel aan andere verkeersdeelnemers ergeren. Zo erger ik mij nu vooral aan scooters, die mij van mijn sokken af rijden. En auto's ergeren je weer aan ons, de fietsers, scooters ergeren zich aan auto's, en ga zo maar door...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:13

Ik denk dat wat het regels breken betreft dat evenvaak gedaan wordt door fietsers als door auto's...

Ach, het verkeer deze dagen is in ieder geval een goede oefening in 'stressbestendigheid'.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:14

Zie jij een fiets al 140 gaan?? Haha!
De weg die ik moet fietsen, daar word in ieder geval bijna de regels niet verbroken, maar goed, het is dan ook een lang fietspad, misschien is dat hem...

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:22

daarom hebben fietsers hier ook altijd voorrang op rotondes *LOL*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:29

DeesDeBest schreef:
Ja als fietser/fietsster verbruik je een calorie méér (je valt af), een auto meer benzine door het remmen én optrekken, dus meer milieuvervuiling. Dat gat in de ozon komt gewoon van die eigenwijze fietsers!!!


haha go dees go dees go dees

YOU GOT A POINT !!!

gaan we voorlegen aan het ministerie van verkeer en waterstaat! Tong uitsteken:P

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:32

Ziets als, verbeter het verkeer begin bij de fietsers?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:41

Ik kan het fout begrijpen hoor, maar als jij wil afslaan op een rotonde, dan heeft een fietser gewoon voorrang hoor Verward

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:53

Weet je wat pas irritant is? Dat fietsers geen knipperlichten hebben. Als ik op 'n rotonde fiets, dan steek ik altijd netjes m'n pootjes naar links en rechts uit. Maar als ik m'n hand naar rechts uitsteek, dan ziet die auto die naast/achter me rijdt dat echt niet hoor, gewoon omdat m'n arm dan in het verlengde van m'n lichaam is. En dan krijg je daarna boze blikken, terwijl je toch écht wel je best doet.
Ik fiets ook wel 'ns met drieën naast elkaar, maar zo gauw er 'n auto aankomt duikt dan de buitenste snel naar achter of voor.
Voor rood licht stop ik meestal ook wel, tenzij van het van die 'domme' stoplichten zijn die er alleen voor zorgen dat de voetgangers (die er nooit zijn als ik er fiets) over kunnen steken.

Ik vind dat ik de regels best netjes ken en ik weet zeker dat er meerderen met mij zijn, dus de jeugd veroordelen vind ik echt niet terecht.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:56

Haagsemeid schreef:
Ik kan het fout begrijpen hoor, maar als jij wil afslaan op een rotonde, dan heeft een fietser gewoon voorrang hoor Verward


Ja maar wij hebben het er nu over dat de fietser de rotonde zelf ook volgt of dat wij bijvoordbeeld een rotonde naderen. Bovendien geldt het dan nog niet altijd wat jij zegt, omdat sommige rotondes haaientanden hebben op die plek.. (of niet)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:58

Ik snap het nog steeds niet, maar uit jou woorden, begrijp ik dus dat jij dus de rotonde nadert, en een fietser vanaf jou gezien links (bijvoorbeeld)aan komt fietsen en dus oversteekt...en jij wil die rotonde oprijden.

Dan heeft een fietser gewoon voorrang.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:04

Haagsemeid schreef:
Ik snap het nog steeds niet, maar uit jou woorden, begrijp ik dus dat jij dus de rotonde nadert, en een fietser vanaf jou gezien links (bijvoorbeeld)aan komt fietsen en dus oversteekt...en jij wil die rotonde oprijden.

Dan heeft een fietser gewoon voorrang.


dat ligt er maar net aan, hoe de situatie is..... Als hij haaientanden heeft niet. Als hij de rotonde volgt, en geen haaientanden heeft en in dit geval moet ik ze hebben dan heeft een fietser wel voorrang. Is het een gewoon fietspad die een stuk voor de rotonde ligt, dus dan volgt de fietser de rotonde niet dan niet, want dan kom ik van rechts.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:11

Hier hebben fietsers voorang op rotondes, super geregeld OK dan! (zeg ik als fietser Haha! )
Dus sorry, maar waar ik voorrang heb, neem ik voorrang. Ik kijk altijd wel uit dat ik niet dood gereden word, en als een auto er al bijna is zal ik er heus niet vlug langs gaan. Maar auto's nemen ook graaaag overal voorang waar ze het niet hebben hoor *LOL*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:45

Idd, auto's kunnen ook heeel vervelend zijn. Zo hebben we hier een rotonde waar fietsers duidelijk voorrang hebben (staan haaientanden voor de auto's). Tot een jaar geleden reden 8 op de 10 auto's daar gewoon door, en moest je echt oppassen dat je niet plat gereden werd, ook al had je voorrang. Tot er ca. een jaar geleden een meisje daar doodgereden is door een bus die geen voorrang gaf. Er hebben toen een hele tijd heel veel bloemen gestaan, en opeens konden de auto's en bussen wel stoppen. Er worden nu nog af en toe bloemen neergezet, en je ziet gewoon dat als de bloemen er staan, de automobilisten eerder stoppen. Waarom moet het toch altijd eerst fout gaan Verward
Zo moet je je als voetganger bij een zebrapad vaak ook voor de auto gooien als het ware, om de voorrang te krijgen waar je recht op hebt...
Wielrenners kan ik me, als fietser, ook behoorlijk aan ergeren, die denken echt dat de weg van hen is. Ben het ook wel met de meeste mensen hier eens dat groepen scholieren, ook behoorlijk lastig kunnen zijn. Maar om nu alle fietsers te generaliseren, gaat toch een beetje ver....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 00:06

Haagsemeid schreef:
Ik kan het fout begrijpen hoor, maar als jij wil afslaan op een rotonde, dan heeft een fietser gewoon voorrang hoor Verward


Nou, op sommige rotondes geld dat inderdaad, maar lang niet overal. Bij ons in de buurt hebben we in ieder geval ook genoeg rotondes waar de auto voorrang heeft.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 00:14

Ik ben ook een aso maar dan in de auto.
Bij een rotonde raam omlaag heen en weer schuifen om te kijken of ik niet iemand raak. (grijs kenteken) wachten tot de fietser weet waar ze naartoe willen.
Precies zij hebben voorrang.

Tja dan wil ik nog wel eens duidelijk bleren heb je geen vingers.
De reactie is soms inderdaad de middelvinger. Wat ik dan niet snap als ze die kunnen uitsteken waarom kan dat vingertje ernaast niet even uitgestoken worden.
Dan weet autorijdend nederland waar ze aantoe zijn.

Nee laten ze de politie eens inzetten de fietsers aan te pakken.
Maargoed je weet toch
Als je een nieuwe fiets nodig heb gooi je oude voor een auto.

He lekker dit ben ik kwijt. Helaas moet ik morgen toch weer autorijden.
Gelukkig wordt het wat kouder dus kan ik mijn stem sparen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:22

Ook ik ben waarschijnlijk zo'n irritante fietser. Op weg naar school moet ik over een rotonde, maar wel eentje waar fietsers voorrang hebben! Niet dat je die krijgt, want al geef je duidelijk richting aan, elke dag kom ik weer automobilisten tegen die vlak voor mij langs scheuren...